התזמורת הקאמרית הרצליה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
עדכון
שורה 6: שורה 6:
|מיקום=[[הרצליה]], ישראל
|מיקום=[[הרצליה]], ישראל
|אתר אינטרנט=}}
|אתר אינטרנט=}}
'''התזמורת הקאמרית הרצליה''' נוסדה בשנת [[1981]] על ידי עיריית [[הרצליה]]. האחראי להקמתה הוא ה[[מנצח]] [[הרווי בורדוביץ]], שכיהן גם כ[[מנהל מוזיקלי|מנהלה המוזיקלי]].
'''התזמורת הקאמרית הרצליה''' נוסדה בשנת [[1981]] על ידי עיריית [[הרצליה]]. האחראי להקמתה הוא ה[[מנצח]] [[הרווי בורדוביץ]], שכיהן גם כ[[מנהל מוזיקלי|מנהלה המוזיקלי]]. בשנת 2012 נסגרה התזמורת, ובמקומה הוקמה שנה לאחר מכן [[התזמורת הסימפונית החדשה הרצליה]].


== היסטוריה ==
== היסטוריה ==

גרסה מ־20:40, 24 בספטמבר 2018

התזמורת הקאמרית הרצליה
תאריך ייסוד 1981
מייסד הרווי בורדוביץ
תאריך פירוק 2012
מדינה ישראלישראל ישראל
מיקום הרצליה, ישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

התזמורת הקאמרית הרצליה נוסדה בשנת 1981 על ידי עיריית הרצליה. האחראי להקמתה הוא המנצח הרווי בורדוביץ, שכיהן גם כמנהלה המוזיקלי. בשנת 2012 נסגרה התזמורת, ובמקומה הוקמה שנה לאחר מכן התזמורת הסימפונית החדשה הרצליה.

היסטוריה

עונת הקונצרטים הראשונה של התזמורת, בשנת 1981 - 1982, נפתחה בשלושה קונצרטים ועם 59 מנויים. בעונה הנוכחית יש לתזמורת למעלה מ-700 מנויים לשתי סדרות בנות שישה קונצרטים. התזמורת מתרכזת מראשית דרכה בהקניית חינוך מוזיקלי באמצעות קונצרטים מוסברים לבני נוער. משנת 2003 התזמורת הפכה מתזמורת קאמרית לתזמורת סימפונית מלאה; עם זאת השם נשאר אותו שם.

בשנת 2012 נסגרה התזמורת עקב פרישתו של הרווי בורדוביץ מתפקיד המנצח הראשי של התזמורת, וכעבור חודשים אחדים הודיעה העירייה על הקמתה של התזמורת הסימפונית החדשה הרצליה, בניהולו המוזיקלי של המנצח גיל שוחט.[1]

הרכב הנגנים

התזמורת כללה 19 נגני כלי קשת קבועים ונגנים נוספים בכלי נשיפה, הקשה וכדומה צורפו בהתאם לדרישות התוכנית בכל קונצרט בנפרד. התזמורת החלה את דרכה עם נגנים, שהיו סטודנטים באקדמיה למוזיקה בתל אביב. ככל שהתקדמה התזמורת לקראת רמה מקצועית, גדל מספר הנגנים המקצועיים והמנוסים. עם העלייה הגדולה מברית המועצות לשעבר, בשנות התשעים של המאה ה-20 נקלטו בתזמורת נגנים רבים מחבר המדינות. התזמורת המשיכה במדיניות זו עד לסגירתה בשנת 2012.

פעילות

התזמורת ניגנה רפרטואר קלאסי ומודרני, הכולל יצירות ישראליות וביצועי בכורה של יצירות בהזמנת התזמורת. כמו כן הגישה התזמורת הרצאות לפני כל קונצרט.

התזמורת קיימה שתי סדרות למנויים (בהרכב מלא), שהתקיימו בהיכל אמנויות הבמה הרצליה. לקונצרטים אלה הגיע קהל מאזינים מכל אזור השרון, נתניה ואזור עמק חפר. נוסף לכך, הופיעה התזמורת (בהרכב ייצוגי) בקונצרטים מוסברים.

בין המנצחים האורחים מישראל היו אהרון חרל"פ, אי-אן שו, סטנלי ספרבר, זאב דורמן, נילי הרפז, שמעון כהן ולאונטי וולף. נוסף לכך הוזמנו לנצח על התזמורת מנצחים אורחים מארצות שונות.

קישורים חיצוניים


הערות שוליים

  1. ^ בילי בסרגליק, המנצח, באתר "local",‏ 21 בפברואר 2013