קארי מאליגן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Noon (שיחה | תרומות)
זוטה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד עריכה מאפליקציית אנדרואיד
Noon (שיחה | תרומות)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד עריכה מאפליקציית אנדרואיד
שורה 47: שורה 47:


ב-[[2015]] שיחקה כדמות ראשית בסרט "[[סופרג'יסטיות (סרט)|הסופרג'יסטיות"]] ובסרט "[[הרחק מההמון הסואן (סרט, 2015)|הרחק מההמון הסואן]]", עיבוד לרומן מאת [[תומאס הרדי]].
ב-[[2015]] שיחקה כדמות ראשית בסרט "[[סופרג'יסטיות (סרט)|הסופרג'יסטיות"]] ובסרט "[[הרחק מההמון הסואן (סרט, 2015)|הרחק מההמון הסואן]]", עיבוד לרומן מאת [[תומאס הרדי]].

שיחקה בתפקיד הראשי במיני-סדרת הטלוויזיה [[ארבעה ימים]] (Collateral) כבלשית חוקרת בפרשת רצח מהגר עיראקי בלונדון. הסדרה בת ארבעת הפרקים שודרה בתחילת [[2018]] ב-[[BBC]], ובהמשך ב[[נטפליקס]].


קארי נשואה לזמר מרקוס ממפורד, הזמר הראשי בלהקה [[Mumford & Sons]]. הם היו [[חברים לעט]] שאיבדו קשר עם השנים וחידשו אותו לבסוף. הם נישאו ב-2012 כמה שבועות אחרי שסיימו להפיק את הסרט  "בתוך לואין דייוויס" בו שניהם השתתפו.
קארי נשואה לזמר מרקוס ממפורד, הזמר הראשי בלהקה [[Mumford & Sons]]. הם היו [[חברים לעט]] שאיבדו קשר עם השנים וחידשו אותו לבסוף. הם נישאו ב-2012 כמה שבועות אחרי שסיימו להפיק את הסרט  "בתוך לואין דייוויס" בו שניהם השתתפו.

גרסה מ־09:14, 30 בספטמבר 2018

תבנית:שחקן קארי האנה מאליגןאנגלית: Carey Hannah Mulligan; נולדה ב-28 במאי 1985) היא שחקנית קולנוע בריטית.

הופעת הבכורה שלה בסרט קולנוע הייתה בשנת 2005 בסרט "גאווה ודעה קדומה" (בתפקיד קיטי בנט). לאחר מכן הופיעה בסדרת הטלוויזיה של ה-BBC "בית קדרות", עיבוד לרומן של דיקנס, ובשנה שלאחר מכן הופיעה בסדרה של ה-BBC "גברת פריצ'רד המהממת". בשנת 2007 היא התחילה לגלם שני תפקידים במקביל, בשתי דרמות הטלוויזיה "My Boy Jack" ו"מנזר נורת'אנגר". באותה שנה זכתה לתגובות חיוביות על הופעתה בברודוויי במחזה "השחף".

ב-2009, בגיל 24, פרצה לתודעה הציבורית בתפקיד ראשי בסרט "לחנך את ג'ני", שבגינו זכתה בפרס באפט"א לשחקנית הטובה ביותר בתפקיד ראשי. בנוסף, גם הייתה מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר ולפרס גלובוס הזהב. לאחר פריצת הדרך שלה בתפקיד, היא הופיעה גם בסרטים "אחים" ו"היקר מכולם".

ביוגרפיה

מאליגן נולדה בווסטמינסטר שבלונדון לסטפן ונאנו. יש לה אח בכור ששמו אוויין. כשהייתה בת 3 עקרה עם משפחתה לגרמניה בעקבות עבודה שאביה השיג שם בתחום המלונאות. מאליגן מעידה על עצמה כי בשנות התבגרותה הייתה ביישנית, והגדירה את עצמה כ"טום-בוי". היא החלה להתעניין במשחק בגיל 14, לאחר שצפתה בהצגת בית ספר של "המלך ואני" בה שיחק אחיה. היא מתארת את החוויה: "הוא (אחיה) היה על הבמה, והתחלתי לבכות כי הייתי צעירה מכדי לעמוד שם. הם אמרו, בסדר, אנו מסכימים שתעלי כי את האחות הצעירה של אוויין. הם העלו אותי על הבמה, ומאז זה כל מה שרציתי לעשות". היא מתארת את המשך ניסיונותיה: "רציתי לשחק במשך זמן רב, ולימודי הדרמה בבית הספר היו טובים בהשוואה לבתי הספר האחרים. כולם עודדו אותי. אתה יכול לעשות כל מה שאתה רוצה - ובלבד שזה ייעשה ברצינות. אם החמצת את החזרות - אתה בחוץ".

מאז היותה בת 14 לקחה אותה אמה לצפות במחזות בברודוויי שבניו-יורק, דבר שהגביר את התעניינותה בתחום, ושהוביל אותה לבסוף לקבל תפקיד במחזה "השחף".

בטרם התחילה לשחק באופן מקצועי, היא נדחתה משלושה בתי ספר אליהם ניסתה להתקבל. דחיות אלה עוררו בה שאלות באשר להמשך הקריירה שלה כשחקנית, והיא עברה "תקופה מבלבלת", כהגדרתה. במקביל לספקותיה בעניין, לחצו עליה הוריה ללמוד באוניברסיטה מתוך מחשבה שהתשוקה שלה למשחק תחלוף. במהלך שלב זה בחייה היא עבדה תקופה קצרה כברמנית בפאב מקומי.

מאוחר יותר, בשנת 2009, אמרה כי החוויות השליליות שהיא עברה בתקופה זו בחייה רק סייעו לה להבין עד כמה היא רוצה לשחק. באותה הזדמנות היא גם אמרה שכאשר השתתפה בוול סטריט 2 - הכסף מדבר בניו יורק, החלה לשקול ללכת ללמוד משחק באופן מקצועי, עם עדיפות לבית הספר ג'וליארד, אך היא עדיין לא החליטה באופן סופי.

קריירה קולנועית

ב-2004, כאשר מאליגן הייתה בת 18, החלה בקריירה המקצועית שלה עם זכייתה בתפקיד קיטי בנט בסרט גאווה ודעה קדומה. את התפקיד קיבלה מאליגן בעזרת מנהלת בית הספר שלה, לאחר שאמרה לה כי היא לא מעוניינת ללכת ללמוד באוניברסיטה, וכי היא מעוניינת ליצור קשר עם השחקן והתסריטאי ג'וליאן פלוס. לאחר שפגשה את פלוס הוא הפגיש אותה עם סוכן שחקנים שחיפש שחקן לא מוכר.

ידועה בעיקר במשחקה בסרט "לחנך את ג'ני" על ילדה בשנתה האחרונה בתיכון, שמתחילה רומן עם גבר בשנות ה-30 לחייו. על משחקה בסרט זכתה בפרס באפט"א לשחקנית הטובה ביותר בתפקיד ראשי. באותה שנה, 2009, שיחקה גם בסרט "אויבי הציבור" לצד ג'וני דפ.

ב-2010 היא השתתפה בסרט לעולם אל תתן לי ללכת יחד עם קירה נייטלי ואנדרו גארפילד. בנוסף כיכבה בסרט וול סטריט 2 - הכסף מדבר.

באותה שנה הייתה שותפה בהפקת דיסק של להקת האינדי-פופ Belle & Sebastian בשיר "Write About Love".

ב-2013 הופיעה לצד לאונרדו דיקפריו בסרט הדרמה "גטסבי הגדול". בנוסף השתתפה בסרט "בתוך לואין דייוויס" לצד בעלה.

בשנת 2014 שיחקה במיני-סדרה הקומית "אוצרות בבל" לצד וויל פארל, טובי מגווייר, קריסטן ויג ועוד. למיני-סדרה נמנו 6 פרקים ששודרו ברשת IFC אשר נמצאת בבעלות AMC.   

ב-2015 שיחקה כדמות ראשית בסרט "הסופרג'יסטיות" ובסרט "הרחק מההמון הסואן", עיבוד לרומן מאת תומאס הרדי.

שיחקה בתפקיד הראשי במיני-סדרת הטלוויזיה ארבעה ימים (Collateral) כבלשית חוקרת בפרשת רצח מהגר עיראקי בלונדון. הסדרה בת ארבעת הפרקים שודרה בתחילת 2018 ב-BBC, ובהמשך בנטפליקס.

קארי נשואה לזמר מרקוס ממפורד, הזמר הראשי בלהקה Mumford & Sons. הם היו חברים לעט שאיבדו קשר עם השנים וחידשו אותו לבסוף. הם נישאו ב-2012 כמה שבועות אחרי שסיימו להפיק את הסרט  "בתוך לואין דייוויס" בו שניהם השתתפו.

בספטמבר 2015 נולדה לזוג בת, אוולין ממפורד.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קארי מאליגן בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי קולנוענים