פוליגיניה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ שוחזר מעריכות של 37.60.47.77 (שיחה) לעריכה האחרונה של מפתח-רשימה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:Solomon and Pharoah's daughter large.jpg|250px|ממוזער|שמאל|[[שלמה המלך]] נודע בשל הפוליגיניה המופרזת שקיים: הוא נשא 700 נשים, ובנוסף היו לו 300 פילגשים]]

'''פוליגיניה''' (ב[[יוונית]]: "נשים רבות") היא [[מקרה פרטי]] של [[פוליגמיה]], שבו מתקיימים יחסי [[נישואים]] בין [[גבר]] אחד למספר [[אישה|נשים]] באותה עת (לפחות שתיים).
'''פוליגיניה''' (ב[[יוונית]]: "נשים רבות") היא [[מקרה פרטי]] של [[פוליגמיה]], שבו מתקיימים יחסי [[נישואים]] בין [[גבר]] אחד למספר [[אישה|נשים]] באותה עת (לפחות שתיים).



גרסה מ־13:57, 4 באוקטובר 2018

שלמה המלך נודע בשל הפוליגיניה המופרזת שקיים: הוא נשא 700 נשים, ובנוסף היו לו 300 פילגשים

פוליגיניהיוונית: "נשים רבות") היא מקרה פרטי של פוליגמיה, שבו מתקיימים יחסי נישואים בין גבר אחד למספר נשים באותה עת (לפחות שתיים).

הפוליגיניה נפוצה בתרבויות פטריאכליות, שבהן הגברים הם השולטים בחברה, והנישואים למספר נשים מעידים על מצב כלכלי וחברתי גבוה של הגבר. בנוסף לכך, צורת נישואים זו מאפשרת לגבר להעמיד מספר רב יותר של צאצאים מאשר בנישואים מונוגמיים.

פוליגיניה ביהדות ובישראל

ערך מורחב – פוליגמיה ביהדות

הפוליגיניה מותרת על-פי התורה, והייתה מקובלת בעבר ביהדות. שלמה המלך מפורסם ב-700 נשותיו ו-300 פילגשיו. הפוליגיניה נאסרה בקרב יהדות אשכנז בחרם דרבנו גרשום, בסביבות שנת 1000, והיא אסורה כיום גם בדין הרבני והאזרחי בישראל ומהווה עבירה פלילית. עם זאת, תופעת הפוליגיניה קיימת עדיין בישראל אצל יוצאי תימן מבוגרים שהספיקו להינשא לשתי נשים לפני שהמנהג נאסר בחוק הרבני והאזרחי והן במקרים נדירים שבהם בית דין רבני מתיר לגבר לשאת אשה נוספת. למרות החוק האזרחי האוסר את הפוליגיניה, התופעה נפוצה בקרב אזרחים מוסלמים, בעיקר בדואים, לגביהם נוטה מערכת המשפט הישראלית להימנע מאכיפת החוק.

בדתות אחרות

האסלאם מתיר את הפוליגיניה, והיא תופעה מקובלת בהרבה מדינות מוסלמיות. הנצרות שוללת את הפוליגיניה ברוב זרמיה, אם כי במספר זרמים מועט, כגון המורמונים, היא מותרת.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא סוציולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.