יואל לרנר (זמר) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ←‏ביוגרפיה: קישורים פנימיים
Bot
שורה 31: שורה 31:
[[קטגוריה:גיטריסטים ישראלים]]
[[קטגוריה:גיטריסטים ישראלים]]
[[קטגוריה:חברי להקות צבאיות ישראליות]]
[[קטגוריה:חברי להקות צבאיות ישראליות]]
[[קטגוריה:ילידי 1955]]

גרסה מ־16:00, 6 באוקטובר 2018

יואל לרנר

יואל לרנר (נולד ב-27 באוקטובר 1955) הוא זמר, מדבב, גיטריסט ומלחין ישראלי.

ביוגרפיה

לרנר גדל והתחנך בכפר הנוער הדסים. הוא החל לנגן בגיטרה כבר בגיל שמונה, ובפסנתר כשהיה בן שתים עשרה. את דרכו המקצועית החל ב-1974 עם צוות הווי הנדסה קרבית יחד עם יהודית רביץ וקורין אלאל. לאחר מכן עבר ללהקת פיקוד המרכז, והיה הסולן בשיר שומר החומות בשנת 1977.

לאחר שחרורו מהצבא, השתתף בערב משירי חיים חפר ובתוכניות רדיו וטלוויזיה שונות. ב-1979 השתתף כגיטריסט וזמר במופע "קוראים לזה אושר" עם יהונתן גפן ואסתר שמיר, במופע שר עם שמיר את השיר "מחר אזיל דמעה" שנכלל בתקליט "המעיל" של יהונתן גפן. ב-1982 הקים יחד עם המוזיקאי אבנר קנר והזמרת מזי כהן את ההרכב פרמיירה. בתקליט שיצא תחת אותו שם היו בין השאר השירים "אם זו אהבה", ו"חמש בבוקר עוזבת". באותה תקופה כתב יחד עם קנר את השירים "תנו לגדול בשקט" ("אפונה וגזר") ו"חורף" לגידי גוב, אותם ביצע בפסטיבל שירי הילדים ב-1981 ו-1982 בהתאמה. הוא השתתף בסוף 1982 בפסטיבל שירי הילדים עם מזי כהן בשיר "די" שכתב יורם טהרלב והלחינה נורית הירש, השיר עצמו זכה להצלחה גם במצעד הפזמונים באותה תקופה.

לאחר "פרמיירה" הופיע במשך שנתיים עם הזמרת נורית גלרון, בעיקר בקיבוצים ומת"נסים, כשהוא מלווה אותה בגיטרה, בפסנתר ובשירה. באותה תקופה השתתף כזמר וגיטריסט אקוסטי באלבומים רבים, ביניהם "חמוש במשקפיים" של אריק איינשטיין, "והילד הזה הוא אני" של יהודה אטלס (המבוסס על ספרו של יהודה אטלס בשם זה), "מאה שירים ראשונים", "התכוונות" של יוני רכטר, ו"שירים באמצע הלילה" של נורית גלרון. בנוסף, כתב לאריק סיני את השירים "היי גלית", "אהבה של שני זרים" ו"בת 17" עם יצחק קלפטר.

בשנים 1986-1982 למד הלחנה באקדמיה למוסיקה בתל אביב.

בשנת 1984 הקים את להקת הסיקסטיז יחד עם מוטי דיכנה, שלמה חממי ושלמה מזרחי, איתה הוא מופיע עד היום עם שירי שנות ה-60. באותה שנה השתתף כזמר בהצגת תיאטרון הקאמרי "בית ספר לריקודים", אשר כללה טקסטים ומוזיקה של נתן זך וסשה ארגוב, יחד עם הזמרת דפנה ארמוני ושחקנים אחרים.

בשנת 1998 הוציא תקליט עם ההרכב "ארבע על ארבע", שכלל גם את דני ליטני, דני רובס ואורי הרפז.

ב-1999 השתתף, במסגרת פסטיבל ישראל, במופע "אמני ישראל שרים ביטלס", יחד עם שלמה ארצי, יהודית רביץ, דוד ד'אור ואחרים, מלווים בתזמורת הפילהרמונית ובניצוחו של סר ג'ורג' מרטין, המפיק והמעבד המוזיקלי של הביטלס.

בפעילות הדיבוב, לרנר דיבב את ויני מ"האופנוברים ממאדים", את גמביט (אקס-מן) ואת ג'ייסון לי סקוט מ"מייטי מורפין פאוור ריינג'רס" ועד "פאוור ריינג'רס זיאו" (שבסרט של פאוור ריינג'רס טורבו דיבב אותו גיורא קנת.)

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים