אלחנן אבן חן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Bot
שורה 74: שורה 74:
[[קטגוריה:בוגרי ישיבת עתניאל]]
[[קטגוריה:בוגרי ישיבת עתניאל]]
[[קטגוריה:בוגרי האוניברסיטה הפתוחה]]
[[קטגוריה:בוגרי האוניברסיטה הפתוחה]]
[[קטגוריה:ילידי 1980]]
[[קטגוריה:ישראלים ילידי 1980]]

גרסה מ־08:11, 7 באוקטובר 2018

תבנית:שחקן אלחנן אבן חן (נולד ב-26 באוגוסט 1980) הוא שחקן ישראלי, מנהל חברת "אבן חן הפקות" ומנהל עמותת המרכז הרב תרבותי למחקר והפקות באומנויות הבמה המפיקה הצגות לילדים ומבוגרים.

ביוגרפיה

נכדו של הסופר יעקב אבן חן. בתיכון למד בישיבת ירושלים לצעירים, ולאחר מכן בישיבת ההסדר עתניאל . למד פסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. למד תואר ראשון בחינוך, פילוסופיה, תנ"ך, מחשבת ישראל ותושב"ע במכללת הרצוג ובמכון "לפני ולפנים".

בין השנים 20032005 למד משחק בבית הספר למשחק "אספקלריא".

השתתף בסדנה תלת שנתית לתיאטרון תנועה בשיטת גרוטובסקי שהנחה אבי אסרף.

בשנת 2013 החל לנהל עמותה לתיאטרון בשם המרכז הרב תרבותי למחקר והפקות באומנויות הבמה.

הקים ומנחה את קבוצת תיאטרון פלייבק "הירושלמים".

בתיאטרון

בפסטיבל עכו: ב-2006 השתתף כחלק מאנסמבל "כהרף עין" בהצגה "לשם ייחוד" שכתבו (בשיתוף עם חברי האנסמבל) נתנאל ליפשיץ ובשמת חזן שגם ביימה. ההצגה זכתה בפרס על הישגים מיוחדים לשחקנים על עבודת אנסמבל מיוחדת של קבוצת צעירים בראשית דרכה. ההצגה עלתה באותה שנה גם ב"צוותא"[1] ושנה לאחר מכן בתיאטרון תמונע.[2]

בתיאטרון אספקלריא: ב-2006 גילם (לסירוגין עם אילן גנני) את אביאם סלע - מפעילו של יונתן פולארד, בהצגה "פצוע בשטח" שכתבה יעל רובינשטיין וביים אורי וייל. ההצגה מתארת פגישה דמיונית בכלא בין יונתן פולארד למפעילו הישראלי.[3] באותה שנה שיחק במחזמר "קולות" שכתב וביים פרופסור יהודה מורלי (ע"פ הספר "מסירות נפש" מאת י"ל פרץ).[4] השתתף במופע "טישאטרון" שכתב וביים חביב מזרחי, המופע כלל סיפורים מעולמם של חסידים ומשולב במנגינות ושירים. גילם בחור דתי צעיר הנישא נישואים מוקדמים ונישואיו עולים על שרטון בהצגה "אי זוגי" העוסקת בגברים שזוגיותם במשבר שכתבה איילת שיינברג וביימה מיכל ורד. ב-2009 גילם חלוץ בן העלייה השנייה במפגש עם אחיו בהצגה "אחים במחלוקת" שכתב חגי לובר וביים אורי וייל, העוסקת בוויכוח בין בני העלייה השנייה לבין העולם החרדי על רקע היתר מכירה בשנת השמיטה הנתמך על ידי הרב אברהם יצחק הכהן קוק.

בתיאטרון עמוקה שיחק בהצגה "הרפתקאות בארץ אבות" שכתב וביים עידו לוינגר.

בתיאטרונשיר של בית מורשת אצ"ג שיחק ב-2008 לצד יעקב ברודי בהצגה "מחכים למאסף" שכתב וביים ברוך גוטין.[5] ההצגה מורכבת מטקסטים של אצ"ג שהוצגו בלשונו המקורית של המשורר והיא מלווה במוזיקה ובתפאורה מינימלית.

בתיאטרון מבואה שיחק לצד ישי זמירי בהצגה "הפוך על הפוך" (המבוססת על הסיפור "מעשה מביטחון" מתוך "סיפורי מעשיות משנים קדמוניות") שכתב וביים ישי זמירי.[6]

תיאטרון רחוב: יד בן צבי, מגדל דוד ועיר דוד.

בקולנוע ובטלוויזיה

ב-2006 שיחק בסרט "המתחזים" שהפיקה חברת "גל דיסק" המפיקה קולנוע חרדי. שיחק בסרט של אולפנת עפרה "לרוץ בשניים" שזכה בפרס הסרט התיעודי המצטיין בתחרות מגמות תקשורת ארצית.

בין השנים 20092013 הנחה לצד רונית אברהמוף-שפירא את "מהדורת השבט" - מהדורת החדשות סאטירית באתר "לאטמה". אברהמוף-שפירא מופיעה בדמותה של מגישה שמאלנית ואילו אבן חן מגלם מגיש שלעיתים מביע דעות ימניות אך לעיתים קרובות מתנצל על כך. גילם גם דמויות נוספות במהדורת השבט: זרעון לוי (בן דמותו של גדעון לוי), בשאר אל-אסד, ג'מיל חרטאווי, ציפי לבני ועוד.

ב-2012 שיחק בסרט "קשר חופשי" שביים עמיאור ארציאל בהפקת תורת החיים - בית הספר לקולנוע יהודי, וגילם את אחד ממפקדיו של אדם (רז זלצרמן) בסרט "זוהר הרקיע" שכתב וביים אליהו בנימין.

ב-2013 שיחק בסרט "רסיסי אהבה" בבימויו של ניסים נוטריקה.

ב-2014, שיחק בסדרה "חדשות חז"ל" בערוץ הידברות .

שיחק גם בפרסומות לרשת חנויות הנוחות "מנטה" של דלק, ולסטארט אפ ישראלי למזגן חכם בשם "סנסיבו".[7]

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים

  1. ^ הצגות מפסטיבל עכו בצוותא, באתר "הבמה", 17 באוקטובר 2006
  2. ^ עינת ברזילי, נערה ובור, באתר nrg‏, 4 בינואר 2007
  3. ^ ברק ליבוביץ', הצגה: לא רק פולארד פצוע בשטח, באתר ynet, 3 בפברואר 2007
  4. ^ תבנית:בשבע
  5. ^ עמוד ההצגה "מחכים למאסף" באתר בית מורשת אצ"ג
  6. ^ עמוד ההצגה "הפוך על הפוך" באתר תיאטרון מבואה
  7. ^ Sensibo: Make any air conditioner smart, סרטון באתר יוטיוב