לונג ביץ' – הבדלי גרסאות

תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Safeinthelife (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 53: שורה 53:
}}
}}
}}
}}
'''לונג ביץ'''' (ב[[אנגלית]]: '''Long Beach''') היא עיר בחופה המערבי של [[ארצות הברית]], הממוקמת בדרום-מזרח [[מחוז לוס אנג'לס]]. העיר היא חלק מ[[מטרופולין]] לוס אנג'לס ומרוחקת 20 ק"מ ממרכז העיר לוס אנג'לס. שתי הערים שכנות בשטח עירוני, כלומר, אין ביניהן שטח פתוח אלא בנייה רציפה.
'''לונג ביץ'''' (ב[[אנגלית]]: '''Long Beach''') היא עיר בחופה המערבי של [[ארצות הברית]], הממוקמת בדרום-מזרח [[מחוז לוס אנג'לס]]. העיר היא חלק מ[[מטרופולין]] לוס אנג'לס ומרוחקת 20 ק"מ ממרכז העיר לוס אנג'לס. שתי הערים שכנות בשטח עירוני, כלומר, אין שטח פתוח שחוצץ ביניהן אלא בנייה רציפה.


העיר היא אתר [[תיירות]]י פופולרי. בלונג ביץ' נמצאת ה[[מרינה]] הגדולה ביותר ב[[ארצות הברית]] המופעלת על ידי העירייה. מדי שנה מבקרים בעיר 5.5 מיליון תיירים.
העיר היא אתר [[תיירות]]י פופולרי. בלונג ביץ' נמצאת ה[[מרינה]] הגדולה ביותר ב[[ארצות הברית]] המופעלת על ידי העירייה. מדי שנה מבקרים בעיר 5.5 מיליון תיירים.

גרסה מ־12:30, 12 באוקטובר 2018


שגיאות פרמטריות בתבנית:עיר

פרמטרים [ שנת אוכלוסייה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

לונג ביץ'
Long Beach
חותם לונג ביץ'
חותם לונג ביץ'
חותם לונג ביץ'
דגל לונג ביץ'
דגל לונג ביץ'
דגל לונג ביץ'
פוטומונטז' של לונג ביץ'
פוטומונטז' של לונג ביץ'
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מדינה קליפורניהקליפורניה קליפורניה
מחוז לוס אנג'לס (מחוז)לוס אנג'לס (מחוז) לוס אנג'לס
ראש העיר רוברט גרסיה
תאריך ייסוד 1888 עריכת הנתון בוויקינתונים
שטח 133 קמ"ר
גובה 0 מטרים
אוכלוסייה
 ‑ בעיר 462,257 (1 באפריל 2020)
 ‑ צפיפות 3,548.8 נפש לקמ"ר
קואורדינטות 33°48′15″N 118°09′29″W / 33.8041666666667°N 118.158055555556°W / 33.8041666666667; -118.158055555556
אזור זמן UTC -8
www.longbeach.gov
דמוגרפיה
אוכלוסייה לפי גזעים
39.9%היספנים ולטינים (מכל מוצא גזעי)
מבנה המשפחות
משקי בית 163,088
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לונג ביץ'אנגלית: Long Beach) היא עיר בחופה המערבי של ארצות הברית, הממוקמת בדרום-מזרח מחוז לוס אנג'לס. העיר היא חלק ממטרופולין לוס אנג'לס ומרוחקת 20 ק"מ ממרכז העיר לוס אנג'לס. שתי הערים שכנות בשטח עירוני, כלומר, אין שטח פתוח שחוצץ ביניהן אלא בנייה רציפה.

העיר היא אתר תיירותי פופולרי. בלונג ביץ' נמצאת המרינה הגדולה ביותר בארצות הברית המופעלת על ידי העירייה. מדי שנה מבקרים בעיר 5.5 מיליון תיירים. מועצת העיר עורכת מופעי תרבות רבים כמו פסטיבל המוזיקה השנתי ואירועי ספורט רבים, כגון הגרנד פרי של לונג ביץ, שהוא מרוץ המכוניות הגדול בארצות הברית שמתקיים ברחובות העיר ומדי שנה מגיעים כ-300 אלף איש לצפות בו. בנוסף, מתקיים בעיר מדי שנה מצעד גאווה ענק שמושך אליו כ-120,000 איש.

לונג ביץ' היא העיר שבה הגיוון האתני הגדול ביותר בארצות הברית, ויש בה אוכלוסייה רבה בעלת שורשים קמבודים, מקסיקנים, אקוודורים ואפרו אמריקאים.

התעשייה השלטת בעיר היא תעשיית הנפט. בתוך תחומי העיר ובחופה, נבנו כבר ב-1921 מאגרי נפט גדולים לאחר שכמות גדולה של נפט התגלתה באזור. באזור התעשייה הגדול של העיר ממוקמות חברות ענק כמו אפסון אמריקה (Epson America). ניתן לומר שהגידול המשמעותי של העיר הוא בעקבות צמיחת התעשייה והתפתחות אזור התעשייה של העיר. נמל לונג ביץ' נחשב לנמל השני הכי עומס בארצות הברית.

אוניברסיטת CSULB, שהיא האוניברסיטה השנייה בגודלה בקליפורניה ממוקמת במרכז העיר.

היסטוריה

האזור שבו הוקמה העיר היה שייך לשבטי הטונגבה לפני בואם של האירופאים והם התגוררו בחוות בשטח שעליו נמצאת כיום העיר לוס אנג'לס והערים לידה. החווה הגדולה ביותר שהייתה שם נקראה Rancho Los Nietos.

בשנת 1843 נקנתה החווה על ידי ג'ון טמפל, אמריקני שהגיע לקליפורניה ב-1827. תוך זמן קצר הפכה החווה לחוות גידול בקר מצליחה וטמפל הפך לאיש העשיר ביותר באזור לוס אנג'לס.

בשנת 1866 טמפל מכר את חוותו לחברה בשם Flint, Bixby & Co בבעלות האחים תומאס ובנג'מין פלינט ולוויליין ביקסבי תמורת כ-20,000$. בשנת 1880 לוויליין ביקסבי מכר 16 קילומטר מהחווה לוויליאם ווילמור אשר רצה להקים עיירת חוות בשם ווילמור סיטי. הפרויקט שלו נכשל והשטח נקנה על ידי התאגדות מלוס אנג'לס ששמה היה "חברת האדמה והמים לונג ביץ'" (Long Beach Land and Water Company). כעבור זמן קצר, הבנקאי איסאייס וולף הלמן רכש חלק ניכר מהשטח, ושם הקהילה שונה ללונג ביץ'. הקהילה הוכרזה כעיר רשמית ב-1888. השטח שלא נמכר, כ-14 ק"מ רבועים, היו שייכים ללוויליין ביקסבי עד מותו בשנת 1916 אז נבנו שכונות חדשות כמו קליפורניה הייטס, ביקסבי נולס ולונג ביץ' הצפונית אשר שייכות כיום לעיירה סיגנל היל שנמצאת בתוך העיר לונג ביץ'.

ב-10 במרץ בשנת 1933 התרחשה רעידת אדמה בעוצמה של 6.4 בסולם ריכטר וגרמה לנזקים גדולים לעיר ולאזור כולו, ול-115 הרוגים[1].

התפתחות הקולנוע בלונג ביץ

אחד המקומות מהם התחילה תעשיית הקולנוע של דרום קליפורניה היא לונג ביץ'. חברה בשם בלבואה סטודיוס (Balboa Studios) הייתה ממוקמת בעיר והייתה אחראית לסרטים רבים באותה תקופה. צפונית ללונג ביץ' באזור סיגנל היל היה שטח גדול שהיה שייך לחברה ושם הם צילמו סרטים רבים, ובהם: "קלאופטרה" (1917) בכיכובה של תידה בארה, "עשרת הדיברות" (1923) של הבמאי ססיל ב. דה-מיל בשטח שבו נמצאת העיירה ססיל ביץ', היום דרומית ללונג ביץ', ועוד סרטים רבים.

תעשיית הקולנוע בלונג ביץ

בזכות הקירבה של לונג ביץ' ללוס אנג'לס ולהוליווד בלתי נמנע היה, שלונג ביץ' תיטול חלק בתעשיית הקולנוע המשגשגת של האזור. דוגמה לסדרה פופולרית שצולמה בלונג ביץ' היא The O.C. והסיבה לכך היא כי יותר זול לצלם באזור לונג ביץ'.

דמוגרפיה

נכון לשנת 2009 מנתה אוכלוסיית העיר הקבועה בלונג ביץ' 492,682 תושבים, 163,088 משקי בית, ו-99,646 משפחות. העיר היא ה-35 בגודלה בארצות הברית, שביעית בגודלה בקליפורניה ובמקום השני במחוז לוס אנג'לס, אחרי העיר לוס אנג'לס.

נמל לונג ביץ' ותחבורה

נמל לונג ביץ' הוא השני בגודלו בארצות הברית. הנמל של לונג ביץ' שוכן ליד הנמל של לוס אנג'לס ויחד הם הנמלים הפעילים ביותר בארצות הברית. קו רכבת מיוחד נוסע מנמל לונג ביץ' דרך נמל לוס אנג'לס למרכז העיר לוס אנג'לס. המסילה שאורכה 32 ק"מ ובעומק 10 מטר מתחת לאדמה, נבנתה בסכום של 2.4 מילארד דולר. הקו הכחול של הרכבת התחתית של לוס אנג'לס מחבר בין שתי הערים. הקו מתחיל ליד עיריית לונג ביץ' וממשיך דרך מרכז לוס אנג'לס להוליווד ופסדינה. קו נוסף הוא הקו האפור שנגמר במרכז לוס אנג'לס. רכבת עילית מחברת את לונג ביץ' עם לוס אנג'לס וממשיכה לסן פדרו עם תחנות במרכז לונג ביץ'. חברה שמפעילה אוטובוסים בתוך לונג ביץ' ומחוץ לה היא Orange County Transportation Authority buses.

תרבות, מוזיקה ופנאי

מוזיאון לונג ביץ' לאמנות מציע מגוון רחב של אמנות מכל תחום וכולל בתחומו אוניברסיטה לאמנות שנפתחה ב-1973. מוזיאון לונג ביץ' לאמנות לטינית שנוסד ב-1996 הוא מהמכובדים בתחום. בלונג ביץ' יש רחוב שנקרא "רחוב האמנות" (Art Street) שבו ממוקמות גלריות רבות.

בתחום המוזיקה לונג ביץ' הייתה ונשארה ביתם של אמנים רבים כגון בראד נאוול, להקת הפאנק לה שוק, סנופ דוג, וורן ג'י, זאק דה לה רוצ'ה ועוד רבים.

מועצת העיר פועלת לקידום מוזיקה מכל הסוגים ומקיימת פסטיבלים רבים כמו פסטיבל הרגאיי לזכרו של בוב מארלי בחודש פברואר, קונצרט למוזיקה מהוואי בחודש יוני, פסטיבל ג'אז באוגוסט, פסטיבל בלוז בספטמבר וקרנבל ברזילאי בספטמבר.

התזמורת הפילהרמונית של לונג ביץ' מוכרת בכל העולם ומשכנה במרכז הכנסים והמופעים של לונג ביץ'.

ספורט

לונג ביץ' גרנד פרי

מדי שנה בחודש אפריל מתקיים הגרנד פרי של לונג ביץ' ומושך אליו כ-300,000 צופים. במשך 3 ימים מרכז העיר סגור לתחרות מכוניות מרוץ של פורמולה 1. הגרנד פרי של לונג ביץ' נוסד בשנת 1975 כמרוץ פורמולה 5000 ותוך זמן קצר הפך למרוץ פורמולה 1. באותו שבוע מתקיימת בעיר תחרות מכוניות סאדן Trance-AM ומרוצי טויוטה אטלנטיק.

בייסבול

קבוצת הבייסבול של לונג ביץ' היא לונג ביץ' ארמדה. מגרשם הביתי הוא בלייר פילד שנבנה ב-1958.

הוקי קרח

קבוצת ההוקי קרח של לונג ביץ' היא לונג ביץ' איס דוגס ומגרשם הביתי הוא לונג ביץ' ספורט ארנה.

כדורסל

קבוצת הכדורסל לונג ביץ' ג'אם שיחקה ב-ABA . כמו כן, מהעיר לונג ביץ' צמחו שחקני כדורסל רבים כמו מייק ביבי, אלטון ברנד וראסל ווסטברוק.

סקי מים

מדי חודש יולי נערכת בעיר תחרות סקי מים קטלינה. המרוץ מתחיל בנמל לונג ביץ'. המשתתפים צריכים לשוט לאי סנטה קטלינה ולחזור לנמל לונג ביץ' (100 ק"מ). התחרות נוסדה ב-1948 ומשתתפים בה גולשי סקי מים מכל רחבי העולם.

גולף

ברחבי לונג ביץ' יש 5 מגרשי גולף עירוניים ומועדון פרטי אחד גדול בשכונת ביקסבי נולס - שכונת יוקרה בעיר. מועדון הגולף של ביקסבי נולס הוא חלק מקאנטרי קלאב ענק שנבנה כבר ב-1917 והוא אחד ממועדוני הגולף הפעילים בארצות הברית.

אולימפיאדה

לוס אנג'לס אירחה פעמיים את המשחקים האולימפיים וכמה תחרויות נערכו בלונג ביץ'. באולימפיאדת לוס אנג'לס (1932), אירחה לונג ביץ' את תחרות החתירה. באולימפיאדת לוס אנג'לס (1984), לונג ביץ' אירחה את תחרות שיט היאכטות וכדורעף. הבריכה של בלמונט פלאזה אירחה תחרויות שחיה אולימפית של ארצות הברית בשנים 1968, 1976 ו-2004.

פארקים

לונג ביץ' זכתה בפרס העיר הירוקה 3 פעמים ברצף, בשנים 2002, 2003 ו-2004. בעיר יש 92 פארקים בשטח כולל של 13 ק"מ מרובע, ו-3.3 קילומטר מרובע של שמורת טבע אל דורדו. העיר משתרעת לאורך חוף האוקיינוס השקט לכל אורכה.

אירועים

  • ינואר – תהלוכה על שם ולזכר מרטין לותר קינג
  • פברואר – פסטיבל הרגאיי על שמו ולזכרו של בוב מארלי
  • מרץ – מצעד לקראת השנה החדשה הקמבודית
  • אפריל – גרנד פריקס
  • יוני – מופע אלוהה (מוזיקה מהוואי)
  • אוגוסט – פסטיבל ג'אז
  • ספטמבר – פסטיבל הבלוז
  • ספטמבר – קרנבל ברזילאי
  • אוקטובר – מופע ליל כל הקדושים
  • אוקטובר – פסטיבל הקולנוע הרחב של לונג ביץ'
  • נובמבר – מצעד לכבוד ותיקי לונג ביץ'
  • דצמבר – מפגן אוניות לקראת החג המולד
  • דצמבר – נטיעת עצים לכבוד השנה החדשה בשדרות דייסי

קישורים חיצוניים

הערות שוליים