תור: ראגנארוק – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 91: שורה 91:
* {{הארץ|נתנאל שלומוביץ|"ת'ור: ראגנארוק": גיבור העל ת'ור אנושי מתמיד|1.4567643|5 בנובמבר 2017}}
* {{הארץ|נתנאל שלומוביץ|"ת'ור: ראגנארוק": גיבור העל ת'ור אנושי מתמיד|1.4567643|5 בנובמבר 2017}}
* {{nrg|[[דני לרנר]]|ביקורת "תור רגנארוק": קומדיית גיבורי-על|901/113|6 בנובמבר 2017|47|2}}
* {{nrg|[[דני לרנר]]|ביקורת "תור רגנארוק": קומדיית גיבורי-על|901/113|6 בנובמבר 2017|47|2}}
* [https://pcast.link/ragnarok "תור: ראגנארוק"], נבלים זה אנחנו - פודקאסט המוקדש לנבלים קולנועיים


== הערות שוליים ==
== הערות שוליים ==

גרסה מ־08:12, 4 בנובמבר 2018


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ קישור, אולפן, הפקה, מפיץ ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

תור: ראגנארוק
Thor: Ragnarok
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על "תור" (קומיקס)
בימוי טאיקה וואטיטי
הופק בידי קווין פייגי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט קרייג קייל, כריסטופר יוסט, אריק פירסון
עריכה ג'ואל נגרון, זן בייקר
שחקנים ראשיים כריס המסוורת'
טום הידלסטון
קייט בלאנשט
אידריס אלבה
ג'ף גולדבלום
טסה תומפסון
קארל אורבן
מארק רופאלו
אנתוני הופקינס
מדבבים קלנסי בראון (Surtur) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מארק מותרסבו
צילום חאווייר אגירסארובה
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני מארוול, אולפני וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אולפני וולט דיסני, נטפליקס, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 3 בנובמבר 2017
ישראלישראל 2 בנובמבר 2017
משך הקרנה 130 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט גיבורי-על, סרט פעולה, סרט הרפתקאות, סרט פנטזיה, סרט מדע בדיוני, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 180 מיליון דולר
הכנסות 854 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו marvel2017
סרט קודם "תור: העולם האפל" (2014)[1]
סרט הבא [2]
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תור: ראגנארוקאנגלית: Thor: Ragnarok) הוא סרט גיבורי-על אמריקאי בלייב אקשן המבוסס על קבוצת חוברות הקומיקס "תור" ו"ענק הכוכב", שהופק על ידי אולפני מארוול. הוא הסרט השבעה-עשר ביקום הקולנועי של מארוול, והסרט השלישי בסדרת סרטי "תור" אחרי הסרטים "תור" ו"תור: העולם האפל". את הסרט ביים טאיקה וואטיטי ומככבים בו אנסמבל שחקנים ככריס המסוורת', טום הידלסטון, קייט בלאנשט, אידריס אלבה, ג'ף גולדבלום, טסה תומפסון, קארל אורבן, מארק רופאלו ואנתוני הופקינס.

הסרט הוכרז בינואר 2014, כאשר המסוורת' והידלסטון אישרו את מעורבותם בו באוקטובר של אותה השנה. באוקטובר 2015 הוכרז כי טאיקה וואטיטי יביים את הסרט, וכי מארק רופאלו ישוב לגלם את דמותו של הענק הירוק מהסרטים הקודמים ביקום הקולנועי. אלמנטים שונים מקשת הסיפור "ענק הכוכב" עובדו לסרט, בו תור מוצא את עצמו לכוד בכוכב הלכת סאקאר. תור יוצא עם לוקי, הענק הירוק ואחת מבנות הואלקירי למאבק באלת המוות, הלה, היונקת את כוחותיה מכוכב הלכת אסגארד.

הסרט יצא לאקרנים ב-3 בנובמבר 2017 בארצות הברית, וב-2 בנובמבר 2017 בישראל ב-2D ,3D ו-IMAX 3D. הסרט הרוויח סכום שיא של 427 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו, זאת לעומת תקציב ההפקה שעמד על 180 מיליון דולר.

עלילת הסרט

כשנתיים לאחר אירועי "הנוקמים: עידן אולטרון", תור ממשיך במסעו ברחבי תשעת העולמות אחר אבני האינסוף. במהלך אחת מחקירותיו, הוא נכלא בידי השד סירטיר, אשר מספר לו על הראגנארוק הממשמש ובא, בו יגיע קץ אסגארד עת כתרו יתאחד עם הלהבה הנצחית. כמו כן, הוא חושף בפניו כי אביו, אודין, נעדר מאז אירועי "תור: העולם האפל", וכי כס המלכות נמצא בידי מתחזה. השניים נאבקים זה בזה לזמן קצר, כשלבסוף תור מביס את סירטיר ונוטל את כתרו, ובכך מאמין כי מנע את הראגנארוק.

כהרהור לדבריו של סירטיר, תור שב לאסגארד. שם, הוא מוצא את אחיו המאומץ, לוקי, מתחזה לאביהם כמלך, ומעמת אותו בדבר וחושף אותו לעיני כל. בזעמו של תור, הם עוברים בביפרוסט למידגארד, שם הם מחפשים אחר אביהם. הודות לעזרה מהמכשף דוקטור סטיבן סטריינג', הם מוצאים את אביהם בנורווגיה, שם הוא שוהה בגלות. הוא מספר להם כי הוא גוסס, וכי מותו יאפשר לבתו הבכורה, אלת השאול הלה - אשר נלחמה לצידו בכיבוש הממלכות והנהיגה את הצבאות, להשתחרר מהלהיים - שם היא נכלאה לאחר שפנתה לדרך הרשע. מיד לאחר שהוא מביע את צערו על חטאי העבר הרבים אותם ביצע, אודין מת. ואז, הלה מופיעה, ומכריזה כי הגיעה להשתלט על אסגארד ולכבוש את כל שאר הממלכות.

הלה מתעלה על תור ועל לוקי בקרב קצר והורסת את המיולניר. תור ולוקי מנסים לנוס דרך ביפרוסט, אך נדחקים על ידי הלה לשוליים ונשאבים למסלול אחר בחלל. בזמן זה, הלה מגיעה לאסגארד, ושם היא מחריבה את הצבא, רוצחת את הלוחמים שלושה וממנה את סקורג' לתליינה. לאחר שהיא משלימה לחלוטין את כיבושה, הלה מספרת על תוכניתה להשתמש בביפרוסט כדי לפלוש ולכבוש את שאר הממלכות. אז מסתבר לה כי חרב הביפרוסט נמצאת בידי היימדל המסתתר יחד עם אסגארדים רבים נוספים. במקביל, תור מוצא עצמו במגרש גרוטאות בכוכב לכת מלאכותי. שם הוא נשבה בידי סוחרת עבדים המכונה "142", אשר מנטרלת אותו באמצעות מכשיר שהצמידה לצווארו.

תור נכבל למושב שנוסע דרך מיצג הולוגרמות המציג בפניו את העולם שאליו הגיע - סאקאר, בית ל"יצורים דחויים מכל פינות היקום". הוא מובל אל הגראנדמאסטר - השליט ובעל אצטדיון המנהל קרבות גלדיאטורים. הגראנדמאסטר מתרשם מתור ומחמיא ל"142" על הבאתו כמתמודד חדש.

תור מבחין בלוקי המבלה בארמון. זה מספר לו כי הצליח להשיג מקום של כבוד בארמון של הגראנדמאסטר מאז שהגיע, מספר שבועות לפני הגעתו של תור (הזמן עובר מהר בסאקאר). תור מפציר בלוקי לספר על אודותיו לגראנדמאסטר, אך לוקי חושש למעמד שקיבל בסאקאר ומסרב לחשוף את קשריו עם תור השבוי. תור נשלח בידי הגראנדמאסטר אל מבנה טבעתי בו כלואים שאר הגלדיאטורים ונתקל בקורג, חוצן רב עוצמה אשר עשוי מסלעים מגזע הקרונאן. קורג מספר לתור על המקום וה"אלוף" שהביס כל לוחם שנשלח להתמודד מולו. בזמן שנשלח לבחור נשק עבור הקרב ההולך וקרב מול האלוף, תור מבחין ב-"142". לאחר שקורג פולט אודות היותה אסגארדית, תור מדבר אתה ומבחין בקעקוע ייחודי על גופה המצביע על היותה ולקיריה - לוחמת מצבא ולקיריור המורכב מנשים בלבד, שלחמו בקרבות החשובים ביותר באסגארד. תור מספר לוולקיריה על הגעתה של הלה לאגסארד ועל רצונו להיעזר בה על מנת לחזור למולדתו ולמנוע את השמדתה. ולקיריה מסרבת לשמוע לתור, שנשלח אל הזירה. ה"אלוף" מתברר כלא אחר מאשר הענק הירוק ("האלק"), אך הוא לא מזהה את תור כאשר זה מנסה לדבר אתו. האלק נלחם אתו ומכה בו שוב ושוב, וכמעט מחסל אותו, אלא שאז מופיע בראשו של תור חזיון של אודין.

החזיון מעורר בתור את כוח אודין העצמתי. כך תור מתחזק וכמעט מצליח להביס את האלק, אך הגראנדמאסטר מפעיל את המכשיר שעל צווארו של תור. תור משתתק והאלק מנצח.

תור מתעורר בחדרו של האלק, שכעת רגוע ומסביר לתור שהוא מעדיף להישאר בסאקאר מכיוון שהוא אינו רצוי בכדור הארץ. תור מנסה לשכנע את האלק ואת ולקירי לעזור לו לצאת מסאקאר ולהגיע לאסגארד, אך ללא הצלחה. תור מצליח לגנוב את המתג השולט על מכשיר השיתוק מוולקיריה ולהסיר את המכשיר מצווארו. הוא בורח מהארמון, מוצא את הקווינג'ט (החללית של שילד שאיתה הגיע האלק לסאקאר) וכמעט מצליח להפעילו אך נכשל. האלק נכנס ותור מפעיל בטעות את ההקלטה שהשאירה לו נטשה/האלמנה השחורה בסוף "הנוקמים: עידן אולטרון", מה שגורם להאלק לבלבול רב, מעורר אצלו רגשות והופך אותו בחזרה לברוס באנר בפעם הראשונה מאז אירועי סוקוביה. בעת שתור מעדכן את באנר בהשתלשלות הדברים, הגראנדמאסטר מורה לוולקיריה וללוקי לאתר את תור והאלק ולהביאם אליו. לוקי מתעמת עם ולקיריה ומזכיר לה את רגעי התבוסה של יחידת הוולקיריות בקרב האחרון נגד הלה, דבר שגורם לה לשנות את דעתה וללכוד את לוקי עבור תור כמחווה של רצון טוב. תור ובאנר פוגשים את ולקיריה, ולוקי, שלא מעוניין להישאר לבדו בסאקאר, מציין כי הצליח לגנוב את קודי הכניסה לצי החלליות של הגראנדמאסטר. הם משחררים את שאר הגלדיאטורים כדי ליצור הסחת דעת. לוקי מנסה לבגוד בתור בשנית וללכוד אותו עבור הגראנדמאסטר, אך תור מסביר שצפה זאת מראש ולכן שתל מכשיר שיתוק על גבו של לוקי. תור, ולקיריה ובאנר גונבים את הספינה של הגראנדמאסטר ובורחים צי החלליות שהוא שלח כנגדם בניסיון למנוע את בריחתם מסאקאר. לאחר העימות, השלושה מצליחים לעבור דרך חור התולעת (המכונה "פי הטבעת של השטן") ומגיעים לאסגארד, אך נחרדים לגלות שהגיעו מאוחר מדי.

הלה חוקרת את תושבי אסגארד הנותרים לגבי מיקום חרב הביפרוסט וכמעט גוזרת על תושבת מוות בידי סקורג', אך ברגע האחרון תושב אחר מודיע לה היכן נמצאת החרב. היימדל, שנמצא במקום המסתור עם שאר הנמלטים, חש כי הלה מתקרבת ומורה לכל התושבים המסתתרים להתקדם אל עבר גשר הביפרוסט. הלה מגיעה אל מקום המסתור אך חשה בקריאתו של תור, הנמצא בחדר כס המלכות. במהלך העימות בין הלה ותור, היא משספת את פניו ואף גורמת לו לאבד את אחת מעיניו. ולקיריה ובאנר מגיעים לגבות את תושבי אסגארד בהנהגת היימדל, שנתקלים בפנריס הזאב הענק, סקורג' וצבאה של הלה על הביפרוסט.

לאחר שלא נשארה לו ברירה, באנר הופך להאלק וגובר על פנריס. לוקי ושאר הגלדיאטורים מגיעים אף הם בספינה על מנת להצטרף להיימדל, ולקיריה ושאר תושבי אסגארד בקרב מול סקורג' וצבאה של הלה. הלה גוררת את תור הפצוע למרפסת הארמון ומראה לו את הקרב על גשר הביפרוסט. כאשר היא כמעט הורגת אותו, תור חווה חזיון של אודין. תור מתוודה בפניו כי הוא הובס, אסגארד נפלה וכי אינו מסוגל להתעמת עם הלה ללא מיולניר. אודין מסביר לתור כי הכוח לשלוט ברעם ובברקים היה טמון אצלו כל הזמן ומיולניר רק מיקד את הכוח, וכי אסגארד אינה מקום אלא היכן שהעם האסגארדי נמצא. חזיון אודין והתקווה שעורר בתור מביאים את כוח אודין לשיאו וכך תור מזמן ברק עוצמתי שמכה בהלה. היא נופלת ממרפסת הארמון ומוטחת בקרקע, אך אז היא קמה ומוכנה להשיב קרב.

תור מתגבר על הלה במידה מוגבלת בעת שלוקי והגלדיאטורים הנותרים עוזרים לתושבי אסגארד לעלות לספינה בה הגיעו על מנת לפנות אותם משדה הקרב. סקורג', שהבין ששגה בהצטרפותו להלה, מחליט להדוף את צבא הלה ולהקריב את חייו על מנת לאפשר לספינה לברוח מאסגארד. תור מבין שאי אפשר לעצור את נבואת הראגנארוק ושעליהם להגשים אותה במקום למנוע אותה, מכיוון שזאת הדרך היחידה להשמיד את הלה. לשם כך הוא שולח את לוקי לכספת הארמון. שם לוקי לוקח את כתרו של סירטיר ומניח אותו בקדרת האש הנצחית.

סירטיר קם לתחייה, גודל לצורתו המלאה ומשמיד את אסגארד, דבר אשר מחליש את הלה במהירות. הלה תוקפת את סירטיר על מנת לעצור אותו, אך האחרון מחסל אותה. האלק, ולקיריה, לוקי ותור מצטרפים לשאר תושבי אסגארד בספינה. לאחר שתור הופך באופן רשמי למלך אסגארד, הוא מחליט להטיס את הספינה לכדור הארץ.

באפילוג, תור ולוקי ממשיכים בנסיעתם, כשהם משוחחים אודות הדרך בה יתקבלו על ידי אזרחי כדור הארץ, בדיוק כשהם נתקלים בצי אימתני של תנוס. בסצנה שאחרי הכתוביות, הגראנדמאסטר מתעמת עם נתיניו לשעבר, אשר ממשיכים בהפיכה אותה החלו הגלדיאטורים.

שחקנים ודמויות

טדאנובו אסאנו, ריי סטיבנסון וזאקרי לוי שבים לגלם את הלוחמים שלושה הוגון, וולסטאג ופאנדרל. בנדיקט קמברבאץ' מופיע כסטיבן סטריינג'/דוקטור סטריינג', נוירוכירורג לשעבר שנפצע בתאונת דרכים, ובדרכו להחלמה גילה את עולם המיסטיקה, הקסם והעולמות החלופיים ונעשה למאסטר האמנויות המיסטית. סקרלט ג'והנסון מופיעה בהופעת קמע כנטשה רומנוף. הבמאי טאיקה וואטיטי מופיע בלכידת תנועה כקורג, חוצן רב עצמה אשר גופו עשוי מסלעים וכלוא בסאקאר. נוסף לכך, וואטיטי מגלם באמצעות לכידת תנועה את דמותו של סירטיר, אותו מדבב קלנסי בראון. רייצ'ל האוס מגלמת את טופז, אחד מעוזרותיו של הגראנדמאסטר. לוק המסוורת', שרלוט ניקדאו, סם ניל ומאט דיימון מופיעים בתור שחקנים אסגרדיים המגלמים את תור, סיף, אודין ולוקי.

הפקה

צילומי "תור: ראגנארוק" ברובע העסקים של בריזביין.

באוקטובר 2013, כחלק מקידום "תור: העולם האפל", כריס המסוורת' הצהיר כי הוא חתם להופעה בסרט סולו נוסף.[13] עוד באותו החודש, קווין פייגי ציין כי החלו שלבי פיתוח מוקדמים לסרט זה.[14] בינואר 2014, כחודשיים לאחר צאתו לאקרנים של "העולם האפל", אולפני מארוול הכריזו על צאתו של המשך[15] ב-28 ביולי 2017,[6] אשר יענה לשם "תור: ראגנארוק" (Thor: Ragnarok).[3] נוסף לכריס המסוורת' כתור, טום הידלסטון יועד לשוב ולגלם את דמותו של לוקי.[6]

מפיק קווין פייגי הכריז כי הסרט ייקח חלק בשלב השלישי ביקום הקולנועי של מארוול, וכי בכך יש לו חשיבות רבה שכן גם הוא ישפיע על התקדמות העלילה בשלב כולו.[3] כמו כן, הוא אישר את התקשרות אירועי הסרט לראגנארוק במיתולוגיה הנורדית, כפי שרומז לכך שמו.[16] בפברואר 2015, בעקבות שינויים בלוחות הזמנים של מארוול, יציאתו לאקרנים של הסרט נדחתה ל-3 בנובמבר.[17] ביוני, במאי "העולם האפל", אלן טיילור, הצהיר כי לא ישוב לסרט זה, באומרו כי "חווית העבודה עם מארוול הייתה מעיקה במיוחד, משום שבזמן הצילומים קיבלתי חופש מוחלט בעוד לאחר מכן בפוסט-פרודקשן זה נהיה סרט אחר לגמרי, אז זה משהו שאני לחלוטין לא רוצה לחזור עליו או בכלל מאחל למישהו אחר".[18] באוקטובר, רובן פליישר, רוב לטרמן, רוסן מרשל ת'ארבר וטאיקה וואטיטי נכנסו למשא ומתן משותף בנוגע לבימוי הסרט,[19] כשהוצב להם אתגר עבודה כמעין "תנאי" לקבלה.[20] לאחר משא ומתן ממושך,[21] מארוול הביעו עניין בוואטיטי על פני כל האחרים[20] והוא נבחר לתפקיד הבמאי.[22] לאחר שבמקור למלאכת כתיבת התסריט נשכרו קרייג קייל וכריסטופר יוסט,[15] בדצמבר סטפני פולסום נשכרה להחליפם,[23] כשלבסוף אריק פירסון נשכר לשכתב אותו לגמרי.[24][25] כמו כן, קווין פייגי אישר באופן סופי כי ישוב לשמש כמפיק כמו בכל שאר סרטי היקום הקולנועי.[26]

פייגי הצהיר כי העלילה תתרחש ברחבי הקוסמוס וכמעט ולא תתקשר עם כדור הארץ[27] אשר בו יתרחשו לא יותר מחמש סצנות בלבד,[28] בציינו כי נטלי פורטמן לא תשוב לגלם את דמותה של ג'יין פוסטר.[29] מארק רופאלו יועד לשוב לגלם את דמותו של ברוס באנר/הענק ירוק, לאחר שגילם את הדמות בסרטים "הנוקמים" ו"הנוקמים: עידן אולטרון",[30][31] וקייט בלאנשט לוהקה לתפקיד לא ידוע.[7]

חאווייר אגירסארובה נשכר לשמש כצלם ודן האנה כמעצב הפקה.[32][33] שרת החוץ של אוסטרליה ג'ולי בישופ אישרה כי הצילומים יתרחשו בארצה.[34] צילומי הסרט החלו ביוני 2016 בגולד קוסט שבאוסטרליה.[35][36] במאי 2016, אולפני מארוול הכריזו על צוות השחקנים. השחקנים קייט בלנשט, ג'ף גולדבלום, קארל אורבן וטסה תומפסון לוהקו לתפקידי הלה, גראנדמאסטר, מוציא להורג ו-ולקיריה, בהתאמה. בנוסף לכך, נודע כי השחקנים אנתוני הופקינס ואידריס אלבה עתידים לשוב לגלם את דמויותיהם של אודין והיימדל, בהתאמה, בסרט.[37]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תור: ראגנארוק בוויקישיתוף
  • אתר הסרט (באנגלית)

ביקורות

הערות שוליים

  1. ^ מבחינה עלילתית, הסרט מהווה המשך גם ל"הנוקמים: עידן אולטרון" מ-2014
  2. ^ העלילה העיקרית נמשכת ב"הנוקמים: מלחמת האינסוף" מ-2018
  3. ^ 1 2 3 Marc Storm, ‏Thor Brings Ragnarok to the Marvel Cinematic Universe in 2017, Marvel, ‏28 באוקטובר 2014
  4. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Marc Storm, ‏Marvel Studios Confirms Stellar New Cast Members Of The Highly Anticipated 'Thor: Ragnarok'‎, Marvel, ‏20 במאי 2016
  5. ^ Adam Starkey, ‏Chris Hemsworth has shaved off his godly locks for Thor: Ragnarok, ‏Metro, ‏9 במרץ 2017
  6. ^ 1 2 3 Anthony Breznican, ‏Marvel Studios reveals Phase Three slate, including two-part 'Avengers' threequel, ‏Entertainment Weekly, ‏28 באוקטובר 2014
  7. ^ 1 2 Borys Kit, ‏Cate Blanchett Joining 'Thor 3'‎, The Hollywood Reporter, ‏10 בדצמבר 2015
  8. ^ 1 2 Borys Kit, ‏Jeff Goldblum, Karl Urban Join Marvel's 'Thor: Ragnarok'‎, The Hollywood Reporter, ‏20 במאי 2016
  9. ^ Anita Busch, ‏Tessa Thompson Joins The Marvel Universe In 'Thor: Ragnarok'‎, Deadline, ‏11 באפריל 2016
  10. ^ Scott Collura, ‏Karl Urban Talks Prepping for Thor: Ragnarok, ‏IGN, ‏15 ביולי 2016
  11. ^ Justin Kroll, ‏Mark Ruffalo to Appear as Hulk in 'Thor: Ragnarok'‎, Variety, ‏15 באוקטובר 2015
  12. ^ Tim Stack, ‏Thor: Ragnarok: Why does Thor have short hair? Where's his hammer? The plot revealed!‎, Entertainment Weekly, ‏9 במרץ 2017
  13. ^ Chris Hemsworth Talks Ramping Up the Action for Thor: The Dark World, ‏Access Hollywood
  14. ^ Jim Vejvoda, ‏Marvel Studios Boss Kevin Feige on the Possibility of Thor 3, ‏IGN, ‏28 באוקטובר 2013
  15. ^ 1 2 Jeff Sneider, ‏Marvel Hires One of Its Own Executives to Co-Write 'Thor 3'‎, The Wrap, ‏29 בינואר 2014
  16. ^ Justin Davis, ‏Marvel Studios Announces Thor: Ragnarok, ‏IGN, ‏30 באוקטובר 2014
  17. ^ Marc Strom, ‏Marvel Studios Schedules New Release Dates for 4 Films, ‏Marvel, ‏10 בפברואר 2015
  18. ^ Mike Ryan, ‏No, ‘Terminator: Genisys’ Director Alan Taylor Doesn’t Like That Spoilerish Trailer, Either, ‏Uproxx, ‏29 ביוני 2015
  19. ^ Borys Kit, ‏'Thor 3' Finds Its Director‎, The Hollywood Reporter, ‏2 באוקטובר 2015
  20. ^ 1 2 Peter Sciretta, ‏Kevin Feige on How a Marvel Movie Like ‘Doctor Strange’ Is Developed, & Why Time Travel Won’t Ruin the MCU, ‏/Film, ‏ 4 בנובמבר 2016
  21. ^ William Bibbiani, ‏[Taika Waititi on ‘Wilderpeople’ and ‘Thor: Ragnarok’]‎, CraveOnline, ‏24 בינואר 2016
  22. ^ Anthony Breznican, ‏Mark Ruffalo will bring the Hulk to Thor: Ragnarok, ‏Entertainment Weekly, ‏15 באוקטובר 2015
  23. ^ Borys Kit, ‏'Thor 3' Lands New Writer (Exclusive)‎, The Hollywood Reporter, ‏2 בדצמבר 2015
  24. ^ Meagan Damore, ‏"Thor: Ragnarok" Director Taika Waititi Celebrates The Start Of Filming With New Photo, ‏Comic Book Resources, ‏5 ביולי 2016
  25. ^ Christine Dinh, ‏Get Your First Look at Marvel Studios' 'Thor: Ragnarok' In A New Photo, ‏Marvel, ‏5 בינואר 2017
  26. ^ Lucas Siegel, ‏Marvel Announces BLACK PANTHER, CAPTAIN MARVEL, INHUMANS, AVENGERS: INFINITY WAR Films, CAP & THOR 3 Subtitles, ‏Newsarama, ‏28 באוקטובר 2014
  27. ^ Meagan Damore, ‏Feige Teases Cosmic "Thor: Ragnarok," Thanos' Next Move & More Phase 3 Plans, ‏Comic Book Resources, ‏3 בינואר 2016
  28. ^ Perri Nemiroff, ‏‘Guardians of the Galaxy Vol. 2’: 40 Things We Learned from Our Set Visit‎, Collider, ‏6 בפברואר 2016
  29. ^ Brandon Davis, ‏"Kevin Feige Confirms No Natalie Portman In Thor: Ragnarok, ‏Comicbook, ‏13 במאי 2016
  30. ^ Borys Kit, ‏Mark Ruffalo's Hulk to Appear in 'Thor: Ragnarok'‎, The Hollywood Reporter, ‏15 באוקטובר 2015
  31. ^ Leigh Blickley, ‏Mark Ruffalo Wants To See Bruce Banner And Hulk Face-Off On Screen, ‏The Huffington Post, ‏23 באוקטובר 2015
  32. ^ Meagan Damore, ‏"Thor: Ragnarok" Director Taika Waititi Celebrates The Start Of Filming With New Photo‎, Comic Book Resources, ‏5 ביולי 2016
  33. ^ Javier Aguirresarobe is our DP
  34. ^ Patric Frater, ‏Marvel’s ‘Thor: Ragnarok’ and Fox’s ‘Alien’ To Shoot in Australia, ‏Variety, ‏21 באוקטובר 2015
  35. ^ Adam Chitwood, ‏Kevin Feige Reveals When SPIDER-MAN, THOR 3, and More Start Filming, ‏Collider, ‏30 ביוני 2015
  36. ^ Patrick Frater, ‏Marvel’s ‘Thor: Ragnarok’ and Fox’s ‘Alien’ To Shoot in Australia, Variety, ‏21 באוקטובר 2015
  37. ^ MARVEL STUDIOS CONFIRMS STELLAR NEW CAST MEMBERS OF THE HIGHLY ANTICIPATED 'THOR: RAGNAROK'