משולם נהרי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ הוספת קטגוריה "ילידי xxxx" לכל הערכים שבוויקינתונים שנת הלידה בקטגוריה המתאימה. ראו דיון שעבר מהמזנון בשיחת קטגוריה:אישים שחיו במאה ה-18#קטגוריות. (תג)
שורה 49: שורה 49:


{{מיון רגיל: נהרי, משולם}}
{{מיון רגיל: נהרי, משולם}}
[[קטגוריה:ילידי 1951]]
[[קטגוריה:חברי כנסת מטעם ש"ס]]
[[קטגוריה:חברי כנסת מטעם ש"ס]]
[[קטגוריה:שרי ממשלת ישראל]]
[[קטגוריה:שרי ממשלת ישראל]]

גרסה מ־00:04, 7 בנובמבר 2018

תבנית:ח"כ מְשוּלם נהרי (נולד ב-7 במאי 1951, א' באייר ה'תשי"א) הוא סגן שר הפנים, סגן השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל וחבר הכנסת מטעם מפלגת ש"ס.

ביוגרפיה

נהרי נולד לנעמי והרב יחיא, ילידי תימן, ולמד בישיבת תפארת צבי. שירת בצה"ל במערך הנ"מ בחיל האוויר הישראלי. למד בישיבת חברון ושם הוסמך לרבנות. בעל תואר B.ed להוראה במכללת ליפשיץ.

ב-1988 היה נהרי המועמד ה-90 ברשימה לכנסת מטעם אגודת ישראל. משולם נהרי נבחר לכנסת ה-15 ובמסגרת כניסתה של ש"ס לקואליציה, מונה לסגן שר במשרד החינוך, בממשלת אהוד ברק. תיק החינוך עצמו נמסר לידי מרצ וחבר הכנסת יוסי שריד מונה לשר החינוך. שריד סירב לקבל את מינויו של נהרי לסגן שר, ובעקבות סירובו של ברק לפטר את נהרי, התפטר שריד ומרצ פרשה מהקואליציה. כמו כן כיהן נהרי כסגן שר החינוך גם בממשלתו הראשונה של אריאל שרון (20012003).

עם הקמת הממשלה ה-31, ב-4 במאי 2006, מונה נהרי לתפקיד שר בלי תיק, וב-27 בספטמבר 2006 מונה לתפקיד שר במשרד האוצר. במסגרת כהונתו זו יזם תיקון לחוק חינוך ממלכתי, שנודע כ"חוק נהרי", ולפיו רשויות מקומיות יחויבו במימון מוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים בשיעור של 75 אחוזים מהמימון הניתן למוסדות חינוך רשמיים, עם אופציה למתן מימון של 100 אחוזים. ב-15 בינואר 2008 קבעה ועדת האתיקה כי סעודה שערך נהרי לרגל חתונת בתו בבית מלון בירושלים במימון עמותה פרטית היא "משום קבלת טובת הנאה אסורה במישור האתי מצד השר נהרי". עם זאת, הוועדה קבעה כי נהרי פעל "בתום לב"[1].

בין תפקידיו הציבוריים כיהן נהרי כמשנה למנכ”ל רשת ”מעיין החינוך התורני”, כדירקטור במפעל הפיס, כחבר הנהלת משרד החינוך, וכמנהל המחלקה לתרבות חרדית במשרד החינוך.

בבחירות לכנסת ה-18 הוצב במקום החמישי ברשימת ש"ס לכנסת ולאחר הקמת הממשלה ה-32 המשיך לכהן בתפקידו כשר בלי תיק. בישיבת הממשלה ב-24 במאי 2009, הודיע ראש הממשלה כי השר משולם נהרי יהיה מופקד על נושא חברה ומורשת ישראל.

בממשלת ישראל ה-34 מונה לסגן שר הרווחה, ועם מינויו של אריה דרעי לשר הפנים עזב נהרי את תפקידו במשרד הרווחה ומונה לסגנו של דרעי במשרדי הפנים ופיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. ב-20 בינואר 2016 הודיע על הפסקת חברותו בכנסת העשרים, בהתאם ל"חוק הנורווגי" והיא נכנסה לתוקף לאחר השבת ב-24 בינואר. ב-18 בספטמבר 2017 התפטר מכהונתו כסגן שר, וב-20 בספטמבר 2017 בהתאם ל"חוק הנורווגי" שב לכהן כחבר כנסת. ב-24 בספטמבר 2017 אישרה הממשלה את מינויו של נהרי לסגן שר במשרד הפנים ובמשרד הנגב והגליל.

הוא מתגורר בשכונת הר נוף בירושלים, נשוי לרבקה ואב לחמישה ילדים.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים