מסורת – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Cab2X (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
Cab2X (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 4: שורה 4:
ארי המורה הכי טוב בעולם תשחרר אותנו
ארי המורה הכי טוב בעולם תשחרר אותנו


המסורת שלנו היא לשנות את וויקיפדיה!
==== מסורת-רוטינה ====
בשונה ממסורת, רוטינה יכולה להיות פעולה לא אנושית, וכמו כן פעולה שתכליתה יכולה להצטמצם לפעולה ישירה ומצומצמת, אשר נטולה מהקשר לערך-על כשומר על מבנה חברתי במתכונת מסוימת.

ישנם סוגים מקובלים של מסורות:
#מסורת [[לאום|לאומית]] – מסורת של [[עם]] מסוים, הכוללת לרוב היסטוריה משותפת, אירועים תרבותיים לאומיים וכדומה.
#מסורת [[דת]]ית – מסורת הקשורה לדת מסוימת, דרך מסוימת לפירוש [[כתבי קודש|הכתבים הקדושים]] של הדת, הצורה של הטקסים הדתיים וכדומה.
#מסורת אזורית – אירועים תרבותיים המתרחשים באזור, צורה מסוימת של [[שפה]] או דת וכדומה.
לעיתים סוגי מסורות אלו אינם ניתנים להפרדה חד-משמעית (למשל ב[[יהדות|עם היהודי]]). כמו כן, ישנה אפשרות שבה קבוצת משנה מחזיקה במסורת שונה במקצת מאלו של האחרות (למשל: המסורת ה[[נצרות קתולית|קתולית]] ב[[אפריקה]] וב[[אירופה]] אינה זהה לחלוטין). בכל מקרה, ההגדרה של מרבית הקבוצות בעולם היא על פי המסורת המקובלת עליהן.

שמירה על מסורות מהווה חלק חשוב מהבטחות כל שלטון, שלרוב מציג את עצמו כשומר על מסורות עמו (או לפחות של החלק אליו הוא משתייך). לפי תפישות מסוימות המסורת אינה אלא הרחבה של הדמוקרטיה על ציר הזמן, מכאן מושג [[רוב אל-זמני|הרוב האל-זמני]], כך שאי התחשבות במסורת כמוה כ[[דיקטטורה]] נגד הרוב. השלטון גם מנמק לרוב את צעדיו כשמירה על המסורת. טענות על פגיעה במסורת, בין אם במתכוון ובין אם בטעות מהווה לעיתים קרובות עילה למחאות, הפגנות ולעיתים אף לאירועים אלימים. כמו כן, גורמי אופוזיציה לעיתים קרובות מאשימים את השלטון בפגיעה באזרחים על ידי הפרת המסורת שלהם.


==מסורתיות ביהדות==
==מסורתיות ביהדות==

גרסה מ־10:41, 8 בנובמבר 2018

הייתי פה , בבקשה תשאירו את אני מתכנן אני אקנה לכם ויבקס בבקשה אל תשנו אני מהעתיד ואם תשאירו את זה האנושות תינצל נ"ב תהפכו את פורטנייט מחוץ לחוק ותדרסו את סטטיק

ארי המורה הכי טוב בעולם תשחרר אותנו

המסורת שלנו היא לשנות את וויקיפדיה!

מסורתיות ביהדות

ערך מורחב – מסורת (יהדות)

בישראל, יהודי מסורתי הוא כינוי לאדם שאינו אורתודוקסי בצורה מלאה אלא שומר על חלק מהמצוות וההלכה כדרך חיים. בדרך כלל מדובר במצוות בסיסיות כגון כשרות אלמנטרית הכוללת הפרדה בין בשר לחלב, הימנעות מנסיעה בשבת, הדלקת נרות ואמירת קידוש בליל שבת. המוטיבציה להתנהגות כזו בדרך כלל אינה תאולוגית, אלא נובעת מרצון להמשיך במסורת האבות. לעומת זאת, בחו"ל, מסורתי הוא כינו ליהודי קונסרבטיבי – דרך חיים הנובעת מבסיס תאולוגי מוגדר.

מסורת בנצרות

בכנסיות הקתולית, האורתודוקסית ואחרות מסורת הכנסייה מעניקה לה סמכות הוראה והיא מקור התגלותי כמעט שווה-ערך לכתבי הקודש עצמם. הפרוטסטנטים דוחים זאת ומקבלים אותם לבדם כמקור סמכות (Sola Scriptura).

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא תרבות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.