ג'סטין טימברלייק – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של 46.19.85.253 (שיחה) לעריכה האחרונה של נעם דובב
אין תקציר עריכה
שורה 23: שורה 23:
|סיווג=זמר}}
|סיווג=זמר}}


'''ג'סטין רנדל טימברלייק''' (ב[[אנגלית]]: '''Justin Randall Timberlake'''; נולד ב-[[31 בינואר]] [[1981]]) הוא [[זמר]] [[מוזיקת פופ|פופ]] ו[[היפ הופ]], [[שחקן]] ו[[מפיק מוזיקלי]] [[אמריקאי]].
'''ג'סטין רנדל טימברלייק''' (ב[[אנגלית]]: '''Justin Randall Timberlake'''; נולד ב-[[31 בינואר]] [[1981]]) הוא [[זמר]] [[מוזיקת פופ|פופ]] ו[[היפ הופ]], [[שחקן]] ו[[מפיק מוזיקלי]] [[אמריקאי]]. בן פריינד וניקול רוזנבלט נשואים החל מ-15 בנובמבר 2018. לסער שיינפיין יש את הזיפים של סמי הורי.


בתחילת הקריירה המוזיקלית שלו הצטרף טימברלייק ל[[להקת בנים|להקת]] "[[אן סינק]]". מיד לאחר פרוק הלהקה החל להקליט את [[אלבום (מוזיקה)|אלבום]] הסולו הראשון שלו, "[[Justified]]", שיצא בנובמבר 2002. "Justified" זכה ב[[פרס גראמי]] בקטגוריית "אלבום הפופ/רוק הטוב ביותר" והיה מועמד בקטגוריית "אלבום השנה". ברחבי העולם נמכר האלבום בלמעלה מעשרה מיליון עותקים. בספטמבר 2006 יצא אלבומו השני "[[FutureSex/LoveSounds]]". האלבום נמכר בלמעלה מ-18 מיליון עותקים. במהלך הקריירה המוזיקלית שלו שיתף טימברלייק פעולה עם זמרים מצליחים רבים, בתוכם [[ביונסה]], [[מדונה]], [[בריטני ספירס]], [[כריסטינה אגילרה]], [[הבלאק אייד פיז]], [[ריהאנה]], [[טימבלנד]] ו-[[T.I.|.T.I]]. טימברלייק זכה למספר כינויים כמו "נשיא הפופ" ו"נסיך הפופ" ויש הפונים אליו בר"ת של שמו "JT".
בתחילת הקריירה המוזיקלית שלו הצטרף טימברלייק ל[[להקת בנים|להקת]] "[[אן סינק]]". מיד לאחר פרוק הלהקה החל להקליט את [[אלבום (מוזיקה)|אלבום]] הסולו הראשון שלו, "[[Justified]]", שיצא בנובמבר 2002. "Justified" זכה ב[[פרס גראמי]] בקטגוריית "אלבום הפופ/רוק הטוב ביותר" והיה מועמד בקטגוריית "אלבום השנה". ברחבי העולם נמכר האלבום בלמעלה מעשרה מיליון עותקים. בספטמבר 2006 יצא אלבומו השני "[[FutureSex/LoveSounds]]". האלבום נמכר בלמעלה מ-18 מיליון עותקים. במהלך הקריירה המוזיקלית שלו שיתף טימברלייק פעולה עם זמרים מצליחים רבים, בתוכם [[ביונסה]], [[מדונה]], [[בריטני ספירס]], [[כריסטינה אגילרה]], [[הבלאק אייד פיז]], [[ריהאנה]], [[טימבלנד]] ו-[[T.I.|.T.I]]. טימברלייק זכה למספר כינויים כמו "נשיא הפופ" ו"נסיך הפופ" ויש הפונים אליו בר"ת של שמו "JT".

גרסה מ־04:56, 15 בנובמבר 2018

תבנית:שכתוב


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ג'סטין טימברלייק
Justin Timberlake
ג'סטין טימברלייק בכנס קומיק-קון, סן דייגו 2016
ג'סטין טימברלייק בכנס קומיק-קון, סן דייגו 2016
לידה 31 בינואר 1981 (בן 43)
ממפיס, טנסי, ארצות הברית
שם לידה Justin Randall Timberlake עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה JT עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים University of Nebraska High School עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר, שחקן, רקדן
סוגה פופ, R&B, מוזיקת נשמה, היפ הופ
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר, כלי מקלדת, גיטרה, ביטבוקס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים ג'ייב רקורדס
בן או בת זוג ג'סיקה בייל (19 באוקטובר 2012–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
בריטני ספירס (יוני 1999מרץ 2002)
קמרון דיאז (אפריל 2003ינואר 2007)
Veronica Finn (אפריל 1996יוני 1998) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים סילאס רנדל טימברלייק עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
JustinTimberlake.com
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'סטין רנדל טימברלייקאנגלית: Justin Randall Timberlake; נולד ב-31 בינואר 1981) הוא זמר פופ והיפ הופ, שחקן ומפיק מוזיקלי אמריקאי. בן פריינד וניקול רוזנבלט נשואים החל מ-15 בנובמבר 2018. לסער שיינפיין יש את הזיפים של סמי הורי.

בתחילת הקריירה המוזיקלית שלו הצטרף טימברלייק ללהקת "אן סינק". מיד לאחר פרוק הלהקה החל להקליט את אלבום הסולו הראשון שלו, "Justified", שיצא בנובמבר 2002. "Justified" זכה בפרס גראמי בקטגוריית "אלבום הפופ/רוק הטוב ביותר" והיה מועמד בקטגוריית "אלבום השנה". ברחבי העולם נמכר האלבום בלמעלה מעשרה מיליון עותקים. בספטמבר 2006 יצא אלבומו השני "FutureSex/LoveSounds". האלבום נמכר בלמעלה מ-18 מיליון עותקים. במהלך הקריירה המוזיקלית שלו שיתף טימברלייק פעולה עם זמרים מצליחים רבים, בתוכם ביונסה, מדונה, בריטני ספירס, כריסטינה אגילרה, הבלאק אייד פיז, ריהאנה, טימבלנד ו-.T.I. טימברלייק זכה למספר כינויים כמו "נשיא הפופ" ו"נסיך הפופ" ויש הפונים אליו בר"ת של שמו "JT".

בשנת 2000 החל טימברלייק לשחק גם בסדרות טלוויזיה ובסרטי קולנוע. במהלך הקריירה שלו כשחקן השתתף טימברלייק בתפקידים בולטים בסדרה הקומית סאטרדיי נייט לייב ובסרטים שרק השלישי, יוגי דב והרשת החברתית. הופעתו ב"סאטרדיי נייט לייב" זיכתה אותו בשני פרסי אמי ותפקידו בסרט "הרשת החברתית" זיכה אותו בפרס ה-PFCS ובמועמדות לפרס גילדת שחקני המסך.

ביוגרפיה

1981-1995: ילדות

טימברלייק נולד בממפיס, טנסי שבארצות הברית. טימברלייק חונך כנוצרי בפטיסטי אך מאוחר יותר, כשבגר, הגדיר את עצמו כ"יותר רוחני מדתי"[1]. ב-1985, כשהיה בן 4, הוריו התגרשו ומאז שניהם התחתנו מחדש.

ב-1993, כשהיה טימברלייק בן 12, הוא הופיע בתוכנית טלוויזיה לגילוי כישרונות צעירים בשם "Star Search" ואחריה הצטרף לתוכנית "המועדון החדש של מיקי מאוס", שם פגש גם את בריטני ספירס, כריסטינה אגילרה וג'יי.סי. שאזיי. ב-1994, כשהיה טימברלייק בן 13, הסתיימה התוכנית.

1995-2002: אן סינק

ערך מורחב – אן סינק

ב-1995 פנה טימברלייק אל שאזיי וכריס קירקפטריק והציע לו להקים להקת בנים שמאוחר יותר באותה השנה הפכה ללהקת אן סינק. הלהקה זכתה להצלחה רבה והיא מחזיקה בשיא המכירות לאלבום בשבוע הראשון. טימברלייק, יחד עם שאזיי, היה זמר מוביל בלהקה. בשנת 2002 פנה טימברלייק לקריירת סולו ועם עזיבתו התפרקה למעשה הלהקה.

2002-2004: Justified

בשנת 2002, לאחר פירוק אן סינק, החל טימברלייק להקליט את אלבום הסולו הראשון שלו, "Justified", שיצא ב-5 בנובמבר 2002. טימברלייק כתב את כל השירים באלבום, ובכתיבת רובם השתתפו גם צמד המפיקים הנפטונס שגם הפיקו את השירים אותם כתבו. בכתיבה ובהפקה השתתפו גם טימבלנד, בריאן מקנייט, קלאוס נורין, האנדרדוגס, סקוט סטורץ', דיימון תומאס והארווי מייסון ג'וניור.

האלבום זכה בפרס גראמי בקטגוריה "אלבום הפופ הטוב ביותר", בפרסי המוזיקה הבריטית בקטגוריה "האלבום הבינלאומי הטוב ביותר" ובפרס המוזיקה האמריקאית בקטגוריה "אלבום הפופ/רוק הטוב ביותר". האלבום נמכר ברחבי העולם בלמעלה מעשרה מיליון עותקים, והגיע למעמד פלטינה ×3 בארצות הברית (למעלה מ-4 מיליון עותקים), ולפלטינה ×5 בממלכה המאוחדת (למעלה מ-1.5 מיליון עותקים) בה שהה בראש מצעד האלבומים במשך שישה שבועות לא רצופים.

מהאלבום יצאו ארבעה סינגלים: Like I Love You, ‏Cry Me a River, ‏Rock Your Body ו-Señorita. השיר Cry Me a River זכה בפרס גראמי בקטגוריה "ביצוע הפופ הטוב ביותר לזמרים".

בתחילת 2003 השתתף טימברלייק בביצוע השיר המצליח של הבלאק אייד פיז "?‏Where Is the Love".

לאחר יציאת האלבום יצא טימברלייק לסיבוב הופעות בשם "Justified/Stripped Tour" את סיבוב ההופעות חלק טימברלייק עם כריסטינה אגילרה שהוציאה את אלבומה Stripped באוקטובר 2002, "Justified/Stripped Tour" החל ביוני 2003 והסתיים לאחר שלושה חודשים בספטמבר 2003 ובמהלכו הופיעו השניים למעלה מ-40 פעמים בארצות הברית ובקנדה. בנובמבר 2003, לאחר שהסתיים "Justified/Stripped Tour" יצא טימברלייק לסיבוב הופעות משלו בשם "Justified and Lovin' It Live" שנמשך עד ליוני 2004.

ב-8 בפברואר 2004 התקיים טקס פרסי הגראמי ה-46 בו טימברלייק היה מועמד לחמישה פרסים: על אלבומו "Justified" היה מועמד לפרס "אלבום השנה" וזכה בפרס "אלבום הפופ הטוב ביותר", על השיר "?‏Where Is the Love" היה מועמד לשני פרסים "תקליט השנה" ו-"שיתוף הפעולה ראפ/שירה הטוב ביותר" ועל השיר "Cry Me a River" זכה בפרס על "ביצוע הפופ הטוב ביותר לזמרים".

2004-2006: בין אלבומים

בהופעת המחצית של משחק סופרבול XXXVIII, הופיעה ג'נט ג'קסון יחד עם טימברלייק. בסיום ההופעה משך טימברלייק חלק מחולצתה של ג'קסון תוך שהוא חושף את השד הימני שלה לעיניי מיליוני הצופים בטלוויזיה. רשתות הטלוויזיה אשר שידרו את המשחק בשידור חי הכחישו כל קשר למקרה - שעורר שערורייה גדולה בארצות הברית - וכינו את התקרית "תקרית מלתחה"[2]. לאחר המקרה, התנצלו ג'קסון וטימברלייק ואילו רשת CBS נקנסה ב-550 אלף דולר[3].

לאחר שהסתיים סיבוב ההופעות הפסיק טימברלייק את קריירת השירה שלו ושיחק בסרט "אלפא דוג" וגילם את דמותו של אלטון ג'ון הצעיר בקליפ לשירו של ג'ון "This Train Don't Stop There Anymore". טימברלייק היה מועמד לשחק בסרט המבוסס על המחזמר "רנט" אך במאי הסרט, כריס קולומבוס, התעקש שרק כאלו שהופיעו במקור בברודוויי יוכלו להעביר את המשמעות האמיתית של "רנט". באותה התקופה השתתף טימברלייק בביצוע השיר "Signs" של סנופ דוג. במאי 2005 עבר טימברלייק ניתוח להסרת קשרירים מגרונו והומלץ לו להימנע מלשיר למשך כמה חודשים. במאי 2006 ביצע טימברלייק הופעת קמאו בווידאו קליפ של השיר "Promiscuous" שמבצעים נלי פורטדו וטימבלנד.

2006-2012: FutureSex/LoveSounds

בנובמבר 2005 החל טימברלייק להקליט את אלבומו השני "FutureSex/LoveSounds", וב-12 בספטמבר 2006 יצא האלבום לחנויות. טימברלייק היה מעורב בכתיבת כל 13 שירי האלבום ובהפקת 10 מתוכם, יחד עם טימבלנד ודנג'ה ואמנים נוספים. מתוך "FutureSex/LoveSounds" יצאו כסינגלים השירים המצליחים "SexyBack", ‏"My Love", ו-"What Goes Around... Comes Around". האלבום נמכר ברחבי העולם בלמעלה מ-14 מיליון עותקים ברחבי העולם, תוך שהוא מגיע למעמד של פלטינה ×5 באוסטרליה ובקנדה ולפלטינה ×4 בארצות הברית.

האלבום היה מועמד למספר פרסים חשובים: שני פרסי גראמי בקטגוריות "אלבום השנה" ו"אלבום הפופ הטוב ביותר", שני פרסי המוזיקה האמריקאית בקטגוריות "אלבום הנשמה המועדף" ו"אלבום הרוק/פופ המועדף" ולפרס המוזיקה הבריטית בקטגוריה "האלבום הבינלאומי הטוב ביותר". מכל חמש המועמדויות זכה האלבום רק בפרס המוזיקה האמריקאית בקטגוריה "אלבום הנשמה המועדף", אך האלבום זיכה את טימברלייק עצמו במספר פרסים ובשנה שלאחר יציאת האלבום זכה טימברלייק בפרס "הזמר הבינלאומי הטוב ביותר" מטעם ה-BRITS, "זמר הפופ/רוק המועדף" מטעם ה-AMA ו"זמר השנה" מטעם ה-VMA.

בינואר 2007, לאחר יציאת האלבום, יצא טימברלייק לסיבוב הופעות בשם "FutureSex/LoveShow", במהלכו הופיע 119 פעמים באמריקה הצפונית ובאירופה. באותה שנה הופיע בסרטים: "אנחת הנחש השחור", "עלילות סאות'לנד" ודיבב את דמותו של הנסיך ארתי בסרט האנימציה המצליח "שרק השלישי". בשנת 2008, שיחק בסרט "גורו האהבה" לצידם של מייק מאיירס וג'סיקה אלבה.

בשנת 2010, שיחק טימברלייק בסרט זוכה האוסקר "הרשת החברתית" שאף זיכה את טימברלייק בפרס ה-"Phoenix Film Critics Society" ובמועמדות לפרס גילדת שחקני המסך. באותה שנה הוא דיבב את דמותו של הדוב בו-בו בסרט "יוגי דב".

בשנת 2011, כיכב בסרטים "עולם הזמן" לצידה של אמנדה סייפריד, "מורה רעה" לצידה של קמרון דיאז ו"ידידים פלוס" לצידה של מילה קוניס.

2013-הווה: The 20/20 Experience

ב-15 במרץ 2013 יצא לאור האלבום השלישי של טימברלייק, "The 20/20 Experience" וב-27 בספטמבר, יצא לאור האלבום הרביעי של טימברלייק, "The 20/20 Experience 2 of 2". באותה שנה שיחק בסרט "בתוך לואין דיוויס".

ב-28 במאי 2014 הופיע טימברלייק בפעם הראשונה בישראל, לעיני כ-50,000 צופים בפארק הירקון, במסגרת סיבוב ההופעות "The 20/20 Experience World Tour".

טימברלייק נבחר על ידי הנהלת ה-NFL להוביל את מופיע המחצית של סופרבול LII שהתקיים ב-4 בפברואר 2018. זו הפעם הראשונה בה טימברלייק הופיע באירוע הכי נצפה בטלוויזיה האמריקאית מאז 2004. כזכור, אז הוא היה מעורב באחת השערוריות הגדולות אי פעם, כשחשף את שדה של ג'נט ג'קסון לעיני עשרות מיליוני אמריקאים בסיום ההופעה המשותפת שלהם. צופים רבים התלוננו על איכות הסאונד באצטדיון, על מופע סולידי, שאינו עומד בקנה מידה של המעמד, אשר נחשב כמופע המושקע והנצפה ביותר בארצות הברית, כמו כן טימברלייק קיבל ביקורת על המחווה שערך לפרינס המנוח, שביקר בחריפות את השימוש בהולוגרמות כדי "להחזיר" זמרים שהלכו לעולמם.[4]

חייו האישיים

טימברלייק יצא בעבר עם פרגי, סולנית להקת בלאק אייד פיז, עם בריטני ספירס ועם קמרון דיאז.

בינואר 2007, החל לצאת עם השחקנית ג'סיקה בייל. בדצמבר 2011, התארסו השניים ונישאו ב-19 באוקטובר 2012. ב-11 באפריל 2015 נולד בנם הבכור, סילאס.

דיסקוגרפיה

ערך מורחב – דיסקוגרפיה של ג'סטין טימברלייק

אלבומי אולפן

אלבומים אחרים - אוספים

  • 2003: Justin & Christina (בשיתוף עם כריסטינה אגילרה)
  • 2004: I'm Lovin' It
  • 2010: Essential Mixes
  • 2013: The 20/20 Experience: The Complete Experience

אלבומי DVD

  • 2003: Justified: The Videos
  • 2003: Live from London
  • 2007: Video Triple Play
  • 2007: FutureSex/LoveShow Live from Madison Square Garden

הופעות

סיבובי הופעות

  • Justified World Tour :2003/04
  • FutureSex/LoveShow :2007
  • The 20/20 Experience World Tour :2013/14

מיני סיבובי הופעות

פילמוגרפיה

טימברלייק חותם בהקרנת הבכורה של הסרט שרק השלישי בלונדון

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'סטין טימברלייק בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי מוזיקאים תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים

  1. ^ Justin Timberlake a member of the boy band N'SYNC באתר adherents.com
  2. ^ ynet, סופרבול: טימברלייק חשף את החזה של ג'נט ג'קסון, באתר ynet, 2 בפברואר 2004
  3. ^ CBS תשלם קנס על הצגת השד של ג'נט ג'קסון בשידור חי, באתר ‏מאקו‏, 4 במאי 2009
  4. ^ "סופרבול 2018: ההופעה של ג'סטין טימברלייק וכל הטריילרים החמים - וואלה! תרבות". וואלה! תרבות. נבדק ב-2018-02-05.