עידן יניב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ טרול
אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:
| חברת תקליטים = [[ע.י בראשית ניהול ויזמות בע״מ]]
| חברת תקליטים = [[ע.י בראשית ניהול ויזמות בע״מ]]
}}
}}
'''עידן יניב''' (נולד ב-[[18 באוקטובר]] [[1986]] ב[[תל אביב]]) הוא זמר ומוזיקאי [[ישראל]]י.
'''עידן יניב''' (נולד ב-[[18 באוקטובר]] [[1986]] ב[[תל אביב]]) הוא זמר ומוזיקאי [[ישראל]]י. בן פריינד וניקול רוזנבלט נשואים החל מ-15 בנובמבר 2018. לסער שיינפיין יש את הזיפים של סמי הורי.


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==

גרסה מ־05:01, 15 בנובמבר 2018


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

עידן יניב
לידה 18 באוקטובר 1986 (בן 37)
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2005 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר
חברת תקליטים ע.י בראשית ניהול ויזמות בע״מ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עידן יניב (נולד ב-18 באוקטובר 1986 בתל אביב) הוא זמר ומוזיקאי ישראלי. בן פריינד וניקול רוזנבלט נשואים החל מ-15 בנובמבר 2018. לסער שיינפיין יש את הזיפים של סמי הורי.

ביוגרפיה

תחילת הדרך

יניב גדל בתל אביב. הופעתו הראשונה הייתה בגיל 12 ב-1998, בערב כישרונות צעירים. בגיל 14 בשנת 2000 זכה במקום הראשון בפסטיבל שירי זוהר ארגוב שערכה חברת Yes, בו ביצע את השיר "הפרח בגני".

בתיכון למד בבית הספר אורט סינגאלובסקי בתל אביב. בשנת 2003, כשהיה בן 17, נוצר קשר בינו לבין הסוכן ינאי רטפן, מנהל אישי שלקח אותו תחת חסותו, והם החלו לעבוד יחדיו על אלבום הבכורה. בסיום התיכון המשיך יניב ללימודי הנדסאות תוכנה בכיתות יג׳ ו-יד׳ במכללת אורט סינגאלובסקי. בגיל 22 הוא התנדב לצה"ל לשירות של שנה.[1] בנוסף שימש כבוחן בבחינות קבלה ללהקה צבאית.[2]

2004-2006: אלבום הבכורה ״חושב עליה״

באוגוסט 2005 הוציא יניב סינגל ראשון, "מבקש רק לשמוח", אותו תרגם מיוונית. באוקטובר 2005 הוציא יניב סינגל שני, ״גלגל ענק״, שלווה בקליפ עם מיטב אושיות הכדורגל בישראל. בנובמבר 2005 הוציא יניב את הסינגל השלישי, "חושב עליה", בדואט עם ליאור דטאוקר שכתב והלחין את השיר. השיר צעד בתחילת שנת 2006 במצעד הפזמונים של רשת ג' וזכה להצלחה מועטה, אך כעבור מספר חודשים זכה להצלחה מסחררת במצעד הפזמונים של גלגלצ ובעקבותיה להשמעות רבות בתחנות רדיו אחרות ובערוצי הטלוויזיה השונים. בחודש יולי 2006 לאחר עבודה של שנתיים יצא אלבום הבכורה של יניב, "חושב עליה".

ב"מצעד הפזמונים העברי השנתי" תשס"ו של תחנת הרדיו גלגלצ זכה השיר "חושב עליה" במקום השלישי, ובמצעד השנתי של רדיו "אמצע הדרך" זכה השיר במקום הראשון. לכבוד המצעד השנתי של גלגלצ חידש יניב את שירה של להקת פונץ' "ונדמה שישוב". על ההפקה המוזיקלית של האלבום אחראיים נדב ביטון, פיליפ גוזלן, עמית עמרמי ופטריק סבג. לאחר שנמכרו 20,000 עותקים מהאלבום הוקלט השיר "לילה לבן" וצורף למהדורת הזהב.

2007-2008: אלבום שני ״חכי לי״

בספטמבר 2007 הוציא יניב את אלבומו השני שנקרא "חכי לי". קדם לו הסינגל "את יפה" שכתבה סמדר שיר והלחין דור דניאל אשר זכה להשמעות רבות בתחנות הרדיו. בסמוך לצאת האלבום יצא הסינגל "סרט הודי" בדואט עם דנה אינטרנשיונל, שגם הופיע באלבומה "הכל זה לטובה". לאחר מכן שוחררו הסינגלים "בא הביתה" שכתב רמי לב והלחין עדי לאון ו"חכי לי" שכתב והלחין דוד ד'אור. יניב עיבד את רוב שירי האלבום יחד עם עמית עמרמי, פיליפ גוזלן ופטריק סבג, וגם השתתף בהלחנת השיר "רגע לפני". האלבום כלל גם את גרסתו לשיר "ונדמה שישוב".

בסוף שנת 2007 זכה יניב בתואר "זמר השנה" של טקס פרסי עמ"י של ערוץ המוסיקה 24. בשנת 2008 הקליט יניב גרסת כיסוי לשירה של להקת אבטיפוס "תשאירי לי מקום לחבק אותך" עבור הפרויקט "עבודה עברית". בספטמבר 2008 יצא אלבום ההופעה "חכי לי - בהופעה חיה", שתיעד את הופעתו של יניב בבית קשת. ההופעה תועדה גם על גבי DVD. באותה שנה השתתף יניב גם בפסטיגל.

עבור חגי תשרי חידש יניב ביחד עם להקת הקינדרלך את ״שלום עליכם״. הביצוע זכה להצלחה רבה.

2009: אלבום שלישי ״על הרחבה״

במרץ 2009 הוציא יניב את אלבומו השלישי, "על הרחבה", שהורכב ברובו משירי פופ קצביים. לאלבום קדם הסינגל "מה עם אהבה" שכתב והלחין הנרי. אחריו יצא הסינגל "נשיקה קטנה". בחנוכה באותה שנה השתתף יניב בפעם השנייה בפסטיגל.

2010-2011: אלבום רביעי ״כן לאהבה״

באפריל 2010 יצא הסינגל "לא מוותר", הראשון מתוך אלבומו הרביעי של יניב. את המילים והלחן לשיר כתב דור דניאל. ביולי 2010 יצא הסינגל השני, "בלתי נשכח", שכתב והלחין רגב דהן ועיבד הנרי[1]. לאחר מספר סינגלים נוספים, ובהם "אנשים אנשים" שכתב והלחין הנרי, יצא במרץ 2011 האלבום המלא, "כן לאהבה". באלבום נכללה גם גרסה מחודשת לשירה של להקת משינה "רכבת לילה לקהיר".

בסוף אותה שנה הוציא יניב אוסף משיריו ״מי אם לא עידן יניב״, שכולל בין היתר את הלהיטים: ״חושב עליה״, ״את יפה״, ״סרט הודי״, ״בא הביתה״, ״מה עם אהבה״, ״לא מוותר״, ״טירה של מלך״, ״אנשים אנשים״, ״חכי לי״ ועוד. בנוסף, הוקלטו במיוחד לאוסף גם שירים מקוריים חדשים - ״קיבוץ ומושב״ ו״עומד במקום״ (דואט עם לי בירן).

במהלך השנים 20122013 הוציא יניב מספר סינגלים ״איך אוכל לשמח אותך״, ״חוזר לשכונה״, ״כמה כוח״, ״שושנה״, ״חיים שלי בלב״, ״בין הפציעות״ מתוך אלבום שנגנז ב-2013.

ב-2014 החל להשתתף בתוכנית הדוקו-ריאליטי בוליווד המשודרת בYes.

2014-2015: אלבום חמישי ״בדרך לעצמי״

בדצמבר 2014 השתתף יניב בתוכנית הדוקו-ריאלטי ״בוליווד״ בYes Comedy. באותו חודש הוציא את הסינגל הראשון ״זה יותר מדי״ שכתב והלחין פבלו רוזנברג והפיק מוזיקלית אורי אבני, מאלבום האולפן החמישי שלו שיצא באוקטובר 2015. באלבום נכללים הלהיטים ״הכל מהכל״ שבו עידן משתף פעולה עם הראפר איזי, ואף צולם קליפ ייחודי ראשון מסוגו בישראל בטכנולוגיית 360 מעלות אינטרקטיב. בהמשך, יצאו מאלבום זה גם הסינגלים ״בדרך לעצמי״ שכתב נעם חורב, הלחין והפיק מוזיקלית ניצן קייקוב, ״הבטחת״ שכתב והלחין אדיר גץ ו״יכול להיות אני״ שכתב נעם חורב והלחין תומר הדדי. באלבום ״בדרך לעצמי״ עידן היה מעורב יותר ביצירת חלק מהשירים כמו: ״שורף עוד בוקר״, ״עד שמצאתי אותך״ ו״הכל בידי שמיים״.

דיסקוגרפיה

  • ״חושב עליה״ (2006) - מעמד אלבום זהב (על מכירות שמעל ל-20,000 עותקים)
  • ״חכי לי״ (2007)
  • ״חכי לי הופעה חיה״ (2008)
  • ״על הרחבה״ (2009)
  • ״כן לאהבה״ (2011)
  • ״האוסף מי אם לא עידן יניב״ (2011)
  • "בדרך לעצמי" (2015)

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עידן יניב בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי מוזיקאים

הערות שוליים