דן סגל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הוספת קטגוריה "ילידי xxxx" לכל הערכים שבוויקינתונים שנת הלידה בקטגוריה המתאימה. ראו דיון שעבר מהמזנון בשיחת קטגוריה:אישים שחיו במאה ה-18#קטגוריות. (תג)
אין תקציר עריכה
שורה 19: שורה 19:
| חיבוריו =
| חיבוריו =
}}
}}
הרב '''דן זאב סגל''' (נולד ב-שנת [[ה'תרצ"ח]], [[1938]]; מכונה: '''רֶבּ דָּן''', ומוכר גם בכינוי האנונימי: '''אחד המשגיחים'''), הוא [[תנועת המוסר|בעל מוסר]] [[ליטאים (זרם)|ליטאי]] בולט.
הרב '''דן זאב סגל''' (נולד ב-שנת [[ה'תרצ"ח]], [[1938]]; מכונה: '''רֶבּ דָּן'''), הוא [[תנועת המוסר|בעל מוסר]] [[ליטאים (זרם)|ליטאי]] בולט.


==קורות חייו==
==קורות חייו==

גרסה מ־01:50, 2 בדצמבר 2018

תבנית:רב הרב דן זאב סגל (נולד ב-שנת ה'תרצ"ח, 1938; מכונה: רֶבּ דָּן), הוא בעל מוסר ליטאי בולט.

קורות חייו

נולד למשפחה דתית מודרנית, בשכונת שערי חסד שבירושלים, למד בישיבת חורב, בישיבת קול תורה אצל הרב שלמה זלמן אוירבך, ואחר כך בישיבת פוניבז' שבה התקרב למשגיח הרב יחזקאל לוינשטיין ולראש הישיבה הרב שמואל רוזובסקי ובכולל פוניבז' שם היה לתלמידו ומקורבו של ראש הכולל הרב אהרן יהודה לייב שטינמן. כמו כן היה מקורבו של הרב יעקב ישראל קניבסקי, "הסטייפלר".

שימש כר"מ בישיבת תושיה שבתפרח, ובהמשך מונה למשגיח.

מתגורר לסירוגין בשכונת גבעת משה בירושלים ובשכונת בורו פארק בניו יורק, בשתי השכונות הוא מתפלל במניין מיוחד בבית כנסת שבו הוא מכהן כרב, ונוסח התפילה בהם כולל ניגונים רבים שהלחין בעצמו[1].

אחיו היה העיתונאי ישראל סגל שחזר בשאלה ונפטר ב-2007. המשפחה החרימה את הלווייתו של ישראל ולפי הוראתו של הפוסק החרדי הרב יוסף שלום אלישיב, לא ישבה שבעה.

קישורים חיצוניים

תמונות

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.