טיטניה (ירח) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 26: שורה 26:


==מאפיינים==
==מאפיינים==
טיטניה מורכב מכחמישים אחוזים של קרח [[מים]], כשלושים אחוזים של סלע [[צורן (יסוד)|צורני]] והיתר תרכובות אורגניות דמויות [[מתאן]]. הפרט הבולט על פני השטח הוא הגיא הענקי אשר מגמד את ה[[גרנד קניון]] על פני כדור הארץ, ומשתווה ל-Valles Marineris על מאדים ול[[שקע איתאקה]] על [[טתיס (ירח)|טתיס]], ירחו של [[שבתאי]].
טיטניה מורכב מכחמישים אחוזים של קרח [[מים]], כשלושים אחוזים של סלע [[צורן (יסוד)|צורני]] והיתר תרכובות אורגניות דמויות [[מתאן]]. הפרט הבולט על פני השטח הוא הגיא הענקי {{אנג|Messina Chasmata}} אשר מגמד את ה[[גרנד קניון]] על פני כדור הארץ, ומשתווה ל[[ואליס מארינריס]] על [[מאדים]] ול[[שקע איתאקה]] על [[טתיס (ירח)|טתיס]], ירחו של [[שבתאי]].


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־17:38, 8 בדצמבר 2018

תבנית:ירח טיטניה הוא הירח הגדול ביותר של אורנוס. טיטניה נתגלה על ידי ויליאם הרשל ב-11 בינואר 1787.

מקור השם "טיטניה", כיתר שמות ירחי אורנוס, הוא במחזות שייקספיר ואלכסנדר פופ. טיטניה היא מלכת הפיות במחזה "חלום ליל קיץ".[1]

ישנו גם אסטרואיד הנקרא 593 טיטניה.

מאפיינים

טיטניה מורכב מכחמישים אחוזים של קרח מים, כשלושים אחוזים של סלע צורני והיתר תרכובות אורגניות דמויות מתאן. הפרט הבולט על פני השטח הוא הגיא הענקי (Messina Chasmata) אשר מגמד את הגרנד קניון על פני כדור הארץ, ומשתווה לואליס מארינריס על מאדים ולשקע איתאקה על טתיס, ירחו של שבתאי.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ Kuiper, G. P. (1949). "The Fifth Satellite of Uranus". Publications of the Astronomical Society of the Pacific. 61 (360): 129. Bibcode:1949PASP...61..129K. doi:10.1086/126146.