דרגון בול (סדרת טלוויזיה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 75: שורה 75:
[[קטגוריה:סדרות מאנגה]]
[[קטגוריה:סדרות מאנגה]]
[[קטגוריה:סדרות אנימה משנות ה-1980]]
[[קטגוריה:סדרות אנימה משנות ה-1980]]
[[קטגוריה:ערוץ הילדים: תוכניות רכש]]
[[קטגוריה:סדרות אנימה]]
[[קטגוריה:סדרות אנימה]]

גרסה מ־17:04, 12 בדצמבר 2018

ערך זה נמצא בתהליך עבודה מתמשך.
הערך פתוח לעריכה.
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הערך.
ערך זה נמצא בתהליך עבודה מתמשך.
הערך פתוח לעריכה.
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הערך.


שגיאות פרמטריות בתבנית:אנימהמאנגה

פרמטרים [ שם יפני ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

כריכת הכרך הראשון של המאנגה
דוֹרַגוֹן בּוֹרוּ
סוגה שונן, פעולה, קומדיה
מאנגה
יוצר אקירה טוריאמה
הוצאה יפןיפן Shueisha
התפרסם לראשונה במגזין Weekly Shōnen Jump
תקופת הפרסום המקורית 1984 – 1995
מספר הכרכים שהתפרסמו 42

דרגון בוליפנית: ドラゴンボール, באנגלית: Dragon Ball) היא סדרת אנימה ומאנגה יפנית פופולרית שנוצרה על ידי אקירה טוריאמה בהשראת הרומן הסיני העממי "המסע למערב".

הסדרה פורסמה במגזין " (Weekly Shōnen Jump (Ramadi Edition" בשנים 1984–1995. 519 פרקי הסדרה אוגדו ב-42 כרכים. הצלחת הסדרה הובילה להפקה של ארבע סדרות אנימציה של אולפני טואי אנימציה, וכן ליצירת תוכניות טלוויזיה מיוחדות, משחקי וידאו וכן סרט אמריקאי (2009) בשם "דרגון בול - אבולוציה". הסדרה זכתה להערכה בקרב אמני מאנגה, וכמה מהם ציינו כי היא שימשה להם השראה בפיתוח סדרות מאנגה מצליחות, כמו "נארוטו" של מסאשי קישימוטושגיאת לואה: (בקריאה לתבנית:הערה) תוכן כפול: Kishimoto, Masashi (2007). Uzumaki: the Art of Naruto. Viz Media. p. 139 וגם שמאל=כן. ו"ואן פיס" של אייצ'ירו אודהשגיאת לואה: (בקריאה לתבנית:הערה) תוכן כפול: Allen Divers, 2003, One Piece manga review. Anime News Network וגם שמאל=כן..

דרגון בול

רקע

סדרת האנימה דרגון בול בוימה על ידי מינורו אוקאזאקי ודאיסוקה נישיו, והופקה באולפני טואי אנימציה. הסדרה כיסתה את עלילת 16 הכרכים הראשונים של המאנגה ב-153 פרקים. היא שודרה ביפן בין השנים 19861989 בערוץ Fuji TV. סיפור הסדרה מבוסס על הספר "המסע אל המערב".

בספיישל הטלוויזיוני דרגון בול Z: בארדוק - אביו של גוקו, מסופר על רקע חייו של גוקו ואביו בארדוק, חייל זוטר בצבא קיסר החלל פריזה. פריזה אשר משעבד את שבט הסאיינים, שולח את דודוריה להרוג את חבורתו של בארדוק. בארדוק מחליט לנקום בו ולאחר הקרב הסופי, פריזה משמיד את כוכב וג'יטה, כוכב הסאיינים. עם השמדת הכוכב שבט הסאיין מוכחד כמעט לגמרי, כולל בארדוק, ורק פרטים בודדים שורדים, בניהם סון גוקו. בנו של באדרוק נשלח בחללית לכדור הארץ רגע לפני השמדת הכוכב, ומאמץ אותו סון גוהאן, בן אנוש ידידותי.

סאגת הקיסר פילאף

הסדרה מתחילה כאשר גוקו יוצא מביתו שנמצא ביער כדי לחפש אוכל, ופוגש את בולמה, נערה בת 16 שמטרתה למצוא את שבעת כדורי הדרגון בול, כדורים בעלי כוח קסם המאפשרים הגשמת משאלות. בולמה מחפשת אחריהם כדי לבקש שיהיה לה חבר. באותה העת, לבולמה כבר היו 2 כדורי דרגון בול, ולגוקו כדור נוסף. הם יוצאים יחדיו לחיפוש שאר הכדורים באמצעות ראדר מיוחד של בולמה, המאתר את מיקום הכדורים. את הכדור הרביעי הם מקבלים ממאסטר רושי, לאחר שצב שלקחו מביא אותם אליו. את הכדור החמישי הם מקבלים מאולונג, חזיר קטן שיודע לדבר ולשנות צורה, אחרי שהם לוכדים אותו, ולוקחים אותו למסעם עקב יכולתו לשנות צורה. הם ממשיכים ופוגשים גם את השודד יאמצ'ה ואת חברו פואר שגם יכול לשנות צורה, ומביסים אותם בסופו של דבר, אך הם בורחים וממשיכים לעקוב אחריהם. את הכדור השישי הם מקבלים מאוקסקינג, לאחר הבאת ביתו (צ'יצ'י) אליו וכיבוי השרפה של טירתו. בעיר הם עוצרים לקנות קפסולות, ונתקלים ב"כנופיית הארנבים" ומביסים אותם. לבסוף, כל הכדורים שלהם (למעט אחד) נגנבים על ידי פילאף, שכולא אותם כדי להשיג את האחרון (ומצליח), ולבקש משאלה. אולונג מביע ברגע האחרון משאלה ומבקש תחתונים, לפני שפילאף מספיק להביע את שלו. לאחר מכן הם נכלאים על ידו וניצלים לאחר שגוקו הופך לקוף ענק לאחר שנחשף לירח מלא. גוקו חוזר למצבו הרגיל אחרי שיאמצ'ה חותך את זנבו. בסוף הסאגה גוקו הולך ללמוד אמנויות לחימה אצל קאמה סנין ("נזיר הצב" ביפנית) ששמו הוא מאסטר רושי, ויאמצ'ה ופואר מחליטים ללכת לעיר יחד עם בולמה ואולונג.

סאגת טורניר הטנקצ'י בודקאי ה-21

גוקו מתאמן אצל מאסטר רושי במשך שמונה חודשים עם ילד נוסף בשם קרילין. בתום התקופה גוקו וקרילין נרשמים לטנקאצ'י בודוקאי, טורניר אמנויות הלחימה ה-21. הפרס למנצח עומד על 500 אלף זני (המטבע בסדרה). לפני התחרות הם פוגשים את יאמצ'ה ושלושתם עוברים את המוקדמות בקלות ומגיעים לתחרות הפומבית, המתמודדים הם: גוקו, קרילין, ג'קי צ'אן (מאסטר רושי מחופש), יאמצ'ה, גיראן, נאם, ראנפן ובקטריאן. הטורניר נגמר כאשר גוקו וג'קי צ'אן מגיעים לגמר שבמהלכו גוקו הופך לקוף ענק לאחר שמביט בטעות בירח, ומנסה להרוג את כל האנשים שבזירה. למרבה המזל ג'קי צ'אן מפוצץ את הירח וגוקו חוזר לדמותו המקורית. הקרב נמשך ובסוף הקרב הקשה ג'קי מנצח.

סאגת צבא הסרט האדום

זמן קצר לאחר סיום טורניר הטנקאצ'י בודוקאי גוקו פוגש את חברי צבא הסרט האדום, ארגון פשע המחפש את כדורי הדרגון בול. בהתחלה גוקו נלחם בגנרל סילבר ומביס אותו בחיפוש אחר הדרגון בול בעל ארבעת הכוכבים. הגנרל הבא שהוא נלחם בו הוא גנרל וויט, אותו מביס אנדרואיד 8 (שמצטרף לגוקו בהמשך), לא לפני שגוקו מביס 4 לוחמים של וויט. גוקו הולך לבולמה כדי שתתקן לו את הראדר והיא וקרילין יוצאים איתו עם צוללת אל מתחת לים ומשיגים שם דרגון בול נוסף. בדרכם הם נלחמים ברובוט פיראטי ובגנרל בלו, שגוקו מביס אחרי שהוא משיג את הדרגון בול, בזכות ילדה רובוטית בשם אראלה נורמאקי. גוקו מוצא את כדור דרגון בול נוסף בכפר אינדיאני, ומקבל אותו לאחר הבסת הגנרל ילו. שם הוא מפסיד לרוצח שכיר שהושכר על ידי צבא הסרט האדום בשם טאו, ואז מטפס במגדל שבכפר ומתאמן בקצהו עם חתול בשם קארין/קורין. אחרי 3 ימים הוא יורד למטה ומביס את טאו. עקב מותו של בורה (שנרצח על ידי טאו מיד לפני שהביס את גוקו), גוקו מחליט לאסוף את כל כדורי הדרגון בול כדי להחיות אותו, ולשם כך הולך למפקדה של צבא הסרט האדום. הוא מביס את כולם ולאחר שלקח את כל הכדורים במפקדה - נשאר לו רק עוד כדור אחד להשגת מטרתו.

סאגת מגדת העתידות באבא

גוקו לא יכול למצוא את הכדור האחרון באמצעות הראדר, אז הוא מגיע לטירה שבה יש מגדת עתידות המציעה את שירותיה לכל דורש אך רק אם ישלם מיליון זני, או שינצח את כל 5 הלוחמים שלה ויקבל ניבוי עתידות אחד חינם. הקרב הראשון הוא של קרילין נגד הלוחם פאנג הערפד, קרילין מפסיד. אופה ופואר נלחמים יחד נגד פאנג, מנצחים, ופורשים לטובת יאמצ'ה. השני הוא יאמצ'ה נגד הלוחם הבלתי נראה, ויאמצ'ה מנצח בקרב בזכות קרילין שחשב על דרך בעזרתה יראו את הלוחם וכך יוכלו להביסו. השלישי הוא בין יאמצ'ה למומיה, יאמצ'ה מפסיד. גוקו מביס את המומיה. הרביעי הוא בין גוקו לאיש השד ("Spike The Devil Man" באנגלית), שגם מובס. החמישי הוא גוקו נגד גוהן - סבו של גוקו שבאבא החזירה לחיים ליום אחד, שלבש מסכת שועל עם הילה מעליו עד סוף הקרב. גוקו מנצח בקושי. באבא מראה לגוקו איפה כדור הדרגון בול האחרון. גוקו מגלה שהוא אצל פילאף, ולאחר קרב קצר איתו גוקו מקבל את הכדור האחרון. גוקו לוקח את כל שבעת הכדורים, מוציא את הדרקון שנרון משם, ומבקש שאבא של אופה יחזור לחיים.

טורניר אמנויות הלחימה ה-22 (סאגת טינשינהאן)

הלוחמים מתחילים להתאמן לקראת הטורניר הבא בעוד 3 שנים. אחרי 3 שנים הלוחמים מגיעים לטורניר ופוגשים את האויב של מאסטר רושי, מאסטר שן (נקרא "Tsuru-Sennin" בגרסה היפנית) ואת התלמידים שלו טינשינהאן ושיאצו. הלוחמים שעוברים את המוקדמות הם: גוקו, קרילין, יאמצ'ה, ג'קי צ'אן, טינשינהאן, שיאצו, פאמפוט וזאב-איש. הקרב האחרון הוא בין טינשינהאן לגוקו, ולאחר קרב קשה וארוך טינשינהאן מנצח בקרב.

סאגת המלך פיקולו

מיד בסוף הטורניר, קרילין נרצח. גוקו מיד מוצא את הרוצח (טמבוריין שד שפיקולו הוליד כדי שיהרוג את כל מי שהשתתף בטורניר אמנויות הלחימה ה-22), וכמעט נהרג. בעוד הוא שוב מחפש אותו הוא נתקל ביג'ירוב. מפלצת בשם סימבל (שנולדה כדי לאסוף את הדרגון בול) תוקפת את שניהם ונרצחת על ידי יג'ירוב. כתוצאה מכך טימבורין מגיע לשם, וגוקו הורג אותו. באותו המקום גוקו פוגש את האבא של טמבוריין וסימבל, המלך פיקולו(Piccolo Daimao ביפנית). פיקולו מביס בקלות את גוקו, וכמעט הורג אותו. במקביל טנשיאן, שיאצו ומאסטר רושי אוספים את כדורי הדרגון בול בשביל להחזיר את קרילין לחיים, ומיד הם פוגשים את פיקולו. מאסטר רושי מנסה לבצע טכניקה שנקראת "מאפובה" (גל בלימת הרוע בעברית) כדי לכלוא אותו, נכשל ומת. פיקולו משיג את כל שבעת כדורי הדרגון בול מהם ומבקש להיות צעיר יותר. שיאצו מנסה לעצור אותו אבל גם נרצח על ידו. גוקו מגיע למגדל של קורין בשביל לבקש עזרה, וקורין מביא לו מים שמי ששותה אותם ושורד, הופך לחזק יותר. גוקו שותה אותם ומצליח לשרוד, ויוצא להילחם בפיקולו. במקביל טנשיהאן שהתאמן על טכניקת המאפובה נוסע לפיקולו, אבל לא יכול להשתמש בה, ונלחם בדרום (שד שפיקולו הוליד באותו הרגע). הוא כמעט הובס, אבל גוקו הציל אותו ומצליח לרצוח גם את פיקולו.

סאגת הטורניר ה-23 (סאגת פיקולו ג’וניור)

גוקו מגלה ששנרון מת, וקורין אומר לו ללכת למצפה של קאמי (אל ביפנית), כי הוא זה שיצר את כדורי הדרגון בול. קאמי מסכים להחזיר את שנרון בתנאי שגוקו יתאמן איתו. גוקו מסכים ובמהרה קרילין, שיאצו ורושי חוזרים לחיים, וקאמי מבשר כי בן של המלך פיקולו יהיה בטורניר הבא. בטורניר, (שמתקיים לאחר 3 שנים, מתברר גם שטאו שרד את הקרב עם גוקו והפך את עצמו לסייבורג. צ'יצ'י מגיעה גם כן לטורניר, ומזכירה לגוקו שהוא הבטיח להתחתן איתה כשנפגשו לראשונה. העולים לתחרות הפומבית של הטורניר הם: גוקו, טנשיאן, קרילין, יאמצ'ה, צ'יצ'י, סייבורג טאו, הירו/שן (קאמי במסווה) ובנו של המלך פיקולו. לגמר הגיעו גוקו ופיקולו ג'וניור, ובסופו גוקו מנצח את פיקולו. גוקו חס על חייו של פיקולו ונותן לו להימלט.

לבסוף, גוקו וצ'יצ'י מתחתנים.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים