פינאטס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 45: שורה 45:
*'''פאטי'''-שפוטה של לוסי
*'''פאטי'''-שפוטה של לוסי
*'''ויולט'''-שפוטה נוספת של לוסי אשר שונאת את פיג-פן
*'''ויולט'''-שפוטה נוספת של לוסי אשר שונאת את פיג-פן
*'''פרידה-'''ילדה [[ג'ינג'י]]<nowiki/>ששונאת את צארלי באון ונוהגת להשוויץ על התלתלים הטבעיים ה
*'''פרידה-'''ילדה [[ג'ינג'י]]<nowiki/>[[ג'ינג'ית]]<nowiki/>ששונאת את צארלי באון ונוהגת להשוויץ על התלתלים הטבעיים ה
* '''[[פרנקלין (פינאטס)|פרנקלין]]''' - ילד אפרו-אמריקאי.
* '''[[פרנקלין (פינאטס)|פרנקלין]]''' - ילד אפרו-אמריקאי.
* '''[[פיג-פן]]''' - ילד מלוכלך.
* '''[[פיג-פן]]''' - ילד מלוכלך.

גרסה מ־13:56, 28 בדצמבר 2018


שגיאות פרמטריות בתבנית:קומיקס

פרמטרים [ אתר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פינאטס
Peanuts
הדמויות הראשיות בסדרה משמאל לימין: פרנקלין, לוסי, סנופי, ליינוס, צ'ארלי בראון, פאטי וסאלי
הדמויות הראשיות בסדרה משמאל לימין: פרנקלין, לוסי, סנופי, ליינוס, צ'ארלי בראון, פאטי וסאלי
מידע קומיקס
יוצר צ'ארלס מ. שולץ
סוגה הומור, ילדים
סטטוס הסתיים, כיום מופצות רק רצועות ישנות
תקופת פרסום מקורית 2 באוקטובר 195013 בפברואר 2000 (49 שנים)
סינדיקציה United Feature Syndicate
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפת המקור אנגלית
www.peanuts.com

פינאטסאנגלית: Peanuts; לעיתים נקראת פשוט סנופי על שם אחת הדמויות הראשיות) הייתה סדרת קומיקס שנכתבה ואויירה על ידי צ'ארלס מ. שולץ. סדרת הקומיקס רצה במשך 50 שנה מה-2 באוקטובר 1950 ועד ליום אחרי מותו של שולץ ב-13 בפברואר 2000. הקומיקס היה מן הפופולריים והמשפיעים ביותר בתחומו. בשיאה הודפסה הסדרה בלמעלה מ-2,600 עיתונים, שנקראו על ידי כ-350 מיליון קוראים בכ-75 מדינות, ותורגמה לכ-40 שפות שונות, ובעקבותיה אף נוצרה סדרת טלוויזיה מצוירת. פינאטס הפכה את סגנון הקומיקס הקצר בעל 4-5 חלונות לדבר נפוץ ומקובל. הדפסות חוזרות של הסדרה עדיין מפורסמות בעיתוני ארצות הברית.

היסטוריה


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

הסדרה נולדה ב-2 באוקטובר 1950. באביב 1950 שלח צ'ארלס מ. שולץ מספר דוגמאות שראו אור בשנים קודמות לתאגיד הסינדיקציה United Feature Syndicate. חצי שנה לאחר מכן, כשהתשובה מהתאגיד בוששה לבוא, שלח שולץ מכתב לתאגיד ושאל אם החבילה ששלח אבדה בדואר. זמן קצר לאחר מכן קיבל תשובה מהתאגיד כי לא רק שהחבילה הגיעה אלא שהם גם מעוניינים לפרסם את הקומיקס שלו תחת השם "פינאטס". שולץ תכנן במקור לקרוא לרצועת הקומיקס שלו "Good ol' Charlie Brown", אבל התאגיד חשש מקומיקס שמתרכז סביב דמות אחת ואינו מאפשר הסתעפות של העלילה[1].

ב-11 באוקטובר 2012, נחשף כי אולפני בלו סקיי ופוקס המאה ה-20 עומדים להוציא סרט אנימציה חדש ב-6 בנובמבר 2015 לכבוד 65 שנה למותג הקומיקס "פינאטס" ולכבוד 50 שנה לספיישל הטלוויזיה "חג המולד של צ'ארלי בראון.[2]

דמויות הסדרה


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

הדמויות הראשיות

  • צ'ארלי בראון - הדמות הראשית בסדרה. ילד בעל שיער מועט מאוד וחסר מזל בחיים (הוא אף מכונה, לצערו, "ראש בטון").
  • סנופי - כלבו של צ'ארלי בראון. כלב מסוג ביגל. מסוגל להשתמש באוזניו לתעופה{הן פועלות בדיוק כמדחף של מסוק}. מלבד סנופי הוא גם "ג'ו קול", דמות שמנסה להיות מגניבה.

דמויות נוספות

  • ליינוס ואן פלט - החבר הטוב ביותר של צ'ארלי בראון. למרות גילו הצעיר הוא מחונן בידע רב פחות או יותר בכל תחום (ובעיקר בתנ״ך), אותו הוא שש לחלוק עם חבריו. סובל מתסביך הגורם לו להסתובב דרך קבע עם שמיכה בצבע תכלת אותה הוא לועס השמיכה מעניקה לו תחושת ביטחון, והיא משמשת אותו לצרכים שונים (בדומה למגבת בספריו של דאגלס אדמס) אחותו לוסי לרוב מנסה לקחת את שמיכתו אך תמיד נכשלת. ליינוס רב לעיתים קרובות עם אחותו לוסי, שאופייה הסוער שונה מאד משלו שהוא שקט ונוח, אך ברגעי מבחן מתגלה כי קשר דם סמיך יותר ממים.
  • לוסי ואן פלט - אחותו הגדולה של לינוס, לוסי לרוב מציקה לאחיה ליינוס ומנסה לחטוף ממנו את שמיכת הביטחון שלו. היא שונאת את צארלי בראון אך לעיתים רחוקות היא עוזרת ותומכת בו. היא מאוהבת בשרודר ולרוב היא עושה איתו ״שיחות נפש״ שבו היא מדברת אך הוא לא מקשיב.
  • סאלי בראון - אחותו הצעירה של צ'ארלי בראון, סאלי הבלונדית לוקחת את החיים בקלות, אוהבת בטלה ומנוחה. אינה אוהבת ספורט והבילוי האהוב עליה הוא ישיבה בכורסה וצפיה בטלוויזיה. מרבה לכעוס ומשוכנעת תמיד שהיא צודקת. בדומה לאחיה צ'ארלי, היא בעלת אמפתיה לאחרים, ילדה מוסרית מאוד ונלחמת נגד עוולות החיים. סאלי אוהבת את בית הספר ואפילו את בניין בית הספר, אליו היא פונה מדי פעם בדברים. מאידך, היא מתקשה בלימודיה, בייחוד בחשבון ובאיות מילים ונזקקת לעזרתו של אחיה. הטעויות באיות וביטוי המילים גורמות לה מבוכה ולעג של השומעים. היא מרבה להרצות בפני כתתה אך גם שם, לעיתים, צוחקים לה בגלל רעיונות חריגים שהיא מעלה. למרות כשלונותיה בלימודים, סאלי רוצה להיות אחות בעתיד היות ש"אחיות נועלות נעליים לבנות" האהובות עליה. סאלי גדלה מהר בסדרה וב-1960 היא מתאהבת בלינוס המשמש עבורה דמות של מורה{היא טוענת שהוא "הבובו שלה המתוק"}. לינוס מנסה ללמד את סאלי נושאים בתחומי מדעי הרוח והטבע. אולם אחרי שמגלה כי היא אוהבת אותו מתחמק ממנה. הקשרים של סאלי עם אחיה צ'ארלי טובים מאוד והיא פונה אליו תמיד בשם "אח גדול". מצדו, מנסה צ'ארלי לחנך אותה, כועס על עצלנותה ומגן עליה בשעת צרה. היא פונה אליו לעזרה, בייחוד כדי להגן עליה מפני אחרים, לנקום בלינוס שלא נענה לחזוריה או לעשות את שעוריה במקומה.
  • מארסי - ילדה ממושקפת. החברה הכי טובה של פפרמינט פאטי.
  • פפרמינט פאטי - החברה הכי טובה של מארסי. מאופיינת כילדה מנומשת, כהת שער הנועלת תמיד סנדלים. היא גרה באותה עיר בה גר צ'ארלי בראון ומאמנת קבוצת כדור בסיס המנצחת תמיד את הקבוצה שצ'ארלי בראון מאמן. שולץ קבע את יום הולדתה ב-4/10 ונתן לה את שמה לפי שם של סוכריות שהחזיק במשרדו. שולץ אהב את הדמות ואף תיכנן ליצור סדרת קומיקס עצמאית שלה אך לבסוף נטש רעיון זה והשאיר אותה בחבורת פינאטס. פאטי מאופיינת כחסרת הבנה בנושאים טריוויאליים וילדים אחרים לועגים לה בשל כך. כדוגמה - במשך זמן רב היא משוכנעת שסנופי הוא ילד עם אף גדול ומלונתו היא ביתן אורחים בחצרו של צ'ארלי בראון. עד שמסבירים לה שסנופי הוא כלב. היא נרשמת לבי"ס למחוננים כי משוכנעת ששם הילדים המחוננים (GIFTED) מקבלים כל הזמן מתנות. בבית הספר בו היא לומדת היא נחשבת לתלמידה גרועה עם ציונים נמוכים מאוד. פאטי היא יתומה מאם ומתגוררת עם אביה המאוד אוהב והעובד שעות רבות. היות שהיא פוחדת לישון לבד, היא ממתינה עם השינה עד מאוחר כאשר אביה חוזר ועל כן היא עייפה וישנה בכתה. היא מאוהבת בצ'ארלי בראון ומכנה אותו בשם חיבה "צ'אק" אך צ'ארלי בראון אינו שם לב אל אהבתה ומתחמק ממנה כי הוא מאוהב בילדה עם השער האדום המסתורית. וכמו כן, נוהגת לקרוא ללוסי בשם "לוסיל".יש לפאטי חברות כאשר הטובה ביותר היא ילדה קצרת רואי ושמה מרסי. מרסי פונה אל פאטי תמיד בכינוי "המפקד" ("SIR") אולם פאטי חוזרת ומבקשת ממנה, שוב ושוב, שלא לקרוא לה כך{זה מרגיז אותה}. חברות אחרות הן סופי וקלרה הפונות אליה בכינוי "גברת".
  • שרודר - ילד אשר אוהב במיוחד לנגן בפסנתר ובעיקר סימפוניות של בטהובן הפסנתר בו הוא מנגן תמיד הוא פסנתר קטן עד מאוד בתחילת הסדרה היו מנסים לקחת לו את פסנתר הצעצוע שלו ולהעבירר אותו לפסנתר רגיל אך לשווא. לוסי שברה לו אותו אבל הסתבר שלא חסרים לו פסנתרים כאלו. לוסי מאוהבת בו והוא מתעלם ממנה. פעם לוסי נישקה אותו והדבר לא מצא-חן בעיניו{זו הייתה הרעלה בעיניו}.
  • פאטי-שפוטה של לוסי
  • ויולט-שפוטה נוספת של לוסי אשר שונאת את פיג-פן
  • פרידה-ילדה ג'ינג'יג'ינג'יתששונאת את צארלי באון ונוהגת להשוויץ על התלתלים הטבעיים ה
  • פרנקלין - ילד אפרו-אמריקאי.
  • פיג-פן - ילד מלוכלך.
  • ריראן ואן פלט - האח הצעיר של לינוס.
  • 95472 555 - דמות לה יש ספרות במקום שם.
  • וודסטוק- ציפור הצהוב. חברו הטוב של סנופי. אינו הופיע רשמית בקומיקס עד 1969. הופיע בעקבות פסטיבל וודסטוק. בהתחלה הוצג כציפור רגילה לגמרי, ומאוחר יותר דמותו השתנתה והפכה להיות למה שהוא היום, וכמו כן גם משפחתו, בעקבות השינוי, עוצבה בהתאם. וודסטוק מתואר כמי שאינו יכול לעוף היטב, דבר שמסתיים בסופו של דבר שהתנקשות בקיר. הוא מדבר בציוצים הנראים בקומיקס בסימני קריאה, אך ניתן להבין שסנופי מבין את שפתו. כשסנופי הופך להיות מסוק, וודסטוק הופך להיות הטייס שמפעיל אותו.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פינאטס בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Schulz, Charles, & Kidd, Chip. (2003). Peanuts: The Art of Charles M. Schulz. Pantheon.
  2. ^ מערכת גלי צה"ל, סנופי וחבריו בדרך לקולנוע, באתר גלי צה"ל, 11 באוקטובר 2012