עט – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: חשד למילים בעייתיות חזרות עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
תגיות: חשד למילים בעייתיות חזרות עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:Pen.jpg|שמאל|ממוזער|120px|עט]]
[[קובץ:Pen.jpg|שמאל|ממוזער|120px|עט]]
קקייייייי'''עט''' הוא [[כלי כתיבה]] המכיל [[דיו]]. קיימים סוגים שונים של עטים.
קקייייייי'''עט''' הוא [[כלי כתיבה]] המכיל [[דיו]]. קיימים סוגים שונים ובדרך כלל יפית אוהבת עטים של עטים.


==סוגי עטים==
==סוגי עטים==

גרסה מ־12:22, 4 בינואר 2019

עט

קקיייייייעט הוא כלי כתיבה המכיל דיו. קיימים סוגים שונים ובדרך כלל יפית אוהבת עטים של עטים.

סוגי עטים

עט נובע

ערך מורחב – עט נובע

העט הנובע הומצא בארצות הברית בסוף המאה ה-19. העט הנובע מן הסוג המשובח הוא בעל ציפורן זהב עם חוד מצופה אירידיום. הודות לחוד האירידיום הקשה והחלק אין הציפורן מגרדת את הנייר וכתיבתה היא חלקה וברורה. ידיתו של העט הנובע היא חלולה ובתוכה מכל לדיו. יש עטים נובעים, אשר מכל הדיו שבתוכם אינו אלא שקית גומי. על ידי הרמת מנוף קטן נדחף מתוכה האוויר, ובשעת שחרור המנוף מתיישרת השקית ויונקת לתוכה את הדיו. עטים נובעים אחרים מצוידים בבוכנה אשר על ידי לחיצה עליה והרפיה ממנה פעמים אחדות בזו אחר זו נשאבת הדיו לתוך המכל.

יש מספר דרכים למלא עט נובע; אחת מהם היא על ידי מזרק ומכלית דיו. שואבים לתוך המזרק דיו, את הדיו מכנסים למכל דיו נוזל (צורתו כשל קליע) ומכניסים למקום האחסון של הדיו בעט.

עט כדורי

עט פיילוט כדורי.
ערך מורחב – עט כדורי

עט כדורי הוא עט שבקצהו קבוע כדור פלדה זעיר. את מרכז הכדור חובק חרוט מתכת שאליו מחוברת צינורית המכילה דיו. תנועת הכדור חפשית וכתוצאה מהחיכוך שלו בפני הנייר הוא מסתובב ומורח שכבת דיו על פני הניר מהצד האחד ונרטב בדיו מהצד הנגדי הפונה אל צינורית הדיו. קיימים עטים כדוריים שבהם דיו סמיך ועטים בעלי דיו נוזלי יותר בעלי "חוד מחט" או "roller ball". יתרונותיו של העט הכדורי הם מחירו הזול, משך עבודה ארוך מאוד (עד כ-5,000 מטר קו רציף), אמינות פעולה (אינו נוזל בתנאי טמפרטורה רגילים), אחידות בכתיבה גם לקראת סוף חיי העט ומהירות ייבוש גבוהה.

עט למחשב כף יד

העט להפעלת מחשב כף יד (סטיילוס) ולכתיבה בו הוא מוט מתכתי בעל קצה קהה במקצת מפלסטיק או מוט קטן מפלסטיק. באמצעות העט מפעילים לחץ נקודתי על מסך המחשב כף יד. או עט אשר מוליך חשמל וסוגר מעגל במסכי מגע חדשים.


קישורים חיצוניים