יוני גרשטין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הוספת קטגוריה "ילידי xxxx" לכל הערכים שבוויקינתונים שנת הלידה בקטגוריה המתאימה. ראו דיון שעבר מהמזנון בשיחת קטגוריה:אישים שחיו במאה ה-18#קטגוריות. (תג)
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:


גרשטיין הוציא ספרי קודש רבים מלווים בציורים בהם מסכתות משניות בסדרה הנקראת "פני המשנה", פרקי גמרא בסדרה הנקראת "פני ישראל" וספר "ל"ט מלאכות של שבת".
גרשטיין הוציא ספרי קודש רבים מלווים בציורים בהם מסכתות משניות בסדרה הנקראת "פני המשנה", פרקי גמרא בסדרה הנקראת "פני ישראל" וספר "ל"ט מלאכות של שבת".
גרשטיין הוא אחד המשפיעים הגדולים על שטיפת המוח החרדית.בציוריו אפשר למצוא נימה רבה של גזענות, שובניזם, השתקה, תמיכה בציבור החרדי גם במחיר של תמיכה במעשים שלא יעשו (כגון פדופיליה, אלימות ועוד)

גרשטיין נשוי ואב ל-7 ילדים.
גרשטיין נשוי ואב ל-7 ילדים.



גרסה מ־14:44, 16 בינואר 2019

יוני גרשטין
לידה 1944 (בן 80 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק יתד נאמן עריכת הנתון בוויקינתונים
www.yony.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוני גרשטיין (נולד בכ"ט בשבט ה'תש"ד, 23 בפברואר 1944) הוא צייר, מאייר וקריקטוריסט חרדי-ישראלי.

ביוגרפיה

נולד בירושלים, עוד מגיל הגן בלטו הוא ואחיו התאום, דוד גרשטיין בתחום הציור. יוני נשלח ללמוד ציור באקדמיה בפריז[דרושה הבהרה].

גרשטיין נחשב לחלוץ המאיירים החרדים וסגנונו משפיע במידה רבה על חלק מהמאיירים אחריו. הוא חזר לתחום האיור אותו זנח לאחר חזרתו בתשובה, שמהלכה למד בישיבת נתיבות עולם[1], בעצת הרב שך. עבודתו הראשונה בציבור החרדי הייתה ביתד נאמן ואחריה המשיך בציורי ילדים. באותה תקופה, שנות ה-80, היה גרשטיין האמן החרדי היחיד בשוק איורים. גם עלון פרשת השבוע מטעמים לשולחן שבת מפרסם ציור שלו מדי שבוע.

גרשטיין הוציא ספרי קודש רבים מלווים בציורים בהם מסכתות משניות בסדרה הנקראת "פני המשנה", פרקי גמרא בסדרה הנקראת "פני ישראל" וספר "ל"ט מלאכות של שבת". גרשטיין הוא אחד המשפיעים הגדולים על שטיפת המוח החרדית.בציוריו אפשר למצוא נימה רבה של גזענות, שובניזם, השתקה, תמיכה בציבור החרדי גם במחיר של תמיכה במעשים שלא יעשו (כגון פדופיליה, אלימות ועוד) גרשטיין נשוי ואב ל-7 ילדים.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ משה גרילק, שיח שבים, בני ברק, 1995, ברשימת המשתתפים.
ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.