יום הולדתו הרשמי של המונרך – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:Government House, Jersey, Queen's Birthday reception 2005.jpg|ממוזער|256px|יום הולדתה הרשמי של המלכה - בית הממשלה ב[[ג'רזי]], קבלת פנים של [[המשנה למושל]] לרגל האירוע, במסגרתה מחולקים תוארי כבוד]]
[[קובץ:Government House, Jersey, Queen's Birthday reception 2005.jpg|ממוזער|256px|יום הולדתה הרשמי של המלכה - בית הממשלה ב[[ג'רזי]], קבלת פנים של [[המשנה למושל]] לרגל האירוע, במסגרתה מחולקים תוארי כבוד]]
'''יום הולדתה הרשמי של המלכה''' (ב[[אנגלית]]: '''Queen's Official Birthday''') או '''יום הולדתו הרשמי של המלך''', הנקרא גם בקיצור '''יום הולדתה של המלכה''' (the Queen's Birthday) או '''יום הולדתו של המלך''', הוא [[חג לאומי]] הנחוג בכמה מ[[ממלכות חבר העמים הבריטי]] וכן בכמה ממדינות [[חבר העמים הבריטי]] שאינן ממלכות (כגון [[הרפובליקה של פיג'י]]).
'''יום הולדתה הרשמי של המלכה''' (ב[[אנגלית]]: '''Queen's Official Birthday''') או '''יום הולדתו הרשמי של המלך''', הנקרא גם בקיצור '''יום הולדתה של המלכה''' (the Queen's Birthday) או '''יום הולדתו של המלך''', הוא [[חג לאומי]] הנחוג בכמה מ[[ממלכות חבר העמים הבריטי]] וכן בכמה ממדינות [[חבר העמים הבריטי]] שאינן ממלכות (כגון [[פיג'י|הרפובליקה של פיג'י]]).


==הממלכה המאוחדת==
==הממלכה המאוחדת==

גרסה מ־10:50, 18 בינואר 2019

יום הולדתה הרשמי של המלכה - בית הממשלה בג'רזי, קבלת פנים של המשנה למושל לרגל האירוע, במסגרתה מחולקים תוארי כבוד

יום הולדתה הרשמי של המלכהאנגלית: Queen's Official Birthday) או יום הולדתו הרשמי של המלך, הנקרא גם בקיצור יום הולדתה של המלכה (the Queen's Birthday) או יום הולדתו של המלך, הוא חג לאומי הנחוג בכמה מממלכות חבר העמים הבריטי וכן בכמה ממדינות חבר העמים הבריטי שאינן ממלכות (כגון הרפובליקה של פיג'י).

הממלכה המאוחדת

בממלכה המאוחדת נחוג יום הולדתה הרשמי של המלכה ביום השבת הראשון, השני או השלישי של חודש יוני (בלי קשר ליום הולדתה האמיתי של המלכה הנוכחית, אליזבת השנייה, החל ב-21 באפריל)[1]. בלונדון נערך לכבוד האירוע מצעד הדגל (Trooping the Colour) המכונה גם "מצעד יום הולדתה של המלכה".

התאריך והמצעד נקבעו לחודש יוני על ידי המלך אדוארד השביעי על מנת להגביר את הסיכויים למזג אוויר נוח בתאריך בו נערך המצעד.

ביום הולדתה הרשמי של המלכה נהוג להודיע את רשימת תוארי הכבוד המחולקים על ידי המלכה באותה שנה.

אוסטרליה

מדינות אוסטרליה למעט אוסטרליה המערבית חוגגות את יום הולדתה הרשמי של המונרך האוסטרלי ביום שני השני בחודש יוני.

מאחר שאוסטרליה המערבית חוגגת את יום הייסוד ביום שני הראשון של חודש יוני, קובע המושל של אוסטרליה המערבית את היום בו יחול יום הולדתה הרשמי של המלכה, תוך התחשבות בחופשות בתי הספר. לרוב החג נחוג ביום שני האחרון של חודש ספטמבר או יום שני הראשון בחודש אוקטובר.

יום הולדתה הרשמי של המלכה נחוג באוסטרליה מאז שנת 1788 כאשר הכריז מושל ניו סאות' ויילס ארתור פיליפ על חג לכבודו של ג'ורג' השלישי, מלך הממלכה המאוחדת. עד שנת 1936 נחוג החג ביום ההולדת האמיתי של המונרך, אולם לאחר מותו של ג'ורג' השלישי הוחלט לחוג את התאריך בחודשי החורף באוסטרליה (יוני - אוקטובר), ולרוב החג מסמל את התחלת עונת הסקי.

האירוע הרשמי העיקרי בחג הוא הכרזה על קבלת תוארי האצולה באוסטרליה - בעיקר תוארי מסדר אוסטרליה.

ביום הולדתה הרשמי של המלכה וביום האימפריה (ה-24 במאי) נהוג לערוך מופעי זיקוקים ברחבי המדינה.

קנדה

בקנדה נחוג יום ויקטוריה כיום הולדתה הרשמי של המלכה. יום זה נחוג הן לכבודה של המלכה ויקטוריה והן לכבודה של אליזבת השנייה מלכת קנדה הנוכחית. החג נחוג ביום שני האחרון לפני ה-24 במאי, או ב-24 במאי אם הוא חל ביום שני. 24 במאי היה יום הולדתה האמיתי של המלכה ויקטוריה. יום זה מסמל בקנדה את תחילת הקיץ ואת תחילת עונת הרחצה.

ניו זילנד

בניו זילנד נחוג יום הולדתה הרשמי של המלכה ביום שני הראשון בחודש יוני. יום זה מציין כיום את תחילת עונת הסקי בשל האקלים הקר בניו זילנד ביחס לאוסטרליה הצפונית יותר.

טריטוריות אחרות

יום הולדתה הרשמי של המלכה הוא חג לאומי בגיברלטר, ברמודה והטריטוריות הבריטיות שמעבר לים.

באיי פוקלנד נחוג יום הולדתה הרשמי של המלכה בתאריך בו חל יום הולדתה של אליזבת השנייה בפועל - ב-21 באפריל.

החג נחוג בהונג קונג עד העברתה לידי הרפובליקה העממית של סין בשנת 1997.

בפיג'י נחוג החג, אף שפיג'י היא רפובליקה, בשם העובדה שהמלכה אליזבת השנייה נושאת בתואר הצ'יף העליון של פיג'י.

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים