צעירי תל אביב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מאין תקציר עריכה
שורה 18: שורה 18:


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==
{{פרופילי מוזיקאים}}
{{רשתות חברתיות}}
* {{אישים|צעירי תל אביב}}
* {{אישים|צעירי תל אביב}}
* {{ynet|[[נמרוד דביר]]|לא צעירים לנצח|3749822|22 ביולי 2009}}
* {{ynet|[[נמרוד דביר]]|לא צעירים לנצח|3749822|22 ביולי 2009}}

גרסה מ־20:38, 2 בפברואר 2019


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

צעירי תל אביב
מוקד פעילות תל אביב
תקופת הפעילות מ-1984 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
חברים לשעבר
איריס מרטינז, בטי כהן, יריב יפת, טל מוסריניר פרידמןאסף פריינטאשי פלדעידו מוסריליאת אחירוןאלינור אהרוןיעל פוליאקובשיר גוטליבאוהד חיטמןאורלי ויינרמןאורן שבואורי בנאישרית וינו-אלעד ודנה דבורין
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צעירי תל אביב היא להקת נוער ישראלית אשר הוקמה בשנת 1984 על ידי אגף התרבות, המחלקה למופעים, בעיריית תל אביב-יפו במסגרתו היא פועלת עד היום.

היסטוריה

הבמאי הראשון של הלהקה היה דני ליטאי ממובילי הלהקות הצבאיות בעבר, ומנהלה המוזיקלי היה צביקה כספי, המנהל המוזיקלי של להקת הגבעתרון באותה עת. תחילה עבדה הלהקה על שירים ברוח התרנגולים מתוך כוונה לצאת מהר ככל האפשר להופעות ייצוגיות באירועים (תוכנית ב'), ובמקביל להתחיל לעבוד על הצגה מקורית לנוער באורך מלא. בנסיבות אישיות דני ליטאי נאלץ לקטוע את החזרות. את מקומו של המנהל המוזיקלי תפס אילן גלבוע שגם הלחין את שירי המופע הראשון. תמלילי השירים לאותו מופע נכתבו בידי מרדכי (מוטי) גלזר. המופע הראשון של הלהקה נקרא "כיתה י"א 2" והועלה במאי 1984 בבימויו של שוקי ווגנר. גם את הצגתם השנייה, "קם ב-7" ב-1986 ביים ווגנר, ובחודש יוני באותה השנה התחלף הבמאי לאורי פסטר. לאחר מכן, במשך שלוש שנים, הופיעה הלהקה בפינה קבועה שנקראה "בראש פתוח" בתוכנית "זהו זה!".

ב-1989 עלתה לאוויר סדרת טלוויזיה בהשתתפות חברי הלהקה שנקראה "החופש האחרון", אשר כללה שמונה פרקים. בעקבות הצלחת הסדרה, הופקו שלוש תוכניות טלוויזיה נוספות בהשתתפות חברי הלהקה שנקראו: "לא כולל שירות", "תלויים באוויר" ו"צעירים בדרך". הסדרה שזכתה לפופולריות הרבה ביותר מבין אותן הסדרות היא הסדרה "לא כולל שירות", ששודרה במשך שלוש עונות, וכן הובילה גם למופע של הלהקה שנוצר בעקבות הסדרה ב-1991. הסדרות משודרות עד היום בשידורים חוזרים בטלוויזיה החינוכית, בדרך כלל בתקופות של חופשי חג וחופשת הקיץ[1]

לרגל חגיגות המאה לתל אביב תוכנן איחוד של חברי הלהקה[2], אך הוא לא יצא לפועל,[3] ולבסוף לרגל חגיגות המאה לעיר, שודרה בערוץ הראשון בשנת 2009 סדרה בשם "ציון מאה" בכיכובם של חברי הלהקה באותה שנה. הסדרה הורכבה מ-30 פרקים קצרים בני דקות אחדות, העוסקים בנקודות היסטוריות וסמלים שונים של העיר תל אביב.

רבים מחברי הלהקה התגייסו ללהקות צבאיות וחלקם התפרסמו, בהם: טל מוסרי, ניר פרידמן, אסף פריינטא, שי פלד, עידו מוסרי, ליאת אחירון, אלינור אהרון, יעל פוליאקוב, שיר גוטליב, אוהד חיטמן, אורלי ויינרמן, אורן שבו, אורי בנאי, שרית וינו-אלעד ודנה דבורין.

הלהקה קיימת בהרכב שונה וממשיכה להופיע במסגרת עירונית באירועי תל אביב-יפו השונים. מנהלי הלהקה הראשונים היו אודי זמברג וגילה טולדנו.

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים

הערות שוליים

  1. ^ נמרוד דביר, לא צעירים לנצח, באתר ynet, ‏22.07.09
  2. ^ לי-אור אברבך, לרגל חגיגות ה-100: איחוד של "צעירי תל אביב", באתר nrg‏, 8 באפריל 2009
  3. ^ אלינור אהרון, שיר גוטליב וניר גבע, גל"צ, "ציפורי לילה מתגעגעות" 16.07.11