עומר מאיר ולבר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ העברת תבניות ניווט שיהיו אחרי קישורים חיצוניים והערות שוליים (תג)
שורה 59: שורה 59:
*{{הארץ|דליה קרפל|לא מפסיק לעבוד, ולנצח|1.1181292|22 ביולי 2011}}
*{{הארץ|דליה קרפל|לא מפסיק לעבוד, ולנצח|1.1181292|22 ביולי 2011}}
*יוסי שיפמן, [http://www.habama.co.il/Pages/Description.aspx?Subj=5&Area=1&ArticleId=19555 שפת הסימנים של עומר ולבר] באתר הבמה, 21 במרץ 2013
*יוסי שיפמן, [http://www.habama.co.il/Pages/Description.aspx?Subj=5&Area=1&ArticleId=19555 שפת הסימנים של עומר ולבר] באתר הבמה, 21 במרץ 2013
{{סדרה
| הקודם = [[ניר קברטי]]
| רשימה = מנהל מוזיקלי, [[סימפונט רעננה]]
2009 - ממשיך
| הבא = לא נקבע
}}
{{סדרה
{{סדרה
| הקודם = [[לורין מאזל]]
| הקודם = [[לורין מאזל]]
שורה 80: שורה 74:
==הערות שוליים==
==הערות שוליים==
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}

{{סדרה
| הקודם = [[ניר קברטי]]
| רשימה = מנהל מוזיקלי, [[סימפונט רעננה]]
2009 - ממשיך
| הבא = לא נקבע
}}

{{בקרת זהויות}}
{{בקרת זהויות}}
{{מיון רגיל:ולבר, עומר מאיר}}
{{מיון רגיל:ולבר, עומר מאיר}}

גרסה מ־16:34, 4 במרץ 2019

עומר מאיר ולבר
לידה 23 באוקטובר 1981 (בן 42)
באר שבע, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל, ספרד, איטליה, אנגליה
עיסוק מנצח, מוזיקאי, מלחין
כלי נגינה אקורדיון, כינור, פסנתר
שיתופי פעולה בולטים סימפונט רעננה
http://www.omermeirwellber.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עומר מאיר ולבר (נולד ב-28 באוקטובר 1981) הוא מנצח, מוזיקאי ומלחין ישראלי.

ביוגרפיה

ולבר נולד וגדל בבאר שבע. הוריו, יצחק ואורה ולבר הם מורים במקצועם, ילידי שכונת שערי חסד בירושלים. האב כיהן בעבר כמזכ"ל הסתדרות המורים.[1] ולבר התחיל את חינוכו המוזיקלי בגיל חמש. בתחילה למד לנגן באקורדיון ואחר כך בכינור ובפסנתר בקונסרבטוריון העירוני באר שבע.

מגיל תשע החל ללמוד אצל טניה טלר והמשיך, עד 2004, אצל המלחין מיכאל וולפה. בשנת 1999, סיים את לימודיו בקונסרבטוריון העירוני באר שבע וסיים את לימודיו בתיכון מקיף ג' בבאר שבע.

בהמשך למד אמנות הניצוח באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בהדרכתם של יבגני צירלין ומנדי רודן. ולבר קיבל מלגה למוזיקאים מצטיינים של קרן התרבות אמריקה-ישראל למשך חמש שנים.

מגיל צעיר ניצח ולבר על תזמורות חשובות בארץ ובעולם, ביניהן הסינפונייטה הישראלית באר שבע, התזמורת הסימפונית ירושלים, התזמורת הקאמרית הישראלית, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, התזמורת הסימפונית חיפה, התזמורת הפילהרמונית הישראלית, תזמורת סנטה צ'ציליה ברומא, תזמורת פריז, התזמורת הפילהרמונית של תיאטרון לה סקאלה ועוד.

משנת 2004 ניצח ולבר באופן קבוע על האופרה הישראלית החדשה בתל אביב, בהפקות של כוחו של גורל, לה טראוויאטה ונשף המסכות של ורדי, שיקוי האהבה מאת דוניצטי, כך עושות כולן וחליל הקסם מאת מוצרט, מאדאם בטרפליי מאת פוצ'יני, לה ג'וקונדה מאת פונקיילי, פאוסט מאת גונו, "מפיסטופלס" מאת אריגו בויטו ו"שועלה ערמומית קטנה" מאת ינאצ'ק. נוסף לכך, היה עוזר מנצח של אשר פיש בהפקה של ווצק מאת אלבן ברג.

בשנת 2004 הוזמן לנצח על סימפונט רעננה בקונצרט שנערך בבנייני האומה בירושלים, וחמש שנים לאחר מכן (בשנת 2009) מונה למנהל המוזיקלי ולמנצח הראשי שלה.

בפברואר 2007 בבייג'ינג, סין ניצח ולבר על קונצרט גאלה של התזמורת הפילהרמונית של בייג'ינג. באוקטובר 2008 ניצח בהתראה קצרה וללא הכנה מוקדמת[1] על האופרה אאידה בתיאטרון האופרה על שם ג'וזפה ורדי בפדובה שבאיטליה. אותה שנה, נבחר ל"כישרון המוזיקלי המפתיע" באיטליה על ידי "קלאסיק וויס מגזין".

בשנת 2009 חלה פריצת דרך בקריירה של ולבר, כאשר התקבל להיות עוזרו של דניאל בארנבוים באופרה הממלכתית אונטר דן לינדן של ברלין ובתיאטרון לה סקאלה במילאנו.

ולבר ניצח על תזמורת לה סקאלה בביקורה בישראל עם האופרה "אאידה".

באופרה הממלכתית אונטר דן לינדן של ברלין, ניצח ולבר על כרמן מאת ביזה. על "אאידה" ויבגני אוניגין ניצח בהיכל האומנויות של ולנסיה, על טוסקה בלה סקאלה, על "סלומה" מאת ריכרד שטראוס בפסטיבל סאיטו קינן במאצומוטו, על הפקה חדשה של האופרה "דפנה" מאת ריכרד שטראוס בזמפראופרה של דרזדן. כמו כן ניצח בקונצרטים סימפוניים בתיאטרון לה פניצ'ה בוונציה, על תזמורת פריז ובפסטיבל "מאג'ו מוזיקלה פיורנטינו".

בראיונות בתקשורת הצהיר ולבר, כי הפרשנויות האמוציונליות של לאונרד ברנשטיין והדיוק של יבגני מראווינסקי עומדים לנגד עיניו כמופת באמנות הניצוח. [2]

בשנים 20112014 החליף עומר ולבר את לורין מאזל כמנהל המוזיקלי של האופרה של ולנסיה בהיכל האמנויות (בית האופרה) ע"ש המלכה סופיה (Palau de les Arts Reina Sofia) בולנסיה, ספרד. בפברואר 2018 התמנה להיות מנצח אורח ראשי של זמפר-אופרה בדרזדן. באותה השנה נבחר להיות המנהל המוזיקלי של בית האופרה תאטרו מאסימו בפלרמו שבסיציליה, תפקיד אותו יתחיל בשנת 2020. באוקטובר 2018 נבחר ולבר למנצח הראשי של התזמורת הפילהרמונית של ה-BBC, החל מעונת 20192020.

בנוסף, הוא ייסד ומנהל מוזיקלית את פרויקט "סראב – מיתרים של שינוי". משמעות המילה "סראב" בערבית היא נווה מדבר והפרויקט מנגיש לימודי מוזיקה לילדים בדווים בנגב, שמתמודדים עם נחיתות ואפליה חמורים בחברה ישראלית. באמצעות יוזמה זו, מקדם ולבר שינויים במציאות החברתית בקרב הצעירים הבדווים ומסייע להם לרכוש כישורי חיים תוך שיפור שיתוף הפעולה והתקשורת בין הקהילות הבדוויות והיהודיות.

ולבר גם משמש כשגריר של רצון טוב בעמותה הצל לבו של ילד (Save a Child’s Heart) – ארגון בינלאומי ללא מטרות רווח שבסיסו בישראל המספק טיפולים רפואיים וניתוחי לב מצילי חיים. בנוסף, ולבר משתף פעולה עם ארגונים שונים דרך תוכניות קירוב ומטפח את הדור הבא של מנצחים באמצעות הרצאות חינוכיות.

יצירות

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים

הקודם:
לורין מאזל
מנהל מוזיקלי, האופרה של ולנסיה

2011 - 2014

הבא:
רוברטו אבאדו
הקודם:
חואנחו מנה
מנצח ראשי, התזמורת הפילהרמונית של ה-BBC

2019 - ממשיך

הבא:
לא נקבע

הערות שוליים

  1. ^ 1 2 דליה קרפל, "תזמור מושלם" "מוסף הארץ" ב-22 ביולי 2011
  2. ^ כתבה של יוליה שפינולה ב"פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג", 3.10.2009


הקודם:
ניר קברטי
מנהל מוזיקלי, סימפונט רעננה

2009 - ממשיך

הבא:
לא נקבע