מירה סורבינו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 85: שורה 85:
{{ויקישיתוף בשורה}}
{{ויקישיתוף בשורה}}
{{פרופילי קולנוענים}}
{{פרופילי קולנוענים}}

{{רשתות חברתיות}}
{{פרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר}}
{{פרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר}}
{{פרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר - סרט קולנוע}}
{{פרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר - סרט קולנוע}}

גרסה מ־17:13, 8 במרץ 2019

תבנית:שחקן מירה קת'רין סורבינואנגלית: Mira Katherine Sorvino; נולדה ב-28 בספטמבר 1967) היא שחקנית קולנוע אמריקאית זוכת פרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר ופרס גלובוס הזהב לשנת 1995 על תפקידה בסרט "אפרודיטה הגדולה".

ביוגרפיה

סורבינו נולדה בטינפליי, פרבר צפוני בניו ג'רזי שבארצות הברית למשפחה נוצרית ממוצא איטלקי. בתם של לוריין דייוויס, מטפלת בחולי מחלת אלצהיימר ופול סורבינו, שחקן מפורסם שמוכר בעיקר בזכות הופעותיו בסרטים "החבר'ה הטובים" ו"ניקסון". לסורבינו אח צעיר יותר שגם עוסק בתחום המשחק בשם מייקל ואחות צעירה בשם אמנדה.

בניגוד לרצון ודעת אביה סורבינו התעניינה מגיל קטן בתחום המשחק וניסתה את מזלה בחוגי המשחק שב"תיכון דווייט אנגלווד". סורבינו התקבלה ל"אוניברסיטת הרווארד" היוקרתית שם סיימה בהצלחה יתרה את לימודיה בתחום לימודי מזרח אסיה.

סורבינו עזרה גם להקים את אחת מקבוצות הא-קפלה של האוניברסיטה "הרווארד רדקלייף ורייטונס".

קריירה

את שנותיה הראשונות בתחום המשחק העבירה סורבינו בניו יורק בניסיון לבנות לעצמה שם של שחקנית בינלאומית. את פריצתה הקולנועית עשתה סורבינו בשנת 1994 עם הופעות בדרמה ההיסטורית מועמדת 4 פרסי האוסקר של רוברט רדפורד "חידון האשליות" ובדרמה הקומית "ברצלונה".

שנה לאחר מכן נכנסה כבר סורבינו לליגה של הגדולות בהוליווד כשקטפה את פרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר ופרס גלובוס הזהב על תפקידה באחת הקומדיות המוצלחות ביותר של "שנות ה-90" "אפרודיטה הגדולה". בסרטו של וודי אלן גילמה סורבינו את דמותה של לינדה אש, הפרוצה שגיבור הסרט לני ווינריב (וודי אלן) מתאהב בה.

ב-1996 גילמה סורבינו את דמותה של מרילין מונרו בסרט הטלוויזיה מבית היוצר של HBO "נורמה ג'יין ומרלין", על תפקידה קיבלה סורבינו מועמדות לפרס האמי ומועמדות שנייה לפרס גלובוס הזהב.

ב-1997 שיחקה סורבינו לצד כוכבת הסדרה הקומית "חברים" ליסה קודרו בקומדיה "רומי ומישל - פגישת מחזור" ובסרט האימה של גיירמו דל טורו "מימיק".

ב-1999 שיחקה סורבינו בדרמת הפשע של ספייק לי "הקיץ של סאם" לצד ג'ון לגוויזאמו ואדריאן ברודי ובדרמה הרומנטית " אהבה ממבט ראשון" לצידו של ואל קילמר.

לאחר מספר שנים של תפקידים בסרטים כושלים חזרה סורבינו לקדמת הבמה בשנת 2005 כשקיבלה את מועמדותה השלישית לפרס גלובוס הזהב על תפקידה בסדרת הפשע "סחר אנושי". בשנת 2008 הופיעה סורבינו בפרק בסדרת הדרמה הרפואית האוס. בשנת 2009 קיבלה סורבינו את פרס השחקנית הראשית מטעם פסטיבלי הקולנוע בניו יורק, סן דייגו ועמק סונומה על משחקה בסרט "פרח המשאלות".

בשנת 2014 גילמה בדרמת הפשע "אחיות מושלמות" את אימן של ג'ורג'י הנלי ואביגייל ברסלין.

חיים אישיים

סורבינו נישאה בשנת 2004 לכריסטופר באקורס אותו הכירה במסיבה מקומית שנה לפני כן, כעבור חודש מזמן ההיכרות הזוג החליט להתארס. הזוג התחתן בטקס פרטי בעיירה סנטה ברברה. לזוג נולדו שלושה ילדים, ביתם הבכורה מתיאה אנג'ל נולדה באותה שנה, כעבור שנתיים נולד בנם ג'וני כריסטופר קינג, בשנת 2009 נולד בנם השלישי של הזוג הולדן פול טרי באקורס.

בעבר ניהלה סורבינו מערכת יחסים מתוקשרת עם הבמאי קוונטין טרנטינו, ועם השחקן הצרפתי הבינלאומי אוליבר מרטינז.

סורבינו ידועה כמו כוכבי קולנוע אחרים כפעילת "אמנסטי אינטרנשיונל" ופעלה למען שליחת כוח האומות המאוחדות במטרה לעזור לפליטי המלחמה באזורי הקרבות בדארפור.

במסגרת לימודייה ב"אוניברסיטת הרווארד" נשלחה סורבינו לשנת לימודים בבייג'ינג שבסין, בשל העובדה הזאת סורבינו היא דוברת מנדרינית רהוטה. מלבד אנגלית ומנדרינית, סורבינו דוברת גם את השפה הצרפתית.

פילמוגרפיה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מירה סורבינו בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי קולנוענים