ויקיפדיה:פרשת השימוש בחשבונות נוספים לשם הטיית דיונים והצבעות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏התגלגלות הפרשה: קביעתו החד-משמעית של הוק:בודק עוזי, ומעט לאחר מכן הסכמתו העקרונית של הבודק יונה לדבריו של עוזי. לטובת נעם דובב והספקנים האחרים
הויקי (שיחה | תרומות)
שורה 14: שורה 14:


בבדיקה נוספת עלה חשד להפעלת חשבונות נוספים, ונמסר כי הסיבה לאי חסימתם היא "מחמת ספק סביר ומחוסר ודאות מוחלטת". כמו כן כתבו [[ויקיפדיה:בודק|הבודקים]] וה[[ויקיפדיה:ביורוקרט|ביורוקרטים]] ש"המציאות שיצרה ציפי היא מאוד מסובכת וקשה מאוד להבחין בין אמיתות ושקרים בה".
בבדיקה נוספת עלה חשד להפעלת חשבונות נוספים, ונמסר כי הסיבה לאי חסימתם היא "מחמת ספק סביר ומחוסר ודאות מוחלטת". כמו כן כתבו [[ויקיפדיה:בודק|הבודקים]] וה[[ויקיפדיה:ביורוקרט|ביורוקרטים]] ש"המציאות שיצרה ציפי היא מאוד מסובכת וקשה מאוד להבחין בין אמיתות ושקרים בה".

לאחר מכן, ביקש [[משתמש: מלא כל הארץ כבודי]] לבדוק את [[משתמשת:הויקי]] תוך טענה שגם היא קשורה לפרשה. הבקשה סורבה בתוקף על ידי הבודקים.


==הצבעות==
==הצבעות==

גרסה מ־14:31, 27 במרץ 2019

דף זה נועד לרכז את ממצאי פרשת התנהלותה של TMagen מייסדת המיזמים: ויקי נשים ונשים באדום, מי שהייתה מפעילת מערכת בוויקיפדיה העברית במשך כשנתיים ושמונה חודשים, עד לחסימתה ללא הגבלת זמן ב-13 בפברואר 2019, עקב הפעלת חשבונות רבים לצורך הטיית דיונים והצבעות.

התגלגלות הפרשה

עקב דפוס של פעילויות חשודות, התבקשה בדיקה של זהות בין שרית חייט למשתמשת TMagen. בבדיקה עלה כי המשתמשת TMagen הפעילה בובות קש חלקה כתובות IP לסירוגין עם שמונה חשבונות נוספים, וכי שמונה מן החשבונות כתבו תמיד מאותו מחשב. ממצאים אלו הראו – לדעת הביורוקרטים והבודקים – על הפעלה מתואמת של חשבונות רבים על ידי אדם אחד. בעקבות ממצאי הבדיקה נחסמו ללא הגבלת זמן החשבונות הבאים:

בבדיקה נוספת עלה חשד להפעלת חשבונות נוספים, ונמסר כי הסיבה לאי חסימתם היא "מחמת ספק סביר ומחוסר ודאות מוחלטת". כמו כן כתבו הבודקים והביורוקרטים ש"המציאות שיצרה ציפי היא מאוד מסובכת וקשה מאוד להבחין בין אמיתות ושקרים בה".

לאחר מכן, ביקש משתמש: מלא כל הארץ כבודי לבדוק את משתמשת:הויקי תוך טענה שגם היא קשורה לפרשה. הבקשה סורבה בתוקף על ידי הבודקים.

הצבעות

מבדיקת תרומות המשתמשים שנחסמו עולה כי TMagen הטתה דיונים והצבעות באופן שיטתי על מנת לקדם אג'נדות שונות.

בעקבות הממצאים בוטלו ההצבעות הבאות בהן בוצעה הטיה שהשפיעה על תוצאת ההצבעה:

הצבעה ראשונה מספר המשתתפים בהצבעה ההצעה אחוז התומכים במחיקה אחוז התומכים בהשארה תוצאות ההצבעה מספר חסומים בצד המנצח (ללא TMagen עצמה) אחוז התומכים בלעדיהם הצבעה מחודשת מספר המשתתפים בהצבעה אחוז התומכים במחיקה אחוז התומכים בהשארה תוצאות ההצבעה הערות
ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:ציונית פתאל-קופרווסר 48 למחוק 52% 48% להשאיר 4 58% ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/ציונית פתאל-קופרווסר2 44 70% 30% נמחק
ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:היבא יזבק 55 למחוק 51% 49% להשאיר 4 55% ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/היבא יזבק2 50 34% 66% נשאר בעת ההצבעה המחודשת יזבק שובצה במקום ה-2 במפלגת בל"ד
ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:התפתחות הזהות המגדרית 61
64
60
למחוק (3 ערכים) 59%
56%
58%
41%
44%
42%
נמחק
נמחק
נמחק
4
4
4
56%
53%
55%
ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:התפתחות הזהות המגדרית2 68
69
69
51%
51%
51%
49%
49%
49%
שוחזר
שוחזר
שוחזר
הערכים:
1. דיספוריה מגדרית בילדות
2. התפתחות הזהות המגדרית
3. חרטה על הליך התאמה מגדרית

התייחסויות בתקשורת

בתקשורת היו מספר התייחסויות לפרשה:

ראו גם