עדי מאירי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תיקון שגיאות ועדכון
תגיות: nowiki עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שגיאות
תגיות: עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 28: שורה 28:
בין הפרשיות הידועות שחשפה נמצאת פרשת השחיתות ברשות המיסים. מאז הפרסום היא מלווה את [[רפי רותם]], קצין המודיעין שחשף בפניה את המעשים הפליליים, במאבקו ברשויות בטענתו שהוא זכאי לקבל הכרה כ[[חושף שחיתות|חושף שחיתויות]].
בין הפרשיות הידועות שחשפה נמצאת פרשת השחיתות ברשות המיסים. מאז הפרסום היא מלווה את [[רפי רותם]], קצין המודיעין שחשף בפניה את המעשים הפליליים, במאבקו ברשויות בטענתו שהוא זכאי לקבל הכרה כ[[חושף שחיתות|חושף שחיתויות]].


במסגרת עבודתה העיתונאית יצאה נגד החקירה וה"עליהום" הציבורי שהיה נגד העיתונאי [[עמנואל רוזן]], בגלל האופן שבו הדבר נעשה והמשפט הציבורי שנעשה לו – החקירה הסתיימה בסגירת התיק.{{הערה|[http://www.tbk.co.il/article/2827109 עדי מאירי מגיבה לפרשת עמנואל רוזן], כתבה בגלובס}}
במסגרת עבודתה העיתונאית יצאה נגד המשטרה על כך שנתנה עדיפות בגלל הד בעיתונות ועליהם ציבורי, לחקירת טענות להטרדות מיניות נגד העיתונאי [[עמנואל רוזן]], בגלל האופן המפלה שבו הדבר נעשה והמשפט הציבורי שנעשה לו – בעוד שתלונות שהוגשו במקרים רבים אחרים - לא נחקרו כלל. החקירה הסתיימה בסגירת התיק.{{הערה|[http://www.tbk.co.il/article/2827109 עדי מאירי מגיבה לפרשת עמנואל רוזן], כתבה בגלובס}}


מאירי זכתה בפרסי [[רשות השידור]] ו"[[אומ"ץ]]" על חשיפותיה.{{הערה|1=[http://www.iba.org.il/bet/?entity=948004&typ תנועת אומ"ץ מעניקה לכתבת קול ישראל עדי מאירי את אות אומ"ץ]}}
מאירי זכתה בפרסי [[רשות השידור]] ו"[[אומ"ץ]]" על חשיפותיה.{{הערה|1=[http://www.iba.org.il/bet/?entity=948004&typ תנועת אומ"ץ מעניקה לכתבת קול ישראל עדי מאירי את אות אומ"ץ]}}

גרסה מ־15:28, 31 במרץ 2019

עדי מאירי

עדי מאירי היא עיתונאית ישראלית, כתבת הפלילים לשעבר של קול ישראל, הגישה מדי יום את התוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב' של קול ישראל. חשפה עד כה מספר שחיתויות והתנהלויות בלתי תקינות, בהן גם של מערכת אכיפת החוק בכלל ושל משטרת ישראל בפרט.

ביוגרפיה

מאירי גדלה במושב צור משה. בילדותה למדה ריקוד ג'אז וכילדה הופיעה ברחבי ישראל במסגרת להקת ג'אז. סיימה את לימודי התיכון, במגמת ביולוגיה, בבית הספר התיכון על שם רופין בעמק חפר, (הנקרא כיום קריית החינוך ע"ש בן-גוריון). סיימה לימודיה לתואר ראשון באוניברסיטת בר אילן..

את שירותה הצבאי עשתה ביחידת מודיעין, ולאחר שירותה הצבאי, עבדה כשנה בגלי צה"ל, ולאחר מכן עברה לשדר בקול ישראל ככתבת בחיפה. מאירי סיקרה לצדו של אילן רועה את אסון המסוקים ביישוב שאר ישוב.

ב-1997 עברה לשמש כתבת משטרה בתל אביב, וסיקרה בין היתר את אסון המכבייה ואת מלחמת הכנופיות בין פרדס כץ לרמת עמידר. מאירי חשפה לראשונה את פרשת התלונה של רקדנית הבטן שלומית שלום נגד שגריר מצרים בישראל מוחמד בסיוני, בטענה שהאחרון ניסה לאנוס אותה.

ב-2005 למדה משחק אצל יורם לוינשטיין.

בעת מלחמת לבנון השנייה ליוותה מאירי את החיילים הפצועים שהגיעו לבית החולים רמב"ם בחיפה.

מ-7 בדצמבר 2014 החליפה את ירון דקל והגישה יחד עם בני טיטלבוים את התוכנית היומית "הכל דיבורים" ברשת ב' עד סגירת רשות השידור. מאירי נשואה ואם לארבעה.

החל מאוקטובר 2017 משמשת מאירי הפרשנית לענייני משטרה ופלילים בקשת, ערוץ 12. בין השאר ב״חדשות הבוקר עם ניב רסקין״, ובתכנית ״אנשים״.

בין חשיפותיה הבולטות שם: שמה של חברת ״דניה סיבוס״ שנקשר בפרשת החשדות לשוחד של הח״כ דוד ביטן, חוב המיליונים של הח״כ דוד ביטן- שנפרע בפרק זמן קצר, ממצאי הנתיחה והחקירה של מזי הדדי שקובעים שהתאבדה, ההחלטה שלא להאריך בשנה נוספת את כהונתו של המפכ״ל רוני אלשיך, ויחסיו האינטימיים של אסף חפץ עם שוטרות בעת ששימש מפכ״ל ועוד.

בנוסף היא יוצרת סרטים, ויצרה עבור ״קשת״ את הסרטים: ׳חיים בצל הפחד - סיפורו של אפי ברכה׳, שבו אשתו וילדיו של הקצין ששם קץ לחייו דיברו בפעם הראשונה, ו ׳עדים על הכוונת׳ , שבו עדי מדינה ישראליים שנכנסו לתכנית להגנת עדים דיברו לראשונה מאז הועברו למדינות זרות בזהות חדשה.

מאירי כותבת בימים אלה שתי סדרות העוסקות בפרשות פשע מפורסמות.

חשיפת פרשיות שחיתות ופשע

לאורך השנים חשפה מאירי מספר פרשיות שחיתות ופשע, בהן פרשת "השופט המכה", החשדות נגד השר סילבן שלום, וקריסת תיק הרצח במועדון הברנוער.

בין הפרשיות הידועות שחשפה נמצאת פרשת השחיתות ברשות המיסים. מאז הפרסום היא מלווה את רפי רותם, קצין המודיעין שחשף בפניה את המעשים הפליליים, במאבקו ברשויות בטענתו שהוא זכאי לקבל הכרה כחושף שחיתויות.

במסגרת עבודתה העיתונאית יצאה נגד המשטרה על כך שנתנה עדיפות בגלל הד בעיתונות ועליהם ציבורי, לחקירת טענות להטרדות מיניות נגד העיתונאי עמנואל רוזן, בגלל האופן המפלה שבו הדבר נעשה והמשפט הציבורי שנעשה לו – בעוד שתלונות שהוגשו במקרים רבים אחרים - לא נחקרו כלל. החקירה הסתיימה בסגירת התיק.[1]

מאירי זכתה בפרסי רשות השידור ו"אומ"ץ" על חשיפותיה.[2]

עבודות נוספות

במרץ 2013 החלה מאירי להגיש את התוכנית "סירנות" בערוץ הראשון, תוכנית בענייני פלילים ומשפט, ששודרה מדי שבוע בימי רביעי עד פברואר 2015.

באותה שנה החלה לצלם סדרת דוקו-דרמה "מעברים "לערוץ הראשון. את הסדרה כתב וביים גיא אסל, יזם מנהל מחלקת הדרמה בערוץ, מיקי הרץ, והפיקה אורנה זילכה, מאירי השתתפה בסדרה כמנחה ונטלה חלק גם בהפקה.

מאירי כתבה עם העיתונאית ברוריה אבידן-בריר את הספר ׳יומנה של כתבת שטח׳ בהוצאת עם עובד, המלווה את הפרשות המרכזיות שנחשפו וסוקרו על ידי מאירי לאורך השנים.

כמו כן היא כותבת עם תסריטאית דרמת פשע טלוויזיונית שבה תשתתף באחד התפקידים שאותם יצרו השתיים ומשתתפת בסדרת הדוקו-דרמה "מעברים" שעלתה ב-2 ביולי 2014.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עדי מאירי בוויקישיתוף

הערות שוליים