אורי דרומי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 38: שורה 38:
בשנת 1989 יצא דרומי לשליחות ב[[לוס אנג'לס]] כנציג [[ההסברה הישראלית|הסברה]] של [[ההסתדרות הציונית]] ב[[צפון אמריקה]].
בשנת 1989 יצא דרומי לשליחות ב[[לוס אנג'לס]] כנציג [[ההסברה הישראלית|הסברה]] של [[ההסתדרות הציונית]] ב[[צפון אמריקה]].


בשנת [[1992]] מונה על ידי [[ראש ממשלת ישראל|ראש הממשלה]] [[יצחק רבין]] לתפקיד מנהל [[לשכת העיתונות הממשלתית]]{{הערה|שם=א}} ובתפקיד זה, לאחר [[רצח יצחק רבין]], ארגן את סידורי העיתונות לקראת [[הלוויית יצחק רבין|ההלוויה]]. דרומי שימש מנהל [[לע"מ]] עד לשנת 1996{{הערה|שם=הארץ}}.
בשנת [[1992]] מונה על ידי [[ראש ממשלת ישראל|ראש הממשלה]] [[יצחק רבין]] לתפקיד מנהל [[לשכת העיתונות הממשלתית]]{{הערה|שם=הארץ}} ובתפקיד זה, לאחר [[רצח יצחק רבין]], ארגן את סידורי העיתונות לקראת [[הלוויית יצחק רבין|ההלוויה]]. דרומי שימש מנהל [[לע"מ]] עד לשנת 1996{{הערה|שם=הארץ}}.


בתום עבודתו בלשכת העיתונות הממשלתית, הצטרף דרומי ל[[המכון הישראלי לדמוקרטיה|מכון הישראלי לדמוקרטיה]], שם הקים את מחלקת הפרסומים ושימש כמנהל הקשרים הבינלאומיים של המכון.
בתום עבודתו בלשכת העיתונות הממשלתית, הצטרף דרומי ל[[המכון הישראלי לדמוקרטיה|מכון הישראלי לדמוקרטיה]], שם הקים את מחלקת הפרסומים ושימש כמנהל הקשרים הבינלאומיים של המכון.

גרסה מ־01:00, 6 באפריל 2019

אורי דרומי
אורי דרומי (שמאל) מראיין את יצחק פרלמן (ימין), 2016
אורי דרומי (שמאל) מראיין את יצחק פרלמן (ימין), 2016
אורי דרומי (שמאל) מראיין את יצחק פרלמן (ימין), 2016
לידה 1946 (בן 78 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה
תקופת הפעילות מ-1964 עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק הארץ, בטאון חיל האוויר עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תבנית:חייל אוּרי דרומי (נולד ב-1946) הוא עיתונאי ונווט ישראלי. שימש כעורך בטאון חיל האוויר, עורך הוצאת מערכות, מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, כתב ב"הארץ" ויושב ראש הוועד המנהל של תיאטרון "מיקרו"

ביוגרפיה

דרומי נולד וגדל בפרדס חנה. בוגר בית הספר התיכון החקלאי פרדס חנה, התגייס לצה"ל בשנת 1964 כעתודאי לכימיה ואמור היה ללמוד במסלול עתודה בטכניון, אולם במהלך הטירונות נשלח לקורס טיס, שאליו התקבל טרם גיוסו.

דרומי סיים את קורס הטיס בנובמבר 1966 במגמת נווטים כחניך מצטיין ושירת בחיל האוויר כנווט עד פרישתו בשנת 1989 בדרגת אלוף-משנה והמשיך לטוס במילואים עד שנת 2003.

במקביל לטיסה שימש כקצין חינוך של חיל האוויר, עורך ביטאון חיל האוויר ועורך ראשי של "מערכות", בית ההוצאה לאור של צה"ל.

סיים תואר ראשון בהיסטוריה באוניברסיטת בן-גוריון ולמד במסלול ישיר לדוקטורט באוניברסיטה העברית בירושלים.

שירותו בחיל האוויר

אחרי סיום קורס הטיס, שובץ דרומי בטייסת הפילים, שם שירת במשך כ-37 שנים[1]. דרומי שירת כנווט במלחמת ששת הימים, במלחמת ההתשה ובמלחמת יום הכיפורים.

הוא הוסמך להיות נווט מבצעי בחודש מרץ 1967, שלושה חודשים לפני פרוץ מלחמת ששת הימים[1]. לאחר מכן מילא דרומי תפקידים שונים בחיל האוויר: מפקד גף נווטים בטייסת הפילים, סגן מפקד טייסת תעופה בבסיס חיל האוויר לוד, ראש ענף חינוך ועורך בטאון חיל האוויר. הוא המשיך לשרת כנווט במלחמת לבנון הראשונה ומונה למפקד הוצאת מערכות של צה"ל, תפקיד אותו מילא במשך שבע שנים. השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף-משנה.

לאחר השירות הצבאי

בשנת 1989 יצא דרומי לשליחות בלוס אנג'לס כנציג הסברה של ההסתדרות הציונית בצפון אמריקה.

בשנת 1992 מונה על ידי ראש הממשלה יצחק רבין לתפקיד מנהל לשכת העיתונות הממשלתית[2] ובתפקיד זה, לאחר רצח יצחק רבין, ארגן את סידורי העיתונות לקראת ההלוויה. דרומי שימש מנהל לע"מ עד לשנת 1996[2].

בתום עבודתו בלשכת העיתונות הממשלתית, הצטרף דרומי למכון הישראלי לדמוקרטיה, שם הקים את מחלקת הפרסומים ושימש כמנהל הקשרים הבינלאומיים של המכון.

בשנת 2007 הקים את ארגון JPC, מועדון עיתונות פרטי במשכנות שאננים בירושלים, שמטרתו לספק לכתבים זרים גישה למקבלי החלטות ומומחים ישראלים, תוכן תקשורתי ועוד.

דרומי כותב ב"הארץ" ביקורות ספרים ובשנים 2001 עד 2012 היה בעל טור שבועי בשם "אחרי מות", שבו כתב ביוגרפיות קצרות על אישים שנפטרו לאחרונה[3]. נמנה גם עם כותבי החידה השבועית "מי היה האיש שהיה". כמו כן, יש לו טור קבוע על ישראל במיאמי הרלד.

כתב את הספרים: "טיסה קרבית" - סיפורים ועלילות בשחקים (איורים: מיקי עמית), את הרומן "התחייבות" ושני קובצי סיפורי מלחמה. כן תרגם והוציא לאור את הספרים "סגן באלג'יריה" ו"מלחמת אלג'יריה", וערך את הספר "הטרגדיה האלג'יראית"[2].


דרומי גר בירושלים. הוא נשוי לדוקטור דליה דרומי, מנכ"לית עמותת "במקום", ואב לשלושה[2].

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אורי דרומי בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ 1 2 נתנאל שלומוביץ, ‏משב רוח דרומי, באתר חיל האוויר הישראלי, 1 בפברואר 2004; מתוך גליון 155 (256)
  2. ^ 1 2 3 4 אורי דרומי - כתבות נבחרות, באתר הארץ
  3. ^ אביב הורביץ, ‏שובו של הדנקנר, באתר ‏מאקו‏, 22 בנובמבר 2012