שלומי אלדר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: בקטגוריית
מ הוספת קישור למחלה גנטית
שורה 29: שורה 29:
במהלך [[מבצע עופרת יצוקה]] העלה אלדר ל[[שידור חי]] את [[עז א-דין אבו אל-עייש]], רופא מ[[רצועת עזה]] שתיאר במהלך השידור את הפגיעה הקשה במשפחתו וזעק לעזרה.
במהלך [[מבצע עופרת יצוקה]] העלה אלדר ל[[שידור חי]] את [[עז א-דין אבו אל-עייש]], רופא מ[[רצועת עזה]] שתיאר במהלך השידור את הפגיעה הקשה במשפחתו וזעק לעזרה.


ב-[[2010]] יצא לאקרנים [[סרט דוקומנטרי|סרטו הדוקומנטרי]] "[[חיים יקרים]]", המתאר מאבק על חייו של תינוק פלסטיני הסובל ממחלה גנטית ממנה מתו שתיים מאחיותיו, על רקע [[הסכסוך הישראלי-פלסטיני]] והמלחמה בעזה. התינוק פונה ל[[המרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא - תל השומר|בית חולים שיבא]] בו טופל על ידי רופאים ישראלים. לאחר שידור כתבה בחדשות 10 התקבלה תרומה כספית מאב שכול יהודי, שאיבד את בנו החייל, המאפשרת השתלת [[מח עצם]]. במהלך הסרט מציינת האם כי היא מייחלת שבבגרותו יהיה בנה [[שאהיד]] ושהיא תשלח אותו ל[[פיגוע התאבדות]] ב[[ירושלים]]{{הערה|{{הארץ|קובי בן-שמחון|להציל את מוחמד אבו-מוסטפה. שלומי אלדר עשה סרט על חיינו כאן|1.1209964|1 ביולי 2010}}{{ש}}{{וואלה!|אריאל קריל|ראווה ישראלית: אל תנכסו את "חיים יקרים" של שלומי אלדר למאמץ ההסברה|1814685|12 באפריל 2011}}}}. הסרט זכה לציון לשבח ב[[פסטיבל הקולנוע ירושלים]] והוקרן בהמשך השנה גם ב[[פסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו]] וב[[פסטיבל הקולנוע בטליורייד]]. בספטמבר [[2010]] זכה הסרט ב[[פרס אופיר]] לסרט התיעודי הטוב ביותר ואף נכנס לרשימה המקוצרת (short list) של הסרטים הדוקומנטריים המועמדים ל[[פרס אוסקר]]. "חיים יקרים" נרכש להקרנה ברשת [[HBO]] והופץ להקרנות בבתי קולנוע בצרפת,{{הערה|{{ynet|[[מרב יודילוביץ']]|"חיים יקרים" יוקרן ב-30 בתי קולנוע בצרפת|4046610|23 במרץ 2011}}}} בקנדה, ביפן ובאוסטרליה.
ב-[[2010]] יצא לאקרנים [[סרט דוקומנטרי|סרטו הדוקומנטרי]] "[[חיים יקרים]]", המתאר מאבק על חייו של תינוק פלסטיני הסובל מ[[מחלה גנטית]] ממנה מתו שתיים מאחיותיו, על רקע [[הסכסוך הישראלי-פלסטיני]] והמלחמה בעזה. התינוק פונה ל[[המרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא - תל השומר|בית חולים שיבא]] בו טופל על ידי רופאים ישראלים. לאחר שידור כתבה בחדשות 10 התקבלה תרומה כספית מאב שכול יהודי, שאיבד את בנו החייל, המאפשרת השתלת [[מח עצם]]. במהלך הסרט מציינת האם כי היא מייחלת שבבגרותו יהיה בנה [[שאהיד]] ושהיא תשלח אותו ל[[פיגוע התאבדות]] ב[[ירושלים]]{{הערה|{{הארץ|קובי בן-שמחון|להציל את מוחמד אבו-מוסטפה. שלומי אלדר עשה סרט על חיינו כאן|1.1209964|1 ביולי 2010}}{{ש}}{{וואלה!|אריאל קריל|ראווה ישראלית: אל תנכסו את "חיים יקרים" של שלומי אלדר למאמץ ההסברה|1814685|12 באפריל 2011}}}}. הסרט זכה לציון לשבח ב[[פסטיבל הקולנוע ירושלים]] והוקרן בהמשך השנה גם ב[[פסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו]] וב[[פסטיבל הקולנוע בטליורייד]]. בספטמבר [[2010]] זכה הסרט ב[[פרס אופיר]] לסרט התיעודי הטוב ביותר ואף נכנס לרשימה המקוצרת (short list) של הסרטים הדוקומנטריים המועמדים ל[[פרס אוסקר]]. "חיים יקרים" נרכש להקרנה ברשת [[HBO]] והופץ להקרנות בבתי קולנוע בצרפת,{{הערה|{{ynet|[[מרב יודילוביץ']]|"חיים יקרים" יוקרן ב-30 בתי קולנוע בצרפת|4046610|23 במרץ 2011}}}} בקנדה, ביפן ובאוסטרליה.


בחודש מאי 2012 הופיע ספרו ״להכיר את חמאס״ ב[[הוצאת כתר]] בו חשף את ערוץ התקשורת בין [[ח'אלד משעל]] מנהיג [[חמאס]] ל[[ראש ממשלת ישראל]] [[אהוד אולמרט]] בתיווכם של איש קשר זר וראש ה[[שב"כ]] [[יובל דיסקין]]. הספר זכה ב[[פרס יצחק שדה לספרות צבאית]].
בחודש מאי 2012 הופיע ספרו ״להכיר את חמאס״ ב[[הוצאת כתר]] בו חשף את ערוץ התקשורת בין [[ח'אלד משעל]] מנהיג [[חמאס]] ל[[ראש ממשלת ישראל]] [[אהוד אולמרט]] בתיווכם של איש קשר זר וראש ה[[שב"כ]] [[יובל דיסקין]]. הספר זכה ב[[פרס יצחק שדה לספרות צבאית]].

גרסה מ־03:03, 21 באפריל 2019


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות תקשורת

פרמטרים ריקים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שלומי אלדר
שלומי אלדר
לידה 11 בפברואר 1957 (בן 67)
הרצליה, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
עיסוק איש תקשורת
פרסים והוקרה פרס סוקולוב עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
פייסבוק shlomi.eldar
טוויטר shlomieldar
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלומי אלדר (נולד ב-11 בפברואר 1957) הוא עיתונאי ישראלי, פרשן באתר החדשות "אל-מוניטור". שימש ככתב חדשות 10 לענייני רצועת עזה משנת 2003 עד נובמבר 2012. בנוסף הוא במאי של סרטים תיעודיים.

ביוגרפיה

אלדר החל את הקריירה שלו בתקשורת כשדרן רדיו ברשת ג'. לאחר קורס קריינים בטלוויזיה, החל ב-1990 לעבוד בחטיבת החדשות של הערוץ הראשון ככתב לענייני חינוך. זמן קצר אחר כך הועבר לתפקיד הכתב בדרום, ובין השאר סיקר את הנעשה ברצועת עזה לאחר חתימת הסכמי אוסלו. לאחר מכן שימש ככתב מדיני וכתב לעניינים מיוחדים. במסגרת זו נשלח לסקר את תוצאות רעידת האדמה באיזמיט (1999) ושידר את חילוצה של הילדה הישראלית שירן פרנקו מהריסות בניין על ידי צוות חילוץ של פיקוד העורף.[1] שימש גם כעורך מבט לחדשות ויומן ליל שבת.

לאחר הקמת חברת החדשות של ערוץ 10 הצטרף לשורותיה ככתב ברצועת עזה. בשנת 2005 פרסם בהוצאת ידיעות ספרים את ספרו "עזה כמוות",[2] הסוקר את המצב ברצועה מנקודת השקפתו. בשנת 2007 זכה בפרס סוקולוב בתחום התקשורת האלקטרונית על סיקור הנעשה בעזה.

במהלך תקופתו ככתב בעזה התעמת לא מעט עם גורמים בצה"ל, וביקר את פעולות הצבא בשטחים[3] בין השאר כאשר דיווח על הריסת בתים במבצע קשת בענן[4], ביוני 2006 כאשר ניסה להוכיח שפגז צה"ל גרם למותם של שבעה מבני משפחת ראלייה בחוף עזה[5] ובדצמבר 2008 כשעוכב לחקירה לאחר שהפר צו אלוף, האוסר על כניסת ישראלים לרצועה, זאת לאחר שהצטרף לספינה שהפליגה מקפריסין לעזה[6]. בסרטו "חיים יקרים" ציין אלדר כי הוא משוכנע שעמיתו, צלם פלסטיני, נפגע מירי חיילי צה"ל שכוון לעבר אלדר.

במהלך מבצע עופרת יצוקה העלה אלדר לשידור חי את עז א-דין אבו אל-עייש, רופא מרצועת עזה שתיאר במהלך השידור את הפגיעה הקשה במשפחתו וזעק לעזרה.

ב-2010 יצא לאקרנים סרטו הדוקומנטרי "חיים יקרים", המתאר מאבק על חייו של תינוק פלסטיני הסובל ממחלה גנטית ממנה מתו שתיים מאחיותיו, על רקע הסכסוך הישראלי-פלסטיני והמלחמה בעזה. התינוק פונה לבית חולים שיבא בו טופל על ידי רופאים ישראלים. לאחר שידור כתבה בחדשות 10 התקבלה תרומה כספית מאב שכול יהודי, שאיבד את בנו החייל, המאפשרת השתלת מח עצם. במהלך הסרט מציינת האם כי היא מייחלת שבבגרותו יהיה בנה שאהיד ושהיא תשלח אותו לפיגוע התאבדות בירושלים[7]. הסרט זכה לציון לשבח בפסטיבל הקולנוע ירושלים והוקרן בהמשך השנה גם בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו ובפסטיבל הקולנוע בטליורייד. בספטמבר 2010 זכה הסרט בפרס אופיר לסרט התיעודי הטוב ביותר ואף נכנס לרשימה המקוצרת (short list) של הסרטים הדוקומנטריים המועמדים לפרס אוסקר. "חיים יקרים" נרכש להקרנה ברשת HBO והופץ להקרנות בבתי קולנוע בצרפת,[8] בקנדה, ביפן ובאוסטרליה.

בחודש מאי 2012 הופיע ספרו ״להכיר את חמאס״ בהוצאת כתר בו חשף את ערוץ התקשורת בין ח'אלד משעל מנהיג חמאס לראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט בתיווכם של איש קשר זר וראש השב"כ יובל דיסקין. הספר זכה בפרס יצחק שדה לספרות צבאית.

בנובמבר 2012 הודיע על פרישתו מערוץ 10.[9] מאז הוא משמש פרשן של אתר חדשות המזרח-התיכון "אל-מוניטור"[10].

ב-2015 השתתף בתוכנית המציאות "מאסטר שף VIP"[11] והיה המודח השלישי.

ב-2017 זכה סרטו הדוקומנטרי "ארץ זרה"[12] בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל חיפה.[13] בנימוקי הפרס כתבו השופטים שהסרט מתאר אבלות על המציאות הישראלית באמצעות סיפורם האישי של הבמאי שלומי אלדר ושחקן התיאטרון הערבי, תושב אום אל פאחם, גסאן עבאס. הסרט נרכש לשידור בתאגיד השידור הציבורי (כאן) ועורר את מחאתה של שרת התרבות מירי רגב שטענה כי אין מקום לשדר סרט המבקר את ישראל בערוץ טלוויזיה ציבורי. [1] ב-2018 זכה הסרט בפרס אופיר בקטגוריית הסרט התיעודי הטוב ביותר מעל 60 דקות. בטקס הענקת הפרס אמר אלדר: "את 'ארץ זרה' התחלתי לצלם לפני שש שנים, הרבה זמן במונחים של סרט, פסיק בחייה של מדינה. לפני שש שנים, אף אחד עוד לא חשב לעלות עם D-9 על בית המשפט, אומנים לא נרדפו ואוימו, הורים שכולים לא ננזפו, הערבים לא נהרו לקלפיות, סיפוח היה רעיון עיוועים של ימין קיצוני שולי, הדתה לא הייתה מילה בלקסיקון שלנו, ולא היה חוק לאום שהגדיר סופית ערבים, דרוזים וצ'רקסים כאזרחים סוג ב'."[14]

אלדר הוא בעל תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון ומדע המדינה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני בלימודי המזרח התיכון בעת החדשה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

אלדר מתגורר בוושינגטון ועובד במכון המחקר וילסון סנטר[15]. נשוי בפעם השנייה לעיתונאית והמחזאית מיכל אהרוני ואב לחמישה.

ספריו

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ השידור הציבורי אתכם ברגעים הגדולים שירן פרנקו מוצאת מבין ההריסות בערוץ כאן 11 באתר יוטיוב
  2. ^ על הספר "עזה כמוות" באתר ידיעות ספרים
  3. ^ שלומי אלדר, נפצע במילוי תפקידו, באתר העין השביעית, 1 במרץ 2005
  4. ^ רן בנימיני, עם שלומי אלדר בעזה, באתר העין השביעית, 1 ביולי 2005
  5. ^ נעמה לנסקי, משחקי כבוד, באתר הארץ, 27 בפברואר 2007
  6. ^ גילי איזיקוביץ, העיתונאי שלומי אלדר עוכב לחקירה לאחר שיצא מרצועת עזה, באתר הארץ, 20 בדצמבר 2008
  7. ^ קובי בן-שמחון, להציל את מוחמד אבו-מוסטפה. שלומי אלדר עשה סרט על חיינו כאן, באתר הארץ, 1 ביולי 2010
    אריאל קריל‏, ראווה ישראלית: אל תנכסו את "חיים יקרים" של שלומי אלדר למאמץ ההסברה, באתר וואלה!‏, 12 באפריל 2011
  8. ^ מרב יודילוביץ', "חיים יקרים" יוקרן ב-30 בתי קולנוע בצרפת, באתר ynet, 23 במרץ 2011
  9. ^ דוד אברהם‏, נטישה נוספת בבית הוורד: שלומי אלדר עוזב את ערוץ 10, באתר וואלה!‏, 26 בנובמבר 2012‬
  10. ^ מאמריו של אלדר באתר אל-מוניטור
  11. ^ הכירו את המתמודד שלומי אלדר, באתר "mako",‏ 25 בינואר 2015
  12. ^ ארץ זרה | סרטו התיעודי של העיתונאי שלומי אלדר, בערוץ יוטיוב של כאן 11
  13. ^ פסטיבל הסרטים חיפה 2017: "העדות" ו"ארץ זרה" הם המנצחים הגדולים, באתר וואלה!‏, 12 באוקטובר 2017
  14. ^ שגיא בן נון‏, "האופה מברלין" הוא הזוכה הגדול בטקס פרסי אופיר, באתר וואלה!‏, 6 בספטמבר 2018
  15. ^ שלומי אלדר באתר המכון