הדרדסים - דמויות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של 147.237.70.61 (שיחה) לעריכה האחרונה של אלעדב.
מסיבה לא ברורה מופיעים שמות הדרדסים באנגלית שעה שמדובר ביוצר בלגי.
שורה 3: שורה 3:
==הדרדסים==
==הדרדסים==
=== דרדסים שהופיעו כדמויות ראשיות ===
=== דרדסים שהופיעו כדמויות ראשיות ===
*'''דרדסבא''' (ב[[אנגלית]]: '''Papa Smurf'''): מייצג דמות אבהית לשאר הדרדסים. בן 584 שנה. בעל זקן לבן ו[[כובע]] [[אדום]] (להבדיל מיתר הדרדסים שכובעם לבן). דרדסאבא הוא חכם ובעל ידע רב. הוא [[קוסם]] בעל ניסיון רב במיוחד בהכנת שיקויים מיוחדים וכישופים. לרוב נמצא בביתו, עוסק בקריאת ספרים או בבדיקת המצאותיו של חרוצון, לעיתים קרובות עם בר-מוח לצדו.
*'''דרדסבא''': מייצג דמות אבהית לשאר הדרדסים. בן 584 שנה. בעל זקן לבן ו[[כובע]] [[אדום]] (להבדיל מיתר הדרדסים שכובעם לבן). דרדסאבא הוא חכם ובעל ידע רב. הוא [[קוסם]] בעל ניסיון רב במיוחד בהכנת שיקויים מיוחדים וכישופים. לרוב נמצא בביתו, עוסק בקריאת ספרים או בבדיקת המצאותיו של חרוצון, לעיתים קרובות עם בר-מוח לצדו.
[[קובץ:Harikalar Diyari Smurfs 06048 nevit.jpg|ממוזער|דרדסית וזללני]]
[[קובץ:Harikalar Diyari Smurfs 06048 nevit.jpg|ממוזער|דרדסית וזללני]]
*'''דרדסית''' (ב[[אנגלית]]: '''Smurfette'''): היא הייתה הדרדס היחיד ממין נקבה בכפר, עד לבואה של שובבית ודרדסיות נוספות שפגשה בסרט [[דרדסים: הכפר האבוד]]. בעלת שיער בלונדיני גלי ארוך, ריסים ארוכים, שמלה לבנה ועקבים גבוהים. היא מושא אהבתם של כל הדרדסים בכפר. דרדסית נוצרה על ידי גרגמל (עונה 1 פרק 1), כדי שבעזרתה יוכל למצוא את כפר הדרדסים בכך שתגרום לקנאה ולתחרות בין הדרדסים. גרגמל השאיר אותה ביער, שם בר-כוח נתקל בה במקרה והביא אותה איתו לכפר הדרדסים. תוכניתו המקורית של גרגמל נכשלה משום שאף כי חלק מהדרדסים התאהבו בה ועשו דברים בהשפעתה (כמו הצפת הכפר) הם היו עסוקים ולא מספיק פתיים לניסיונות שלה להביאם לגרגמל. דרדסאבא ריחם עליה כאשר היא התחרטה על הצפת הכפר והסגירה את היותה שליחת גרגמל, ובעקבות כך הוא הסיר ממנה את הכישוף והיא הופכת מדרדסית שחורת שיער, לדרדסית בלונדינית יפהפייה וטובת לב וכעת כל הדרדסים מתאהבים בה אף יותר.
*'''דרדסית''': היא הייתה הדרדס היחיד ממין נקבה בכפר, עד לבואה של שובבית ודרדסיות נוספות שפגשה בסרט [[דרדסים: הכפר האבוד]]. בעלת שיער בלונדיני גלי ארוך, ריסים ארוכים, שמלה לבנה ועקבים גבוהים. היא מושא אהבתם של כל הדרדסים בכפר. דרדסית נוצרה על ידי גרגמל (עונה 1 פרק 1), כדי שבעזרתה יוכל למצוא את כפר הדרדסים בכך שתגרום לקנאה ולתחרות בין הדרדסים. גרגמל השאיר אותה ביער, שם בר-כוח נתקל בה במקרה והביא אותה איתו לכפר הדרדסים. תוכניתו המקורית של גרגמל נכשלה משום שאף כי חלק מהדרדסים התאהבו בה ועשו דברים בהשפעתה (כמו הצפת הכפר) הם היו עסוקים ולא מספיק פתיים לניסיונות שלה להביאם לגרגמל. דרדסאבא ריחם עליה כאשר היא התחרטה על הצפת הכפר והסגירה את היותה שליחת גרגמל, ובעקבות כך הוא הסיר ממנה את הכישוף והיא הופכת מדרדסית שחורת שיער, לדרדסית בלונדינית יפהפייה וטובת לב וכעת כל הדרדסים מתאהבים בה אף יותר.
*'''בר כוח''' (ב[[אנגלית]]: '''Hefty Smurf'''): הוא הדרדס החזק ביותר. מבחינה חיצונית, מבדיל אותו מהאחרים קעקוע של לב אדום על זרועו. הוא ספורטאי וחובב הרמת משקולות. חברו הטוב ביותר של חרוצון (פרט למריבה ביניהם בפרק "רומיאו ודרדסית"), בסרטים בר כוח הוא דמות משנית אבל בסרט [[דרדסים: הכפר האבוד]] חוזר להיות דמות ראשית.
*'''בר כוח''': הוא הדרדס החזק ביותר. מבחינה חיצונית, מבדיל אותו מהאחרים קעקוע של לב אדום על זרועו. הוא ספורטאי וחובב הרמת משקולות. חברו הטוב ביותר של חרוצון (פרט למריבה ביניהם בפרק "רומיאו ודרדסית"), בסרטים בר כוח הוא דמות משנית אבל בסרט [[דרדסים: הכפר האבוד]] חוזר להיות דמות ראשית.
*'''בר מוח''' (ב[[אנגלית]]: '''Brainy Smurf'''): הוא דרדס ידען, אך שחצן ומרגיז. מרכיב משקפיים. נוהג לצטט את דרדסאבא ונחשב לסגנו, לפחות בעיני עצמו. בר-מוח נוהג להשתחצן בקרבתו לדרדסאבא, ולעיתים קרובות מטיף מוסר לדרדסים ומאיים עליהם שילשין עליהם לדרדסאבא. הדרדסים אינם אוהבים את בר-מוח, וכאשר הוא מטיף להם מוסר, הדרדסים נוהגים לחבוט בו ולהעיף אותו למרחק רב והוא נוחת על ראשו. בר-מוח הוא חברו הטוב של ביש-גדא, הדרדס הכי שנוא עליו הוא קונדסון.
*'''בר מוח''': הוא דרדס ידען, אך שחצן ומרגיז. מרכיב משקפיים. נוהג לצטט את דרדסאבא ונחשב לסגנו, לפחות בעיני עצמו. בר-מוח נוהג להשתחצן בקרבתו לדרדסאבא, ולעיתים קרובות מטיף מוסר לדרדסים ומאיים עליהם שילשין עליהם לדרדסאבא. הדרדסים אינם אוהבים את בר-מוח, וכאשר הוא מטיף להם מוסר, הדרדסים נוהגים לחבוט בו ולהעיף אותו למרחק רב והוא נוחת על ראשו. בר-מוח הוא חברו הטוב של ביש-גדא, הדרדס הכי שנוא עליו הוא קונדסון.
*'''רגזני''' (ב[[אנגלית]]: '''Grouchy Smurf'''): הוא דרדס רגזן וזעפן בעל גישה שלילית. מתלונן תמיד, ותמיד אומר "אני שונא" (=כל מה שיעלה בדעתו), בעצם מקור שמו הוא מהגמד רטנוני (בשמו העברי "רגזני") באגדה [[שלגיה ושבעת הגמדים]] ובשני הסרטים הראשונים מצטרף להרפתקה של הדרדסים בניו יורק ואומר גם מילים אחרות.
*'''רגזני''': הוא דרדס רגזן וזעפן בעל גישה שלילית. מתלונן תמיד, ותמיד אומר "אני שונא" (=כל מה שיעלה בדעתו), בעצם מקור שמו הוא מהגמד רטנוני (בשמו העברי "רגזני") באגדה [[שלגיה ושבעת הגמדים]] ובשני הסרטים הראשונים מצטרף להרפתקה של הדרדסים בניו יורק ואומר גם מילים אחרות.
*'''ביש גדא''' (ב[[אנגלית]]: '''Clumsy Smurf'''): הוא דרדס מגושם, גמלוני וחסר מזל. ידידו הטוב ביותר של בר-מוח, ובעצם היחיד שמסוגל לסבול את הטפות המוסר שלו. די פתי ולא חכם במיוחד. גורם לבעיות שונות בכפר ונוטה ללכת לאיבוד. נשאר כאחת הדמויות הראשיות גם במהלך הסרטים. בתחילת הסרט הראשון גורם לצרות רבות בכפר.
*'''ביש גדא''': הוא דרדס מגושם, גמלוני וחסר מזל. ידידו הטוב ביותר של בר-מוח, ובעצם היחיד שמסוגל לסבול את הטפות המוסר שלו. די פתי ולא חכם במיוחד. גורם לבעיות שונות בכפר ונוטה ללכת לאיבוד. נשאר כאחת הדמויות הראשיות גם במהלך הסרטים. בתחילת הסרט הראשון גורם לצרות רבות בכפר.
*'''זללני''' (ב[[אנגלית]]: '''Greedy Smurf'''): הוא דרדס חביב שכל עיסוקו להכין ולאכול מטעמים שונים ולכן הוא קצת שמנמן. יודע בעל פה מתכונים רבים ומבשל מנות רבות מדי יום. על אף שהדרדסים צמחוניים, זללני מבשל לעיתים מנות בשריות, על אף שלכאורה אינו עושה זאת אף פעם. אך הוא תמיד חובש כובע טבחים, זה מאפיינו העיקרי.
*'''זללני''': הוא דרדס חביב שכל עיסוקו להכין ולאכול מטעמים שונים ולכן הוא קצת שמנמן. יודע בעל פה מתכונים רבים ומבשל מנות רבות מדי יום. על אף שהדרדסים צמחוניים, זללני מבשל לעיתים מנות בשריות, על אף שלכאורה אינו עושה זאת אף פעם. אך הוא תמיד חובש כובע טבחים, זה מאפיינו העיקרי.
*'''קונדסון''' (ב[[אנגלית]]: '''Jokey Smurf'''): הוא דרדס חובב מעשי קונדס, כאשר המטרה העיקרית שלו היא בר-מוח. נוהג לתת במתנה חבילה ארוזה בעטיפה צהובה עם סרט אדום תוך כדי קריאתו "הפתעה!". החבילה אשר מכילה נפץ מתפוצצת בפניו של הפותח לקול צחוקו של קונדסון. רוב הדרדסים לבסוף מתרגלים למעשי הקונדס של קונדסון ויודעים על המתנות המתפוצצות שלו, ולכן מסרבים לפתוח אותן. היחידים שעדיין נופלים בפח ופותחים את המתנות שלו הם ביש גדא ובר-מוח.
*'''קונדסון''': הוא דרדס חובב מעשי קונדס, כאשר המטרה העיקרית שלו היא בר-מוח. נוהג לתת במתנה חבילה ארוזה בעטיפה צהובה עם סרט אדום תוך כדי קריאתו "הפתעה!". החבילה אשר מכילה נפץ מתפוצצת בפניו של הפותח לקול צחוקו של קונדסון. רוב הדרדסים לבסוף מתרגלים למעשי הקונדס של קונדסון ויודעים על המתנות המתפוצצות שלו, ולכן מסרבים לפתוח אותן. היחידים שעדיין נופלים בפח ופותחים את המתנות שלו הם ביש גדא ובר-מוח.
*'''גנדרני''' (ב[[אנגלית]]: ''' Vanity Smurf'''): הוא דרדס ססגוני, אשר חובש פרח על כובעו. רוב הזמן הוא מביט על בבואתו במראת היד בה הוא מחזיק ([[נרקיסיזם]]) אותה הוא נוהג לרוב לנשק (את בבואתו). די שטחי, בפרק "ריקוד מאה הדרדסים" המזל הרע רודף אותו, ושהוא מכין ראי לא שביר בבואתו קמה לחיים ומדברת מהסוף להתחלה ממה שגנדרני אומר.
*'''גנדרני''': הוא דרדס ססגוני, אשר חובש פרח על כובעו. רוב הזמן הוא מביט על בבואתו במראת היד בה הוא מחזיק ([[נרקיסיזם]]) אותה הוא נוהג לרוב לנשק (את בבואתו). די שטחי, בפרק "ריקוד מאה הדרדסים" המזל הרע רודף אותו, ושהוא מכין ראי לא שביר בבואתו קמה לחיים ומדברת מהסוף להתחלה ממה שגנדרני אומר.
*'''חרוצון''' (ב[[אנגלית]]: '''Handy Smurf'''): הוא דרדס חרוץ, בעל סרבל ועיפרון מעל אוזנו, איש התחזוקה והממציא של הדרדסים. פיקח ויצירתי, תמיד שוקד על המצאותיו. ברוב הזמן ממציא ובונה כל הזמן מכונות חדשות לקהילת הדרדסים. חברו הטוב הוא בר-כוח (פרט למריבה ביניהם בפרק "רומיאו ודרדסית"), בסדרה הסרבל שלו לבן אבל בסרטים החדשים שינו את הסרבל לכחול.
*'''חרוצון''': הוא דרדס חרוץ, בעל סרבל ועיפרון מעל אוזנו, איש התחזוקה והממציא של הדרדסים. פיקח ויצירתי, תמיד שוקד על המצאותיו. ברוב הזמן ממציא ובונה כל הזמן מכונות חדשות לקהילת הדרדסים. חברו הטוב הוא בר-כוח (פרט למריבה ביניהם בפרק "רומיאו ודרדסית"), בסדרה הסרבל שלו לבן אבל בסרטים החדשים שינו את הסרבל לכחול.


=== דרדסים נוספים ===
=== דרדסים נוספים ===
שורה 61: שורה 61:
=== בני אדם ===
=== בני אדם ===
[[קובץ:Sergines-FR-89-carnaval 2017-char des Schtroumpfs-02.jpg|ממוזער|267x267 פיקסלים|גרגמל ודרדסבא]]
[[קובץ:Sergines-FR-89-carnaval 2017-char des Schtroumpfs-02.jpg|ממוזער|267x267 פיקסלים|גרגמל ודרדסבא]]
*'''גרגמל''' (ב[[אנגלית]]: '''Gargamel'''): מכשף מרושע ולא יוצלח, אויבם של הדרדסים במהלך הסדרה והסרטים. הוא גר בטירה עתיקה בקצה יער הדרדסים ביחד עם החתול שלו, חתחתול. מטרתו העיקרית היא לגלות את מחבוא כפר הדרדסים, בשל רצונו לתפוס שישה דרדסים כדי להפוך אותם לזהב ולהיות עשיר, או סתם לאכול אותם לארוחת הערב. הוא אכן גילה את מיקומו של הכפר מספר פעמים במהלך שתי העונות הראשונות - אך מאבד את המיקום באופן שיטתי כל פעם מחדש. לעיתים קרובות הוא מאבד את מיקום הכפר משום שהוא רודף אחרי הדרדסים, מאבד אותם, ולא מצליח לשחזר את צעדיו חזרה אל הכפר. ידוע במשפטו "אני שונא דרדסים". בשני הסרטים הראשונים הוא מנסה לתפוס את הדרדסים בניו יורק (סרט 1) ובפריז (סרט 2) כדי להשיג את תמצית הדרדסים שלהם ולהשתמש בה למטרותיו המרושעות. בסרט השני מתפרנס כקוסם מפורסם בפריז, ויוצר שני "שטותינקים",יצורים מרושעים דמויי דרדסים, בשם וקסי והאקוס.
*'''גרגמל''': מכשף מרושע ולא יוצלח, אויבם של הדרדסים במהלך הסדרה והסרטים. הוא גר בטירה עתיקה בקצה יער הדרדסים ביחד עם החתול שלו, חתחתול. מטרתו העיקרית היא לגלות את מחבוא כפר הדרדסים, בשל רצונו לתפוס שישה דרדסים כדי להפוך אותם לזהב ולהיות עשיר, או סתם לאכול אותם לארוחת הערב. הוא אכן גילה את מיקומו של הכפר מספר פעמים במהלך שתי העונות הראשונות - אך מאבד את המיקום באופן שיטתי כל פעם מחדש. לעיתים קרובות הוא מאבד את מיקום הכפר משום שהוא רודף אחרי הדרדסים, מאבד אותם, ולא מצליח לשחזר את צעדיו חזרה אל הכפר. ידוע במשפטו "אני שונא דרדסים". בשני הסרטים הראשונים הוא מנסה לתפוס את הדרדסים בניו יורק (סרט 1) ובפריז (סרט 2) כדי להשיג את תמצית הדרדסים שלהם ולהשתמש בה למטרותיו המרושעות. בסרט השני מתפרנס כקוסם מפורסם בפריז, ויוצר שני "שטותינקים",יצורים מרושעים דמויי דרדסים, בשם וקסי והאקוס.
*'''פה גדול''' (ב[[אנגלית]]: '''The big mouth'''): [[עוג (פנטזיה)|עוג]] גדול, מגושם ולא חכם במיוחד אשר מעוניין רק להשביע את רעבונו המפלצתי. לרוב הוא פורץ לביתו של גרגמל כדי לגנוב אוכל. הוא מתיידד עם כל מי שיספק לו אוכל בתמורה ויעזור לו לזמן קצר. ידוע במנהגו לצעוק "פה גדול רעב, פה גדול רוצה לאכול הכל".
*'''פה גדול''': [[עוג (פנטזיה)|עוג]] גדול, מגושם ולא חכם במיוחד אשר מעוניין רק להשביע את רעבונו המפלצתי. לרוב הוא פורץ לביתו של גרגמל כדי לגנוב אוכל. הוא מתיידד עם כל מי שיספק לו אוכל בתמורה ויעזור לו לזמן קצר. ידוע במנהגו לצעוק "פה גדול רעב, פה גדול רוצה לאכול הכל".
*'''אגאתה''' (ב[[אנגלית]]: '''Hogatha'''): [[מכשפה]] מרושעת, שלפעמים משמשת כבעלת בריתו של גרגמל ולפעמים כיריבתו. במהלך הסדרה מנסה גם כן למצוא את כפר הדרדסים כדי לנקום בהם על כך שהם השמידו את "תכשיט" הקסם שלה. כדי למצוא את הכפר היא מטילה על עצמה כישוף אשר הופך אותה לדרדס. דרדסאבא כינה אותה "נחרני" בשל הנחירה האופיינית לה המשולבת בדיבור שלה- עובדה אשר בסוף חושפת את זהותה האמיתית ומסכלת את תוכניתה.
*'''אגאתה''': [[מכשפה]] מרושעת, שלפעמים משמשת כבעלת בריתו של גרגמל ולפעמים כיריבתו. במהלך הסדרה מנסה גם כן למצוא את כפר הדרדסים כדי לנקום בהם על כך שהם השמידו את "תכשיט" הקסם שלה. כדי למצוא את הכפר היא מטילה על עצמה כישוף אשר הופך אותה לדרדס. דרדסאבא כינה אותה "נחרני" בשל הנחירה האופיינית לה המשולבת בדיבור שלה- עובדה אשר בסוף חושפת את זהותה האמיתית ומסכלת את תוכניתה.
*'''בלשזר''' (ב[[אנגלית]]: '''Lord Balthazar'''): הוא סנדקו של גרגמל, מופיע בסרט "הדרדסים באים". גרגמל גונב ממנו ספר קסמים כדי להפוך דרדסים לזהב. בסדרה הוא מופיע לראשונה כשהוא שולח את שפירית כדי להסגיר לידו את דרדסאבא וזאת בתמורה לחירותה של שפירית.
*'''בלשזר''': הוא סנדקו של גרגמל, מופיע בסרט "הדרדסים באים". גרגמל גונב ממנו ספר קסמים כדי להפוך דרדסים לזהב. בסדרה הוא מופיע לראשונה כשהוא שולח את שפירית כדי להסגיר לידו את דרדסאבא וזאת בתמורה לחירותה של שפירית.
*'''רוע ''' (ב[[אנגלית]]: '''Scruple'''): עוזרו החדש של גרגמל שמופיע בעונות האחרות.
*'''רוע ''': עוזרו החדש של גרגמל שמופיע בעונות האחרות.
*'''ויליאם וג'ון''' (ב[[אנגלית]]: '''Johan and Peewit'''): חבריהם של הדרדסים אשר הופיעו לראשונה בסרט "הדרדסים וחליל הקסם".
*'''ויליאם וג'ון''': חבריהם של הדרדסים אשר הופיעו לראשונה בסרט "הדרדסים וחליל הקסם".
*קלוריה הגאריס מכשפה מרושעת שהופיעה בעונות האחרונות
*קלוריה הגאריס מכשפה מרושעת שהופיעה בעונות האחרונות


=== בעלי חיים ===
=== בעלי חיים ===
* '''חתחתול''' (ב[[אנגלית]]: '''Azrael'''): [[חתול]], עוזרו הרשע לא פחות של גרגמל. חתחתול רוצה לאכול את הדרדסים, אך לעולם לא מצליח. בעל צחוק מרושע כמו של גרגמל.
* '''חתחתול''': [[חתול]], עוזרו הרשע לא פחות של גרגמל. חתחתול רוצה לאכול את הדרדסים, אך לעולם לא מצליח. בעל צחוק מרושע כמו של גרגמל.
* '''בת-כנף''': חסידה, אמצעי התחבורה היעיל ביותר של הדרדסים.
* '''בת-כנף''': חסידה, אמצעי התחבורה היעיל ביותר של הדרדסים.
* '''הנשר המפלצתי''': נשר שכשהיה גוזל טעם בטעות את הדשן המסוכן שהמציא דרדסאבא וגרם להרס בכפר. בסרט [[דרדסים: הכפר האבוד]] גרגמל משתמש בו כדי לתפוס את הדרדסים.
* '''הנשר המפלצתי''': נשר שכשהיה גוזל טעם בטעות את הדשן המסוכן שהמציא דרדסאבא וגרם להרס בכפר. בסרט [[דרדסים: הכפר האבוד]] גרגמל משתמש בו כדי לתפוס את הדרדסים.

גרסה מ־04:44, 1 במאי 2019

הדרדסיםצרפתית: Les Schtroumpfs; באנגלית: The Smurfs) הם דמויות בדיוניות אשר הומצאו במקור על ידי המאייר הבלגי פייר קוליפור, הידוע יותר בכינוי "פיו" ("Peyo"), ואשר עליהן התבססה רצועת קומיקס שהופיעה לראשונה בכתב העת ספירו ב-23 באוקטובר 1958, סדרת אנימציה של 421 פרקים שהופקה לטלוויזיה בין השנים 19811989 על ידי האנה ברברה עבור רשת NBC וסדרת סרטים הנושאת את השם.

הדרדסים

דרדסים שהופיעו כדמויות ראשיות

  • דרדסבא: מייצג דמות אבהית לשאר הדרדסים. בן 584 שנה. בעל זקן לבן וכובע אדום (להבדיל מיתר הדרדסים שכובעם לבן). דרדסאבא הוא חכם ובעל ידע רב. הוא קוסם בעל ניסיון רב במיוחד בהכנת שיקויים מיוחדים וכישופים. לרוב נמצא בביתו, עוסק בקריאת ספרים או בבדיקת המצאותיו של חרוצון, לעיתים קרובות עם בר-מוח לצדו.
דרדסית וזללני
  • דרדסית: היא הייתה הדרדס היחיד ממין נקבה בכפר, עד לבואה של שובבית ודרדסיות נוספות שפגשה בסרט דרדסים: הכפר האבוד. בעלת שיער בלונדיני גלי ארוך, ריסים ארוכים, שמלה לבנה ועקבים גבוהים. היא מושא אהבתם של כל הדרדסים בכפר. דרדסית נוצרה על ידי גרגמל (עונה 1 פרק 1), כדי שבעזרתה יוכל למצוא את כפר הדרדסים בכך שתגרום לקנאה ולתחרות בין הדרדסים. גרגמל השאיר אותה ביער, שם בר-כוח נתקל בה במקרה והביא אותה איתו לכפר הדרדסים. תוכניתו המקורית של גרגמל נכשלה משום שאף כי חלק מהדרדסים התאהבו בה ועשו דברים בהשפעתה (כמו הצפת הכפר) הם היו עסוקים ולא מספיק פתיים לניסיונות שלה להביאם לגרגמל. דרדסאבא ריחם עליה כאשר היא התחרטה על הצפת הכפר והסגירה את היותה שליחת גרגמל, ובעקבות כך הוא הסיר ממנה את הכישוף והיא הופכת מדרדסית שחורת שיער, לדרדסית בלונדינית יפהפייה וטובת לב וכעת כל הדרדסים מתאהבים בה אף יותר.
  • בר כוח: הוא הדרדס החזק ביותר. מבחינה חיצונית, מבדיל אותו מהאחרים קעקוע של לב אדום על זרועו. הוא ספורטאי וחובב הרמת משקולות. חברו הטוב ביותר של חרוצון (פרט למריבה ביניהם בפרק "רומיאו ודרדסית"), בסרטים בר כוח הוא דמות משנית אבל בסרט דרדסים: הכפר האבוד חוזר להיות דמות ראשית.
  • בר מוח: הוא דרדס ידען, אך שחצן ומרגיז. מרכיב משקפיים. נוהג לצטט את דרדסאבא ונחשב לסגנו, לפחות בעיני עצמו. בר-מוח נוהג להשתחצן בקרבתו לדרדסאבא, ולעיתים קרובות מטיף מוסר לדרדסים ומאיים עליהם שילשין עליהם לדרדסאבא. הדרדסים אינם אוהבים את בר-מוח, וכאשר הוא מטיף להם מוסר, הדרדסים נוהגים לחבוט בו ולהעיף אותו למרחק רב והוא נוחת על ראשו. בר-מוח הוא חברו הטוב של ביש-גדא, הדרדס הכי שנוא עליו הוא קונדסון.
  • רגזני: הוא דרדס רגזן וזעפן בעל גישה שלילית. מתלונן תמיד, ותמיד אומר "אני שונא" (=כל מה שיעלה בדעתו), בעצם מקור שמו הוא מהגמד רטנוני (בשמו העברי "רגזני") באגדה שלגיה ושבעת הגמדים ובשני הסרטים הראשונים מצטרף להרפתקה של הדרדסים בניו יורק ואומר גם מילים אחרות.
  • ביש גדא: הוא דרדס מגושם, גמלוני וחסר מזל. ידידו הטוב ביותר של בר-מוח, ובעצם היחיד שמסוגל לסבול את הטפות המוסר שלו. די פתי ולא חכם במיוחד. גורם לבעיות שונות בכפר ונוטה ללכת לאיבוד. נשאר כאחת הדמויות הראשיות גם במהלך הסרטים. בתחילת הסרט הראשון גורם לצרות רבות בכפר.
  • זללני: הוא דרדס חביב שכל עיסוקו להכין ולאכול מטעמים שונים ולכן הוא קצת שמנמן. יודע בעל פה מתכונים רבים ומבשל מנות רבות מדי יום. על אף שהדרדסים צמחוניים, זללני מבשל לעיתים מנות בשריות, על אף שלכאורה אינו עושה זאת אף פעם. אך הוא תמיד חובש כובע טבחים, זה מאפיינו העיקרי.
  • קונדסון: הוא דרדס חובב מעשי קונדס, כאשר המטרה העיקרית שלו היא בר-מוח. נוהג לתת במתנה חבילה ארוזה בעטיפה צהובה עם סרט אדום תוך כדי קריאתו "הפתעה!". החבילה אשר מכילה נפץ מתפוצצת בפניו של הפותח לקול צחוקו של קונדסון. רוב הדרדסים לבסוף מתרגלים למעשי הקונדס של קונדסון ויודעים על המתנות המתפוצצות שלו, ולכן מסרבים לפתוח אותן. היחידים שעדיין נופלים בפח ופותחים את המתנות שלו הם ביש גדא ובר-מוח.
  • גנדרני: הוא דרדס ססגוני, אשר חובש פרח על כובעו. רוב הזמן הוא מביט על בבואתו במראת היד בה הוא מחזיק (נרקיסיזם) אותה הוא נוהג לרוב לנשק (את בבואתו). די שטחי, בפרק "ריקוד מאה הדרדסים" המזל הרע רודף אותו, ושהוא מכין ראי לא שביר בבואתו קמה לחיים ומדברת מהסוף להתחלה ממה שגנדרני אומר.
  • חרוצון: הוא דרדס חרוץ, בעל סרבל ועיפרון מעל אוזנו, איש התחזוקה והממציא של הדרדסים. פיקח ויצירתי, תמיד שוקד על המצאותיו. ברוב הזמן ממציא ובונה כל הזמן מכונות חדשות לקהילת הדרדסים. חברו הטוב הוא בר-כוח (פרט למריבה ביניהם בפרק "רומיאו ודרדסית"), בסדרה הסרבל שלו לבן אבל בסרטים החדשים שינו את הסרבל לכחול.

דרדסים נוספים

  • דרדס גשש: דרדס בולש בעל חוש ריח מפותח, על כובעו יש נוצה אדומה והוא יודע איפה למצוא כל מיני דברים בעיקר דמויות.
  • ישנוני: דרדס חובב שינה במיוחד. מסוגל לישון בכל מקום ובכל מצב. גורם קבוע לבלאגן בכפר הדרדסים.
  • פחדני: דרדס פחדן במיוחד, נבהל מכל דבר ורוב הזמן הוא רועד מפחד. משום כך הדרדסים נוהגים להתגרות בו לעיתים קרובות.
  • לכלוכון: דרדס מלוכלך אשר יש לו זבוב מחמד.
  • נשפני: דרדס שנוהג לזייף, בעל חצוצרה שעושה נשיפות חזקות במיוחד, באחד הפרקים שניסה לנגן בכלי אחר, אך זייף כמעט בכולם.
  • בריוני: דרדס האוהב להתאגרף ורוצה להיות יותר טוב מבר כוח.
  • ציורון (דרדס-צבע): דרדס שהמקצוע שלו הוא לצייר יצירות אומנות, הוא גורם בלאגן כאשר הדרדסים הורסים לו את היצירות.
  • חייטון: דרדס שסורג בגדים ומתקן בגדים קרועים של הדרדסים.
  • דרדס בנאי: דרדס שאוהב לבנות ומוכשר יותר מחרוצון בבניה.
  • משוררון (דרדס-שיר): דרדס משורר אשר נוהג לכתוב שירים ללא הצלחה.
  • דרדס תינוק: הדרדס הצעיר ביותר שהופיע בעונה השלישית, התינוק היחיד שבו מטפלים הדרדסים, בעונה הראשונה הופיע דרדס תינוק אחר שהיה גרגמל שהתחפש כדי לנקום בדרדסים.
  • איכרי (דרדס-איכר): דרדס שנוהג לגדל צמחים בגינה של הדרדסים.
  • מקצועני: דרדס האוהב להחליף מקצועות וטוב בכל מקצוע.
  • בטלני: דרדס מבוגר שנהפך בטעות לצעיר בקסם של אבא זמן האוהב להתבטל.
  • דרדספיד: דרדס מבוגר שנהפך בטעות לצעיר בקסם של אבא זמן והוא מהיר כמו ספיד.
  • חי (דרדס חי): דרדס מבוגר שנהפך בטעות לצעיר בקסם של אבא זמן אשר יודע לדבר עם חיות ולעומת פרא הוא יודע לדבר.
  • סב-דרדס: הדרדס הזקן ביותר, נוהג ללכת במקל והוא בעל זקן ארוך. מטייל בעולם וחוזר לכפר הדרדסים בתחילת העונה השישית. בעל מערכת יחסים ארוכה עם דרדסבתא. היה ה'דרדסאבא' כשדרדסאבא היה צעיר.
  • שובבית: דרדסית צעירה אשר נוצרה על ידי חבריה הדרדסונים כי דרדסית הייתה הנקבה היחידה.
  • שובבון: דרדס צעיר אשר יש לו שיער. חבר טוב של שובבית.
  • דרדס אופה: מוצג באופן שגוי כזללני.
  • עיתונאי: מכין ומדפיס עתונים עם דיו לדרדסים.
  • דרדס רובוט/שעון: רובוט בצורת דרדס עשוי מעץ אשר נחלץ לעזרתם של הדרדסים, נבנה על ידי חרוצון שנפרד ממנו בעונה 1 פרק 22.
  • דרדסית רובוט/שעון: רובוטית בצורת דרדסית עשויה מעץ נוצרה על ידי חרוצון כמו דרדס רובוט/שעון.
  • דרדסבתא: הדרדסית הזקנה ביותר נוהגת ללבוש שמלה ארוכה, בעלת מערכת יחסים ארוכה עם סב דרדס.
  • קדסי: דרדסית החברה הטובה של דרדסית ואוהבת ספורט.
  • סופר דרדס: דרדס דמיוני אשר בר מוח התחפש לו כדי להחזיר את האוכל של הדרדסים מפה גדול.
  • דרדס מלך: דרדס דמיוני אשר בר מוח התחפש לו כדי למלוך ולקבוע על הדרדסים, הוא לובש כובע ומכנסיים מזהב, חובש כתר, ויש לו שרביט בצורת פטריה.
  • חולמני: דרדס החולם להגיע למקומות רחוקים אך ללא הצלחה.
  • פרא: דרדס פראי ללא יכולת דיבור אשר מתנהג כמו חיות.
  • שום דרדס: אחד מן הדרדסים הרגילים שלא נתנו לו שם מיוחד בגלל אשיותו. באחד הפרקים הוא מגלה את כשרונותיו וקורא לעצמו "דרדס חדש".

דרדסים שהופיעו בסרטים

  • דרדס מספר/דרדס קריין: דרדס אשר מספר את הסיפור של הסרט הראשון והשני.
  • נועזי: דרדס אמיץ ונועז אך גם פזיז. הוא לובש חצאית ויש לו שער, דבר נדיר בקרב הדרדסים.
  • משוגעוני: דרדס הנוהג לצפור כדי לאסוף את הכפר.
  • דרדס שף: מכין אוכל לדרדרסים ואוהב לנסות סוגים אחרים של אוכל.
  • נודניק: דרדס נודניק שמחטט בכל מיני עניינים שלא קשורים אליו.
  • מלצרי: דרדס הלובש סינר צהוב ועוזר לזללני להגיש את האוכל לדרדסים.
  • וקסי: שטותניקית שנוצרה על ידי גרגמל, אחותו של האקוס שנהיית לאחותם של הדרדסים ולאחותה של דרדסית .
  • האקוס: שטותניק שנוצר על ידי גרגמל, אחיה של וקסי שניההי לאחיהם של הדרדסים .......

בסרט דרדסים: הכפר האבוד יש דרדסיות נוספות שפגשה דרדסית כמו "דרדסופית" "ערבה" ו"שושנית"

דמויות נוספות

בני אדם

גרגמל ודרדסבא
  • גרגמל: מכשף מרושע ולא יוצלח, אויבם של הדרדסים במהלך הסדרה והסרטים. הוא גר בטירה עתיקה בקצה יער הדרדסים ביחד עם החתול שלו, חתחתול. מטרתו העיקרית היא לגלות את מחבוא כפר הדרדסים, בשל רצונו לתפוס שישה דרדסים כדי להפוך אותם לזהב ולהיות עשיר, או סתם לאכול אותם לארוחת הערב. הוא אכן גילה את מיקומו של הכפר מספר פעמים במהלך שתי העונות הראשונות - אך מאבד את המיקום באופן שיטתי כל פעם מחדש. לעיתים קרובות הוא מאבד את מיקום הכפר משום שהוא רודף אחרי הדרדסים, מאבד אותם, ולא מצליח לשחזר את צעדיו חזרה אל הכפר. ידוע במשפטו "אני שונא דרדסים". בשני הסרטים הראשונים הוא מנסה לתפוס את הדרדסים בניו יורק (סרט 1) ובפריז (סרט 2) כדי להשיג את תמצית הדרדסים שלהם ולהשתמש בה למטרותיו המרושעות. בסרט השני מתפרנס כקוסם מפורסם בפריז, ויוצר שני "שטותינקים",יצורים מרושעים דמויי דרדסים, בשם וקסי והאקוס.
  • פה גדול: עוג גדול, מגושם ולא חכם במיוחד אשר מעוניין רק להשביע את רעבונו המפלצתי. לרוב הוא פורץ לביתו של גרגמל כדי לגנוב אוכל. הוא מתיידד עם כל מי שיספק לו אוכל בתמורה ויעזור לו לזמן קצר. ידוע במנהגו לצעוק "פה גדול רעב, פה גדול רוצה לאכול הכל".
  • אגאתה: מכשפה מרושעת, שלפעמים משמשת כבעלת בריתו של גרגמל ולפעמים כיריבתו. במהלך הסדרה מנסה גם כן למצוא את כפר הדרדסים כדי לנקום בהם על כך שהם השמידו את "תכשיט" הקסם שלה. כדי למצוא את הכפר היא מטילה על עצמה כישוף אשר הופך אותה לדרדס. דרדסאבא כינה אותה "נחרני" בשל הנחירה האופיינית לה המשולבת בדיבור שלה- עובדה אשר בסוף חושפת את זהותה האמיתית ומסכלת את תוכניתה.
  • בלשזר: הוא סנדקו של גרגמל, מופיע בסרט "הדרדסים באים". גרגמל גונב ממנו ספר קסמים כדי להפוך דרדסים לזהב. בסדרה הוא מופיע לראשונה כשהוא שולח את שפירית כדי להסגיר לידו את דרדסאבא וזאת בתמורה לחירותה של שפירית.
  • רוע : עוזרו החדש של גרגמל שמופיע בעונות האחרות.
  • ויליאם וג'ון: חבריהם של הדרדסים אשר הופיעו לראשונה בסרט "הדרדסים וחליל הקסם".
  • קלוריה הגאריס מכשפה מרושעת שהופיעה בעונות האחרונות

בעלי חיים

  • חתחתול: חתול, עוזרו הרשע לא פחות של גרגמל. חתחתול רוצה לאכול את הדרדסים, אך לעולם לא מצליח. בעל צחוק מרושע כמו של גרגמל.
  • בת-כנף: חסידה, אמצעי התחבורה היעיל ביותר של הדרדסים.
  • הנשר המפלצתי: נשר שכשהיה גוזל טעם בטעות את הדשן המסוכן שהמציא דרדסאבא וגרם להרס בכפר. בסרט דרדסים: הכפר האבוד גרגמל משתמש בו כדי לתפוס את הדרדסים.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הדרדסים - דמויות בוויקישיתוף