הולך רגל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: דוגמה\1, אזור
שורה 8: שורה 8:
במקרה של [[תאונת דרכים]] שכוללת [[תאונת דרכים|התנגשות]] בין כלי רכב להולך הרגל, רבים הסיכויים לפגיעה חמורה. לכן, יצרני הרכב מנסים לשפר לא רק את הבטיחות של נוסעי הרכב, אלא גם את בטיחותם של הולכי הרגל במקרה של פגיעה, בעזרת עיצוב מחודש של חרטום הרכב. דירוג ה[[בטיחות]] של ארגון [[EuroNCAP]] מדרג גם נתון זה בכוכבי הבטיחות.
במקרה של [[תאונת דרכים]] שכוללת [[תאונת דרכים|התנגשות]] בין כלי רכב להולך הרגל, רבים הסיכויים לפגיעה חמורה. לכן, יצרני הרכב מנסים לשפר לא רק את הבטיחות של נוסעי הרכב, אלא גם את בטיחותם של הולכי הרגל במקרה של פגיעה, בעזרת עיצוב מחודש של חרטום הרכב. דירוג ה[[בטיחות]] של ארגון [[EuroNCAP]] מדרג גם נתון זה בכוכבי הבטיחות.


ישנם גם איזורים המיועדים להולכי רגל בלבד. לדוגמא, [[מדרחוב]] הוא [[רחוב]] [[עיר|עירוני]], בו [[כלי רכב]] ממונעים, ביניהם [[מכונית|מכוניות]] ו[[תחבורה ציבורית]], אינם רשאים לנסוע.
ישנם גם אזורים המיועדים להולכי רגל בלבד. לדוגמה, [[מדרחוב]] הוא [[רחוב]] [[עיר|עירוני]], בו [[כלי רכב]] ממונעים, ביניהם [[מכונית|מכוניות]] ו[[תחבורה ציבורית]], אינם רשאים לנסוע.


נושא שתופס תאוצה בשנים האחרונות הוא ה[[הליכתיות]], מדד למידת נוחות ובטיחות ההליכה באיזור מסוים, עבור הולכי הרגל. ערים רבות מקדמות את נושא ההליכתיות בעירם והפיכת הערים לנעימות יותר להולכי הרגל, בין היתר במטרה להקטין את השימוש ברכב הפרטי וכתוצאה מכך את [[זיהום אוויר|זיהום האוויר]] ופקקי התנועה הכבדים הנלווים לו וכן הגברת מידת ה[[פעילות גופנית|פעילות הגופנית]] של התושבים למטרות בריאות.
נושא שתופס תאוצה בשנים האחרונות הוא ה[[הליכתיות]], מדד למידת נוחות ובטיחות ההליכה באזור מסוים, עבור הולכי הרגל. ערים רבות מקדמות את נושא ההליכתיות בעירם והפיכת הערים לנעימות יותר להולכי הרגל, בין היתר במטרה להקטין את השימוש ברכב הפרטי וכתוצאה מכך את [[זיהום אוויר|זיהום האוויר]] ופקקי התנועה הכבדים הנלווים לו וכן הגברת מידת ה[[פעילות גופנית|פעילות הגופנית]] של התושבים למטרות בריאות.


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־04:12, 1 במאי 2019

מעבר חצייה עבור הולכי רגל
סימון הולך רגל

הולך רגל הוא אדם שנע ממקום למקום באמצעות הליכה רגלית. הולכי הרגל חולקים את המרחב התחבורתי עם אופניים, מכוניות, וכלי תחבורה אחרים. מהירות הולך הרגל היא בממוצע 3-5 קמ"ש.

בטיחות הולכי רגל

בעיר גדולה הולכי הרגל מנהלים חיים מלאי סבל. בשבילם הנהיגו מעין גטו תחבורתי. מרשים להם לחצות את הרחובות רק בצמתים, זאת אומרת דווקא במקומות שבהם התנועה ערה ביותר ושבהם ניתן לנתק את חוט-השערה, שעליו תלויים בדרך כלל חייו של הולך הרגל, בדרך הקלה ביותר.[1]

הולכי רגל פגיעים מאוד במרחב התחבורתי ועל כן הוקצה עבורם מרחב מיוחד בו הם יכולים ללכת בבטחה, המדרכה, בנפרד מהכבישים המשרתים את כלי הרכב. הולכי הרגל חוצים את הכבישים במעברי חציה מסומנים. לפני המעברים חייבים כלי רכב להאט, ובמקרה הצורך לעצור ולתת זכות קדימה להולכי רגל. הולך הרגל, מצידו, חייב להסתכל לשני הצדדים ולוודא שהכביש פנוי לפני שהוא חוצה. חלק ממעברי החציה מרומזרים ברמזור להולכי רגל.

במקרה של תאונת דרכים שכוללת התנגשות בין כלי רכב להולך הרגל, רבים הסיכויים לפגיעה חמורה. לכן, יצרני הרכב מנסים לשפר לא רק את הבטיחות של נוסעי הרכב, אלא גם את בטיחותם של הולכי הרגל במקרה של פגיעה, בעזרת עיצוב מחודש של חרטום הרכב. דירוג הבטיחות של ארגון EuroNCAP מדרג גם נתון זה בכוכבי הבטיחות.

ישנם גם אזורים המיועדים להולכי רגל בלבד. לדוגמה, מדרחוב הוא רחוב עירוני, בו כלי רכב ממונעים, ביניהם מכוניות ותחבורה ציבורית, אינם רשאים לנסוע.

נושא שתופס תאוצה בשנים האחרונות הוא ההליכתיות, מדד למידת נוחות ובטיחות ההליכה באזור מסוים, עבור הולכי הרגל. ערים רבות מקדמות את נושא ההליכתיות בעירם והפיכת הערים לנעימות יותר להולכי הרגל, בין היתר במטרה להקטין את השימוש ברכב הפרטי וכתוצאה מכך את זיהום האוויר ופקקי התנועה הכבדים הנלווים לו וכן הגברת מידת הפעילות הגופנית של התושבים למטרות בריאות.

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ מתוך הספר עגל הזהב