ספיידרמן בקולנוע – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 161: שורה 161:
בסדרת סרטי ספיידרמן מככבים [[אנסמבל (משחק)|אנסמבל]] של שחקנים, כולל מספר הופעות אורח של דמויות מחוברות הקומיקס.
בסדרת סרטי ספיידרמן מככבים [[אנסמבל (משחק)|אנסמבל]] של שחקנים, כולל מספר הופעות אורח של דמויות מחוברות הקומיקס.


{| class="wikitable" Class="wikitable" style="font-size:90%; line-height:1.2"
{| class="wikitable" Class="wikitable"
|-
|-
! rowspan="2" | דמות
! rowspan="2" | דמות

גרסה מ־01:39, 7 במאי 2019

ספיידרמן בכנס קומיק-קון, סן דייגו, 2013.

ספיידרמן, דמות קומיקס של גיבור על שנוצרה על ידי סטן לי וסטיב דיטקו ושהופיעה בחוברות קומיקס בהוצאת מארוול קומיקס, הופיעה בעשרה סרטי לייב אקשן מאז שהופיעה לראשונה בשנת 1962.

בשנת 1999, הזכויות הקולנועיות על ספיידרמן נרכשו על ידי סרטי סוני לאחר שהיו בקיפאון למשך כמעט 25 שנה, מאז צאתו של סרט לייב אקשן ראשון של ספיידרמן בשנת 1977. סוני רכשה ממטרו גולדווין מאייר את התסריטים הקודמים שפותחו בידי קנון גרופ, סרטי קרולקו וניו קנון. בנוסף, האולפנים שכרו את התסריטאי דייוויד קפ שיעבוד על שכתוב תסריטו של ג'יימס קמרון. הבמאי סם ריימי נבחר על פני הבמאים רולנד אמריך, טים ברטון, כריס קולומבוס ודייוויד פינצ'ר לביים את הסרט בתחילת שנת 2000. בסדרת הסרטים של ריימי - הכוללת את הסרטים "ספיידרמן" (2002), "ספיידרמן 2" (2004) ו-"ספיידרמן 3" (2007) - מככבים אנסמבל של שחקנים כדוגמת טובי מגווייר, קירסטן דאנסט, ג'יימס פרנקו, רוזמרי האריס, קליף רוברטסון, ג'יי קיי סימונס, וילם דפו, אלפרד מולינה, תומאס היידן צ'רץ, טופר גרייס, ברייס דאלאס הווארד וג'יימס קרומוול.

סם ריימי התכוון להמשיך את סדרת ספיידרמן שלו, אולם בעקבות חילוקי דעות שהתגלעו בינו לבין אולפני הסרטים וכן חוסר שביעות רצונו מהסרט השלישי, הוא עזב את הפרויקט והוחלט לאתחל מחדש את סרטי הסדרה עם במאי ושחקנים חדשים. בשנת 2012 יצא הסרט "ספיידרמן המופלא" - הראשון בסדרת הסרטים השנייה, בבימויו של מארק ווב ובכיכובם של אנדרו גארפילד, אמה סטון, סאלי פילד, מרטין שין, דיין דיהן, פליסיטי ג'ונס, כריס קופר, ריס איפנס, ג'יימי פוקס, פול ג'יאמטי ודניס לירי. בשנת 2014 יצא סרט ההמשך - "ספיידרמן המופלא 2"

זיכיון הסרטים מדורג במקום השמיני ברשימת הזיכיונות שוברי הקופות הגדולים בכל הזמנים, לפי Box Office Mojo.

בפברואר 2015, אולפני מארוול הודיעו שספיידרמן ייקח חלק ביקום הקולנועי של מארוול, עם סרט סולו שמתוכנן לשנת 2017.[1] כחודש לאחר מכן אושר שדמותו תופיע ב"קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים".[2] בשנת 2017 יצא סרט הקולנוע "ספיידרמן: השיבה הביתה" בבימויו של ג'ון וואטס ובכיכובו של טום הולנד כספיידרמן ובשנת 2018 יצא הסרט החדש ספיידרמן: ממד העכביש שייצא בקרוב לאקרנים בגרסת האנימציה.

סרטי סם ריימי

הלוגו לטרילוגיית סרטי ספיידרמן של סם ריימי.

ספיידרמן (2002)

ערך מורחב – ספיידרמן (סרט)

הסרט הראשון בסדרת ספיידרמן של סם ריימי יצא לאקרנים ב-3 במאי 2002, לאחר שצילומי הסרט נערכו בערים ניו יורק ולוס אנג'לס בין 8 בינואר ל-30 ביוני 2001. עם צאתו, הסרט זכה להצלחה קופתית מרשימה עם סכום הכנסות של כ-821 מיליון דולר לעומת תקציב הפקה של כ-140 מיליון דולר. סרט זה היה הראשון בתקופתו שעבר את רף מאה מיליון הדולרים להכנסות בסוף השבוע הראשון להקרנתו. הוא היה מועמד לפרס אוסקר בקטגוריות האפקטים המיוחדים ועיבוד הסאונד, לפרס הוגו על העיבוד הדרמטי הטוב ביותר וכן לפרס באפט"א על האפקטים המיוחדים.

הסרט מביא את מעלליו של פיטר פארקר (מגולם על ידי טובי מגווייר), תלמיד תיכון יתום מאב ומאם, אשר מנסה להשיג את תשומת לבה של שכנתו מרי ג'יין ווטסון (מגולמת על ידי קירסטן דאנסט). בזמן טיול כיתת המדעים, פיטר ננשך בידי עכביש-על מהונדס גנטית. כתוצאה מכך, פיטר מפתח כוחות על-אנושיים, ביניהם כוח ומהירות מוגברים וכן היכולת לטפס על קירות ולייצר קורי עכביש. אחרי שדודו האהוב בן (מגולם על ידי קליף רוברטסון) נרצח - רצח שאותו פיטר יכול היה למנוע בקלות - הנער מבין שעליו להשתמש בכוחותיו החדשים כדי להגן על העיר ניו יורק. בינתיים, התעשיין האמיד נורמן אוסבורן (מגולם על ידי וילם דפו) ואביו של חברו הטוב של פיטר הארי אוסבורן (מגולם על ידי ג'יימס פרנקו) מזריק לעצמו נסיוב נסיוני לשיפור יכולות אשר גורם להתפתחותה של אישיות פסיכוטית ורצחנית. הוא עוטה על עצמו חליפת קרב צבאית והופך לגובלין הירוק השדוני, שמטיל את חתתו על העיר. פיטר כספיידרמן צריך ללחום בגובלין הירוק ולנסות להביע את רגשותיו האמיתיים כלפי מרי ג'יין.

ספיידרמן 2 (2004)

ערך מורחב – ספיידרמן 2

סרט ההמשך יצא לאקרנים ב-30 ביוני 2004, לאחר שצילומי הסרט נערכו בערים שיקגו ולוס אנג'לס בין אפריל לדצמבר 2003. הסרט זכה לביקורות משבחות, ונחשב לסרט הקומיקס הטוב ביותר עם הכנסות של למעלה מ-783 מיליון דולר. הוא זכה בפרס אוסקר בקטגוריית האפקטים המיוחדים וחמישה פרסי סאטורן בקטגוריות סרט הפנטזיה הטוב ביותר, הבמאי, השחקן הראשי, הכתיבה והאפקטים המיוחדים.

שנתיים לאחר מאורעות הסרט הראשון, פיטר פארקר נאבק לשמור על איזון בין חייו כגיבור-על לבין חייו הפרטיים. מרי ג'יין כעת מאורסת לבנו של ג'יימסון, וחברו הטוב הארי אוסבורן נשבע לנקום בספיידרמן על מות אביו. כל אותם מתחים שבחייו הכפולים של פיטר גורמים לכוחותיו להיחלש, והוא חוזה בעלייתו של איום חדש בדמותו של דוקטור אוקטופוס - מדען מטורף בשם אוטו אוקטביוס (מגולם על ידי אלפרד מולינה) בעל ארבע זרועות מכניות המחוברות לעמוד השדרה שלו. אוקטביוס מחפש לשחזר ניסוי מדעי מסוכן של היתוך גרעיני שיכול להשמיד את ניו יורק, ויוצא למסע הרס ברחבי העיר. פיטר חייב להגיע להחלטה בין חיים רגילים להם הוא משתוקק לבין האחריות המוטלת עליו להגן על ניו יורק כספיידרמן.

ספיידרמן 3 (2007)

ערך מורחב – ספיידרמן 3

הסרט יצא לאקרנים ב-16 באפריל 2007, לאחר שצילומי הסרט נערכו בערים לוס אנג'לס, קליבלנד וניו יורק בין ינואר ליולי 2006. בניגוד לשני קודמיו, הסרט זכה לביקורת מעורבות בשל התמקדות בדמויות רבות מהקומיקס יותר מאשר בעלילה. אולם, הוא זכה להכנסות גבוהות בקופות עם סכום של כ-890 מיליון דולר, וכן היה לסרט היקר ביותר בכל הזמנים - שיא שנשבר מאוחר יותר בידי שודדי הקאריביים: סוף העולם.

מספר חודשים לאחר סוף הסרט השני בסדרה, פיטר פארקר נהנה מאור הזרקורים כספיידרמן, ומוצא איזון בין חייו כגיבור-על לבין חייו עם אהובתו מרי ג'יין ווטסון. הארי אוסבורן מחליט לבצע את נקמתו והופך לגובלין החדש כמו אביו, הגובלין הירוק. אדי ברוק (מגולם על ידי טופר גרייס), צלם עיתונות נוסף בעיתון "הדיילי ביוגל", מתחרה בפארקר ויוצא להכפיש את שמו של ספיידרמן. בינתיים, פלינט מארקו (מגולם על ידי תומאס היידן צ'רץ) הוא אסיר נמלט שנופל לתוך מאיץ חלקיקים והופך למפלצת חול משנה צורה הידועה בשם סאנדמן. הוא יוצא למסע שודים כדי לגייס כסף למען בתו החולה. פארקר מגלה שמארקו הוא האיש שאחראי למותו של הדוד בן, מה שגורם לצידו האפל להתגבר עליו. יצר הנקמה משתלט עליו סופית כאשר מופיע חומר סימביוטי חייזרי שמתאחד עמו ומביא ליצירתה של חליפת ספיידרמן חדשה ושחורה. כאשר פיטר מצליח לשחרר את עצמו מעול הסימביוט, זה האחרון מוצא לעצמו מארח חדש - אדי ברוק, שהופך ליצור ונום.

סרטי מארק ווב

הלוגו לסדרת סרטי ספיידרמן המופלא של מארק ווב.

ספיידרמן המופלא (2012)

ערך מורחב – ספיידרמן המופלא

הסרט החדש יצא לאקרנים ב-30 ביוני 2012, לאחר שצילומי הסרט נערכו בלוס אנג'לס וניו יורק בין דצמבר 2010 לאפריל 2011. עם תסריט מחוספס ועכשווי שהושווה ל"באטמן מתחיל" של כריסטופר נולאן[3], הסרט הפך לשובר קופות וזכה לביקורות חיוביות ולהכנסות של 752 מיליון דולר.

הסרט מציג מחדש את סיפור מקורו של פיטר פארקר (מגולם על ידי אנדרו גארפילד), תלמיד תיכון וחבר ללימודים של גוון סטייסי (מגולמת על ידי אמה סטון), שננשך בידי עכביש מהונדס גנטית והחל לפתח את כוחותיו. פארקר - שהתייתם בגיל צעיר וכעת גר עם דודו ודודתו - מנסה לגלות על מה אביו עבד, והדבר מוביל אותו לשותפות עם קורטיס קונורס (מגולם על ידי ריס איפנס), מדען קטוע יד שאובססיבי לפתח נסיוב שמגדל מחדש איברים קטועים. כאשר קונורס מפוטר מעבודתו הוא מחליט להזריק את הנסיוב לעצמו אך סובל מתופעות לוואי שהופכות אותו לנבל-על בשם הלטאה.

ספיידרמן המופלא 2 (2014)

ערך מורחב – ספיידרמן המופלא 2

סרט ההמשך לסדרת הסרטים של מארק ווב יצא לאקרנים ב-16 באפריל 2014, לאחר שצילומי הסרט נערכו בניו יורק בין פברואר ליוני 2013. עד כה, ביקורות הסרט משבחות את הסרט על הפן הבידורי שבו והכימיה בין שני השחקנים הראשיים (אנדרו גארפילד ואמה סטון), על אף הצפיפות הרבה עקב דמויות הקומיקס הרבות שבסרט. לאחר מאורעות הסרט הקודם ,פיטר אוהב להיות הגיבור האהוב ספיידרמן ונהנה מזמן איכות עם חברתו גוון. אבל הוא מגלה כי עליו להתמודד מול אויב חדש ורב עוצמה הקורא לעצמו אלקטרו (מגולם בידי ג'יימי פוקס).

ששת המרושעים

אולפני סוני תכננו להפיק סרט המאחד כמה נבלי על מחוברות הקומיקס של ספיידרמן בבימויו של דרו גודארד, אך טרם נודע מעמד הפרויקט והסרט. תאריך יציאתו של הסרט תוכנן ל-11 בנובמבר 2016 והיה צפוי להתמקד בקבוצה ששת המרושעים אשר יתאחדו נגד ספיידרמן ומבין יריביו נמנים דוקטור אוקטופוס, הנשר, ריינו (שמגולם על ידי פול ג'יאמטי), מיסטריו וקרייבן הצייד שמנהיגם הוא הארי אוסבורן (שמגולם על ידי דיין דיהן) שנוטל את זהות הגובלין הירוק. תוכנן כי בסרט תהיה רמיזה לסרט הספין-אוף הבא על ונום ב-2017 כאשר ספיידרמן ילבש את החליפה השחורה.

בפברואר 2015 הכריזו מארוול וסוני כי ספיידרמן יהיה חלק מהיקום הקולנועי של מארוול. עקב כך סרט זה בוטל, אך נשאר בפיתוח.

היקום הקולנועי של מארוול

ב-5 בפברואר 2015, סרטי סוני ואולפני מארוול שיחררו הצהרה משותפת לפיה ספיידרמן יופיע ביקום הקולנועי של מארוול, כאשר הדמות תופיע בסרט נוסף של היקום הקולנועי וכן בסרט משלה, וזהו אתחול מחודש לכל סרטי דמות שהיו[4], בכך נדחו על הסף תוכניות להפיק סרט המשך לספיידרמן המופלא 2.

ספיידרמן: השיבה הביתה (2017)

ערך מורחב – ספיידרמן: השיבה הביתה

לפי הסכם שנחתם בין איימי פסקל מאולפני סוני לבין נשיא אולפני מארוול קווין פייגי, דמותו של ספיידרמן תופיע קודם באחד מסרטי היקום הקולנועי של מארוול לפני שתזכה לסרט משלה, שייצא לאקרנים ביולי 2017. לדבריו של פייגי, סרט הסולו של ספיידרמן לא יבסס את סיפור מקורו של ספיידרמן, כפי שנעשה בסרטים הקודמים.

ב-23 ביוני 2015 הוכרז רשמית שהשחקן הבריטי הצעיר טום הולנד יגלם את ספיידרמן בסרט משלו בבימויו של ג'ון וואטס, וכי הוא יופיע לראשונה בסרט "קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים".

ג'ון פרנסיס דיילי וג'ונתן מ. גולדשטיין נשכרו כתסריטאים לסרט הצפוי. בסרט ספיידרמן הצפוי לוהקו טום הולנד כספיידרמן, זנדאיה לוהקה לתפקיד נשי ראשי ומריסה טומיי לוהקה לגלם את הדודה מי.

באפריל 2016 נודע שהסרט ייקרא "Spiderman: Homecoming". ביוני 2016 התחילו צילומי הסרט באטלנטה.

ב-5 ביולי 2017 יצא הסרט לאקרנים בישראל.

ונום (2018)

ערך מורחב – ונום (סרט)

סוני המשיכה את הפיתוח הארוך של הסרט ממרץ 2016. שנה לאחר מכן, סקוט רוזנברג וג'ף פינקר נשכרו כתסריטאים לסרט. במאי 2017, סוני הודיעה כי טום הארדי יגלם את אדי ברוק/ונום ורובן פליישר יביים את הסרט. הסרט צפוי לצאת ב-5 באוקטובר 2018.

סילבר ובלאק

סוני ניסתה מספר פעמים להפיק סרטי ספין-אוף על דמויות נשיות מעולמו של ספיידרמן בקומיקס. במרץ 2017 פורסם שכריס יוסט נבחר לשמש כתסריטאי לסרט, בו יככבו דמויותיהן של החתולה השחורה וסילבר סייבל. במאי 2017, סוני הודיעה שהסרט ייקרא "סילבר ובלאק" ושג'ינה פרינס-בית'ווד נשכרה למלאכת הבימוי.

יקום מארוול של סוני

לפני ההסכם בין מארוול לסוני, סוני פיתחה מספר סרטי ספין-אוף שמבוססים על דמויות מהיקום של ספיידרמן. בעקבות העסקה, פיתוח הסרטים נגנז, כדי להתמקד בעסקה עם מארוול. במרץ 2016, סוני הודיעה על המשך פיתוח הסרט המבוסס על דמותו של ונום, כאשר הסרט יתקיים ביקום משלו, הנפרד מהיקום הקולנועי של מארוול. במאי 2017 סוני הודיעה כי ונום יהווה כסרט הראשון ב"יקום מארוול של סוני". במהלך החודש המפיק קווין פייגי ציין כי אין למארוול תוכניות לערב את ונום ביקום הקולנועי, מאחר שהסרט הוא פרויקט בלעדי של סוני, אך איימי פסקל הודיעה כי סוני מעוניינת שהסרטים החדשים שלהם יתרחשו ב"אותו עולם" של "ספיידרמן: השיבה הביתה", כשהיא מתארת אותם כ"תוספת" לעולם הזה. ביוני 2017 קיבל "יקום מארוול של סוני" תפנית מפתיעה כאשר איימי פסקול הודיעה כי הסרט ונום והסרט סילבר ובלאק יהיה חלק מהיקום של ספיידרמן: "השיבה הביתה", היקום הקולנועי של מארוול, עקב כך נוצר המצב כי אין לנו כמעט מידע על יקום מארוול של סוני.

פרויקטים פוטנציאלים נוספים

סרטי אנימציה

ספיידרמן: ממד העכביש

ערך מורחב – ספיידרמן: ממד העכביש

באפריל 2015, הכריזה סוני שפיל לורד וכריסטופר מילר יכתבו ויפיקו סרט אנימציה קומי על ספיידרמן שיופץ על ידי אולפני ההנפשה של סוני. במקור, הסרט אמור לצאת לאקרנים ב-21 בדצמבר 2018, אולם סוני הכריזה ב-26 באפריל 2017 שההקרנה תצא שבוע לפני ב-13 בדצמבר 2018.[5][6] ב-20 ביוני 2016 הוליווד ריפורטר אמר כי בוב פארסיצאטי יביים את הסרט.[7] סוני הכריזה שמיילס מוראלס יהיה הספיידרמן בסרט ופיטר רמזי יהיה במאי המשנה.[8]

הכנסות הסרטים

סרט תקציב בדולר אמריקאי תאריך יציאה סכום הכנסות בדולר אמריקאישגיאת לואה: (בקריאה לתבנית:הערה) תוכן כפול: הכנסות סרטי ספיידרמן, באתר Box Office Mojo וגם ימין=כן.
ארצות הברית מחוץ לארצות הברית כלל עולמי
ספיידרמן 139,000,000 3 במאי 2002 403,706,375 418,002,176 821,708,551
ספיידרמן 2 200,000,000 30 ביוני 2004 373,585,825 410,180,516 783,766,341
ספיידרמן 3 258,000,000 4 במאי 2007 336,530,303 554,341,323 890,871,626
ספיידרמן המופלא 230,000,000 3 ביולי 2012 262,030,663 495,900,000 757,930,663
ספיידרמן המופלא 2 250,000,000 2 במאי 2014 202,853,933 506,128,390 708,982,323
ספיידרמן: השיבה הביתה 175,000,000 7 ביולי 2017 334,201,140 545,965,784 880,166,924
סכום כולל 1,252,000,000 1,912,908,239 2,930,518,189 4,843,426,428
ממוצע לסרט 208,666,667 318,818,040 488,419,698 807,237,738

דמויות ושחקנים

בסדרת סרטי ספיידרמן מככבים אנסמבל של שחקנים, כולל מספר הופעות אורח של דמויות מחוברות הקומיקס.

דמות סרטי סם ריימי סרטי מארק ווב היקום הקולנועי של מארוול
ספיידרמן ספיידרמן 2 ספיידרמן 3 ספיידרמן המופלא ספיידרמן המופלא 2 קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים ספיידרמן: השיבה הביתה
פיטר פארקר
ספיידרמן
טובי מגווייר אנדרו גארפילד טום הולנד
מיי פארקר רוזמרי האריס סאלי פילד מריסה טומיי
בן פארקר קליף רוברטסון מרטין שין
הארי אוסבורן ג'יימס פרנקו דיין דיהן
מרי ג'יין ווטסון קירסטן דאנסט
גוון סטייסי ברייס דאלאס הווארד אמה סטון
פלאש תומפסון ג'ו מנגניילו ג'ו מנגניילו כריס זילקה טוני רוולורי
ג'יי ג'ונה ג'יימסון ג'יי קיי סימונס
בטי ברנט אליזבת' בנקס
רובי רוברטסון ביל נאן
ג'ון ג'יימסון דניאל גיליס
קפטן ג'ורג' סטייסי ג'יימס קרומוול דניס לירי
פלישיה הארדי פליסיטי ג'ונס
ריצ'רד ומרי פארקר קמפבל סקוט
אמבת' דייוויץ
אליסטייר סמיית' בי ג'יי נובאק
נורמן אוסבורן
הגובלין הירוק
וילם דפו כריס קופר
ד"ר אוטו אוקטביוס
דוקטור אוקטופוס
אלפרד מולינה
ד"ר קורט קונורס
הלטאה
דילן בייקר (כד"ר קונורס בלבד) ריס איפנס
אדי ברוק
ונום
טופר גרייס
פלינט מארקו
סאנדמן
תומאס היידן צ'רץ
מקס דילון
אלקטרו
ג'יימי פוקס
אלכסיי סיטסביץ'
ריינו
פול ג'יאמטי

סרטים שאינם בפיתוח

ביוני 2013 הכריזה סוני כי בכוונתה להוציא את סרט ההמשך ל"ספיידרמן המופלא 2" ביוני 2016. בדצמבר 2013 אישר אנדרו גארפילד כי הוא חתם על חוזה לגילום דמותו של גיבור העל בסרט השלישי בסדרה ובפברואר 2014 אישרה סוני כי מארק ווב נשכר לביים גם את הסרט השלישי. בקיץ 2014 טען מארק ווב כי התסריט יתמקד בניסיונות השיקום של פיטר פארקר לאחר מותה של גוון סטייסי וביולי 2014 הצהירה סוני כי צאת הסרט נדחה לשנת 2018. מארק ווב טען כי נורמן אוסבורן יופיע גם בסרט השלישי בסדרה, אלא שבדצמבר 2014 (עקב מתקפת ההאקרים על סרטי סוני) נטען כי אנדרו גארפילד שגילם את ספיידרמן פוטר על ידי סוני ושוחרר מהחוזה שחתם לגילום הדמות בסרט המשך אפשרי[דרוש מקור]. הטענה התבררה כשקרית כאשר בינואר 2015 פורסמה הודעה מטעם חברת הליהוק ביל בקמן, לפיה צילומי הסרט צפויים להתחיל בניו יורק בהמשך שנת 2015 ובסרט ההמשך "ספיידרמן המופלא 3" צפויים היו לככב אנדרו גארפילד כפיטר פארקר ודיין דיהן כהארי אוסבורן[9][10][11].

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ספיידרמן בקולנוע בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Sony Pictures Entertainment Brings Marvel Studios Into The Amazing World Of Spider-Man, February 9th 2015
  2. ^ Jeremy Renner Confirmed to Appear in Captain America: Civil War, Spencer Perry, March 7th 2015
  3. ^ Next 'Spider-Man' film will be a gritty, contemporary reboot of the franchise, Nicole Sperling, January 11th 2010
  4. ^ Sony Pictures Entertainment Brings Marvel Studios Into The Amazing World Of Spider-Man, February 9th 2015
  5. ^ McNary, Dave (23 בדצמבר 2015). "Spider-Man Animated Movie Pushed Back to December 2018". Variety. נבדק ב-23 בדצמבר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ Freeman, Molly (26 באפריל 2017). "Animated Spider-Man Movie Release Date Moved Up a Week". Screen Rant. נבדק ב-27 באפריל 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ Kit, Borys (20 ביוני 2016). "Sony Unveils Plans for Animated 'Spider-Man' and 'Emojimovie: Express Yourself'". The Hollywood Reporter. נבדק ב-20 ביוני 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ Mendelson, Scott (18 בינואר 2017). "Sony's Animated 'Spider-Man' Movie To Star Miles Morales". Forbes. נבדק ב-7 בפברואר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ ‘The Amazing Spider-Man 3' Casting Update: Andrew Garfield To Reprise Role As Peter Parker—Report
  10. ^ Is Sony Already Preparing Amazing Spider-Man 3 With Andrew Garfield?
  11. ^ Should ‘The Amazing Spider-Man 3′ Still Happen?