ספיידרמן (משחק וידאו, 2018) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 13: שורה 13:
|מצבי משחק=שחקן יחיד
|מצבי משחק=שחקן יחיד
|דירוג=T {{כ}}<small>([[Entertainment Software Rating Board|ESRB]])</small>{{הערה|{{קישור כללי|הכותב=Entertainment Software Rating Board{{כ}}|כותרת=Spider-Man Rating|כתובת=http://www.esrb.org/ratings/Synopsis.aspx?Certificate=35681&Title=Spider-Man|שפה=אנגלית}}}}
|דירוג=T {{כ}}<small>([[Entertainment Software Rating Board|ESRB]])</small>{{הערה|{{קישור כללי|הכותב=Entertainment Software Rating Board{{כ}}|כותרת=Spider-Man Rating|כתובת=http://www.esrb.org/ratings/Synopsis.aspx?Certificate=35681&Title=Spider-Man|שפה=אנגלית}}}}
|פלטפורמות=[[פלייסטיישן 4|PlayStation 4]]
|פלטפורמות=[[פלייסטיישן 4]]
|מדיה=[[DVD]]{{ש}}[[הפצה דיגיטלית|הורדה דיגיטלית]]
|מדיה=[[DVD]]{{ש}}[[הפצה דיגיטלית|הורדה דיגיטלית]]
}}
}}

גרסה מ־09:03, 10 במאי 2019

תבנית:מידע משחק

ספיידרמןאנגלית: Marvel's Spider-Man, נקרא בקצרה גם Spider-Man) הוא משחק הרפתקאות-פעולה מסוגת גיבורי-על שפותח על ידי חברת "Insomniac Games" והופץ על ידי חברת "Sony Interactive Entertainment" באופן אקסקלוסיבי עבור הפלטפורמה פלייסטיישן 4, ומבוסס על דמותו של גיבור-העל ספיידרמן ממארוול קומיקס. עלילת המשחק פורסת סיפור מקורי וחדש אודות דמותו של ספיידרמן, שאינו קשור לשום עיבוד כלשהו שנעשה עד כה על דמותו של פיטר פארקר / ספיידרמן.

עם יציאתו לשוק, המשחק התקבל בביקורות חיוביות, והמבקרים שיבחו את המשחק וכינו אותו "משחק גיבורי-העל הטוב ביותר שנעשה עד כה", ושיבחו את המשחקיות, מערכת הקרבות ומכניקת ההתנודדות מהקורים, את הגרפיקה, קו העלילה המקורי ואת העיצוב המדויק להפליא של ניו יורק סיטי. למרות הביקורות החיוביות והמשבחות, על המשחק נמתח ביקורת בשל חוסר יכולתו להתחדש בתוכן מקורי הממלא את עולמו הפתוח.

משחקיות

המשחק כולל מצב עולם פתוח המבוסס על ניו יורק סיטי המודרנית, והוא משוחק מנקודת מבט שלישית. המשחק מציג מערכת קרבות משוכללת המשלבת בתוכה סדרת מהלכים ריאלסטית, יתרון חוש-העכביש של ספיידרמן ומהלכי סיום. בין המהלכים השונים, ספיידרמן מסוגל להדוף את האויבים שלו ולתלות אותם אל מעבר לגגות הבניינים השונים באמצעות הקורים שלו.[1] השחקן, כספיידרמן, מסוגל לנצל את יכולותיו המיוחדות להתנייד ברחבי העיר באמצעות קורי העכביש, טיפוס על קירות ואף לנצל אלמנטי משחקיות שונים כמו ניתורי פארקור, ייצור ושימוש בגאדג'טים שונים ומשוכללים, החלפת חליפות אלטרנטיביות בעלות יכולות שונות ומגוונות.[2][3][4] לאורך המשחק, מוצגים לשחקן שלושה עצי יכולות: קורה הקורים (Webslinger), המגן (Defender) והחדשן (Innovator), באמצעותם הוא יכול לקנות יכולות חדשות שמשדרגים ומחזקים את דמותו של ספיידרמן. נוסף למצב עולם הפתוח, המשחק כולל גם מצבי לחימה בסביבה מרובת אויבים, מצבי התגנבות ואירועי תגובה מהירים ("Quick time event"). במשחק, השחקן משחק לרוב את דמותו של ספיידרמן, ועם זאת, בנקודות מסוימות בעלילה מתאפשר לו לשחק את דמותו של פיטר פארקר, מרי ג'יין ווטסון ומיילס מוראלס - לרוב, כפיטר פארקר, השחקן נדרש לפתור חידות ופאזלים שונים הדורשים חשיבה והיגיון וכמרי ג'יין וכמיילס, השחקן נדרש להתגנב על מנת להגיע לאזורים מסווגים.

עלילה

דמויות

בנוסף לדמויותיהם של פיטר פארקר / ספיידרמן (יורי לוונטל), מרי ג'יין ווטסון (לורה ביילי) ומיילס מוראלס (נאדג'י ג'טר), מופיעים במשחק דמויותיהם של מיי פארקר (ננסי ליניארי), נורמן אוסבורן (מארק רולסטון), הארי אוסבורן (סקוט פורטר), יורי ואטאנבה (טארה פלאט), ג'יי ג'ונה ג'יימסון (דארין דה פול), ג'פרסון דייוויס (ראסל ריצרדסון), ריו מוראלס (ז'אקלין פינול), פלישה הארדי (אריקה לינדבק) וסילבר סאבלינובה / סילבר סייבל (ניקול אליז). נוסף על כן, במשחק ניתן לראות את הביוגרפיה של מורגן מייקלס (פיל מוריס), ואף ניתן לראות את סטן לי בהופעת אורח.[5][6][7]

במשחק מופיעים נבלים שונים מגלריית הנבלים של ספיידרמן וכן משאר היקום של מארוול קומיקס: מרטין לי / מיסטר נגטיב (סטיבן אויונג), וילסון פיסק / קינגפין (טראוויס וילינגהאם), הרמן שולץ / שוקר (דייב בי. מיטשל), מקס דילון / אלקטרו (ג'וש קיטון), אלכסיי סיטסביץ' / ריינו (פרד טאטאסיור), מק גארגן / העקרב (ג'וש ספייסק), אדריאן טומס / הנשר (דווייט שולץ), טוני מאסטרס / טאסקמאסטר (בריאן בלום), סקרובול (סטפני למלין), לוני לינקולן / טומסטון (קורי ג'ונס) ואוטו אוקטביוס / דוקטור אוקטופוס (ויליאם סאליירס).[6][8][9]

המשחק כולל מספר הפניות ואזכרים לדמויות אחרות מהיקום הקולנועי של מארוול, כמו דרדוויל, ג'סיקה ג'ונס, איירון פיסט, דוקטור סטריינג', הפנתר השחור והנוקמים.

רקע

במהלך עלילת המשחק, דמותו של פיטר פארקר היא בת 23, לאחר שסיים קולג' ופעל שמונה שנים תחת זהותו של ספיידרמן והוא כבר מיומן בתפקידו כמגן ניו יורק סיטי.[7] לאורך השנים, ספיידרמן סייע לרוב למשטרת ניו יורק ולקפטן יורי ואטאנבה ממשטרת ניו יורק במניעת ועצירת פשעים בעיר. בנוסף, פיטר התפטר מעבודתו ככתב-צלם ב"דיילי ביוגל" וכעת הוא עובד כמתמחה של דוקטור אוקטביוס ועוזר לו במחקרו לפיתוח השתלת טכנולוגיית איברים מלאכותית בבני אדם, ואילו מרי ג'יין תפסה את מקומו ככתבת ב"דיילי ביוגל" ואף נפרדה ממנו. בנוסף, בחלוף שמונה השנים, דודתו של פיטר, דודה מיי, החלה להתנדב במחסה לחסרי בית בראשותו של מרטין לי.[10]

עלילת המשחק

עם תחילת המשחק, השחקן נכנס לנעליו של פיטר פארקר / ספיידרמן במהלך משימת סיוע לקפטן יורי ואטאנבה ולמשטרת ניו יורק נגד אנשיו של וילסון פיסק, בסופה המשטרה עוצרת את פיסק ומשיגה מספיק ראיות עבור צו חיפוש. לאחר מכן, פיטר חוקר פריצה אפשרית לבית מכירות פומביות שמאחסן את אוסף האמנות של פיסק, שם הוא נתקל בחברתו לשעבר, מרי ג'יין ווטסון, כשבמקביל מגיעים לשם בריונים חמושים רעולי פנים שמחפשים קובץ מידע. מרי ג'יין מוצאת את הקובץ, אשר מכיל מידע מפורט אודות פרויקט סודי בשם "נשימת השטן", אך הבריונים לוקחים ממנה את הקובץ ונמלטים. חרף ההיסטוריה המשותפת שלהם, פיטר ומרי ג'יין מסכימים לעבוד יחד במטרה לחקור את הגניבה. פיטר מתייעץ עם מרטין לי על מקורם של רעולי הפנים, ולי מציין שהם משויכים לקבוצה בשם "השדים" ומזהיר את פיטר לא לחקור יותר אודותם. פיטר, שעוזר לדוקטור אוטו אוקטביוס במעבדה שלו, חוזר לסיים את העבודה על הזרוע המלאכותית שלהם, אבל ראש העיר נורמן אוסבורן מחליט לסגור בפתאומיות את המעבדה, גונב את מחקרו של אוקטביוס, ומפסיק את מימון המענק שלו מטעם העיר.

בינתיים, השדים ממשיכים לתקוף את הנכסים של פיסק ואחזקותיו. אחרי כמה ניצחונות נגדם בסיועו של הקצין ג'פרסון דייוויס, פיטר משתתף בעצרת עבור מסע הבחירות מחדש של אוסבורן עם דייוויס, מרי ג'יין, ומיילס וריו מוראלס. עם זאת, ראש העיר אוסבורן מקבל איום אנונימי, שמבטיח להרוס אותו ואת העיר שלו, איום שגורם לו לעזוב את העצרת מוקדם. בדיוק אז השדים תוקפים את העצרת עם מחבלים מתאבדים, שהורגים רבים מהמשתתפים, כולל דייוויס, שהוא אביו של מיילס. פיטר עד לשינוי הצורה של לי למיסטר נגטיב, שמוביל את המתקפה על העצרת, אך הוא מאבד את הכרתו בעקבות הפיצוץ.

בעקבות הפיגוע, מיילס מצטרף לבית המחסה של לי כמתנדב, שם הוא פוגש את פיטר, ומתיידד איתו במהירות. במקביל, אוסבורן שוכר שכירת חרב בשם סילבר סייבל במטרה לחסל את השדים. סייבל אינה סומכת על פיטר ומקשה עליו ללא הרף. במקביל, פיטר ממשיך לרדוף אחר מיסטר נגטיב והשדים, ומגלה בתהליך שללי יש טינה אישית נגד אוסבורן ושהוא מבקש לגנוב את "נשימת השטן", נשק ביולוגי שאוסבורן יצר בשוגג במהלך חיפוש אחר תרופה אוניברסלית עבור מחלות גנטיות. לי מצליח לגנוב את "נשימת השטן" ומנסה לפזר אותו בתחנת גרנד סנטרל, אך הניסיון מסוכל על ידי מאמציהם המשותפים של פיטר ומרי ג'יין, ולי נעצר ונשלח ל"רפסודה", בית סוהר ביטחוני. בינתיים, דוקטור אוקטביוס נהיה אובססיבי עד שיגעון בחיפוש אחר נקמה באוסבורן ומתחיל לפתח עוד יותר את הזרועות המלאכותיות שלו, והופך אותם לדגם דמוי זרועות תמנון הנשלט באמצעות שתל עצבי שלא נבדק. דאגתו של פיטר, שמגלה על כך, הולכת וגוברת נוכח החשש שהשתל העצבי עלול להשפיע לרעה על מצבו הנפשי של אוקטביוס.

עם זרועותיו החדשות, אוקטביוס תוקף הן את האי של רייקר והן את ה"רפסודה" תחת זהותו החדשה כדוקטור אוקטופוס, ומשחרר את כל האסירים שב"רפסודה", כולל מיסטר נגטיב, אלקטרו, הנשר, ריינו והעקרב, שאיתם הוא מייסד את ארגון ששת המרושעים. בנוסף, דוקטור אוקטופוס גונב את "נשימת השטן" מהמשטרה, מפיץ אותו בכיכר טיימס ומדביק מאות אלפי ניו יורקים, כולל את דודתו של פיטר, מיי. עם שילוב הפריצה והבריחה ההמונית של הפושעים מה"רפסודה", ניו יורק נגררת במהירות לתוך כאוס מוחלט, ואוסבורן מכריז על מצב חירום. פיטר משוטט ברחבי העיר על מנת לתפוס וללכוד את הפושעים שנמלטו, תוך כדי שהוא מתמקד באלקטרו, הנשר, ריינו, והעקרב בזמן שמרי ג'יין מחפשת את נסיוב הנגד עבור "נשימת השטן", אותה מפתחת תאגיד אוסקורפ. מרי ג'יין פורצת לפנטהאוז של נורמן ומגלה שבנו, הארי (שהוא גם חברם הקרוב של פיטר ושל מרי ג'יין), הוא חולה סופני וש"נשימת השטן" תוכננה במקור כתרופה למחלתו. לאחר גילוי מיקום המעבדה הסודית של אוסבורן, מרי ג'יין מגלה ש"נשימת השטן" נוסתה על מרטין לי, במהלך פיתוחו, דבר שהעניק לו את כוחותיו, אך הפיתוח נכשל והוביל לטרגדיה במהלכה לי הרג בטעות את הוריו, ונשבע לנקום באוסבורן. מרי ג'יין מגלה את מיקומה של הנסיוב ומודיעה על כך לפיטר. לאחר ששיכנע את סייבל שהוא ראוי לאמונה, פיטר פונה אל המעבדה ומביס את לי, אבל אוקטביוס מגיע ולוקח גם את אוסבורן וגם את התרופה, ומשאיר את פיטר פצוע אנושות.

ללא ברירה אחרת, פיטר בונה לעצמו חליפה משוריינת חדשה והולך להתעמת בשנית מול דוקטור אוקטופוס, שמגלה לו שהוא יודע מזה זמן מה על זהותו כספיידרמן. לאחר קרב קשה, פיטר מביס את דוקטור אוקטופוס על גבי מגדל אוסקורפ תוך כדי הצלת אוסבורן והנסיוב. עם זאת, כמות הנסיוב אינה מספיקה על מנת להציל את כל הנגועים ופיטר נאלץ להתמודד עם הבחירה האם להשתמש בנסיוב על מנת להציל את דודה מיי, שנמצאת כעת על סף המוות, או לאפשר לרופאים לחקור את הנסיוב ובאמצעותו לייצר תרופה המונית שתוכל להציל את כולם. בסופו של דבר, פיטר בוחר בבחירה הקשה והוא חולק פרידה דומעת עם דודה מיי, שמגלה לו לפני פטירתה שהיא הייתה מודעת לסוד זהותו כספיידרמן. סילבר סייבל עוזבת את ניו יורק על מנת להרהר מחדש על עתידה בעקבות המפגש שלה עם פיטר. בינתיים, מיילס ננשך על ידי עכביש שנמלט מהמעבדה הסודית של אוסבורן כאשר מרי ג'יין פרצה לתוכו. בסוף המשחק, נערכת הלוויה לדודה מיי, שנקברת בחלקת קבר סמוכה לזו של הדוד בן, ושלושה חודשים לאחר מכן, ניו יורק סיטי חזרה במידת מה לשגרת חייה הנורמליים ופיטר ומרי ג'יין החליטו לחדש את הזוגיות שלהם.

בסצנת אמצע הקרדיטים, מיילס מגלה לפיטר שהוא זכה בכוחות דמויי עכביש, מה שגורם לפיטר לחשוף בפניו את זהותו כספיידרמן. בסצנה שלאחר הקרדיטים, אוסבורן חוזר למעבדה שבה הוא שומר את הארי מוחזק בתרדמת בתוך מיכל המכיל חומר שחור דמויי קורי, עד שיהיה ניתן למצוא תרופה למצבו. כאשר נורמן מניח את ידו על המיכל, החומר מגיב ומעתיק את תנועותיו.

תוכן להורדה

ספיידרמן: העיר שלעולם לא ישנה

ב-3 בספטמבר 2018, חברת "Insomniac Games" פרסמה פרטים חדשים אודות ספיידרמן: העיר שלעולם לא ישנה (Spider-Man: The City That Never Sleeps), חבילת תוכן המציגה קו עלילה חדש הניתן להורדה בתשלום נוסף שיכלול שלושה פרקים ויופץ בחנות המקומית של הפלייסטיישן כל חודש ממועד יציאת המשחק הרשמי לשוק.[11]

  • השוד (The Heist) - הפרק הראשון בחבילת התוכן יציג את דמותה של פלישה הארדי / החתולה השחורה ועלילתו תתמקד בהשפעת חזרתה לניו יורק סיטי על ספיידרמן. הפרק יצא לשוק ב-23 באוקטובר 2018.
  • מלחמת הטריטוריות (Turf Wars) - הפרק השני בחבילת התוכן. הפרק יצא לשוק במהלך נובמבר 2018.
  • בטנת כסף (Silver Lining) - הפרק השלישי האחרון בחבילת התוכן. הפרק יצא לשוק במהלך דצמבר 2018.

פיתוח

הפאנל של המשחק במהלך כנס ה-E3 2018.

המשחק מהוה את משחקם הראשון של חברת "Insomniac Games" המבוסס על חומר קיים לאחר 22 שנים בהם החברה פיתחה משחקים מקוריים, כגון ספירו, ראצ'ט וקלאנק, ורסיסטנס. בריאן אינטיאר, המפיק של "Sunset Overdrive" ומנהל הקהילה לשעבר של "Insomniac Games", שימש בתפקיד הבמאי היצירתי הראשי של המשחק, וראיין סמית' שימש בתפקיד במאי המשחק. המשחק משתמש בגרסה שונה של המנוע שנעשה בו שימוש ב-"Sunset Overdrive". המשחק כולל את צוות ההפקה הגדול ביותר עבור "Insomniac Games". המשחק הוכרז במהלך מסיבת העיתונאים של E3 ב-13 ביוני. משחק זה הוא הראשון בסדרת משחקים שמופקים בשיתוף פעולה בין "Insomniac Games" ו-"Sony Interactive Entertainment" ומסמן את תחילת האסטרטגיה החדשה של מארוול לעבוד עם "חברות המשחק הטובות ביותר" על הדמויות שלהם.

באפריל 2017, ראיין פנאגוס, סגן נשיא ועורך בכיר של "Marvel Digital Media", הצהיר שהמשחק ייצא לשוק בשנת 2017. בכנס של E3 2017 של סוני, הדגמת המשחקיות הראשונה הוצגה והוכרז שהמשחק ייצא לשוק במהלך שנת 2018. ב-30 ביולי 2018, המשחק עבר תהליך הזדהבות והוא יצא לשוק ב-7 בספטמבר 2018. בנוסף, מהדורה מוגבלת לפלייסטיישן 4 פרו יצאה לשוק יחד עם המהדורה המקורית באותו יום.

יורי לוונטל הוא השחקן שסיפק את הקול ואת לכידות התנועה עבור דמותו של ספיידרמן במשחק. בתחילת 2015, לוונטל קיבל את התפקיד לאחר שנדחה ב-"Insomniac Games" ומכיוון שהוא כבר גילם את אחת הדמויות הראשיות ב-"Sunset Overdrive", אבל בסופו של דבר התסריטאי הראשי של המשחק, ג'ון פאקווט, שכנע את הסטודיו כדי ללהק אותו לתפקיד בשל אמונו ביכולתו של לוונטל. לוונטל עבד עם שני פעלולנים לאורך כל המשחק, וניסה להבדיל בין הקולות שלו עבור דמותו של פיטר פארקר ועבור דמותו של ספיידרמן, אבל חשב שהם לא יכולים להיות שונים לחלוטין וכתוצאה מכך בילה כמות זמן גדולה בניסיונות עיוות ושינוי ביצועי הקול שלו על מנת להשיג איזון. ג'ון פאקווט, כריסטוס גייג', בן ארפמן ודן סלוט כתבו את התסריט של המשחק, והמלחין ג'ון פאסאנו חיבר את הפסקול שלו.

ביקורות

מכירות

בשבוע בו הוא יצא לשוק, המשחק מכר כמות עותקים יותר מכל משחק אחר שיצא לשוק בשנת 2018, והמחקר של "Chart-Track" דיווח על כך שהמשחק הוא המשחק הנמכר ביותר עם יציאתו לשוק בבריטניה מאז המשחק "Call of Duty: World War 2" שיצא לשוק בשנת 2017.[12] המשחק הפך למשחק הווידאו הנמכר ביותר המבוסס על הדמות המפורסמת, כמו כן הפך גם למשחק הווידאו הממותג ביותר בכל הזמנים.[13] המשחק המשיך למכור 3.3 מיליון עותקים בשלושת הימים הראשונים לשחרורו, שיא של המהדורה הראשונה שנמכרה במהדורה הראשונה של משחק הווידאו של "Sony Interactive Entertainment", ועקף את "God of War" שיצא לשוק רק חמישה חודשים קודם לכן.שגיאת לואה: (בקריאה לתבנית:הערה) תוכן כפול: גיא דהן,'"`UNIQ--nowiki-0000000F-QINU`"'"המשחק Spider-Man מכר כ-3 מיליון עותקים בשלושת ימיו הראשונים בשוק", באתר "ויגיימס", &rlm;20 בספטמבר 2018 וגם ימין=כן. המשחק גרף כ-198,000,000 דולר במכירות, והתעלה על הסרט "ספיידרמן: השיבה הביתה" שגרף 117,000,000 דולר בקופות בסוף השבוע הראשון ליציאתו לאקרנים.[14]

פרסים ומועמדויות

בכנס הגיימס-קון שנערך בשנת 2018, המשחק היה מועמד בקטגוריית "משחק הפעולה הטוב ביותר" וזכה בקטגוריית "משחק פלייסטיישן 4 הטוב ביותר".[15][16]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ספיידרמן בוויקישיתוף

ביקורות

הערות שוליים

  1. ^ "Marvel's Spider-Man E3 Free Roam gameplay". Youtube. Retrieved May 11, 2018.
  2. ^ "AVENGERS: INFINITY WAR IRON SPIDER SUIT REVEALED FOR SPIDER-MAN ON PS4". IGN. Retrieved 27 April 2018.
  3. ^ Yin-Poole, Wesley. "Spider-Man PS4 gets the cool Iron Spider suit from Avengers: Infinity War". Eurogamer. Retrieved 27 April 2018.
  4. ^ "No you craft specific suits but you can swap suit abilities". Twitter. Retrieved 27 April 2018.
  5. ^ Intihar, Bryan (October 30, 2017). "Marvel's Spider-Man: New Trailer Features Aunt May, MJ & More". PlayStation Blog. Retrieved October 31, 2017.
  6. ^ 1 2 Dornbush, Jonathon (April 4, 2018). "Marvel's Spider-Man Gameplay, Story Details Revealed". IGN. Retrieved April 7, 2018.
  7. ^ 1 2 Peppiatt, Dom (June 14, 2017). "Insomniac's Spider-Man Will Be Set in an Entirely New Universe, Miles Morales 'More Than a Cameo'". PlayStation Trophies. Retrieved June 14, 2017.
  8. ^ "Spider-Man PS4 Release Date, E3 2018 Gameplay, Hands-On Preview Impressions, Sinister Six Villains - Everything We Know". USgamer. June 15, 2018. Retrieved June 20, 2018.
  9. ^ Mithaiwala, Mansoor (September 6, 2018). "Marvel's Spider-Man PS4 Ending Explained". Screen Rant. Valnet Inc. Retrieved September 7, 2018.
  10. ^ Marnell, Blair (September 10, 2018). "Spider-Man PS4 Writers Explain the Changes to Spidey, MJ's Job, Doc Ock, and More". Syfy. Retrieved September 13,2018.
  11. ^ Wales, Matt (September 3, 2018). "Insomniac details Spider-Man's post-launch story DLC The City That Never Sleeps". Eurogamer.
  12. ^ Santangelo, Nick. "SPIDER-MAN IS THE FASTEST-SELLING GAME OF THE YEAR IN THE UK". IGN. Retrieved 10 September 2018.
  13. ^ Phillips, Tom. "Spider-Man PS4 is the fastest-selling game of the year so far". Eurogamer. Retrieved 10 September 2018.
  14. ^ Blumenthal, Eli (September 20, 2018). "Marvel's 'Spider-Man' for PlayStation 4 swings to a record-breaking opening". USA Today. Retrieved September 20, 2018.
  15. ^ Ramée, Jordan (15 August 2018). "Gamescom 2018: Award Nominees Include Marvel's Spider-Man, Assassin's Creed Odyssey, And More". GameSpot. Archived from the original on 17 August 2018.
  16. ^ Valentine, Rebekah (21 August 2018). "Microsoft's Moon Studios, Activision Blizzard stand out in Gamescom Awards". GamesIndustry.biz.