פיגום – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ דרישת מקור, והחזרת משפט שנמחק
מ הסבת קישור חיצוני לתבנית:פס"ד עליון (תג)
שורה 5: שורה 5:


==פיגומים בישראל==
==פיגומים בישראל==
הפיגומים בהם נעשה שימוש בישראל מקורם בעיקר במפעלים באזור [[ג'נין]]{{מקור}} ואיכותם נחשבת לנמוכה בעיקר בתחום הבטיחותי. כתוצאה מרשלנות אך גם מחוסר יציבותם של הפיגומים, כמו גם איכות פרטיהם, נפגעו פועלי בניין רבים במהלך השנים כתוצאה מפיגומים שהתפרקו או איבדו את יציבותם. כתוצאה מכך, הוחל ב-2018 להשתמש בפיגומים עם תקן אירופי. כמו כן, בעקבות העלייה במספר ההורגים והפצועים באתרי בנייה והודות לפעילות ציבורית ותקשורתית שהדגישה את הנושא, נקבעו תקנות בחוק המחייבות את כל אתרי הבנייה באופן הדרגתי להשתמש בפיגומים עם תקינה בלבד{{הערה|[http://elyon1.court.gov.il/files/15/620/010/e10/15010620.e10.htm ע"א 1062/15], סעיף 11}}.
הפיגומים בהם נעשה שימוש בישראל מקורם בעיקר במפעלים באזור [[ג'נין]]{{מקור}} ואיכותם נחשבת לנמוכה בעיקר בתחום הבטיחותי. כתוצאה מרשלנות אך גם מחוסר יציבותם של הפיגומים, כמו גם איכות פרטיהם, נפגעו פועלי בניין רבים במהלך השנים כתוצאה מפיגומים שהתפרקו או איבדו את יציבותם. כתוצאה מכך, הוחל ב-2018 להשתמש בפיגומים עם תקן אירופי. כמו כן, בעקבות העלייה במספר ההורגים והפצועים באתרי בנייה והודות לפעילות ציבורית ותקשורתית שהדגישה את הנושא, נקבעו תקנות בחוק המחייבות את כל אתרי הבנייה באופן הדרגתי להשתמש בפיגומים עם תקינה בלבד{{הערה|{{פס"ד עליון|קישור=15010620.e10|סוג=ע"א|עותר=|משיב=}}, סעיף 11}}.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־19:07, 11 במאי 2019

מערכת פיגומים, בצמוד למבנה בסינסינטי, אוהיו.

פיגום הוא מבנה ארעי, המשמש לתמיכת בני אדם וציוד כדי לבנות או לשפץ מבנים גדולים יותר. פיגומים הם, בדרך כלל, מערכת מודולרית של צינורות פלדה, אך ניתן להשתמש גם בחומרים אחרים, כגון במבוק, כנהוג במספר מדינות באסיה, כמו הונג קונג.

התקנת פיגום ושימוש בו טומנים בחובם סכנות בטיחות פוטנציאליות.

פיגומים בישראל

הפיגומים בהם נעשה שימוש בישראל מקורם בעיקר במפעלים באזור ג'נין[דרוש מקור] ואיכותם נחשבת לנמוכה בעיקר בתחום הבטיחותי. כתוצאה מרשלנות אך גם מחוסר יציבותם של הפיגומים, כמו גם איכות פרטיהם, נפגעו פועלי בניין רבים במהלך השנים כתוצאה מפיגומים שהתפרקו או איבדו את יציבותם. כתוצאה מכך, הוחל ב-2018 להשתמש בפיגומים עם תקן אירופי. כמו כן, בעקבות העלייה במספר ההורגים והפצועים באתרי בנייה והודות לפעילות ציבורית ותקשורתית שהדגישה את הנושא, נקבעו תקנות בחוק המחייבות את כל אתרי הבנייה באופן הדרגתי להשתמש בפיגומים עם תקינה בלבד[1].

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיגום בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:פס"ד עליון

    פרמטרי חובה [ עותר, משיב ] חסרים
    ע"א 1062/15 , סעיף 11
ערך זה הוא קצרמר בנושא אדריכלות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.