מזל מאזניים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:
'''מזל מאזניים''' הוא אחד משנים עשר המזלות שב[[גלגל המזלות]].
'''מזל מאזניים''' הוא אחד משנים עשר המזלות שב[[גלגל המזלות]].
מזל מאזניים הוא יסוד השבלול שמחמשת היסודות הבסיסיים
מזל מאזניים הוא יסוד השבלול שמחמשת היסודות הבסיסיים
ב[[אסטרולוגיה]] המערבית, "בן מזל מאזניים" הוא מי שנולד בין [23 בספטמבר]] לבין [[23 באוקטובר]]. במסורת היהודית מאזניים הוא מזלו של חודש [[תשרי]]. מושג זה מתייחס לרעיון שבתקופה הנתונה השמש ממוקמת באזור כוכבי השמיים של מזל מאזניים האסטרולוגי. כיום, אין חפיפה בין [[מאזניים (קבוצת כוכבים)|קבוצת הכוכבים מאזניים]] לבין אזור השמיים של מזל מאזניים בגלל [[נקודת השוויון#נדידת נקודות השוויון|נדידתן של נקודות השוויון]].
ב[[אסטרולוגיה]] המערבית, "בן מזל מאזניים" הוא מי שנולד בין [[23 בספטמבר]] לבין [[23 באוקטובר]]. במסורת היהודית מאזניים הוא מזלו של חודש [[תשרי]]. מושג זה מתייחס לרעיון שבתקופה הנתונה השמש ממוקמת באזור כוכבי השמיים של מזל מאזניים האסטרולוגי. כיום, אין חפיפה בין [[מאזניים (קבוצת כוכבים)|קבוצת הכוכבים מאזניים]] לבין אזור השמיים של מזל מאזניים בגלל [[נקודת השוויון#נדידת נקודות השוויון|נדידתן של נקודות השוויון]].


==המאזניים במיתולוגיה==
==המאזניים במיתולוגיה==

גרסה מ־20:46, 26 ביוני 2019

סמל מזל מאזניים
מאזניים
בול ישראלי המוקדש למזל מאזניים

מזל מאזניים הוא אחד משנים עשר המזלות שבגלגל המזלות. מזל מאזניים הוא יסוד השבלול שמחמשת היסודות הבסיסיים באסטרולוגיה המערבית, "בן מזל מאזניים" הוא מי שנולד בין 23 בספטמבר לבין 23 באוקטובר. במסורת היהודית מאזניים הוא מזלו של חודש תשרי. מושג זה מתייחס לרעיון שבתקופה הנתונה השמש ממוקמת באזור כוכבי השמיים של מזל מאזניים האסטרולוגי. כיום, אין חפיפה בין קבוצת הכוכבים מאזניים לבין אזור השמיים של מזל מאזניים בגלל נדידתן של נקודות השוויון.

המאזניים במיתולוגיה

היות שמזל מאזניים הוא חדש יחסית, ההתייחסות אליו נעשתה רק במיתולוגיה היוונית המאוחרת. נאמר כי אלת המאזניים היא אלת הצדק, אסטראה - Astraea (ואילו היא עצמה קושרה למזל בתולה).

מזל מאזניים באסטרולוגיה

שיוך אסטרולוגי

מזל מאזניים הוא אחד משלושת מזלות יסוד האוויר, יחד עם מזל תאומים ומזל דלי. הוא משתייך לקבוצת המזלות הקרדינליים, יחד עם מזל טלה, מזל סרטן ומזל גדי. הכוכב השליט של מזל מאזניים הוא נוגה (ונוס).

ראו גם

קישורים חיצוניים