גאל אנגאנאמוי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ סדר תבניות בסוף הערך (בוט סדר הפרקים)
שורה 28: שורה 28:
[[קטגוריה:זוכות פרס כדורגלנית השנה באפריקה]]
[[קטגוריה:זוכות פרס כדורגלנית השנה באפריקה]]
[[קטגוריה:כדורגלניות באולימפיאדת לונדון (2012)]]
[[קטגוריה:כדורגלניות באולימפיאדת לונדון (2012)]]
[[קטגוריה:ילידי 1992]]
[[קטגוריה:ילידות 1992]]

גרסה מ־23:02, 2 ביולי 2019

גאל אנגאנאמוי, גביע העולם 2015

גאל דבורה אנגאנאמויצרפתית: Gaëlle Enganamouit; נולדה ב-9 ביוני 1992) היא כדורגלנית קמרונית המשחקת כחלוצה ברוזנגארד מהליגה השוודית. אנגאנאמוי היא זוכת פרס כדורגלנית השנה באפריקה לשנת 2015.

קריירה

אנגאנאמוי נולדה ביוני 1992 בבירת קמרון יאונדה. כשהייתה בת 17 היא החלה לשחק במדי הקבוצה המקומית של עיר הולדתה, ושנה לאחר מכן, ב-2010, היא כבר ערכה את הופעת הבכורה שלה בנבחרת קמרון.

במרץ 2012 עזבה אנגאנאמוי את קמרון והצטרפה לאלופת סרביה, ספרטק סובוטיצה. מספר חודשים לאחר מכן היא לקחה חלק בטורניר הבינלאומי הגדול הראשון שלה - אולימפיאדת לונדון. היא עלתה כמחליפה בכל שלושת משחקיה של קמרון בטורניר, אך לא הצליחה לצבור מספר דקות רב. גם שאר חברות נבחרתה לא הצליחו להותיר חותם משמעותי, וקמרון סיימה את שלב הבתים במקום האחרון עם אפס נקודות ושער זכות אחד בלבד. באותה שנה היא גם השתתפה עם הנבחרת באליפות אפריקה שנערכה בגינאה המשוונית, וסיימה איתה במקום השלישי. אנגאנאמוי, שכבר הפכה לשחקנית משמעותית יותר בנבחרת בשלב זה, כבשה שער אחד במהלך האליפות - בניצחון 0-1 על ניגריה במשחק על המקום השלישי.

ביוני 2013, במהלך משחק בליגה הסרבית, כבשה אנגאנאמוי את השער המהיר ביותר בתולדות כדורגל הנשים.[1] עם השריקה לפתיחת המשחק, בעטה אנגאנאמוי את הכדור מקו מחצית המגרש והכניעה את השוערת היריבה לאחר שתי שניות בלבד. חצי שנה לאחר מכן, היא עזבה את סרביה והצטרפה לעולה החדשה לליגה השוודית - אסקילסטונה יונייטד.

באוקטובר 2014 השתתפה אנגאנאמוי עם קמרון באליפות אפריקה שנערכה בנמיביה. היא כבשה שלושה שערים במהלך הטורניר, כולל אחד בחצי הגמר נגד חוף השנהב, והובילה את הנבחרת עד לגמר, שם הפסידה 0-2 לניגריה. שנה אחר כך היא סיימה כמלכת השערים של הליגה השוודית, לאחר שכבשה 18 שערים במהלך העונה. בכך הפכה אנגאנאמוי לכדורגלנית האפריקאית הראשונה שמגיעה להישג זה.

בקיץ 2015, נכללה אנגאנאמוי בסגל הנבחרת לטורניר גביע העולם שנערך בקנדה. הייתה זו הופעת הבכורה של קמרון בגביע העולמי, והיא שובצה לבית עם אקוודור, יפן ושווייץ. כבר במשחק הפתיחה שלה בטורניר נגד אקוודור, כבשה אנגאנאמוי שלושער והובילה את הקמרוניות לניצחון 0-6. בהמשך השיגה הנבחרת ניצחון מפתיע על שווייץ, והעפילה לשמינית הגמר מהמקום השני. בשמינית הגמר נתקלו אנגאנאמוי וקמרון בנבחרת סין החזקה, הפסידו לה 1-0 והודחו מהטורניר.

מספר חודשים לאחר גביע העולם, עזבה אנגאנאמוי את קבוצתה והצטרפה לאלופת שוודיה המכהנת - רוזנגארד.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גאל אנגאנאמוי בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ 1 Cameroon International Gaëlle Enganamouit signs contract with FC Rosengård, באתר cameroonvoice.com‏, 5 בנובמבר 2015