הארי יאנוש – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ המשחית המוזיקלי ף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 16: שורה 16:
פרקי הסוויטה הם:
פרקי הסוויטה הם:
*[[פרלוד]] - התזמורת מחקה את קהל המאזינים להארי יאנוש. נשמעים קולות רעש ועיטושים. לפי הפולקלור ההונגרי אם מתעטשים לאחר השמעת סיפור, סימן שהוא אמיתי.
*[[פרלוד]] - התזמורת מחקה את קהל המאזינים להארי יאנוש. נשמעים קולות רעש ועיטושים. לפי הפולקלור ההונגרי אם מתעטשים לאחר השמעת סיפור, סימן שהוא אמיתי.
*השעון המוזיקלי של וינה - הארי יאנוש משתומם למראה השעון המופלא הזה, שלקצב ניגוניו צועדים חיילים מצוירים קטנים. זה קטע מפורסם מאוד, ששימש בשנות ה-50 של [[המאה ה-20]] כאות הפתיחה לתוכנית לעקרת הבית ב[[קול ישראל]].
*השעון המוזיקלי בוינה - הארי יאנוש משתומם למראה השעון המופלא הזה, שלקצב ניגוניו צועדים חיילים מצוירים קטנים. זה קטע מפורסם מאוד, ששימש בשנות ה-50 של [[המאה ה-20]] כאות הפתיחה לתוכנית לעקרת הבית ב[[קול ישראל]].
*שיר אהבה
*שיר אהבה
*מלחמת נפוליאון ומפלתו
*מלחמת נפוליאון ומפלתו

גרסה מ־16:48, 30 ביולי 2019

זולטאן קודאי

הארי יאנושהונגרית: Háry János) היא היצירה המפורסמת והמנוגנת ביותר של המלחין ההונגרי זולטאן קודאי. הוא חיבר אותה בשנת 1926, והיא הועלתה לראשונה בבודפשט.

עלילה

גיבור האופרה הוא הארי יאנוש, חייל משוחרר, היושב בבית המרזח בכפרו ומהנה את כל שומעיו ב"הרפתקאות" שעברו עליו.

הוא מספר איך התאהבה בו הקיסרית מארי-לואיז, אשתו של נפוליאון, אהבה שהייתה העילה להכרזת המלחמה על אוסטריה מצד נפוליאון, אך הארי יאנוש עושה מעשי גבורה בקרב ולבסוף מסתער על נפוליאון בכבודו ובעצמו, והלה נאלץ לבקש ממנו רחמים.

בחגיגת ניצחון חוזר הארי יאנוש לווינה, אך הגעגועים לכפרו גוברים והוא חוזר לביתו ולאהובתו הכפרית.

סוויטה

צימבלום, כלי נגינה המשתתף בסוויטה

האופרה זכתה להצלחה מועטה, עד שבשנת 1927 יצר קודאי סוויטה תזמורתית מהמוזיקה של האופרה, וזו זכתה להצלחה רבה.[דרוש מקור] בסוויטה תזמורתית זו משתתף הצימבלום.

פרקי הסוויטה הם:

  • פרלוד - התזמורת מחקה את קהל המאזינים להארי יאנוש. נשמעים קולות רעש ועיטושים. לפי הפולקלור ההונגרי אם מתעטשים לאחר השמעת סיפור, סימן שהוא אמיתי.
  • השעון המוזיקלי בוינה - הארי יאנוש משתומם למראה השעון המופלא הזה, שלקצב ניגוניו צועדים חיילים מצוירים קטנים. זה קטע מפורסם מאוד, ששימש בשנות ה-50 של המאה ה-20 כאות הפתיחה לתוכנית לעקרת הבית בקול ישראל.
  • שיר אהבה
  • מלחמת נפוליאון ומפלתו
  • אינטרמצו - מבוסס על מנגינות עממיות הונגריות
  • כניסת הקיסר ופמליתו

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.