מורביוס (סרט) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Myblades (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Myblades (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 21: שורה 21:
| סוגה = [[סרט גיבורי-על]]{{ש}}[[סרט פעולה]]{{ש}}[[סרט מדע בדיוני]]
| סוגה = [[סרט גיבורי-על]]{{ש}}[[סרט פעולה]]{{ש}}[[סרט מדע בדיוני]]
}}
}}
'''מורביוס''' (ב[[אנגלית]]: '''Morbius''') הוא [[סרט גיבורי-על]] [[קולנוע אמריקאי|אמריקאי]] המבוסס על [[דמות]] ב[[מורביוס|אותו השם]] מאת [[מארוול קומיקס]], הסרט מבית [[סרטי סוני|סוני]], והוא מופק באמצעות חברת-הבת [[סרטי קולומביה]]. הסרט מיועד להיות הסרט השני ב'''יקום מארוול של סוני''' (אחרי "[[ונום (סרט)|ונום]]"), המשמש כנספח של [[היקום הקולנועי של מארוול]] (MCU).{{ביאור|אולפני מארוול אינם מעורבים בסרט זה ואינם מתכננים לשלב אותו עם ה-MCU,{{הערה|Hadden, James (June 13, 2017). "[https://www.screengeek.net/2017/06/13/kevin-feige-no-plans-venom-marvel-cinematic-universe/ Kevin Feige Says There Are No Plans For VENOM In The Marvel Cinematic Universe]". ScreenGeek.net. Archived from the original on June 19, 2017. Retrieved June 19, 2017.}} אך לעומתם, סוני רואה את הסרטים שלה כמתקיימים ב"אותו עולם" של סרטי MCU כמו [[ספיידרמן: השיבה הביתה]]. בנוסף, גם המפיקה איימי פסקל תיארה את הסרט כ"נספח" ל-MCU.{{הערה|Auger, Andrew (June 18, 2017). "[https://screenrant.com/venom-silver-sable-spider-man-homecoming-movies-connections/ Venom & Black Cat Movies Will Be 'Adjuncts' to the MCU's Spider-Man]". Screen Rant. Archived from the original on June 18, 2017. Retrieved June 19, 2017.}}}} הסרט מבוים על ידי הבמאי דניאל אספינוזה עם תסריט מאת ברק שארפלס ומאט סזאמה, ומככבים בו [[ג'ארד לטו]] כמורביוס לצדם של [[אדריה ארחונה]], [[מאט סמית]], [[ג'ארד האריס]], ו[[טייריס גיבסון]].
'''מורביוס''' (ב[[אנגלית]]: '''Morbius''') הוא [[סרט גיבורי-על]] [[קולנוע אמריקאי|אמריקאי]] המבוסס על [[דמות]] ב[[מורביוס|אותו השם]] מאת [[מארוול קומיקס]], הסרט מבית [[סרטי סוני|סוני]], והוא מופק באמצעות חברת-הבת [[סרטי קולומביה]]. הסרט מיועד להיות הסרט השני ב'''יקום מארוול של סוני''' (אחרי "[[ונום (סרט)|ונום]]"), המשמש כנספח נפרד של [[היקום הקולנועי של מארוול]] (MCU).{{ביאור|אולפני מארוול אינם מעורבים בסרט זה ואינם מתכננים לשלב אותו עם ה-MCU,{{הערה|Hadden, James (June 13, 2017). "[https://www.screengeek.net/2017/06/13/kevin-feige-no-plans-venom-marvel-cinematic-universe/ Kevin Feige Says There Are No Plans For VENOM In The Marvel Cinematic Universe]". ScreenGeek.net. Archived from the original on June 19, 2017. Retrieved June 19, 2017.}} אך לעומתם, סוני רואה את הסרטים שלה כמתקיימים ב"אותו עולם" של סרטי MCU כמו [[ספיידרמן: השיבה הביתה]]. בנוסף, גם המפיקה איימי פסקל תיארה את הסרט כ"נספח" ל-MCU.{{הערה|Auger, Andrew (June 18, 2017). "[https://screenrant.com/venom-silver-sable-spider-man-homecoming-movies-connections/ Venom & Black Cat Movies Will Be 'Adjuncts' to the MCU's Spider-Man]". Screen Rant. Archived from the original on June 18, 2017. Retrieved June 19, 2017.}}}} הסרט מבוים על ידי הבמאי דניאל אספינוזה עם תסריט מאת ברק שארפלס ומאט סזאמה, ומככבים בו [[ג'ארד לטו]] כמורביוס לצדם של [[אדריה ארחונה]], [[מאט סמית]], [[ג'ארד האריס]], ו[[טייריס גיבסון]].


לאחר שהכריזה על תוכניותיה להפיק יקום חדש של סרטים משותפים, שיתחברו לסרטי ספיידרמן, שיתחיל עם הסרט "[[ספיידרמן: השיבה הביתה]]", חשפה סוני פרויקט שפיתחה סביב דמותו של ה[[אנטי-גיבור]] מורביוס. שארפלס וסזאמה נשכרו לכתוב את ה[[תסריט]] בנובמבר 2017, ולטו ואספינוזה הצטרפו רשמית לפרויקט ביוני 2018. הצילומים התחילו בפברואר 2019 ב[[לונדון]].
לאחר שהכריזה על תוכניותיה להפיק יקום חדש של סרטים משותפים, שיתחברו לסרטי ספיידרמן, שיתחיל עם הסרט "[[ספיידרמן: השיבה הביתה]]", חשפה סוני פרויקט שפיתחה סביב דמותו של ה[[אנטי-גיבור]] מורביוס. שארפלס וסזאמה נשכרו לכתוב את ה[[תסריט]] בנובמבר 2017, ולטו ואספינוזה הצטרפו רשמית לפרויקט ביוני 2018. הצילומים התחילו בפברואר 2019 ב[[לונדון]].

גרסה מ־08:56, 7 בספטמבר 2019


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ אולפן, הפקה, מפיץ ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מורביוס
Morbius
מבוסס על הדמות "מורביוס" מאת רוי תומאס וגיל קיין
בימוי דניאל אספינוזה
הופק בידי אבי ארד, מאט טולמאץ', לוקאס פוסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ברק שארפלס
מאט סזאמה
עריכה פייטרו סקאליה עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ארד לטו
אדריה ארחונה
מאט סמית
ג'ארד האריס
טייריס גיבסון
מוזיקה ג'ון אקסטרנד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אוליבר ווד[1]
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה מארוול אנטרטיינמנט, Arad Productions Inc., סרטי קולומביה, Matt Tolmach Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, Warner Bros. Entertainment Italia, הוצאת סוני פיקצ'רס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 31 ביולי 2020
משך הקרנה 104 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט גיבורי-על
סרט פעולה
סרט מדע בדיוני
www.morbius.movie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מורביוסאנגלית: Morbius) הוא סרט גיבורי-על אמריקאי המבוסס על דמות באותו השם מאת מארוול קומיקס, הסרט מבית סוני, והוא מופק באמצעות חברת-הבת סרטי קולומביה. הסרט מיועד להיות הסרט השני ביקום מארוול של סוני (אחרי "ונום"), המשמש כנספח נפרד של היקום הקולנועי של מארוול (MCU).[א] הסרט מבוים על ידי הבמאי דניאל אספינוזה עם תסריט מאת ברק שארפלס ומאט סזאמה, ומככבים בו ג'ארד לטו כמורביוס לצדם של אדריה ארחונה, מאט סמית, ג'ארד האריס, וטייריס גיבסון.

לאחר שהכריזה על תוכניותיה להפיק יקום חדש של סרטים משותפים, שיתחברו לסרטי ספיידרמן, שיתחיל עם הסרט "ספיידרמן: השיבה הביתה", חשפה סוני פרויקט שפיתחה סביב דמותו של האנטי-גיבור מורביוס. שארפלס וסזאמה נשכרו לכתוב את התסריט בנובמבר 2017, ולטו ואספינוזה הצטרפו רשמית לפרויקט ביוני 2018. הצילומים התחילו בפברואר 2019 בלונדון.

הסרט עתיד לצאת לאקרנים ב-31 ביולי 2020.

צוות השחקנים

הפקה

פיתוח

חברת "Artisan Entertainment" הודיעה על עסקה עם שסגרה עם מארוול אנטרטיינמנט במאי 2000, במהלכה הוסכם שהחברה תפיק, תממן, ותפיץ כמה סרטים המבוססים על דמויות ממארוול קומיקס, כולל דמותו של מורביוס, הערפד החי.[10] במאי 2017 הודיעה סוני רשמית על תוכניות להקים יקום משותף חדש שייקרא יקום מארוול של סוני, המציג דמויות שונות הקשורות לספיידרמן, שיוקם עם סרט ראשון המבוסס על דמותו של ונום שיצא לאקרנים באוקטובר 2018.[11] בנובמבר, ברק שארפלס ומאט סזאמה הגישו תסריט ל"סרטי סוני" עבור סרט פוטנציאלי שיתמקד בדמותו של מורביוס, לאחר "תהליך הפיתוח הסודי" באולפנים עבור הדמות.[12] שמו של השחקן ג'ראד לטו "נקשר באופן רופף" לפרויקט הפוטנציאלי כמי שיככב בתפקיד הראשי, אך לא התחייב לחלוטין לסרט עד שהיה מרוצה מהכיוון אליו הסרט התפתח; לטו ביקש להיפגש באופן אישי עם כמה מהבמאים שסוני חיפשה עבור הסרט.[13]

בסוף אפריל 2018, סוני ניהלה משא ומתן עם הבמאי אנטואן פקווה על תפקיד הבימוי. פקווה הביע עניין בלקיחת הפרויקט, ואמר שאם יצטרך לעשות סרט בסוגת גיבורי-העל, הוא ירצה לעשות את זה כ"משהו שקרוב יותר למה שאני מתרגש ממנו".[14] בסופו של דבר, פקווה בחר שלא לקחת על הפרויקט.[13] מבין הבמאים האחרים שנשקלו למלאכת הבימוי נכללים פ. גארי גריי, ששקל לביים את הסרט, אך לבסוף דחה את ההצעה,[15] ודניאל אספינוזה, שביים בעבר את הסרט "סימן חיים" עבור האולפנים.[13] במאי, כשסייר בגרמניה עם הלהקה שלו, נפגש לטו עם אספינוזה כדי לדבר על הסרט, ואושר רשמית שהשניים יצטרפו לפרויקט בסוף יוני. אבי ארד, מאט טולמאץ', ולוקאס פוסטר נשכרו למלאכת הפקת הסרט,[4] וסוני הייתה אמורה לתת לסרט תאריך יציאה לאקרנים זמן קצר לאחר מכן, עם תחילת הצילומים שיתחילו מסוף 2018. האולפנים קיוו שהסרט יתאים לסרטים שכבר היו במשבצות ההפצה של מארוול, כולל "ונום" ו"ספיידרמן: רחוק מהבית".[13]

קדם הפקה

בסוף ספטמבר, "סרטי סוני" התכוננה לתחילת תהליכי ההפקה של הסרט שיתקיימו באטלנטה, ג'ורג'יה - שם "ספיידרמן: השיבה הביתה" ו"ונום" הופקו בעבר - אך עדיין לא קבעה תאריך יציאה לאקרנים.[16] הכתב קופר הוד מ-"Screen Rant" תיאר שהאולפנים ממתינים לראות את תגובת הקהל ל"ונום" שייצא בתחילת אוקטובר 2018, כאשר ארד אישר באותו זמן כי האולפנים מתרגשים להפיק סרט על דמותו של מורביוס, במיוחד בשל סיפורו של "מרפא שהופך לרוצח, וכיצד הוא מתמודד עם כך?".[17] טולמאץ' אישר שהפרויקט היה "רחוק מאוד" בשלב זה, והם מתכוונים להתחיל לצלם בתחילת 2019,[18] מתוך כוונה שהסרט יהיה הסרט השני שיצא במסגרת יקום מארוול של סוני אחרי "ונום".[19] טולמאץ' הוסיף שלטו מביא אותו "אינטנסיביות" לסרט מכיוון הוא גילם את דמותו של הג'וקר בסרט "יחידת המתאבדים".[20]

בנובמבר, אנליסטים בקופות האמינו כי "ונום" היה מוצלח מספיק עבור "סרטי סוני" כדי שהיא תחליט להתקדם עם סרטים אחרים מהיקום המתוכנן שלה כמו הסרט על מורביוס,[21] ובסוף אותו חודש ניתן לסרט של מארוול ללא כותרת, שרבים האמינו שזה הסרט על מורביוס, התאריך 10 ביולי 2020 כתאריך יציאה לאקרנים.[22] השחקנים אדריה ארחונה נכנסה למשא ומתן על גילום הדמות הנשית הראשית של הסרט, מרטין בנקרופט, בדצמבר; ליהוקה אושר בסוף ינואר, כאשר "סרטי סוני" דחתה את תאריך היציאה ל-31 ביולי. מאוחר יותר, בינואר 2019, מאט סמית לוהק לתפקיד הנבל הראשי, לוקסייס קראון. במרץ, השחקנים ג'ארד האריס וטייריס גיבסון לוהקו לתפקידים לא ידועים.

צילומים

צילומי הסרט החלו בפברואר 2019,[23] בלונדון תחת הכותרת "פלזמה" ("Plasma").[24][25] הצילומים עתידים גם להתקיים באטלנטה, ג'ורג'יה.

יציאה לאקרנים

הסרט עתיד לצאת לאקרנים ב-31 ביולי 2020, תחת הפצתם של סרטי סוני.[6][22]

קישורים חיצוניים

ביאורים

  1. ^ אולפני מארוול אינם מעורבים בסרט זה ואינם מתכננים לשלב אותו עם ה-MCU,[2] אך לעומתם, סוני רואה את הסרטים שלה כמתקיימים ב"אותו עולם" של סרטי MCU כמו ספיידרמן: השיבה הביתה. בנוסף, גם המפיקה איימי פסקל תיארה את הסרט כ"נספח" ל-MCU.[3]

הערות שוליים

  1. ^ ‘Morbius’ Adds Jared Harris to Cast
  2. ^ Hadden, James (June 13, 2017). "Kevin Feige Says There Are No Plans For VENOM In The Marvel Cinematic Universe". ScreenGeek.net. Archived from the original on June 19, 2017. Retrieved June 19, 2017.
  3. ^ Auger, Andrew (June 18, 2017). "Venom & Black Cat Movies Will Be 'Adjuncts' to the MCU's Spider-Man". Screen Rant. Archived from the original on June 18, 2017. Retrieved June 19, 2017.
  4. ^ 1 2 Fleming Jr., Mike (June 27, 2018). "Jared Leto, Daniel Espinosa Team For Sony's 'Morbius' Spider-Man Spinoff". Deadline Hollywood. Archived from the original on June 28, 2018. Retrieved June 28, 2018. שגיאת ציטוט: תג <ref> בלתי־תקין; השם "מורביוס" הוגדר כמה פעמים עם תוכן שונה
  5. ^ Couch, Aaron (December 14, 2018). "'Morbius': Adria Arjona in Early Talks to Join Jared Leto". The Hollywood Reporter. Archived from the original on December 14, 2018. Retrieved December 15, 2018.
  6. ^ 1 2 Hipes, Patrick (January 25, 2019). "'Morbius' & 'Ghostbusters' Solidify Summer 2020 Release Dates". Deadline Hollywood. Archived from the original on January 26, 2019. Retrieved February 24, 2019. שגיאת ציטוט: תג <ref> בלתי־תקין; השם "אקרנים" הוגדר כמה פעמים עם תוכן שונה
  7. ^ Couch, Aaron (January 24, 2019). "Matt Smith Joining Jared Leto in 'Morbius'". The Hollywood Reporter. Archived from the original on January 26, 2019. Retrieved February 24, 2019.
  8. ^ N'Duka, Amanda (March 4, 2019). "Jared Harris Joins Jared Leto In Sony’s ‘Spider-Man’ Spinoff ‘Morbius’". Deadline Hollywood.
  9. ^ Tyrese Gibson Joins Jared Leto in Marvel Spinoff ‘Morbius’ (EXCLUSIVE)
  10. ^ Fleming, Michael (May 16, 2000). "Artisan deal a real Marvel". Variety. Archived from the original on April 9, 2015. Retrieved April 9, 2015.
  11. ^ Busch, Anita (May 19, 2017). "Tom Hardy Is 'Venom' In New Sony Marvel Film To Be Directed By Ruben Fleischer". Deadline Hollywood. Archived from the original on May 21, 2017. Retrieved May 21, 2017.
  12. ^ Kit, Borys (November 13, 2017). "'Spider-Man' Spinoff: Morbius the Living Vampire Movie in the Works With 'Power Rangers' Writers". The Hollywood Reporter. Archived from the original on November 14, 2017. Retrieved November 14, 2017.
  13. ^ 1 2 3 4 Kroll, Justin (June 27, 2018). "Jared Leto to Star in 'Spider-Man' Spinoff 'Morbius' From Director Daniel Espinosa". Variety. Archived from the original on June 28, 2018. Retrieved June 28, 2018. שגיאת ציטוט: תג <ref> בלתי־תקין; השם "לטו" הוגדר כמה פעמים עם תוכן שונה
  14. ^ Shirey, Paul (April 24, 2018). "EXC. Antoine Fuqua Talks Potential For a Morbius or Blade Film at CinemaCon". JoBlo.com. Archived from the original on April 27, 2018. Retrieved April 27, 2018.
  15. ^ Timberlake, Braxter (May 25, 2018). "EXCLUSIVE: Plot Details for Sony's 'Morbius' Spider-Verse Spin-Off". That Hashtag Show. Archived from the original on June 13, 2018. Retrieved September 30, 2018.
  16. ^ Marc, Christopher (September 6, 2018). "Update: Jared Leto's Marvel Movie 'Morbius' Eyes Shoot in Atlanta this Fall/Winter". The GWW. Archived from the original on October 1, 2018. Retrieved October 1, 2018.
  17. ^ Hood, Cooper (September 28, 2018). "Why Sony is Excited About The Morbius Movie". Screen Rant. Archived from the original on September 29, 2018. Retrieved September 29, 2018.
  18. ^ Trumbore, Dave (October 9, 2018). "'Morbius' Filming Details Revealed by Producers Avi Arad and Matt Tolmach". Collider. Archived from the original on October 10, 2018. Retrieved October 10, 2018.
  19. ^ Wood, Matt (September 29, 2018). "Sounds Like Morbius Could Be The Next Spiderverse Movie Made After Venom". Cinema Blend. Archived from the original on September 30, 2018. Retrieved September 30, 2018.
  20. ^ Bonomolo, Cameron (September 28, 2018). "'Morbius' Producers Praise Star Jared Leto". ComicBook.com. Archived from the original on September 30, 2018. Retrieved September 30, 2018.
  21. ^ Clark, Travis (November 6, 2018). "Venom' gives Sony an edge over Disney in its fight to keep 'Spider-Man,' according to industry experts". Business Insider. Archived from the original on November 7, 2018. Retrieved November 7, 2018.
  22. ^ 1 2 Donnelly, Matt (November 21, 2018). "Sony Dates Two Marvel Movies for 2020". Variety. Archivedfrom the original on November 22, 2018. Retrieved November 22, 2018. שגיאת ציטוט: תג <ref> בלתי־תקין; השם "אאוטדייט" הוגדר כמה פעמים עם תוכן שונה
  23. ^ Jared Leto on Twitter: 1 week down...11 to go...🧛‍♀️🧛‍♀️ Get Ready 💪 #MORBIUS @MorbiusMovie
  24. ^ Zinski, Dan (February 11, 2019). "Morbius Star Jared Leto Teases Start Of Filming In London". Screen Rant. Archived from the original on February 12, 2019. Retrieved February 24, 2019.
  25. ^ Mueller, Matthew (November 22, 2018). "'Morbius The Living Vampire' Working Title Revealed". ComicBook.com. Archived from the original on November 27, 2018. Retrieved November 27, 2018.