לונה לאבגוד – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ החלפת פרמטרים לשמות פרמטרים אחידים בתבניות (תג)
היא עוד לא בת 39
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 12: שורה 12:
| מין = [[נקבה]]
| מין = [[נקבה]]
| מקצוע =
| מקצוע =
| גיל = 39
| גיל = 38
| כוחות = [[קסם|קסמים]]
| כוחות = [[קסם|קסמים]]
| משפחה = [[קסנופיליוס לאבגוד]] (אב) {{ש}}[[רולף סלמנדרה]] (בעל){{ש}} [[ניוט סלמנדרה]] (אבא של החם) {{ש}} [[טינה סלמנדרה]] (אמא של החם)
| משפחה = [[קסנופיליוס לאבגוד]] (אב) {{ש}}[[רולף סלמנדרה]] (בעל){{ש}} [[ניוט סלמנדרה]] (אבא של החם) {{ש}} [[טינה סלמנדרה]] (אמא של החם)

גרסה מ־21:38, 20 בספטמבר 2019

לונה לאבגוד
Luna Lovegood
סוג דמות ראשית
שם ספר הארי פוטר
שם סרט הארי פוטר
הופעה ראשונה הארי פוטר ומסדר עוף החול
הופעה אחרונה הארי פוטר ואוצרות המוות
יוצרים ג'יי קיי רולינג
גילום הדמות אוונה לינץ'
דיבוב בשפה העברית שירה נאור
מידע
גיל 38
תאריך לידה 13 בפברואר 1981
גזע בן אדם
מין נקבה
מקצוע מאגיזואולוג, תלמיד
כוחות קסמים
אזרחות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים Lovegood House עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה קסנופיליוס לאבגוד (אב)
רולף סלמנדרה (בעל)
ניוט סלמנדרה (אבא של החם)
טינה סלמנדרה (אמא של החם)
חברים הארי פוטר, רון ויזלי, הרמיוני גריינג'ר, ג'יני ויזלי, ונוויל לונגבוטום.
אויבים לורד וולדמורט ואוכלי המוות.
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לונה לאבגוד (אנגלית: Luna Lovegood) היא דמות בדיונית המופיעה בסדרת הספרים הארי פוטר מאת ג'יי קיי רולינג. לונה מתוארת כבלונדינית, ובעלת עיניים בולטות המשוות לה הבעה של הפתעה קבועה. היא לומדת באותה שכבה עם ג'יני ויזלי. לונה לא מקובלת בקרב התלמידים האחרים בהוגוורטס, וחלקם מכנים אותה במגוון שמות גנאי ("לונה המג'נונה"). בספר החמישי היא מצטרפת לצבא דמבלדור, ומתיידדת עם הארי וחבריו.

תפקידה בספרים

הספר החמישי

ערך מורחב – הארי פוטר ומסדר עוף החול

לקראת שנת הלימודים הרביעית שלה, לונה פוגשת לונה את הארי פוטר, ג'יני וויזלי ונוויל לונגבוטום ברכבת הוגוורטס אקספרס, מאוחר יותר גם את הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי שמצטרפים אליהם בשלב מאוחר יותר בשל שירותם כמדריכים. לונה מספרת על עיסוקיו של אביה ומביעה את תמיכתה במלחמה נגד הלורד וולדמורט. כמו הארי, לונה מסוגלת להבחין בת'סטראלים. בשיעור טיפול בחיות פלא מתגלה הסיבה לכך - הארי ולונה חזו שניהם במוות - הארי חזה במות הוריו, ולונה חזתה במות אימה. לונה מתיידדת עם הארי, רון, הרמיוני, ג'יני ונוויל ובהמשך הספר היא מצטרפת לצבא דמבלדור. לונה עוזרת להארי לשכנע קוסמים שוולדמורט אכן חזר כשהיא מבקשת מאביה שיראיינו את הארי לצהובון שאותו הוא מנהל, "הפקפקן". לונה היא אחת מחברי צבא דמבלדור שהצטרפו להארי במשרד הקסמים כדי להילחם באוכלי המוות, והיא הייתה היחידה (חוץ מהארי) שלא נפגעה באופן ממשי. כשהארי מתאבל על מותו של סנדקו, סיריוס בלק, לונה מספרת לו על מות אימה ומנחמת אותו. לקראת סוף הספר, אביה של לונה, קסנופיליוס לאבגוד, מוכר את הריאיון עם הארי לנביא היומי ובכסף שהרוויח, הוא ולונה נוסעים לשוודיה על מנת לאתר שנורקקים פחוסי קרן.

הספר השישי

ערך מורחב – הארי פוטר והנסיך חצוי הדם

בספר השישי מתואר כי מצבה החברתי משתפר במקצת כתוצאה ממאורעות הספר החמישי. לונה נוסעת להוגוורטס יחד עם חבריה הארי ונוויל, אך הארי עוזב באמצע כשהוא שומע את מזימתו של מאלפוי. לקראת חג המולד, הארי מזמין את לונה להצטרף אליו לאחת המסיבות שעורך הפרופסור הוראס סלגהורן לחברי הסלאג-סלבז. לונה החליפה באופן זמני את זכריה סמית' וכיהנה כפרשנית הקווידיץ' של בית הספר. רבים נהגו לראות בה פרשנית משעשעת, שכן היא נהגה לשכוח את שמות השחקנים ולספר תיאוריות לא מבוססות במהלך המשחקים. בסוף שנת הלימודים, כשהארי יוצא מהוגוורטס על מנת לחפש את אחד מההורקרוקסים של לורד וולדמורט יחד עם אלבוס דמבלדור, הוא מבקש מלונה להשגיח על דראקו מאלפוי יחד עם רון, ג'יני ונוויל. הוא מעניק לה ולחבריה את מה שנשאר לו משיקוי הפליקס פליציס, כי הוא חושש שדבר מה יקרה כשדמבלדור לא יהיה בהוגוורטס. כשבית הספר מותקף על-ידי אוכלי המוות, לונה משתתפת בקרב שמתקיים על מגדל האסטורנומיה יחד עם נוויל, ג'יני, רון והרמיוני. הארי מבקש מלונה ומהרמיוני להשגיח על משרדו של פרופסור סנייפ, אך זה האחרון מצליח להתחמק מהן כשהוא אומר שאוכלי המוות פרצו אל הטירה ושפרופסור פליטיק התמוטט. בסוף הספר, לונה מגיעה להלוויתו של אלבוס דמבלדור יחד עם נוויל לונגבוטום.

הספר השביעי

ערך מורחב – הארי פוטר ואוצרות המוות

ב-1 באוגוסט 1997, יום נפילת משרד הקסמים, לונה ואביה מגיעים לחתונתם של ביל וויזלי ופלר דלאקור, אשר מתקיימת במחילה - ביתם של בני משפחת וויזלי. למרות שהארי משתמש בשיקוי הפולימצי כדי למנוע מאוכלי המוות לגלות את מקום הימצאו, לונה מצליחה לזהות אותו מבלי שהשמיע את קולו. בדומה לאביה, היא לבשה גלימה בצבע צהוב בוהק, והתאימה לה חמנייה גדולה כקישוט בשערה. בשלב כלשהו, לונה החלה לרקוד עם עצמה ברחבת הריקודים, לנופף בידיה ומשכה תשומת לב רבה. בתחילת השנה, לונה, יחד עם ג'יני וויזלי ונוויל לונגבוטום, מנסים לגנוב את חרבו של גריפינדור ממשרדו של מנהל בית הספר. למרבה הצער, השלושה נתפסים על-ידי סנייפ, והוא שולח אותם לעונש ביער האסור, יחד עם רובאוס האגריד]. השלושה מובילים את צבא דמבלדור במהלך השנה, בניסיון לחבל בשליטתם של אוכלי המוות בבית הספר, על מנת לעזור להארי, רון והרמיוני בפעולותיהם מחוץ להוגוורטס. כתוצאה מתמיכתו הפומבית של אביה של לונה בהארי פוטר ובמאבק נגד הלורד וולדמורט, לונה נחטפה בידי אוכלי מוות בעת הנסיעה על רכבת הוגוורטס אקספרס אשר הובילה אותה לביתה לחופשת חג המולד. לאחר שנחטפה היא נכלאת באחוזת מאלפוי יחד עם יצרן השרביטים אוליבנדר והם מפתחים קשר חברי. לאחר שהארי, רון, הרמיוני, דין תומאס והגובלין גריפהוק נלכדו בידי חבורת חטפנים והובאו לאחוזת מאלפוי, לונה החלה לשחרר אותם מהחבלים שבהם נקשרו, בזמן שהרמיוני עונתה בידי בלטריקס לסטריינג'. הם משוחררים על ידי גמדון הבית דובי, המביא אותם אל ביתם של ביל ופלר ויזלי, שמוצא את מותו לאחר מכן. לונה מתחבאת בבקתת הצדפים לאורך רוב הספר, עד חודש מאי לערך, שכן אז קיבלה קריאת עזרה מנוויל לונגבוטום באמצעות הטבעות המכושפות של צבא דמבלדור. היא משתתפת בקרב על הוגוורטס, ואף נאבקת בבלטריקס לסטריינג' ביחד עם ג'יני והרמיוני גריינג'ר. לאחר אירועי הספר השביעי היא מתחתנת עם רולף סלמנדרה (נכדו של חוקר היצורים הקסומים ניוט סלמנדרה).

מאפיינים

התפתחות הדמות

מעמדה החברתי של לונה נמוך מאוד בספר החמישי, בו היא מופיעה לראשונה. בין הספר החמישי והספר השישי, מצבה החברתי של לונה משתפר ובספר השביעי היא נהיית ליחסית מקובלת בחברת התלמידים. בנוסף ניכר שיכולות הקסם שלה משתפרות בשני הספרים האחרונים של הסדרה.

מראה חיצוני

לונה מתוארת כבלונדינית, בעלת עיניים כחולות וממושקפת. יש לה עיניים בולטות המשוות לה הבעה של הפתעה קבועה.

אישיות

לונה מתוארת כנערה ישרה הנוהגת לומר אמיתות מביכות, ומתפתחים בינה לבין הארי, רון, הרמיוני, נוויל, וג'יני חברויות אמיתיות. לונה מאמינה לדברים המוזרים ובלתי מוכחים הנאמרים על ידי אביה, כמו גם קיומו של שנורקק פחוס קרן, יצור מוזר שהמציא אביה. ג'יי קיי רולינג אמרה כי בעבודתה כחוקרת חיות פלא הבינה שהשנורקק פחוס הקרן אינו קיים.

יכולות קסם

לא ידוע רבות על יכולות הקסם של לונה בספרים הראשונים של הסדרה, אך כאשר היא מצטרפת לצבא דמבלדור היא מפגינה כוח רב. הפטרונוס שלה הוא ארנבת.

משפחתה

לונה היא ביתו של קסנופיליוס לאבגוד, עורך הצהובון "הפקפקן". הצהובון מכיל עובדות שגויות ובדיות שאביה ממציא, אך לונה מאמינה בכל זאת לכתבות שבצהובון. היחסים שבין לונה ואביה אינם מתוארים באופן מקיף בספר. לא ידוע מי היא אימה של לונה.

קישורים חיצוניים