ניר קברטי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
Dorian Gray Wild (שיחה | תרומות)
מ שוחזר מעריכות של 37.26.147.180 (שיחה) לעריכה האחרונה של Dorian Gray Wild
שורה 5: שורה 5:
|שיתופי פעולה בולטים=[[הסינפונייטה הישראלית באר שבע]]
|שיתופי פעולה בולטים=[[הסינפונייטה הישראלית באר שבע]]
|אתר אינטרנט=https://www.nirkabaretti.com/}}
|אתר אינטרנט=https://www.nirkabaretti.com/}}
'''ניר קַבָּרֵטִי''' (נולד ב-[[5 בפברואר]] [[1968]] ב[[חולון]]) הוא [[מנצח]] [[ישראלי]] המשמש בתפקיד ה[[מנהל מוזיקלי|מנהל המוזיקלי]] של [[הסינפונייטה הישראלית באר שבע]].
'''ניר קַבָּרֵטִי''' (נולד ב-[[5 בפברואר]] [[1968]] ב[[חולון]]) הוא [[מנצח]] [[ישראלי]], המשמש בתפקיד ה[[מנהל מוזיקלי|מנהל המוזיקלי]] והמנצח הראשי של [[הסינפונייטה הישראלית באר שבע]].


== קריירה ==
== קריירה ==
שורה 14: שורה 14:
ב[[אוסטריה]] קיבל את משרתו הראשונה כ[[פסנתרן]] ומנצח [[מקהלה|מקהלת]] בית [[האופרה של וינה]]. בשנת [[2000]] התמנה לתפקיד עוזר המנהל המוזיקלי בתיאטרון המלכותי של [[ספרד]] ב[[מדריד]], והחל בשיתוף פעולה הדוק עם בית האופרה של [[פירנצה]], [[מאג'ו מוזיקלה פיורנטינו]], שם כיהן בתפקיד מנצח הבית ועוזרו האישי של המנהל המוזיקלי, [[זובין מהטה]].
ב[[אוסטריה]] קיבל את משרתו הראשונה כ[[פסנתרן]] ומנצח [[מקהלה|מקהלת]] בית [[האופרה של וינה]]. בשנת [[2000]] התמנה לתפקיד עוזר המנהל המוזיקלי בתיאטרון המלכותי של [[ספרד]] ב[[מדריד]], והחל בשיתוף פעולה הדוק עם בית האופרה של [[פירנצה]], [[מאג'ו מוזיקלה פיורנטינו]], שם כיהן בתפקיד מנצח הבית ועוזרו האישי של המנהל המוזיקלי, [[זובין מהטה]].


ניר קברטי ניצח על [[התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון]], [[התזמורת הפילהרמונית הישראלית]], [[התזמורת הסימפונית ירושלים]], [[התזמורת הסימפונית חיפה]], [[התזמורת הקאמרית הישראלית]], [[תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית]], [[התזמורת הפילהרמונית של טוקיו]], התזמורת הפילהרמונית של תיאטרון קולון ([[בואנוס איירס]]), התזמורת הפילהרמונית של [[זגרב]], תזמורת הקפיטול הלאומית של [[טולוז]], התזמורת הפילהרמונית של [[האיים הקנרים]], התזמורת הסימפונית של מדריד, התזמורת הקאמרית של [[וינה]], התזמורת הקאמרית של [[לוזאן]], התזמורת הסימפונית של [[אוסטריה התחתונה]], התזמורת הסימפונית של [[בוכום]] ועוד. 
ניר קברטי ניצח על [[התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון]], [[התזמורת הפילהרמונית הישראלית]], [[התזמורת הסימפונית ירושלים]], [[התזמורת הסימפונית חיפה]], [[התזמורת הקאמרית הישראלית]], [[תזמורת נתניה - הקאמרית הקיבוצית]], [[התזמורת הפילהרמונית של טוקיו]], התזמורת הפילהרמונית של תיאטרון קולון ([[בואנוס איירס]]), התזמורת הפילהרמונית של [[זגרב]], תזמורת הקפיטול הלאומית של [[טולוז]], התזמורת הפילהרמונית של [[האיים הקנרים]], התזמורת הסימפונית של מדריד, התזמורת הקאמרית של [[וינה]], התזמורת הקאמרית של [[לוזאן]], התזמורת הסימפונית של [[אוסטריה התחתונה]], התזמורת הסימפונית של [[בוכום]] ועוד. 


בין השנים [[2002]]–[[2008]] היה המנהל המוזיקלי של [[סימפונט רעננה]], שם הוא נענה להחליף בתפקיד את [[אלוורו קסוטו]] (מנצח מ[[פורטוגל]] שפוטר על ידי הנהלת התזמורת).
בין השנים [[2002]]–[[2008]] היה המנהל המוזיקלי של [[סימפונט רעננה]], שם הוא נענה להחליף בתפקיד את [[אלוורו קסוטו]] (מנצח מ[[פורטוגל]] שפוטר על ידי הנהלת התזמורת).

גרסה מ־09:33, 30 בספטמבר 2019

ניר קברטי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 5 בפברואר 1968 (בן 56)
חולון, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות באר שבע, דרום מערב פלורידה, סנטה ברברה
מקום לימודים בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה, האוניברסיטה למוזיקה ואמנויות הבמה של וינה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר
שיתופי פעולה בולטים הסינפונייטה הישראלית באר שבע
https://www.nirkabaretti.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ניר קַבָּרֵטִי (נולד ב-5 בפברואר 1968 בחולון) הוא מנצח ישראלי, המשמש בתפקיד המנהל המוזיקלי והמנצח הראשי של הסינפונייטה הישראלית באר שבע.

קריירה

קברטי משמש כמנהל המוזיקלי של התזמורת הסימפונית של דרום מערב פלורידה, וממשיך את כהונתו כמנהל מוזיקלי ומנהל אמנותי של התזמורת הסימפונית של סנטה ברברה, קליפורניה. הוא נמנה כיום על השורה הראשונה של המנצחים הצעירים הישראלים הפועלים בישראל ומחוצה לה, וזוכה למוניטין בינלאומי רב הן בתחום הסימפוני והן בתחום האופרה.

לצד לימודי פסנתר באקדמיה למוזיקה ע"ש רובין בתל אביב למד ניצוח באופן פרטי אצל המלחין והמנצח נעם שריף, ולאחר מכן השלים תואר שני בניצוח באוניברסיטה למוזיקה ואמנויות הבמה של וינה.

באוסטריה קיבל את משרתו הראשונה כפסנתרן ומנצח מקהלת בית האופרה של וינה. בשנת 2000 התמנה לתפקיד עוזר המנהל המוזיקלי בתיאטרון המלכותי של ספרד במדריד, והחל בשיתוף פעולה הדוק עם בית האופרה של פירנצה, מאג'ו מוזיקלה פיורנטינו, שם כיהן בתפקיד מנצח הבית ועוזרו האישי של המנהל המוזיקלי, זובין מהטה.

ניר קברטי ניצח על התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית ירושלים, התזמורת הסימפונית חיפה, התזמורת הקאמרית הישראלית, תזמורת נתניה - הקאמרית הקיבוצית, התזמורת הפילהרמונית של טוקיו, התזמורת הפילהרמונית של תיאטרון קולון (בואנוס איירס), התזמורת הפילהרמונית של זגרב, תזמורת הקפיטול הלאומית של טולוז, התזמורת הפילהרמונית של האיים הקנרים, התזמורת הסימפונית של מדריד, התזמורת הקאמרית של וינה, התזמורת הקאמרית של לוזאן, התזמורת הסימפונית של אוסטריה התחתונה, התזמורת הסימפונית של בוכום ועוד. 

בין השנים 20022008 היה המנהל המוזיקלי של סימפונט רעננה, שם הוא נענה להחליף בתפקיד את אלוורו קסוטו (מנצח מפורטוגל שפוטר על ידי הנהלת התזמורת).

בתחום האופראי ניצח על הפקות בבית האופרה של פירנצה ("החטיפה מן ההרמון" מאת מוצרט, "מקבת" ו"הטרובדור" מאת ורדי, "ג`אני סקיקי" מאת פוצ`יני, "המסע לריימס" מאת רוסיני), בית האופרה של מדריד ("סינדרלה" מאת רוסיני, "הוולקיריות" מאת וגנר), האופרה הישראלית החדשה ("פידליו" מאת בטהובן, "מנון לסקו" מאת פוצ'יני), התיאטרון הלאומי החדש של טוקיו ("הספר מסביליה" מאת רוסיני), ובית האופרה של לוזאן ("כובע הקש מפירנצה" מאת נינו רוטה).

כמו כן ניצח על האופרה "יומנה של אנה פרנק" מאת ג. פריד, עם הסולנית הישראלית ענת אפרתי בפסטיבל ברגנץ שבאוסטריה, וכן באקספו 2000 בהנובר שבגרמניה (הפקה של בית האופרה הממלכתי של וינה), והוביל את בית האופרה סן קרלו שבנאפולי עם היצירה "הטרובדור" לסיורו הראשון ביפן.

הופעתו הראשונה בתיאטרון לה סקאלה במילאנו בהפקת הבלט "מפצח האגוזים" מאת צ'ייקובסקי, בעונת 2005-2004, זכתה לשבחים רבים, ולאחרונה ניצח שם, בשנית, על "חלום ליל קיץ" מאת מנדלסון (הופעה שהוקלטה עבור הטלוויזיה האיטלקית).

בשנת 2018 ניצח קברטי על הקונצרט ששיחזר את הקונצרט ההיסטורי שהתקיים בניצוחו של ליאונרד ברנשטיין באוקטובר 1948 לאחר כיבוש באר שבע[1].

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים

הערות שוליים

  1. ^ אלדד בק, הקונצרט ההיסטורי ישוחזר בב"ש, באתר ישראל היום, 10 באוקטובר 2018