סערה אדומה עולה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
| סוגה = [[מותחן ריגול]], [[מלחמה]]
| סוגה = [[מותחן ריגול]], [[מלחמה]]
| הוצאה = Putnam Publishing
| הוצאה = Putnam Publishing
| הוצאה בעברית = [[הוצאת מעריב]] (מהדורה עברית)
| הוצאה בעברית = [[הוצאת מעריב]]
| שנת הוצאה בעברית = [[1988]], [[2012]]
| שנת הוצאה בעברית = [[1988]], [[2012]]
| מספר עמודים בעברית = 696 (כריכה רכה)
| מספר עמודים בעברית = 696 (כריכה רכה)

גרסה מ־12:17, 26 באוקטובר 2019


שגיאות פרמטריות בתבנית:ספר

פרמטרים [ שנת הוצאה בעברית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

סערה אדומה עולה
Red Storm Rising
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת טום קלנסי עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית אמריקאית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מותחן ריגול, מלחמה
נושא המלחמה הקרה, טרור, מלחמת עולם שלישית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות אזרבייג'ן עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Putnam Publishing
תאריך הוצאה 1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת מעריב
תרגום יוסף אשכול
מספר עמודים 696 (כריכה רכה)
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 0-87021-285-0
הספרייה הלאומית 003422953, 001065111
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סערה אדומה עולהאנגלית: Red Storm Rising) הוא ספר מאת הסופר האמריקאי טום קלנסי. הספר מתאר כיצד תיראה מלחמת העולם השלישית בגרסתה הקונבנציונלית בין ברית נאט"ו לברית המועצות. הספר נכתב על בסיס משחק המלחמה "הארפון 3" ביחד עם לארי בונד. לצורך כתיבת הספר ערכו קלנסי ובונד תחקיר שכלל ביקורים בצוללות, נוכחות באימונים באש חיה, פגישות וראיונות עם קציני צבא וביון מכל הדרגים, וריאיון מיוחד עם עריק רם–דרג מברית-המועצות.

עלילה

עלילת הספר מתרחשת בשלהי המלחמה הקרה, באמצע שנות השמונים. קבוצת מחבלים הנמנית עם ארגון אסלמי קיצוני תקפה את בית הזיקוק החדש והגדול ביותר של ברית המועצות שבניז'ניווארטובסק ופוצצה אותו. כתוצאה מכך מצויה ברית המועצות במצוקת משאבים קשה, וצפויה להתמודד עם רעב, כלכלה במצוקה ועם פגיעה אנושה ביכולתה הצבאית. במטרה להתגבר על המחסור מציע שר ההגנה בפוליטבורו להשתלט בכוח צבאי על שדות נפט במפרץ הפרסי[1]. מאחר שארצות הברית מחויבת להגן על מדינות המפרץ הפרסי, ובהן סעודיה, מתוכנן מבצע צבאי – "סערה אדומה" שמו – שמטרתו להעסיק בלחימה את כוחות נאט"ו וארצות הברית באירופה. לוטננט קומנדר בוב טולנד, קצין לוחמת שטח בצי האמריקני במילואים ואיש הסוכנות לביטחון לאומי הוא היחיד שמזהה את כוונות הסובייטיים. כתוצאה מכך הוא מועבר למדור "כוונות" במפקדת הצי שבוירג'יניה. מפקד המדור הוא קולונל הנחתים צ'אק לאו, שנפצע בבית הספר ללוחמה הררית רגע לפני שמונה למפקד חטיבה באוגדה השנייה של הנחתים[2].

לאחר תוכנית אב בת ארבעה חודשים, שכללה תמרונים דיפלומטיים והתעצמות צבאית מואצת, יוצאים הסובייטים למתקפה הן לעבר מערב אירופה והן באוקיינוס האטלנטי. כוחות נאט"ו מוצאים עצמם נתונים למעשה במלחמת עולם שלישית, בים, ביבשה ובאוויר. במהלך מתקפה אווירית מקדימה משמידים מטוסי קרב והפצצה של נאט"ו מעל מאתיים מטוסים של חיל האוויר הסובייטי כמו גם מעברים חיוניים על נהר האלבה שישבשו את צליחתו על ידי כוחות הקרקע הסובייטים[3]. מנגד, מבצעים הסובייטים מתקפה אווירית מתוחכמת על קבוצת הקרב של נושאת המטוסים נימיץ, במהלכה נפגעת נושאת המטוסים קשות ומספר ספינות בקבוצת הקרב מושמדות כליל[4]. בנוסף מבצעת אוגדת רובאים מוטסת של הצבא האדום נחיתת סער אמפיבית על איסלנד ולוחמיה כובשים אותה מידי כוחות צבא ארצות הברית. לוטננט מייק אדוארדס, קצין מטאורולוגיה בחיל האוויר האמריקני, נמלט מבסיס קפלאוויק בחברת שלושה נחתים, בהם שני טוראים והסמל ג'יימס סמית', נחת ותיק ועתיר ניסיון[5]. אדוארדס ואנשיו, המכונים ברשת הקשר באות הקריאה "כלב ציד", נעים ברחבי האי ומדווחים למפקדת נאט"ו בסקוטלנד על תנועות האויב. אמונם של הנחתים באדוארדס מתחזק כשהוא מוביל אותם לפשיטה על בית חווה מבודד בו מספר חיילים סובייטים עומדים לאנוס אישה הרה[6] לכוח מצטרפת, כתוצאה מן הפשיטה, אישה צעירה ויפה בשם ויגדיס, בחודש רביעי להריונה.

בחזית אירופה נדרש מפקד פיקוד אירופה של ארצות הברית, הגנרל יוג'ין רובינסון, להתמודד עם פלישת כוחות הצבא האדום לגרמניה. רובינסון, קצין צנחנים שלחם במלחמת וייטנאם פותח במבצע הונאה מתוחכם בממטרה לבלום את הכוחות הסובייטים[7].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ טום קלנסי, "סערה אדומה עולה", הוצאת מודן, 2012, עמוד 29.
  2. ^ טום קלנסי, "סערה אדומה עולה", הוצאת מודן, 2012, עמוד 69, "מקטורן המדים של לאו היה תלוי בפינה. טולנד לגם מהקפה שלו וסקר את ארבע שורות העיטורים. על אות השירות בווייטנאם היו שלושה ציונים של מחזורי שירות. וצלב הצי. בהיותו לבוש בסוודר בצבע ירוק-זית האהוב על קציני הנחתים לא נראה לאו כגבר בעל גוף, ומבטא המערב-התיכון שבפיו העיד על גישה נינוחה, כמעט משועממת, לחיים. אבל עיניו החומות אמרו משהו שונה בתכלית. קולונל לאו כבר החל לחשוב לפי קווי המחשבה של טולנד, והדבר לא שימח אותו בכלל".
  3. ^ טום קלנסי, "סערה אדומה עולה", הוצאת מודן, 2012, עמודים 169-176.
  4. ^ טום קלנסי, "סערה אדומה עולה", הוצאת מודן, 2012, עמודים 233-248.
  5. ^ טום קלנסי, "סערה אדומה עולה", הוצאת מודן, 2012, עמוד 219, "לא הרגשתי כל-כך בטוח מאז ביירות".
  6. ^ טום קלנסי, "סערה אדומה עולה", הוצאת מודן, 2012, עמוד 310, "הוא קלט את אדוארדס בזווית עינו, והלוטננט האמריקני זינק קדימה וסכינו בידו, נועץ אותה בצווארו של האיש הגבוה ממנו. הרוסי החל לזעוק, אבל אדוארדס הפיל אותו אל הקרקע וחסם את פיו בידו השמאלית, תוך שהוא נועץ את הסכין שוב. אדוארדס כופף את ראשו של האיש לכיוון אחד ואת הסכין לכיוון השני. הסכין חרקה כאשר נתקלה במשהו קשה, וגופו של הקורבן התרפה".
  7. ^ טום קלנסי, "סערה אדומה עולה", הוצאת מודן, 2012, עמוד 690, "וייטנאם, ארבעה מחזורי שירות, האחרון כמפקד האוגדה המוטסת ה-101; נחשב בעיני הצפון-וייטנאמים כטקטיקאי מסוכן וחדשני באופן יוצא מן הכלל".