גל תורן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת שדות מיושנים ריקים
הוספת עונה שלישית של טיול אחרי צבא - יפן
שורה 47: שורה 47:
בשנת [[2017]] השתתף בסדרת ה[[דוקו-ריאליטי]] "[[טיול אחרי צבא (תוכנית מציאות)|טיול אחרי צבא]]" שמשודרת בערוץ [[כאן 11]] וכוללת תיעוד טיול שערך ב[[הודו]] וב[[תאילנד]] עם [[פבלו רוזנברג]]. באותה השנה הקים תורן צמד עם חבר ילדותו גיא לוי ויחד הם הוציאו את הדיסק [[ליילי]], וגם שיחק את רמי, גרושה של מירב, בסדרה "[[משיח (סדרת טלוויזיה)|משיח]]".
בשנת [[2017]] השתתף בסדרת ה[[דוקו-ריאליטי]] "[[טיול אחרי צבא (תוכנית מציאות)|טיול אחרי צבא]]" שמשודרת בערוץ [[כאן 11]] וכוללת תיעוד טיול שערך ב[[הודו]] וב[[תאילנד]] עם [[פבלו רוזנברג]]. באותה השנה הקים תורן צמד עם חבר ילדותו גיא לוי ויחד הם הוציאו את הדיסק [[ליילי]], וגם שיחק את רמי, גרושה של מירב, בסדרה "[[משיח (סדרת טלוויזיה)|משיח]]".


בשנת [[2018]] השתתף בעונה השנייה של "טיול אחרי צבא" המתרחשת בדרום אמריקה. באותה שנה השתתף בסדרת הטלוויזיה "[[עיר מקלט (סדרת טלוויזיה)|עיר מקלט]]" ובסרט הקולנוע "[[פרה אדומה (סרט)|פרה אדומה]]".
בשנת [[2018]] השתתף בעונה השנייה של "[[טיול אחרי צבא (תוכנית מציאות)|טיול אחרי צבא]]" המתרחשת בדרום אמריקה. באותה שנה השתתף בסדרת הטלוויזיה "[[עיר מקלט (סדרת טלוויזיה)|עיר מקלט]]" ובסרט הקולנוע "[[פרה אדומה (סרט)|פרה אדומה]]".

בשנת [[2019]] השתתף בעונה השלישית של "[[טיול אחרי צבא (תוכנית מציאות)|טיול אחרי צבא]]" המתרחשת ב[[יפן]].


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־19:12, 12 בינואר 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות משחק

פרמטרים ריקים [ דמות, שפה מועדפת ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ שנות הפעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

גל תורן
לידה 30 בספטמבר 1975 (בן 48)
מבשרת ציון
שם במה גלצ'ה
סוגה מועדפת רוק, פאנק
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג קרן חכמה עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גל תורן (נולד ב-30 בספטמבר 1975) הוא מוזיקאי ושחקן ישראלי. תורן הוא סולן להקת הרוק-פאנק הישראלית "מרסדס בנד", בה הוא שר, מלחין וכותב.

ביוגרפיה

תורן נולד במבשרת ציון ולמד בתיכון לאמנויות בירושלים. היה מש״ק הסברה ביחידת ההסברה של צה"ל ברובע היהודי והיה חלק מצוות העובדים בגן החיות התנ"כי. בשנת 1998 עבר לתל אביב יחד עם אורי גת, והקים איתו את להקת "מרסדס בנד", אשר נכון ל-2019 הוציאה ארבעה אלבומים. באותה תקופה עבד בחוף הים.

תורן נשוי לקרן חכמה, ולהם שלוש בנות. מתגורר בשכונת תל ברוך בתל אביב.

קריירת משחק

בשנת 2003 הופיע תורן בסרט "חוזה לך ברח".

במהלך צילומי פרומו לביפ פגש בקרן חכמה, לה נישא בהמשך. תורן וחכמה שתפו פעולה גם בתחום המקצועי; חכמה ביימה את הקליפ לשיר "המרסדס", של מרסדס בנד - להקתו של תורן, וב-2008 שימשה כבמאית של סדרת הטלוויזיה בת שמונה הפרקים, "רד בנד", בעוד תורן ניהל את הסדרה מוזיקלית, ואף הופיע בה בתפקיד אורח בתור עצמו. השניים אף עבדו יחד בתוכנית הטלוויזיה "ארץ נהדרת".

בשנת 2008 התרחשה הפריצה המשמעותית של תורן כשחקן, כאשר השתתף במיני-סדרה "תעשה לי ילד" של רשת HOT. תורן גילם את דמותו של רם, הסולן הפרוע של הרכב "ההסתדרות". פסקול הסדרה הורכב משיריה של מרסדס בנד, אשר את רובם כתב או הלחין.

ב-2010 כתב את המוזיקה לסדרות הטלוויזיה של הוט 3 "עספור" ו"חסמבה דור 3" ולתוכנית "מתלהבת" עם מיה דגן בערוץ 10.

בשנת 2011 כתב את השיר 'זהות' המדבר על הקונפליקט בין תדמית הרוקר הפרוע לאב המסור ואוהב ("זהות אחת לבוקר, אחת לילה. שלושים וארבע, על המזבח עם גפרור דולק ביד"). באותה שנה גילם את דודי הירש בסדרת הדרמה "אורים ותומים" אשר שודרה ב-Yes.

בשנת 2012 גילם את אהרל'ה רוזנברג בסדרה המשטרה "המיוחדת" בערוץ 2.

בשנת 2013 הופיע בתפקיד הראשי בסרטו של גור בנטביץ' "לרדת מהעץ". באותה השנה שיחק בעונה השנייה של סדרת הפשע "נויורק" ב-Yes, בתפקיד עודד ברמן, מנכ"ל של חברת "פקס רומנה".

בשנת 2014 שיחק בסרט "מקום בגן עדן" בבימויו של יוסי מדמוני, ושיחק בסרט הקצר "אנטילופות" בכיכובם של יואב רוטמן ושירה האס.

בשנת 2015 שיחק בסדרת האקשן "המדרשה" בערוץ 2 לצד יהודה לוי וחנה לסלאו, בתור אביטל וקסלר, ושיחק בסדרה הקומית של Yes, "להרוג את הסבתא" בתור דוד זליג, לצד אלי פיניש ומירי אלוני.

בשנת 2016 השתתף בסדרה הקומית של Yes, "האחיות המוצלחות שלי" שביים גורי אלפי וכיכבו בה דנה סמו ונלי תגר. בדצמבר אותה שנה החל לככב בסדרה הקומית של צביקה הדר, "לצבי יש בעיה" בערוץ 2, בתור חבר של צביקה.

באותה השנה תורן השתתף בסדרה "אורי ואלה" שיצרו יובל שפרמן, עופר סקר ודינה סנדרסון ל-HOT3, בתפקיד אחיה של אלה וגם שירים שכתב יחד עם גיא לוי ולאחר מכם פרסם עימו בדיסק 'ליילי'[1].

באותה השנה שיחק בסרטה של דורית חכים, "ירח בבית 12" שם גילם את דורון, בעלה המכה של מירה (יובל שרף), ועל תפקידו בסרט היה מועמד לפרס אופיר לשחקן המשנה הטוב ביותר לשנת 2015.

בשנת 2017 השתתף בסדרת הדוקו-ריאליטי "טיול אחרי צבא" שמשודרת בערוץ כאן 11 וכוללת תיעוד טיול שערך בהודו ובתאילנד עם פבלו רוזנברג. באותה השנה הקים תורן צמד עם חבר ילדותו גיא לוי ויחד הם הוציאו את הדיסק ליילי, וגם שיחק את רמי, גרושה של מירב, בסדרה "משיח".

בשנת 2018 השתתף בעונה השנייה של "טיול אחרי צבא" המתרחשת בדרום אמריקה. באותה שנה השתתף בסדרת הטלוויזיה "עיר מקלט" ובסרט הקולנוע "פרה אדומה".

בשנת 2019 השתתף בעונה השלישית של "טיול אחרי צבא" המתרחשת ביפן.

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי קולנוענים תבנית:פרופילי מוזיקאים

הערות שוליים