נמרוד בר-עם – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 2: שורה 2:
|תמונה=[[קובץ:Nimrod Bar-Am.JPG|200px]]
|תמונה=[[קובץ:Nimrod Bar-Am.JPG|200px]]
}}
}}
'''נמרוד בורר-עם''' (נולד ב-[[23 בספטמבר]] [[1970]] ברמת חן שב[[רמת גן]]) הוא [[פילוסוף]] [[ישראלי]] המכהן כמרצה בכיר בחוג לתקשורת יצירה וביקורת ב[[מכללת ספיר]]. תחומי עיסוקו העיקריים הם הפילוסופיה של הלוגיקה, המדע והתקשורת.
'''נמרוד בר-עם''' (נולד ב-[[23 בספטמבר]] [[1970]] ברמת חן שב[[רמת גן]]) הוא [[פילוסוף]] [[ישראלי]] המכהן כמרצה בכיר בחוג לתקשורת יצירה וביקורת ב[[מכללת ספיר]]. תחומי עיסוקו העיקריים הם הפילוסופיה של הלוגיקה, המדע והתקשורת.


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==

גרסה מ־11:57, 14 בינואר 2020

נמרוד בר-עם
עיסוק משורר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נמרוד בר-עם (נולד ב-23 בספטמבר 1970 ברמת חן שברמת גן) הוא פילוסוף ישראלי המכהן כמרצה בכיר בחוג לתקשורת יצירה וביקורת במכללת ספיר. תחומי עיסוקו העיקריים הם הפילוסופיה של הלוגיקה, המדע והתקשורת.

ביוגרפיה

נולד לארנה בר-עם, ציירת ופסלת ולמיכה בר-עם, צלם, במשפחה בת שלושה בנים. למד באוניברסיטת תל אביב וסיים בה את התואר הראשון בפילוסופיה ובבלשנות בהצטיינות (1993), את התואר השני בהצטיינות יתרה (1996) ואת התואר השלישי בהצטיינות יתרה (2000). עבודת הדוקטור שלו עוסקת בתולדות הלוגיקה הפורמלית והיא נכתבה בהנחייתו של הפרופסור יוסף אגסי. הוא כיהן כאקדמאי אורח באוניברסיטת קולומביה בניו יורק (1999-2000) וכמילגאי דיבנר (2003-4) באם-איי-טי שבקיימברידג' מסצ'וסטס. בר-עם נשוי לד"ר גלי דרוקר בר-עם, חוקרת ספרות יידיש.

עבודתו של בר-עם עוסקת במגבלותיהן של מערכות פורמליות ככלים לביטוי (ורדוקציה) של אתגרי התמצאות ותקשורת, ובחקר האסטרטגיות האפשריות להגמשתן.

ספרו אקסטנסיונאליזם: המהפכה בהגיון יצא לאור בשנת 2008 בהוצאת שפרינגר, ומתאר רגעי מפתח בתולדות הלוגיקה מראשיתה ועד לשלהי המאה התשע-עשרה. בר-עם טוען כי הלוגיקה המודרנית נתפתחה כביקורת האיחוד המסורתי, האריסטוטלי והסכולאסטי, בין לוגיקה לאפיסטמולוגיה, ומתוך משא ומתן על תנאי פרידה זו.

ספרו חיפוש אחר המבוא הפשוט לתקשורת יצא לאור בשנת 2016 בהוצאת שפרינגר ובשנת 2017 בהוצאת ספרי עליית הגג מבית ידיעות ספרים. הספר עוסק בקשיים המתודולוגיים והפדגוגיים שבפניהם ניצבים לימודי התקשורת בפרט ומדעי החברה בכלל, וכן בפתרונות להם, הן במסגרת המחקר והן במסגרת חדר הכיתה.

בר-עם ערך עם היסטוריון המדע סטפאנו גטאי את קובץ המאמרים פתיחות מעודדת בהוצאת שפרינגר 2017 לרגל יום הולדתו התשעים של יוסף אגסי, פרסם את ספר השירה נבל השומר בהוצאת קשב לשירה בשנת 2011, ותרגום מוער לספר מיתוס ומשמעות של קלוד לוי-שטראוס בהוצאת בבל 2010.

ספריו

  • Encouraging Openness: Essays for Joseph Agassi on the Occasion of His 90th Birthday, Springer 2017
  • בחיפוש אחר המבוא הפשוט לתקשורת, ספרי עליית הגג, 2017
  • In Search of a Simple Introduction to Communication, Springer 2016
  • נבל השומר, הוצאת קשב לשירה, 2011
  • מיתוס ומשמעות, הוצאת בבל, 2010
  • Extensionalism: the Revolution in Logic, Springer 2008

קישורים חיצוניים