פריס הילטון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 73: שורה 73:
{{מיון רגיל:הילטון, פריס}}
{{מיון רגיל:הילטון, פריס}}
[[קטגוריה:אמריקאיות שנולדו ב-1981]]
[[קטגוריה:אמריקאיות שנולדו ב-1981]]
[[קטגוריה:אמריקאים ממוצא סקוטי]]
[[קטגוריה:אמני מוזיקה אלקטרונית]]
[[קטגוריה:אמני מוזיקה אלקטרונית]]
[[קטגוריה:אנשי בוהמה אמריקאים]]
[[קטגוריה:אנשי בוהמה אמריקאים]]

גרסה מ־15:09, 15 בינואר 2020

תבנית:עדכון


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פריס הילטון
Paris Hilton
הילטון, בשנת 2012
הילטון, בשנת 2012
לידה 17 בפברואר 1981 (בת 43)
ניו יורק סיטי, ניו יורק, ארצות הברית
שם לידה פריס ויטני הילטון
מוקד פעילות ארצות הבריתארצות הברית לוס אנג'לס,קליפורניה, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Marywood-Palm Valley school, Cascade School, תיכון ויליאם פלויד, CEDU, בית ספר דווייט, Provo Canyon School, בית ספר המקצועי לילדים עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמרת-יוצרת, כותבת שירים, רקדנית, שחקנית, מעצבת אופנה, דוגמנית, במאית, בדרנית, אישיות טלוויזיונית, אשת עסקים, יזמית, מפיקה מוזיקלית, סופרת, DJ, אושיית רשת
סוגה פופR&Bדאנס
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה קול
חברת תקליטים קאש מאני
שיתופי פעולה בולטים דימיטרי וגאס ולייק מייק
בן זוג ריק סלומון
ג'ייסון שואו
כריס זילקה
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס פטל הזהב - השחקנית הגרועה ביותר (2008)
  • פרס פטל הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר (2008)
  • פרס פטל הזהב לזוג/להקה הגרועים ביותר (2008)
  • פרס פטל הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר (2005)
  • Golden Raspberry Award for Worst Actress of the Decade (2010) עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי (באנגלית)
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פריס ויטני הילטוןאנגלית: Paris Whitney Hilton; נולדה ב-17 בפברואר 1981) היא ידוענית ואשת חברה אמריקאית, בת למשפחת הילטון, בעלי רשת בתי המלון העולמית הילטון. בין השאר ניסתה כוחה בדוגמנות, משחק וזמרה.

ביוגרפיה

פריס נולדה בניו יורק ב-1981, בתם של ענק הנדל"ן ריצ'רד הילטון והשחקנית קאת'י ריצ'רדס הילטון. היא הבכורה מבין ארבעת ילדיהם. שאר הילדים הם: מעצבת האופנה ניקי הילטון, בארון הילטון וקונראד הילטון. לאחר לימודיה התיכוניים החליטה לפרוש מלימודי הקולג' ופתחה בקריירת דוגמנות. פריס ואחותה ניקי נודעות בחיי "חוג הסילון" שהן מנהלות, אף על פי שפריס נחשבת לזו שביקשה יותר את אור הזרקורים. היא גם כיכבה רבות בצהובונים. פריס הייתה בת זוגם של רבים בתעשיית הבידור. נטען שסימני חבלות שנראו על גופה היו תוצאה של אלימות מצד בן זוגה לשעבר, הזמר ניק קרטר מלהקת ה"בקסטריט בויז", אך היא לא אישרה או הכחישה את ההאשמות. מאוחר יותר טענה כי "סימני החבלות" נגרמו בעת צילומים למגזין. היא הופיעה הופעת אורח בסרט "זולנדר", כמו גם במספר סרטים אחרים. תמונותיה הופיעו במגזינים GQ, ואניטי פייר ועוד. נוסף לקריירת המשחק והדוגמנות, עסקה גם בעיצוב ארנקים וצעצועים. למרות הצלחתה, ניסיונה להקים סוכנות דוגמנות וקו מוצרי איפור נכשל. בשנת 2004 פרסמה ספר בשם: "Confessions of an Heiress: A Tongue-in-Chic Peek Behind the Pose" שבו היא מחלקת עצות "עשה ואל תעשה" לחיים כיורשת. המבקרים קטלו את ספרה וקבעו שהוא חובבני ודל. ב-2005 הודיעה על שיתוף פעולה עם ענקית הקוסמטיקה "פרלוקס" ביצירת בושם על שמה. בתמורה קיבלה הילטון סכום שלא נודע אבל הוערך במיליוני דולרים וחבילת מניות בשווי מיליונים. על פי מגזין פורבס הונו של אביה ריצ'רד הילטון מוערך בכ-850 מיליון דולר, הון שצבר בזכות עצמו מחברת הנדל"ן שבבעלותו הממוקמת בבוורלי הילס, ללא עזרה מאביו המיליארדר ששולט ברשת הילטון העולמית.

במאי 2007 גזר עליה בית משפט בארצות הברית 45 ימי מאסר על נהיגה בשכרות.[1] אך מאסרה קוצר ל-23 יום. לאחר סיום תקופת מאסרה, ב-27 ביוני 2007, הופיעה בתוכניתו של לארי קינג והביעה חרטה על זלזולה בחוק. כמו כן טענה, כי החוויה גרמה לה לשינוי נפשי עמוק וסיפרה על רצונה להקדיש את זמנה לתרומות למען האנושות. על פי דיווחים ממקורות שונים הילטון קיבלה מקדמה של כמיליון דולר עבור כתיבת יומן תיעודי בזמן המעצר וסכום גבוה יותר מ-CNN תמורת הראיון הבלעדי.

ב-4 בינואר 2018 פורסם כי הילטון התארסה לשחקן כריס זילקה בעיירת הסקי אספן (קולורדו, ארצות הברית)[2], אולם בנובמבר באותה שנה דווח כי השניים נפרדו[3].

השתתפות בסדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע

הילטון וחברתה ניקול ריצ'י (בתו של הזמר ליונל ריצ'י) כיכבו בסדרת המציאות של רשת FOX שנקראת "החיים הפשוטים". בסדרה הן התגוררו יחד עם משפחה בחווה בעיירה אלטוס שבארקנסו. הסדרה הציגה את הילטון וריצ'י כאשר הן מנסות לבצע מטלות יומיומיות של החווה בהצלחה מוטלת בספק. הסדרה זכתה לפופולריות לא מבוטלת ושודרה במדינות רבות, לרבות ישראל. סמוך לתחילת שידורי הסדרה פורסמה קלטת וידאו של הילטון מקיימת יחסי מין עם חברה לשעבר, ריק סלומון, שהפיץ את הקלטת באינטרנט תחת השם "לילה אחד בפריס". הקלטת אף הופקה כסרט DVD. בעקבות פרסום הקלטת, תבעה הילטון את סלומון. התביעה הסתיימה בפשרה שבה זכתה הילטון בפיצויים בסך של 50% מתוך רווחים שצבר סלומון (יותר מ-50 מיליון דולר) ובנוסף כ-400 אלף דולר.

בשנת 2002, שיחקה בתפקיד ראשי בסרט האימה "תשע נשמות". בשנת 2003 שיחקה בתפקיד קטן בסרט הפשע "וונדרלנד".

בשנת 2004 שיחקה את דמותה של אמבר בדרמה הרומנטית "המהפך של הלן" של הבמאי גארי מרשל. בשנת 2005 השתתפה הילטון בסרט האימה "בית השעווה".

בשנת 2006 השתתפה בסרט "להיות פאריס הילטון", העוסק בחייה בקולג' ובין השאר בחיי המין שלה באותה תקופה, ובסרט "ישבנים למעלה" בתפקיד ליזה מנציני ובקומדיית נעורים "מלכת הקולג'"

בשנת 2008 שיחקה בסרט "מגניבות בע"מ" את הדמות הראשית לצד ג'ואל מור. בשנה זו שיחקה גם בתפקיד משני בסרט "ריפו! האופרה התורשתית", כזמרת אופרה כושלת המכורה לניתוחים.

ב-14 ביוני 2013 יצא לאור הסרט בלינג רינג המבוסס על אירועים אמיתיים בהם נשדד ביתה של הילטון. היא השתתפה בתפקיד אורח בסרט.

קריירה מוזיקלית

ב-5 ביוני 2006, יצא לאור הסינגל הראשון של הילטון שנקרא: "Stars Are Blind"

ב-22 באוגוסט, יצא לאור אלבום הבכורה של הילטון שנקרא על שמה: "Paris". האלבום הגיע למקום 6 במצעד בילבורד הוט 200.

ב-28 באוגוסט, יצא לאור הסינגל השני שנקרא: "Nothing in This World".

בשנת 2012, החלה הילטון לעבוד על האלבום אולפן השני שלה שצפוי לצאת לקראת סוף שנת 2013.

ב-8 באוקטובר 2013, יצא לאור הסינגל: "Good Time", בשיתוף: ליל ויין. מתוך האלבום השני שצפוי לצאת לקראת סוף השנה. בשנת 2019, השתתפה בשיר "B.F.A. (Best Friend's Ass)".

דיסקוגרפיה

אלבומי אולפן

ספרים

  • 2004: Confessions of an Heiress
  • 2005: Your Heiress Diary: Confess It All to Me

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי קולנוענים תבנית:פרופילי מוזיקאים

הערות שוליים