שובו של ג'אפר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ תבנית סרט: "מפיץ" ==> "חברה מפיצה", "אולפן" ==> "חברת הפקה", "הפקה" ==> "הופק בידי" (תג)
שורה 112: שורה 112:
[[קטגוריה:אלאדין של דיסני]]
[[קטגוריה:אלאדין של דיסני]]
[[קטגוריה:סרטי המשך אמריקאיים]]
[[קטגוריה:סרטי המשך אמריקאיים]]
[[קטגוריה:סרטים שיצאו ישירות בפורמט לצפייה ביתית]]
[[קטגוריה:סרטי אנימציה שיצאו ישירות בפורמט לצפייה ביתית]]
[[קטגוריה:סרטי אנימציה של סטודיו דיסני-טונס]]
[[קטגוריה:סרטי אנימציה של סטודיו דיסני-טונס]]

גרסה מ־23:16, 23 בינואר 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ קישור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אלאדין ושובו של ג'אפר
The Return of Jafar
כרזת הסרט בארצות הברית
כרזת הסרט בארצות הברית
בימוי טד סטונס
הופק בידי טד סטונס
תסריט קווין קמפבל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים סקוט ויינגר (אלאדין)
גילברט גוטפריד (יאגו (אלאדין))
דן קסטלנטה (ג'יני)
ג'ונתן פרימן (ג'אפר)
לינדה לרקין (הנסיכה יסמין)
ג'ייסון אלכסנדר
פרנק ולקר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מרק ווטרס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני הנפשת הטלוויזיה של דיסני, אולפני דיסניטון, חברת וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 במאי 1994
משך הקרנה 69 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פנטזיה, מעשייה, סרט מוזיקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $3,000,000
הכנסות $100,000,000
סרט קודם אלאדין
סרט הבא אלאדין ומלך הגנבים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שובו של ג'אפראנגלית: The Return of Jafar) הוא סרט ההמשך לסרט האנימציה המצליח של חברת וולט דיסני משנת 1992, "אלאדין". זהו סרט ההמשך הראשון שהפיקה חברת וולט דיסני שלא הופץ בבתי הקולנוע אלא שווק מראש בווידאו וב-DVD. הסרט יצא לאור במאי 1994. בסרט ההמשך ג'אפר, המכשף הנורא משתחרר ממנורת הקסמים וחוזר לנקום באלאדין שסיכל את התוכניות השטניות שלו בסרט הקודם. יאגו, התוכי שהיה עוזרו של ג'אפר, חובר לאלאדין והטובים והופך לגיבור הראשי בסרט.

עלילת הסרט

הסרט מתחיל כאשר אלאדין ואבו (קוף המחמד של אלאדין) מתגנבים למערת מסתור של כנופיית גנבים מקצועית וגונבים מהם שלל של כסף ואוצרות גנובים. אלאדין מחלק את כל השלל לעניי אגרבה, חוץ מהפרח המשובץ יהלומים, אותו הוא נותן במתנה לאהובתו, יסמין. יסמין מודיעה לאלאדין שאביה הסולטאן, מזמין אותו לארוחת ערב חגיגית בו הוא עומד להודיע לו הודעה מפתיעה. בינתיים באמצע שום מקום במדבר, יאגו התוכי מצליח להשתחרר ממנורת הקסמים. ג'אפר מבקש ממנו לשחרר אותו כדי שיוכל לנקום באלאדין, אבל יאגו זורק את המנורה לבאר וחוזר לאגרבה לבדו.

יאגו מבין שהוא לא יכול להראות את פניו בארמון סתם ככה, ולכן הוא מנסה למשוך את תשומת לבו של אלאדין על ידי העמדת פני גוסס, אך ללא הצלחה. כשאלאדין יוצא לשוק ורואה את יאגו, הוא רודף אחריו עד שכנופיית הגנבים מהמערה שמים לב אליו ומנסים לחסל אותו. יאגו מציל את חייו של אלאדין לא בכוונה וכששומרי הארמון מגיעים כנופיית הגנבים מסתלקת משם. אלאדין מחליט לקבל את יאגו בסבר פנים יפות לאחר שהציל את חייו, אך בגלל שהסולטאן ויסמין עדיין לא יודעים שום דבר מזה הוא נועל אותו בכלוב ומבטיח לו שישחרר אותו לאחר שיספר להם בארוחת הערב שהוא חזר.

כמה דקות לפני הארוחה, אלאדין ויסמין זוכים להפתעה כשג'יני חוזר לאחר טיול ברחבי העולם. בינתיים במדבר, אביס מאל, מנהיג כנופיית הגנבים מוצא את מנורת הקסמים של ג'אפר כשהוא שואב מים מהבאר. חברי הכנופיה מנסים לחסל אותו בתור נקמה על היחס המזלזל שהם מקבלים ממנו, אבל כמה שניות לפני כן אביס מאל משפשף את המנורה כדי לבדוק את האיכות שלה, ג'אפר משתחרר מהמנורה והכנופיה בורחת.

כיוון שג'אפר הוא ג'יני הוא כלוא בכוחות המנורה ולא יכול להרוג, ולכן הדרך היחידה בה יוכל לנקום באלאדין היא באמצעות אביס מאל, שכעת הוא אדונו. אביס מאל אומר לג'אפר שהוא מוכן לקחת אותו לאגרבה אחרי שימלא את משאלותיו, אך בגלל שהוא לא חכם במיוחד ג'אפר הערמומי מצליח לסדר אותו. במשאלה הראשונה אביס מאל מבקש אוצר אגדי שנמצא בספינה טבועה, ג'אפר מגשים את משאלתו בכך שהוא מעביר אותו לקרקעית הים, שם נמצאת הספינה. אביס מאל מבקש מג'אפר להחזיר אותו למדבר, ובכך מבזבז שתי משאלות. ג'אפר מבטיח לאביס מאל שאם יעזור לו לנקום באלאדין הוא יתגמל אותו בנדיבות, וכשאביס מאל שומע את השם אלאדין הוא נזכר בכל מה שעולל לו ומסכים להצעה של ג'אפר. ארוחת הערב בארמון מתחילה. הסולטאן מבשר לאלאדין שכיוון שהוא מאורס לבתו יסמין, הוא החליט להפוך אותו לואזיר המלכותי, שזה התפקיד החשוב ביותר באגרבה אחרי הסולטאן. בינתיים, יאגו מצליח להשתחרר מהכלוב, אבל ראג'ה הנמר של יסמין רודף אחריו עד לפתח חדר האוכל. אלאדין מנסה להסתיר את יאגו מהסולטאן אך יאגו מתגלה. הסולטאן קורא לשומרים אבל אלאדין מגן על יאגו ואומר לו שכל מה שקרה היה רק באשמת ג'אפר, ושמעכשיו הוא יקח עליו אחריות. הסולטאן עדיין כועס, אך מסכים לבקשה של אלאדין, ויסמין נפגעת מכך שאלאדין שוב הסתיר ממנה מידע. ג'יני משכנע את יאגו להחזיר לאלאדין טובה על כך שהגן עליו מפני הסולטאן בכך שישכנע את יסמין לסלוח לאלאדין, והוא מצליח לקרב ביניהם שוב.

אביס מאל מתגנב לארמון. יאגו מאושר מכך שחזר להיות בן בית בארמון, עד שהוא מגלה שגם ג'אפר נמצא שם. ג'אפר אומר ליאגו שהוא יסלח לו על כך שבגד בו אם הוא יעזור לו בתוכנית הנקמה באלאדין. יאגו נאלץ לשתף פעולה עם ג'אפר, הוא אומר לאלאדין שהוא רוצה ליישר את ההדורים עם הסולטאן ולשם כך הוא רוצה לקחת אותו למקום שקט. יאגו לוקח את אלאדין והסולטאן על המרבד למקום שמתאים לתוכנית, מקום שקט שנמצא מעל מפל מים. כשיסמין וג'יני נותרים לבד בארמון, ג'אפר מגיע לשם וכולא אותם בצינוק. לאחר שהוא מסיים אתם הוא מגיע למפל המים וחוטף את הסולטאן, אבו והמרבד. אלאדין נותר לבד וחוזר לארמון, אבל כשהוא מגיע השומרים מפתיעים אותו וכולאים אותו בצינוק באשמת רצח הסולטאן. ג'אפר לובש את צורתה של יסמין, קורע את הכובע של הסולטאן ומראה אותו לראזול השומר, היא (ג'אפר) אומרת לראזול שהיא רוצה שאלאדין ימות עם עלות השחר על רצח אביה.

יאגו משחרר את ג'יני מכדור הכוח שג'אפר כלא אותו בתוכו, והוא מציל את אלאדין ברגע האחרון ומשחרר את כולם מהצינוק. עכשיו נותר דבר אחד לעשות, להשמיד את ג'אפר הרשע. ג'יני אומר להם שהדרך היחידה לעשות זאת היא להרוס את המנורה שלו. ג'אפר שחושב שאלאדין מת, אומר לאביס מאל לבקש במשאלה האחרונה לשחרר אותו מהמנורה. אביס מאל אומר לו שהוא עדיין לא קיבל שום משאלה שרצה באמת. ג'אפר נותן לו את כל האוצרות שרצה ואומר לו לבקש לשחרר אותו, הוא כמעט מבקש את המשאלה אבל ברגע האחרון הוא מתחיל לחשוד שאולי אחרי שהוא יבקש את המשאלה כל האוצרות יעלמו.

כשהם מתווכחים ולא שמים לב, אלאדין מנסה לגנוב את המנורה של ג'אפר, אבל ג'אפר מבחין בו ועוצר אותו. הוא פותח את האדמה ומרחיק את כולם מהמנורה. כשהכל נראה אבוד, מופיע יאגו וזורק את המנורה ללבה, המנורה נשרפת, ג'אפר מת והכל חוזר למוטב. בסוף הסרט אלאדין מסרב להצעה של הסולטאן להיות הואזיר המלכותי, הוא מחליט לצאת לטייל ברחבי העולם ולוקח אתו את יסמין.

דמויות

  • אלאדין - נער רחוב לשעבר ובן זוגה של יסמין. במהלך הסרט ג'אפר מפליל אותו ברצח הסולטאן בכדי שהוא יוצא להורג. אך ניצל בידי ג'יני בזכות יאגו. הגיבור הראשי של הסרט.
  • יסמין - נסיכת אגרבה ובת זוגו של אלאדין. במהלך הסרט היא נחטפת בידי ג'אפר. לבסוף ניצלה בזכות יאגו.
  • ג'יני - שד וחבר טוב של אלאדין. במהלך הסרט הוא נחטף בידי ג'אפר. לבסוף שוחרר בידי יאגו כדי להציל את אלאדין.
  • אבו - קוף המחמד של אלאדין. במהלך הסרט הוא נחטף בידי ג'אפר. לבסוף שחורר בזכות יאגו.
  • יאגו - תוכי המחמד של ג'אפר, אך במהלך הסרט הוא חובר לאלאדין וחבריו, ובסוף הסרט הוא אף מביס את ג'אפר.
  • מרבד הקסמים - שטיח מעופף. במהלך הסרט הוא נחטף בידי ג'אפר. לבסוף שחורר בזכות יאגו.
  • סולטאן - הסולטאן של אגרבה הוא אביה של יסמין. במהלך הסרט הוא נחטף בידי ג'אפר. לבסוף שחורר בזכות יאגו.
  • ראג'ה - טיגריס המחמד של יסמין.
  • ג'אפר - בעברו הוא היה יועצו המרושע של הסולטאן, אך בסוף הסרט הראשון הוא נהפך לשד ונכלא במנורה שלו על ידי אלאדין. לאחר שאביס מאל משחרר אותו מהמנורה שלו, הוא מנסה להרוג את אלאדין כנקמה. הנבל הראשי של הסרט.
  • אביס מאל - מנהיג של כנופיית גנבים. במהלך הסרט הוא משתף פעולה עם ג'אפר. נבל המשנה של הסרט.
  • ראזול - מפקד המשמר המלכותי באגרבה, לא מחבב את אלאדין ומנסה להציאו להורג אותו בפקודת ג'אפר.
  • פאזאל חכים וזגולין - שלושה משומרי אגרבה.

מדבבים

דמות מדבב/ת (אנגלית) מדבב/ת (עברית)
אלאדין סקוט ויינגר אלון אופיר
יסמין לינדה לרקין רמה מסינגר
ג'יני דן קסטלנטה טוביה צפיר
אבו פרנק ולקר פרנק ולקר
יאגו גילברט גוטפריד אוהד שחר
מרבד ללא קול
ג'אפר ג'ונתן פרימן אלי גורנשטיין
סולטאן ואל בטין אברהם מור
ראזול ג'ים קאמינגס שמעון כהן
ראג'ה פרנק ולקר פרנק ולקר
אביס מאל ג'ייסון אלכסנדר יובל זמיר

את מוכר הביצים ואחד השודדים מדבב יהויכין פרידלנדר. גיל זמק ויעקב בוך מדבבים שודדים נוספים, ואת חכים ופאזאל (שומרים ששמם מוזכר רק בסדרה).

שירים ומבצעיהם

  • לילות ערב- השיר מופיע בתחילת הסרט, באנגלית לא ידוע מי מבצע אותו. בעברית מבצע יובל זמיר, המדובב של אביס מאל.
  • מהיום אני דואג אך ורק לעצמי- יאגו.
  • אין עוד בעולם כמו חבר- ג'יני, אלאדין ויסמין.
  • עזבי את הבחור- יאגו, אלאדין ויסמין.
  • אתה רק סוג ב'- ג'אפר.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שובו של ג'אפר בוויקישיתוף