פורטנייט – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של Gorelikeitan19 (שיחה) לעריכה האחרונה של Cumputer guy
אין תקציר עריכה
שורה 15: שורה 15:
| שם בשפת המקור = Fortnite
| שם בשפת המקור = Fortnite
}}
}}


'''אילון רשף הממציא'''

'''פורטנייט''' (ב[[אנגלית]]: '''Fortnite''') הוא [[משחק וידאו]] תלת-ממדי מקוון מסוגת פעולה, המשלב אקשן, יריות, ובנייה. את המשחק פיתחו החברות [[Epic Games]] {{אנ|Epic Games}} ו-[[People Can Fly]] {{אנ|People Can Fly}}, והוא יצא לאור ב-[[25 ביולי]] [[2017]].
'''פורטנייט''' (ב[[אנגלית]]: '''Fortnite''') הוא [[משחק וידאו]] תלת-ממדי מקוון מסוגת פעולה, המשלב אקשן, יריות, ובנייה. את המשחק פיתחו החברות [[Epic Games]] {{אנ|Epic Games}} ו-[[People Can Fly]] {{אנ|People Can Fly}}, והוא יצא לאור ב-[[25 ביולי]] [[2017]].



גרסה מ־13:16, 1 במרץ 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:עריכה

'נושא2: משחקי מחשב' אינו ערך חוקי

תבנית:מידע משחק


אילון רשף הממציא

פורטנייטאנגלית: Fortnite) הוא משחק וידאו תלת-ממדי מקוון מסוגת פעולה, המשלב אקשן, יריות, ובנייה. את המשחק פיתחו החברות Epic Games (אנ') ו-People Can Fly (אנ'), והוא יצא לאור ב-25 ביולי 2017.

המשחק זמין בשלוש מהדורות שונות - "Fortnite: Save the World" (אנ'): משחק מסוג cooperative shooter-survival בו יכולים לשחק עד ארבעה שחקנים אשר צריכים להילחם ביצורים דמויי זומבים ולהגן על אובייקטים עם ביצורים שהם יכולים לבנות, "Fortnite Battle Royale" (אנ'), בו עד 100 שחקנים נלחמים זה בזה עד שאחד מנצח, ו-"Fortnite Creative" (אנ') בו השחקנים מקבלים חופש מוחלט ליצור עולמות וזירות קרב.

בעוד שתי המהדורות הראשונות של המשחק זכו להצלחה, המהדורה "Fortnite Battle Royale" (המכונה בישראל בפשטות "פורטנייט") הפכה להצלחה גדולה יותר, כאשר יותר מ-125 מיליון שחקנים לקחו חלק במשחק בתוך פחות משנה, וכתוצאה מכך החברה הרוויחה מאות מיליוני דולרים בחודש. בעקבות ההצלחה הרבה הפך המשחק לתופעה תרבותית.

משחקיות

החידוש בפורטנייט ממשחקים אחרים בסוגה זו הוא היכולת לבנות מבנים. הבנייה נעשית באמצעות הצבת אחד מהאלמנטים (רצפה, תקרה, קיר, מדרגות ופירמידה) בחומר הרצוי (עץ, אבן וברזל). המבנים משמשים להתבצרות או לבניית סוללות. לסוג החומר יש משמעות בזמן הבנייה ובחוזק המבנה. למשל, אלמנטים מעץ נבנים מהר, אך הם חלשים. את החומרים כורים מכריתת עצים, חציבה, או מהריסת מבנים קיימים.

באטל רויאל (Battle Royale)

מצב מרובה-משתתפים בו המתחרים מנסים להישאר האחרונים בסיבוב. סיבוב יכול להיות במצב "יחידים", "זוגות" או "רביעיות" כשסך כל השחקנים מגיע ל-100. כל כמה זמן, השטח בו מותר לשהות קטן למקום אקראי כך שהשחקנים מתקרבים זה לזה.

סיבוב נפתח כאשר אוטובוס מעופף המשייט בגובה רב יוצא מאחד מקצוות המפה לעבר הקצה השני, ובמהלך ריחופו של האוטובוס מקצה לקצה יש לקפוץ ממנו למקום הרצוי במפה. לקראת סוף הצניחה נפתח דאון שבאמצעותו נוחתים באיטיות לעבר היעד הנבחר. לאחר הנחיתה השחקנים אוספים כלי נשק וציוד המפוזר בעולם. כשדמות-שחקן נהרגת כל שהיה ברשותה נשאר במקום ושחקן אחר יכול לאסוף את הציוד.

המשחק שואב השראה מהתחרויות המוצגות במשחקי הרעב ובבאטל רויאל.

הצלת העולם (Save the world)

מצב "הצלת העולם" הוא משחק הישרדות ליחיד או בצורה שיתופית לעד רביעיית שחקנים.

עלילת המשחק מתרחשת לאחר ש-98% מאוכלוסיית העולם נכחדה וזומבים תוקפים את הניצולים. הניצולים מצאו דרכים לבניית מגן מפני הזומבים. יש להשתמש בו כאשר מוצאים מכונית מסוימת במפה, ואז מפעילים את המגן ומתחילים את השלב. למגן לוקח פרק זמן מסוים להיטען (שרק אחריו הוא פועל), בזמן זה הזומבים מתחילים להגיע ובאמצעות בניות צריך להגן על המכונית, עד שהמגן ייטען לגמרי ויגן עליה בעצמו. כשהמגן מסיים להיטען השלב מסתיים. לאחר שזומבים הורסים את המכונית, נפסלים. מטרת המשחק היא למנוע מהזומבים להגיע למכונית ולהרוס אותה.

יצירה (Creative)


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

'נושא2: משחקי מחשב' אינו ערך חוקי

מצב זה הינו המצב החדש ביותר במשחק, והוא נוסף עם צאתה של עונה שבע, במצב זה ניתן להיכנס למפות משחק מיוחדות ששחקנים אחרים בנו, או לבנות מפה מאפס. שחקנים רבים משתמשים במצב זה על מנת להתאמן במשחק, לבדוק נשק חדש שנוסף למשחק, ולעתים גם בשביל משחק או תחרות בין מספר חברים/שחקנים שונים. רוב המפות אשר נוצר על ידי שחקנים הן מפות "פארקור"- סוג של מסלול מכשולים, בו לרוב יש מלכודות, דלתות נסתרות ועוד.

מעט לפני צאת המשחק אפיק גיימס הזמינו גיימרים מפורסמים לבוא למשרדים שלהם, לנסות את המשחק ולשתף חלקים ממנו באינטרנט.

התמכרות למשחק

ב-2018 דווח על מקרים רבים של התמכרות ילדים למשחק[1].

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פורטנייט בוויקישיתוף

הערות שוליים