עידן רול – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
עריכה. אין קשר להיותו קצין מצטיין, שכן חיילים מן המניין יכולים לצאת גם הם למחנות אלו
אין תקציר עריכה
שורה 16: שורה 16:
| בן זוג = [[הראל סקעת]]
| בן זוג = [[הראל סקעת]]
}}
}}
'''עידן רול''' (נולד ב-[[27 באפריל]] [[1984]], [[כ"ה בניסן]] [[ה'תשמ"ד]]) הוא פוליטיקאי, שכיהן כחבר [[הכנסת העשרים ואחת]] מטעם מפלגת יש עתיד בסיעת [[כחול לבן (רשימה)|כחול לבן]]. לפני שנבחר לכנסת היה רול [[דוגמן]], [[ידוען]], פעיל פוליטי ו[[פעיל חברתי|חברתי]] [[ישראלי]]. שימש כראש המטה ה[[גאווה (להט"ב)|גאה]] של מפלגת "[[יש עתיד]]".
'''עידן רול''' (נולד ב-[[27 באפריל]] [[1984]], [[כ"ה בניסן]] [[ה'תשמ"ד]]) הוא פוליטיקאי, שכיהן כחבר [[הכנסת העשרים ואחת]] מטעם מפלגת יש עתיד בסיעת [[כחול לבן (רשימה)|כחול לבן]]. לפני שנבחר לכנסת בה כיהן כחצי שנה, היה רול [[דוגמן]], [[ידוען]], פעיל פוליטי ו[[פעיל חברתי|חברתי]] [[ישראלי]]. שימש כראש המטה ה[[גאווה (להט"ב)|גאה]] של מפלגת "[[יש עתיד]]".


== ביוגרפיה ==
== ביוגרפיה ==

גרסה מ־08:10, 3 במרץ 2020

עידן רול
לידה 27 באפריל 1984 (בן 39)
ירושלים, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק דוגמן, פוליטיקאי, ראש המטה הגאה של יש עתיד
מפלגה הליכוד, יש עתיד
סיעה כחול לבן
בן זוג הראל סקעת
idanroll.org
חבר הכנסת
30 באפריל 20193 באוקטובר 2019
(22 שבועות ו־3 ימים)
כנסות ה־21
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עידן רול (נולד ב-27 באפריל 1984, כ"ה בניסן ה'תשמ"ד) הוא פוליטיקאי, שכיהן כחבר הכנסת העשרים ואחת מטעם מפלגת יש עתיד בסיעת כחול לבן. לפני שנבחר לכנסת בה כיהן כחצי שנה, היה רול דוגמן, ידוען, פעיל פוליטי וחברתי ישראלי. שימש כראש המטה הגאה של מפלגת "יש עתיד".

ביוגרפיה

רול נולד בירושלים. בצעירותו עבר עם משפחתו להתגורר במבשרת ציון, למד בתיכון הראל.

ב-2002 התגייס לצה"ל לחיל המודיעין ושירת ביחידה טכנולוגית במרכז הארץ. בשנת 2004 יצא לקורס קצינים ובהמשך פיקד על צוערים בהשלמה החיילית של חיל המודיעין. נשלח מטעם הסוכנות היהודית לטקסס, ארצות הברית, להדריך נערים במחנה קיץ של הקהילה הרפורמית. השתחרר מצה"ל בדרגת סגן בשנת 2006. מאז הוא משרת במילואים בגדוד תקשוב של אמ"ן, תפקיד בעבורו קיבל מצטיין ראש אמ"ן לאחר מבצע עמוד ענן.

בשנת 2007 החל ללמוד בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. בזמן לימודיו לקח חלק פעיל בארגון "StandWithUs", בתוכנית סטודנטיאלית למנהיגות בדיפלומטיה ציבורית. כמו כן, לימד קורס במשפטים אוכלוסיות מוחלשות במסגרת "אוניברסיטה בעם". הוא התמחה במחלקה המסחרית במשרד עורכי דין מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות' ועבר בהצלחה את מבחני הלשכה ביוני 2013.

במקביל להתמחות, סיים תואר שני במשפט ציבורי בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. לאחר הסמכתו, עבד במשרדי עורכי הדין והתמחה בהייטק, מיזוגים ורכישות.

במשך לימודיו עבד כדוגמן בישראל ומחוצה לה.

בשנת 2017 הנחה לסרוגין את העונה השמינית והאחרונה של תוכנית הבידור של HOT, "חדשות הבידור",[1] פרסם טור אישי ב-ynet,[2] אשר עסק באימוץ מנהגים בריאים באורח חיים עסוק והנחה פינות בנושא זה בערוץ 10 ובתחנת הרדיו "103fm".

בשלהי העשור השני של המאה ה-21 משמש רול כמנהל פיתוח עסקי בחברת "אמפרסט מערכות". [דרוש מקור]

פעילות ציבורית

בעקבות מאבק האימוץ של הקהילה הגאה ב-2017, אשר הוציא עשרות אלפי אנשים למחות ברחובות, הקים עידן רול את "החזית הגאה" - תנועה לקידום הקהילה הגאה בזירה הפוליטית בישראל.

בשנת 2018 התמודד בבחירות המוניציפליות למועצת העיר תל אביב-יפו, מטעם "יש עתיד".[3][4]

שימש ראש המטה הגאה של מפלגת "יש עתיד".[5][6] בעבר היה שייך לליכודניקים החדשים.[7] בבחירות לכנסת העשרים ואחת שובץ במקום ה-34 ברשימת מפלגת כחול-לבן, ונבחר לכנסת. לקראת הבחירות לכנסת ה-22 הוצב במקום ה-34 ברשימת "כחול לבן" ולא נבחר לכנסת. היה אמור לחזור לכנסת לאחר התפטרותו של גדי יברקן שעבר לליכוד, אך העדיף לוותר ובמקומו נכנס לכנסת יוראי להב הרצנו.[8]

חיים אישיים

רול מתגורר בתל אביב יחד עם בן זוגו, הזמר הראל סקעת. לשניים בן שנולד ב-28 באוגוסט 2018, בהליך פונדקאות בארצות הברית.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים