באטמן: האש – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הוספת קישור לתאונת דרכים
מ תקלדה
שורה 7: שורה 7:
| יוצר = כותב: [[ג'ף לוב]]{{ש}}מאייר: [[ג'ים לי]]
| יוצר = כותב: [[ג'ף לוב]]{{ש}}מאייר: [[ג'ים לי]]
| פרסום אחרון = אוקטובר 2002
| פרסום אחרון = אוקטובר 2002
| פרסום ראשון = סמפטמבר 2003
| פרסום ראשון = ספטמבר 2003
| סינדיקציה = [[DC קומיקס]]
| סינדיקציה = [[DC קומיקס]]
| ISBN = 1401223176
| ISBN = 1401223176

גרסה מ־11:24, 6 במרץ 2020

באטמן: האש
Batman: Hush
כריכת הכרך הראשון, אמנות מאת ג'ים לי
כריכת הכרך הראשון, אמנות מאת ג'ים לי
מידע קומיקס
יוצר כותב: ג'ף לוב
מאייר: ג'ים לי
תקופת פרסום מקורית ספטמבר 2003 – אוקטובר 2002
סינדיקציה DC קומיקס
מסת"ב מסת"ב 1401223176
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוציא לאור DC קומיקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר החוברות 12
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באטמן: האש (באנגלית: Batman: Hush) היא קשת סיפור שהופיעה בחוברות הקומיקס באטמן ואשר פורסמה בגיליונות 608–619 מאוקטובר 2002 עד ספטמבר 2003. קשת הסיפור נכתבה על ידי ג'ף לוב, באיורם של ג'ים לי, סקוט ויליאמס ואלכס סינקלייר.

הסיפור מתאר מטריד מסתורי בשם האש שנראה כמתכוון לפגוע בבאטמן מרחוק, הסיפור כולל הופעות אורח רבות של הנבלים של באטמן, חברי משפחת העטלף, ואף הברית בינו לבין סופרמן, הסיפור בוחן גם את הפוטנציאל הרומנטי בין באטמן לקאטוומן.[1]

היסטוריית פרסום

באטמן: האש פורסם בגיליונות חודשיים בקומיקס באטמן, 608–619 (אוקטובר 2002 – ספטמבר 2003) על ידי DC קומיקס. הגיליון הראשון של הקשת היה להצלחה ודורג ראשון ב-300 הקומיקסים המובילים בתקופת אוקטובר 2002, עם מכירות מוזמנות מראש של כ-113,061.[2] מאוחר יותר הוא נאסף לשני כרכים בכריכה קשה וכריכה רכה, ומאוחר יותר DC קומיקס שחררה את קשת הסיפור בכרך אחד באוגוסט 2009. מהדורת כריכה קשה בה מוצגות יצירות האמנות של ג'ים לי בשלב העיפרון, שוחררה תחת הכותרת Batman: Hush Unwrapped Deluxe Edition, ב-22 בפברואר 2011.[3]

עלילה

באטמן מציל ילד שנחטף על ידי קילר קרוק, אך קאטוומן גונבת את כספי הכופר. כשבאטמן מסתובב בעיר גות'אם במרדף אחריה, הגראפל שלו נחתך והוא נופל ארצה, ושובר את גולגולתו. הוא כמעט נהרג על ידי קבוצת עבריינים לפני שהוא ניצל על ידי הציידת. המשרת שלו, אלפרד פניוורת', עוקב אחר הוראותיו להזמין את חבר ילדותו, תומאס אליוט, כיום מנתח מוח ידוע. ד"ר אליוט מסיר את שברי הגולגולת ממוחו של ברוס. ובאטמן מתאושש ומגלה כי פויזן אייבי השתמשה בקאטוומן כדי לגנוב את הכופר, ולקחה אותו ממנה. קאטוומן זועמת על השתמשותה של אייבי בשליטה מוחית עליה. באטמן מציל אותה ממוות ופותח איתה בקשר רומנטי. בסופו של דבר הוא מחליט לסמוך על קאטוומן ומגלה לה את זהותו כברוס ויין. באטמן מאפשר לקרוק להימלט מארקהם, כך שיוכל לעקוב אחריו. קרוק מוביל את באטמן לחממה נטושה של אייבי. אך לפני שהוא יכול לחקור את קילר קרוק, הוא נלכד.

באטמן וקאטוומן עוקבים אחר פוייזן אייבי למטרופוליס . שם הם מגלים שאייבי השתלטה על סופרמן, והיא מצווה עליו להרוג את באטמן. באטמן מעיר כי סופרמן מתנגד בתת-מודע להשפעתה של אייבי, ומתאפק בניסיונותיו להרוג את באטמן, באמצעות מגוון אמצעי לחימה, כולל רימוני פלאשבנג, קול היפר-סוניק, זרם חשמלי וטבעת קריפטונייט שהפקיד בידו סופרמן, באטמן מעכב את סופרמן בזמן שקאטוומן משליכה את לויס ליין מבניין הדיילי פלאנט. סופרמן משתחרר משליטתה של אייבי כדי להציל את לויס, והוא ובאטמן לוכדים אותה.

מאוחר יותר, בגות'אם סיטי, ברוס ויין, סלינה קייל, לזלי תומפקינס וד"ר אליוט צופים באופרה ליצנים, כאשר הארלי קווין מבצעת שוד בתיאטרון. במהלך המאבק, נראה כי ד"ר אליוט נורה למוות על ידי הג'וקר. באטמן בזעמו מכה בג'וקר מתוך כוונה להורגו, בעודו נזכר בכל המוות והכאב שגרם הג'וקר לידידיו של באטמן, הוא מכה גם בהארלי ואף בקאטוומן בניסיונם לעצרו, הוא כמעט חונק אותו למוות אך נעצר על ידי שכנועו של מפקח המשטרה ג'יימס גורדון.

דיק גרייסון חוזר לגות'אם להלוויתו של אליוט, באטמן שח לו על חשדותיו כי יש מוח כלשהו מאחורי כל הנבלים שמתנהגים באופן מוזר, מאחורי הקלעים מגיח אדם שפניו חבושות ונראה כי מתזמר את העלילה, הוא מתכנה בשם האש.

אחר סיכול שוד של איש החידות, נייטווינג ובאטמן מגלים ראיות לקשר של ראס-אל-גול למתרחש, באטמן חוטף את בתו, טליה, ומניח אותה תחת שמירתה של קאטוומן, באטמן מאתר ראס וחושף ממנו כי מישהו מעברו טבל בבור לזארוס, בעל היכולת לרפאות ולהחיות מתים. בינתיים קאטוומן מובסת בידי ליידי שיווה שנשלחה לחלץ את טליה, אך טליה מעלפת אותה ומצילה את קאטוומן, בהמשך באטמן חוזר לגות'אם ומוצא את קאטוומן מותקפת בידי הציידת שלוקה בהזיות, הוא מסייע לה לשתק אותה ונאבק מיד לאחר מכן בדחליל שגרם לה להזות. בבית הקברות הוא מגלה שהרובין הנוכחי, טים דרייק נחטף בידי קודמו ג'ייסון טוד, שלמעשה מת מספר שנים קודם לכן במאורעות מוות במשפחה. לאחר מאבק בטוד הוא מתגלה כפני חימר שהתחזה לו.

לאחר מכן במהלך בדיקה במערה, מוצא באטמן מכשיר זר בתוך המחשב שלו, הוא פונה להיפגש עם הטכנאי האמין שלו, הארולד, הוא קובע עמו פגישה לאחר שנעדר מאז מאורעות שטח הפקר, הארולד מודה שמראהו המעוות טופל בתמורה למכשיר, אך הוא נורה ונהרג על ידי האש לפני שהוא חושף את שמו. תומאס אליוט מתגלה כיורה, וכפנים שמאחורי התחבושות, (בהמשך מובן כי פני חימר התחזה לאליוט בעת שנורה באופרה). אליוט נטר טינה למשפחת ויין עוד מאז שאביו של באטמן, ד"ר תומאס ויין, הציל את חיי אמו של אליוט לאחר תאונת דרכים. אליוט חיבל ברכב הוריו כדי לזכות בירושה, והאשים את אביו של ברוס שלא איפשר לתוכניתו להצליח. במהלך עימותם, אליוט נורה על ידי הארווי דנט הבריא, ונופל למים, אך באטמן מעולם לא הספיק לחשוף את פניו (ומניח שמדובר בתומאס אליוט). גופתו לא נמצאה.

באפילוג לאחר עימותו עם אליוט, באטמן מגלה כי המוח האמיתי מאחורי הקונספירציה הוא איש החידות. הוא השתמש בבור לזרוס כדי להתאפא ממחלה סופנית, ובשהותו בבור, הסיק כי זהותו של באטמן היא ברוס ויין. לאחר שפנה להציע לתומאס אליוט תרופה למחלת אמו (בור לזרוס), במקום זאת העדיף אליוט לקשור קשר נגד ויין. איש החידות היה גם הנבל היחיד שבאטמן לא האמין שפעל באופן יוצא דופן במהלך כל הסאגה; השוד שעצר באטמן היה אופייני למדי לאיש החידות באותה תקופה. הוא גם אומר לו שהוא ואליוט התייחסו לעלילה כעלילת ה"האש". עוד הוא מגלה שהוא יודע את זהותו של באטמן כויין, אך באטמן לא נבהל מכיוון שחידה שכל אחד יודע את תשובתה תהיה חסרת ערך עבור ניגמה. בנוסף, באטמן מזהירו כי אם \יחשוף את סודותיו, הוא יחשוף כי איש החידות השתמש בכוח בור לזרוס' של ראס'-אל-גול, ויסבול מנקמת ליגת המתנקשים.

בסצנת הסיום נפגשים באטמן וקאטוומן. הוא ממשיך לא להאמין בה ואינו בטוח שהיא לא הייתה מודעת לעלילה יותר ממה שהודתה. בזמן שניסתה לנחם אותו, קאטוומן אומרת לו שלא בכוונה "האש" שניות לפני שניסתה לנשק אותו, מה שמעורר תגובה קשה מצד באטמן שמאלצת אותה לסיים את הקשר. לפני שהיא עוזבת היא אומרת שלא אכפת לה שמערכת היחסים ביניהם התחילה ככישוף. זה עובד בגלל מי שהם, ויום אחד הוא ילמד לסמוך עליו. באטמן גם חושב שזה ייתכן "יום אחד".

ביקורות

ב-IGN Comics דורגו שני הכרכים של באטמן: האש כמספר 10 ברשימת 25 הרומנים הגרפיים הגדולים ביותר של באטמן, ואמרו כי "יש כמה רגעים בלתי נשכחים באמת" ו"יצירות האמנות של ג'ים לי לא יאומנו ".[4]

מהדורות שנאספו

כל סיפור נאסף בשני כרכים ובהמשך לכרך אחד.

  • Batman: Hush (320 pages, paperback, August 2009, ISBN 1-4012-2317-6; unwrapped deluxe hardcover, July 2011, ISBN 1-4012-2992-1; 372 pages, absolute edition hardcover, December 2011, ISBN 1-4012-0426-0)
  • Batman: Hush Volume One (collects Batman vol. 1 #608–612 and a story from Wizard magazine #0, 128 pages, paperback, August 2004, ISBN 1-4012-0060-5)
  • Batman: Hush Volume Two (collects Batman vol. 1 #613–619, 192 pages, paperback, November 2004, ISBN 1-4012-0092-3)
  • Batman Noir: Hush Volume 1 and 2

במדיה אחרת

טלוויזיה

ב -1 במרץ 2007, המפיק אלן ברנט הצהיר כי הם ניסו לעבד את קשת הסיפור "באטמן: האש" לפרק "שמועות" של "הבאטמן" . עם זאת, בסיום, מנהלי די.סי שכנעו את צוות ההפקה שלא להשתמש בהאש לפרק ובמקום נוצר הנבל המקורי שמועה, שדיבב רון פרלמן. [5] בשנת 2010, כשברוס טים נשאל אם סרט על באטמן: האש יצא בעתיד כחלק מסרטי האנימציה המקוריים של DC, הוא הצהיר כי כמו באטמן: ליל כל הקדושים הארוך, קשת הסיפור טובה יותר לקומיקס מאשר לסרט, אבל באטמן: האש יכול לשמש גם כסדרת טלוויזיה. [6]

סרט

לאחר קבלת הפנים המוצלחת של באטמן נגד דרקולה, המפיק ג'ף מטסודה ניסה לעשות סרט שני של הבאטמן שכותרתו באטמן נגד האש. הסרט היה אמור לכלול גם הופעות של הג'וקר, קאטוומן, פני חימר, הפינגווין, מיסטר פריז ואיש החידות. עם זאת, הפרויקט מעולם לא יצא לפועל.[7] גם קווין קונוי וגם מארק המיל בקשו ליצור סרט באטמן: האש. [8] ב־20 באוגוסט 2017, קונרוי הצהיר שאף על פי שהתוכניות לבצע עיבוד טרם החלו, הוא ישמח לעשות זאת.[9]

ערך מורחב – באטמן: האש (סרט)

ביולי 2018 הוכרז על עיבוד לסרט אנימציה של הסיפור, הסרט מבוסס ברובו על הקשת אך כולל בתוכו שינוי של מספר חלקים מהעלילה, כשהמרכזי שבהם הוא העובדה שדמות האש האמיתית אינה דוקטור אליוט אלא איש החידות.

הערות שוליים

  1. ^ Wallace, Dan (2008). "Batman". In Dougall, Alastair (ed.). The DC Comics Encyclopedia. London: Dorling Kindersley. pp. 40–44. ISBN 0-7566-4119-5.
  2. ^ "Top 300 Comics--October 2002". icv2.com. נבדק ב-2008-03-24.
  3. ^ "A look at what's in store for Spring 2011 collected editions". dcu.blog.dccomics.com. אורכב מ-המקור ב-2010-08-19. נבדק ב-2010-09-18.
  4. ^ Hilary Goldstein (13 ביוני 2005). "The 25 Greatest Batman Graphic Novels". IGN. News Corporation. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Comics Continuum by Rob Allstetter". www.comicscontinuum.com. 1 במרץ 2007. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Marnell, Blair. "'Green Lantern' And 'Wonder Woman' Animated Sequels Aren't Happening, Says Bruce Timm". MTV News.
  7. ^ MacNabb, Matt. "The Batman vs. Hush Scrapped DTV Animated Film". Legionsofgotham.org. נבדק ב-2013-10-10.
  8. ^ "Mark Hamill & Kevin Conroy Tease Hush & Death in the Family Animated Films". ScreenGeek. 5 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Conroy, Kevin (20 באוגוסט 2017). "No plans for Hush yet but I would love to record it". {{cite web}}: (עזרה)