אקירה טוריאמה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ הפתיח אינו המקום לכך. אפשר ליצור פרק ולקרוא לו "מורשת והוקרה", בדומה לערך באנגלית, ושם להוסיף מי ואיזה יצירות הושפעו מעבודתו
שורה 3: שורה 3:
|מדינה={{דגל|יפן||+}}
|מדינה={{דגל|יפן||+}}
}}
}}
'''אקירה טוריאמה''' (ב[[יפנית]]: '''鳥 山 明'''; נולד ב-[[5 באפריל]] [[1955]]) הוא אמן [[מאנגה]] [[יפני]]. טוריאמה נודע במיוחד כיוצר של סדרת המאנגה המצליחה [[דרגון בול (זיכיון מדיה)|דרגון בול]]. בנוסף לכך הוא עובד גם כמעצב של דמויות למספר משחקי וידאו פופולריים כגון סדרת Dragon Quest, Chrono Trigger ו-Blue Dragon. טוריאמה נחשב לאחד מהאמנים ששינו את ההיסטוריה של מאנגה, שכן יצירותיו היו בעלי השפעה ופופולרית רבה, אשר היוו מקור השפעה לאמני מאנגה רבים (לדוגמא:האומן היפני "'''מסאשי קישימוטו'''" קיבל ממנו השראה לספריו כגון:נארוטו,נארוטו שיפודן,נארוטו:בורוטו הדורות הבאים).
'''אקירה טוריאמה''' (ב[[יפנית]]: '''鳥 山 明'''; נולד ב-[[5 באפריל]] [[1955]]) הוא אמן [[מאנגה]] [[יפני]]. טוריאמה נודע במיוחד כיוצר של סדרת המאנגה המצליחה [[דרגון בול (זיכיון מדיה)|דרגון בול]]. בנוסף לכך הוא עובד גם כמעצב של דמויות למספר משחקי וידאו פופולריים כגון סדרת Dragon Quest, Chrono Trigger ו-Blue Dragon. טוריאמה נחשב לאחד מהאמנים ששינו את ההיסטוריה של מאנגה, שכן יצירותיו היו בעלי השפעה ופופולרית רבה, אשר היוו מקור השפעה לאמני מאנגה רבים.


== ביוגרפיה ==
== ביוגרפיה ==

גרסה מ־15:10, 10 במרץ 2020

אקירה טוריאמה
鳥山 明
לידה 5 באפריל 1955
נגויה, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1 במרץ 2024 (בגיל 68) עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה 鳥山 明 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפןיפן יפן
תקופת הפעילות 1978–2024 (כ־46 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Okoshi Technical High School עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Nachi Mikami (2 במאי 19821 במרץ 2024) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס שוגאקוקן מאנגה (1981)
  • אביר מסדר האמנויות והספרות (30 במאי 2019)
  • בפסקה זו רשומה אחת נוספת שטרם תורגמה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אקירה טוריאמהיפנית: 鳥 山 明; נולד ב-5 באפריל 1955) הוא אמן מאנגה יפני. טוריאמה נודע במיוחד כיוצר של סדרת המאנגה המצליחה דרגון בול. בנוסף לכך הוא עובד גם כמעצב של דמויות למספר משחקי וידאו פופולריים כגון סדרת Dragon Quest, Chrono Trigger ו-Blue Dragon. טוריאמה נחשב לאחד מהאמנים ששינו את ההיסטוריה של מאנגה, שכן יצירותיו היו בעלי השפעה ופופולרית רבה, אשר היוו מקור השפעה לאמני מאנגה רבים.

ביוגרפיה

בשנת 1978 יצא לשווקים סיפור המאנגה הראשון של טוריאמה "Wonder Island" אשר פורסם במגזין השבועי Weekly Shōnen Jump, ובהמשך הוא זכה לפרסום רב כיוצר של סדרת המאנגה "Dr. Slump" אשר פורסמה בין השנים 1980 עד 1984. בשנת 1984 היה טוריאמה אחראי על פיתוח הסדרה דרגון בול שפורסמה מדי שבוע במגזין Weekly Shōnen Jump. ביפן, סדרת דרגון בול הפכה פופולרית במיוחד ולאחת מסדרות המאנגה הריווחיות ביותר עם מכירות של מעל ל-120 מיליון עותקים.

ההצלחה של טוריאמה "הכריחה" אותו להתמקד בפיתוח הסדרה דרגון בול בשנים 1984 עד 1995. באותה התקופה הוא הפיק 519 פרקים לסדרה, שפורסמו בהמשך ב-42 כרכים. לכל כרך יש בממוצע 200 עמודים, כך שכל סיפור של דרגון בול משתרע על 9,000 עמודים. יתר על כן, ההצלחה של דרגון בול הובילה להפקה של סדרות אנימה של דרגון בול, סרטי אנימציה של דרגון בול, משחקי וידאו של דרגון בול ולשיווק מוצרים נלווים רבים של דרגון בול. לבסוף בחר טוריאמה לסיים את סדרת "דרגון בול" על מנת שיוכל "לקחת את הצעד הבא שלו ככותב מאנגה" כדבריו.

בהמשך עבד על עיצוב דמויות עבור סדרת המשחקים הפופולרי ביותר Dragon Quest. הוא שימש גם כמעצב הדמויות של המשחק Chrono Trigger ושל משחק הלחימה Tobal No. 1 (כמו גם של דמויות במשחק ההמשך "Tobal 2" אשר שוחרר רק ביפן).

יצירות המאנגה של טוריאמה אחרי דרגון בול נוטות להיות קצרות למדיי (100–200 עמודים) וכוללות את גו! גו! אקמן,Cowa!, Kajika, Sand Land, ו-Neko Majin Z.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אקירה טוריאמה בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי קולנוענים

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.