אריאל הורוביץ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מידע ללא סימוכין
אין תקציר עריכה
שורה 24: שורה 24:


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==
הורוביץ הוא בנם של ה[[פזמונאית]] והמלחינה [[נעמי שמר]] ושל הסופר והמשורר [[מרדכי הורוביץ]]. לאחר שירותו הצבאי, החל ללמוד מוזיקה בבית הספר "[[רימון (בית ספר)|רימון]]", שם פגש את [[יהודה עדר]], שהיה אחד ממוריו. עדר אהב את יצירתו של הורוביץ, הפגיש אותו עם חברת התקליטים "[[הליקון (חברה)|הליקון]]" וגם הפיק מוזיקלית את [[אלבום בכורה|אלבום הבכורה]] שלו. האלבום, שנקרא "יאללה ביי", הקנה להורוביץ מעמד של כותב להיטים ותמלילן מבריק בזכות השיר "סיגל נחמיאס", שגם הפך להמנון המאבק למען זכויות חיילי ה[[שירות מילואים בישראל|מילואים]] באותה שנה, וכמו כן השירים "הכל כתוב", "יאללה ביי" ו"זה בשבילך". האלבום עצמו נמכר ביותר מ-15,000 עותקים.
הורוביץ הוא בנם של ה[[פזמונאית]] והמלחינה [[נעמי שמר]] ושל הסופר והמשורר [[מרדכי הורוביץ]]. לאחר שירותו הצבאי ב[[חיל המודיעין]] ביחידת ה[[מזל"ט]]ים{{הערה|[https://www.facebook.com/Ariel.Horovitz.Page/photos/כשהייתי-חייל-ביליתי-חצי-שנה-בלעקוב-עם-מטוס-הזהבן-הזה-אחרי-רכב-של-בכיר-חזבאללה-ה/10153022272836996/ פייסבוק של אריאל הורוביץ]}} החל ללמוד מוזיקה בבית הספר "[[רימון (בית ספר)|רימון]]", שם פגש את [[יהודה עדר]], שהיה אחד ממוריו. עדר אהב את יצירתו של הורוביץ, הפגיש אותו עם חברת התקליטים "[[הליקון (חברה)|הליקון]]" וגם הפיק מוזיקלית את [[אלבום בכורה|אלבום הבכורה]] שלו. האלבום, שנקרא "יאללה ביי", הקנה להורוביץ מעמד של כותב להיטים ותמלילן מבריק בזכות השיר "סיגל נחמיאס", שגם הפך להמנון המאבק למען זכויות חיילי ה[[שירות מילואים בישראל|מילואים]] באותה שנה, וכמו כן השירים "הכל כתוב", "יאללה ביי" ו"זה בשבילך". האלבום עצמו נמכר ביותר מ-15,000 עותקים.


שנתיים לאחר צאת אלבומו כתב הורוביץ והלחין את מרבית שירי אלבום הבכורה של אשתו [[תמר גלעדי]], "תמר גלעדי". שיר הנושא של האלבום, "האהבה מתה", נבחר כשיר השנה של [[אקו"ם]] לשנת [[2000]].
שנתיים לאחר צאת אלבומו כתב הורוביץ והלחין את מרבית שירי אלבום הבכורה של אשתו [[תמר גלעדי]], "תמר גלעדי". שיר הנושא של האלבום, "האהבה מתה", נבחר כשיר השנה של [[אקו"ם]] לשנת [[2000]].
שורה 56: שורה 56:


==דיסקוגרפיה==
==דיסקוגרפיה==

*"יאללה ביי" (1998)
*"יאללה ביי" (1998)
*"רנה" (2002)
*"רנה" (2002)

גרסה מ־18:40, 30 במרץ 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אריאל הורוביץ
אריאל הורביץ, מאי 2017
אריאל הורביץ, מאי 2017
לידה 10 בינואר 1970 (בן 54)
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק, פופ רוק
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים התו השמיני, בארבי רקורדס
ariel-horowitz.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אריאל הורוביץ (נולד ב-10 בינואר 1970) הוא זמר, פזמונאי ומלחין ישראלי.

ביוגרפיה

הורוביץ הוא בנם של הפזמונאית והמלחינה נעמי שמר ושל הסופר והמשורר מרדכי הורוביץ. לאחר שירותו הצבאי בחיל המודיעין ביחידת המזל"טים[1] החל ללמוד מוזיקה בבית הספר "רימון", שם פגש את יהודה עדר, שהיה אחד ממוריו. עדר אהב את יצירתו של הורוביץ, הפגיש אותו עם חברת התקליטים "הליקון" וגם הפיק מוזיקלית את אלבום הבכורה שלו. האלבום, שנקרא "יאללה ביי", הקנה להורוביץ מעמד של כותב להיטים ותמלילן מבריק בזכות השיר "סיגל נחמיאס", שגם הפך להמנון המאבק למען זכויות חיילי המילואים באותה שנה, וכמו כן השירים "הכל כתוב", "יאללה ביי" ו"זה בשבילך". האלבום עצמו נמכר ביותר מ-15,000 עותקים.

שנתיים לאחר צאת אלבומו כתב הורוביץ והלחין את מרבית שירי אלבום הבכורה של אשתו תמר גלעדי, "תמר גלעדי". שיר הנושא של האלבום, "האהבה מתה", נבחר כשיר השנה של אקו"ם לשנת 2000.

חודשים ספורים לאחר מכן יצא אלבומו השני של הורוביץ, "רנה", שהבליט בעיקר את שיר הנושא "רנה" שזכה להצלחה גדולה במצעדי הפזמונים ולהשמעות רבות. האלבום הופק על ידי עובד אפרת.

לאלבומה של תמר גלעדי "גן חורפי" משנת 2003 הלחין הורוביץ את השיר "מקום אחר" למילותיה של גלעדי וכתב והלחין במשותף עם רונית בישקו את השיר "מילון חדש".

אלבומו השלישי של הורוביץ, "מנסה ספר", התאפיין בכתיבה פחות מסחרית, דבר שהוביל את הורוביץ להחליט ביחד עם "הליקון" על פרידה, והורוביץ פנה להוציא את האלבום בלייבל קטן יותר. האלבום, שסיכם תקופה ארוכה של הופעות ברחבי ישראל, יצא בלייבל "בארבי רקורדס" של מועדון הבארבי, וזכה לביקורות נלהבות, אם כי למכירות מעטות.

בשנים שלאחר מכן הורוביץ שיתף פעולה עם חוה אלברשטיין באלבומה "קוקוס" ועם ארקדי דוכין באלבומו "חלומות למבוגרים".

בשנת 2007 הוציא הורוביץ את אלבומו הרביעי, "זמן אמת", בחברת התקליטים "התו השמיני". חלק מהאלבום הופק על ידי עובד אפרת וחלק על ידי תמיר קליסקי מלהקת "אתניקס". מהאלבום הזה בלטו הסינגלים "תמיד תאמין", ו"כל מי שאת" שכתב הורוביץ בימיה האחרונים של אמו, נעמי שמר. שיריה של שמר אוזכרו במספר שירים באלבום, כ"כל מי שאת"[2] ו"גרמניה"[3]. באלבום התארחו שרון רוטר, איגי וקסמן וג'קי לוי בדואטים עם הורוביץ. לאחר צאת האלבום יצא הורוביץ בסיבוב הופעות אינטימי, בנוסף למופע משותף עם ג'קי לוי וסדרת מופעים מיוחדים במכללת עלמא.

בשנת 2009, בזמן מבצע עופרת יצוקה, הוציא הורוביץ את "רקפות בין הסלעים", שיר שכתב בזמן המבצע, תוך כדי הופעות במקלטים. השיר זכה להשמעות רבות.

בשנת 2010 הוציא הורוביץ את אלבומו החמישי, "אלבום 5", בחברת התקליטים "לב גרופ מדיה". באלבום זה בלטו הסינגלים "אהבתך" ו"אמריקה". עם צאת האלבום יצא הורוביץ למסע הופעות ברחבי ישראל הנקרא על שם האלבום, "אלבום 5".

בשנת 2011 החל לכתוב טור קבוע במגזין מוצש שעוסק בפרשנות אקטואלית לפרשת השבוע.

בשנת 2013 הוציא אריאל הורוביץ את אלבומו השישי, "הגיבורים שלי". אלבום העוסק בדמויות מגוונות אשר להן בחר אריאל להקדיש שיר, אבא קובנר, אמו וסבתו, רופא ואח אשר טיפלו באביו, הרב מנחם פרומן, בחור צעיר שהתאבד מקבוצת ביתניה ועוד.

במהלך מבצע צוק איתן הוציא הורוביץ את השיר "עשרים אלף איש" לזכרו של שון כרמלי, חייל בודד שנהרג במהלך המבצע, ושבהלווייתו השתתפו 20,000 איש.

בסוף ינואר 2017, פרסם הורוביץ את השיר "ברלין" ובו אמירה נוקבת על גל הירידה הישראלית לברלין.

בשנת 2016 הקים את עמותת "הפינג'אן הדיגיטלי"[4] יחד עם אמנים כמו אהובה עוזרי, דני רובס ויאיא כהן אהרונוב. העמותה חתמה, בחסות ההסתדרות, על הסכם עם הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות להקמת אפליקציית מובייל להזרמת מוזיקה ישראלית[5]. היישומון שפותח בסופו של דבר על ידי הספרייה הלאומית ובחסות משרד התרבות והספורט נקרא "שירי"[6].

חיים אישיים

אריאל נשוי לתמר גלעדי ולהם שלושה ילדים.

דיסקוגרפיה

  • "יאללה ביי" (1998)
  • "רנה" (2002)
  • "מנסה ספר" (2004)
  • "זמן אמת" (2007)
  • "אלבום 5" (2010)
  • "הגיבורים שלי" (2013)
  • "כשבאנו הביתה" (2019)

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים

הערות שוליים

  1. ^ פייסבוק של אריאל הורוביץ
  2. ^ בשורות "בסיני אין היאחזות", אזכור לשירה "בהיאחזות הנח"ל בסיני", ו"לשיר זה כמו להיות ירקון", אזכור לשירה "לשיר זה כמו להיות ירדן"
  3. ^ "בשורה "עם כל האור וכל הפנאי", ציטוט מדויק מהשיר "בהיאחזות הנח"ל בסיני"
  4. ^ הפינג'אן הדיגיטלי בע"מ (חל"צ), באתר "גיידסטאר ישראל"
  5. ^ אסף גולן, הסכם היסטורי בתחום השמעת המוזיקה הישראלית, באתר nrg‏, 5 ביולי 2016; שיר ישראלי, באתר דבר העובדים בארץ ישראל, 5 ביולי 2016
  6. ^ הכירו את שירי - אפליקציית המוזיקה הישראלית החדשה! בבלוג הספרייה הלאומית; ישראל וולמן, האפליקציה הראשונה של המוזיקה העברית, באתר ynet, 4 בפברואר 2019