אסקוט (ויסקי) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 17: שורה 17:
| משקאות קשורים =
| משקאות קשורים =
}}
}}
'''אסקוט''' היה מותג הו[[ויסקי]] ה[[ישראל]]י הראשון. בתחילת שנות השישים, הקימה ב[[כרמיאל]] חברת נשיונל דיסטילרס בע"מ את מזקקת הויסקי. ויסקי "אסקוט" נמכר בעיקר בישראל ובתוויתו נכתב ''ויסקי [[סקוטלנד|סקוטי]] מעולה''.{{הערה|{{מעריב||לחיים עם וויסקי אסקוט המיוצר בישראל|1972/02/03|01906}} - מודעה של ויסקי אסקוט}} מלבד ממכר מקומי, אסקוט גם יוצאה בצורה מוגבלת.

'''אסקוט''' היה מותג הו[[ויסקי]] ה[[ישראל]]י הראשון. בתחילת שנות השישים, הקימה ב[[כרמיאל]] חברת [[נשיונל דיסטילרס בע"מ]] את מזקקת הויסקי. ויסקי "אסקוט" נמכר בעיקר בישראל ובתוויתו נכתב ''ויסקי [[סקוטלנד|סקוטי]] מעולה''. מלבד ממכר מקומי, אסקוט גם יוצאה בצורה מוגבלת.


==גניבת עין==
==גניבת עין==
שורה 28: שורה 27:
*גיא גיסר, [http://1967.walla.co.il/?w=/2057/1098422 כתבה על משקאות ישראלים ובפרט אסקוט], באתר וואלה
*גיא גיסר, [http://1967.walla.co.il/?w=/2057/1098422 כתבה על משקאות ישראלים ובפרט אסקוט], באתר וואלה
*[http://www.iws.co.il/whisky/letter9.htm על אסקוט ויסקי], בעמותת הוויסקי הישראלית
*[http://www.iws.co.il/whisky/letter9.htm על אסקוט ויסקי], בעמותת הוויסקי הישראלית
*[http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3940247,00.html כתבה על אסקוט באתר ynet]
*רם גלבוע וטל מילר, [http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3940247,00.html ההיסטוריה המפותלת של תרבות השתייה בישראל], [[ynet]]
== הערות שוליים ==
== הערות שוליים ==
{{הערות שוליים|יישור=ימין}}
{{הערות שוליים|יישור=ימין}}

גרסה מ־21:45, 2 באפריל 2020

אסקוט
סוג ויסקי
אחוז אלכוהול 40
יצרן נשיונל דיסטילרס בע"מ
מפיץ נשיונל דיסטילרס בע"מ
מוצא ישראלישראל ישראל
מועד הכנה ראשוני 1960
הפסקת הכנה 1973
צבע זהוב

אסקוט היה מותג הוויסקי הישראלי הראשון. בתחילת שנות השישים, הקימה בכרמיאל חברת נשיונל דיסטילרס בע"מ את מזקקת הויסקי. ויסקי "אסקוט" נמכר בעיקר בישראל ובתוויתו נכתב ויסקי סקוטי מעולה.[1] מלבד ממכר מקומי, אסקוט גם יוצאה בצורה מוגבלת.

גניבת עין

לאחר 12 שנים של פעילות מסחרית הוגשה תביעת גניבת עין של ארבע חברות: ג'וני ווקר, ג'ון דובר, היל תומפסון ושות' ואגודת הויסקי הסקוטי כנגד נשיונל דיסטילרס בע"מ. בכתב התביעה נטען כי "נשיונל דיסטילרס בע"מ" מטעה את צרכניה לחשוב כאילו הוויסקי שהיא משווקת מיוצר בסקוטלנד ובכך קוצרת רווחים, על חשבון שמו הטוב של הוויסקי הסקוטי אותו היא מנצלת לרעה. התביעה נדונה בבית המשפט בירושלים, שם נקבע כי היא תידון בחיפה, אולם התובעים ערערו לבית המשפט העליון. ראש השופטים היה ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון יואל זוסמן שביטל את העברת התביעה לחיפה.[2] בדיון בירושלים נפסק כי "נשיונל דיסטילרס בע"מ" אשמה וכי עליה לשלם פיצויים לתובעים, וכן כי ייצור הוויסקי תחת השם סקוטי חייב להיפסק. החברה לא עמדה בנזקים שנגרמו לה מן התביעה, ובשנת 1973 היא נסגרה.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא משקאות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.