מאדים (מיני-סדרה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שחזור לגרסה 27648036 מ־14:20, 31 במרץ 2020 מאת Tomer T מה הקשר לפסקת הקישורים החיצוניים?
שורה 157: שורה 157:
* [http://www.makemarshome.com/landing Make Mars Home], ה"אתר הרשמי" של האיגוד הבינלאומי למדעי מאדים (הארגון האחראי על משימת דאדאלוס למאדים) {{אנגלית}}
* [http://www.makemarshome.com/landing Make Mars Home], ה"אתר הרשמי" של האיגוד הבינלאומי למדעי מאדים (הארגון האחראי על משימת דאדאלוס למאדים) {{אנגלית}}
* [https://www.youtube.com/channel/UCstOvtRAGVcSkgCX7qkHwCA/videos פרקי הסדרה], בערוץ National Geographic ב-YouTube
* [https://www.youtube.com/channel/UCstOvtRAGVcSkgCX7qkHwCA/videos פרקי הסדרה], בערוץ National Geographic ב-YouTube
*[[טום אליס]] הגיעה בהופעת אורח לסדרה


==הערות שוליים==
==הערות שוליים==

גרסה מ־07:42, 11 באפריל 2020

מאדים
Mars
מבוסס על How We'll Live on Mars עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דוקו-דרמה, מדע בדיוני
יוצרים ג'סטין וילקס עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי אדווארדו גאוט עריכת הנתון בוויקינתונים
מנחים ניל דה-גראס טייסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
  • ג'יהי
  • אנמריה מרינקה
  • אוליוויה מרטינז
  • קלמנטיין פודיאז
  • סמי רוטיבי
  • אלברטו אמאן
  • בן קותן
  • Cosima Shaw עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2
מספר פרקים 12
הפקה
מפיקים בפועל בריאן גרייזר, רון הווארד
הפצה נטפליקס, הולו, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ניק קייב ווורן איליס
אורך פרק 47 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק
תקופת שידור מקורית 14 בנובמבר 2016 – 19 בדצמבר 2016
קישורים חיצוניים
http://channel.nationalgeographic.com/mars/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מאדיםאנגלית: Mars) היא דוקו-דרמה שהופקה על ידי ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק ובעונתה הראשונה מנתה שישה חלקים. הסדרה משלבת סיפור בדיוני על אסטרונאוטים הנוחתים להקמת יישוב קבע על מאדים, יחד עם קטעי ראיונות אודות המאמצים לנחיתה ולהתאקלמות על כוכב הלכת החדש.

הפקה

הסדרה מבוססת על ספר משנת 2015 בשם "איך נחייה על מאדים" שנכתב על ידי סטפן פטרנק. הסדרה מדלגת בין אירועים המתרחשים בשנת 2033 ואירועים הקורים בשנת 2016, כאשר במקביל להתקדמות הסיפור העלילתי על מאדים, ניתנים ראיונות עם מדענים ומהנדסים הדנים בקשיים הצפויים למשלחת, ואז מדלגים בחזרה לסיפור העלילתי, כדי לראות כיצד האסטרונאוטים פתרו את הבעיה. הסדרה צולמה בבודפשט, הונגריה ובמרוקו.

ספר נלווה לסדרה, שנקרא בשם "מאדים: העתיד שלנו על הכוכב האדום" פורסם באוקטובר 2016, והוא מתאר את המדע והטכנולוגיה, המהווים בסיס לסדרה. מפיק הסדרה הוא הבמאי רון הווארד. פרק הבכורה שודר לראשונה ב-14 בנובמבר 2016. כמו כן, לפני עלייתה הרשמית של הסדרה לאוויר, ניתן היה לצפות בסדרה בהזרמת מדיה החל מ-1 בנובמבר 2016. המוזיקה הולחנה על ידי ניק קייב ווורן איליס.

פריקוול בשם "לפני מאדים" פורסם בצמוד לסדרה. הפריקוול כולל סיפור דמיוני אודות האסטרונאוטית חנה סונג, ואחותה התאומה ואירועים שקרו בילדותן אשר הובילו אותן להיות מעורבות בנושאי מדע וטכנולוגיה וחקר החלל. סדרת הפריווקל היא בת שישה פרקים בני מספר דקות, וזמינה לצפייה ברשת.[1]

עונה שנייה

עונה שנייה אמורה להתחיל בנובמבר 2018. בעונה זו, מספר שנים בעתיד לאחר העונה הקודמת, יבחנו מה קורה לאחר הקמת מושבה על מאדים בשם עיר אולימפוס.

העלילה

בשנת 2033, צוות של שישה אסטרונאוטים שוגר מפלורידה, ארצות הברית, כדי להיות האנשים הראשונים שינחתו על מאדים. במהלך הירידה בתוך האטמוספירה של מאדים, קרתה תקלה בחללית שלהם, הנקראת דאדלוס. הם נחתו במרחק 75.3 ק"מ ממקום הנחיתה המתוכנן שלהם, רחוק מהתשתית שהוכנה לקראתם. תוך כדי סיפור ההישרדות שלהם על מאדים, עוקבים גם אחרי המתרחש בכדור הארץ, ודיוני מקבלי ההחלטות בארגון האחראי על ההתיישבות למאדים, האיגוד הבינלאומי למדעי מאדים - International Mars Science Foundation.

סיפור העלילה הדמיוני משולב עם קטעי ראיונות משנת 2016, של הצוות, מרכז השליטה והבקרה, וכן ראיונות עם מדענים, מהנדסים ומובילי דעה לגבי הקשיים והבעיות שיכולות להתעורר במהלך נחיתה והתיישבות על מאדים. בין האנשים המתראיינים ניתן לראות את אילון מאסק, (מנכ"ל חברת ספייס אקס), אנדי ויר (מחבר הספר "לבד על מאדים"), רוברט זוברין, היזם פיטר דיאמנדיס (מייסד ארגון X prize), ג'ון לוגסדון (מייסד המכון למדיניות חלל) והאסטרופיזיקאי ניל דה-גראס טייסון.[2] הראיונות משקפים את הקשיים מולם יתמודד הצוות במהלך המסע והחיים על המאדים, כמו גם את מגוון הבעיות הפוליטיות והחברתיות הקשורות להתיישבות על מאדים.

שחקנים

השחקנים המשתתפים בחלק הסדרה שהוא דרמה עלילתית בדיונית הם:[3]

  • בן קותן - בן סוייר, מפקד המשימה. ארצות הבריתארצות הברית
  • ג'יהי - חנה סונג, טייסת משימה, וגם בתור אחותה התאומה שנשארה על כדור הארץ, ג'ון סונג, המהווה ה-CAPCOM (איש הקשר הקרקעי מול הצוות) של המשימה. אמריקאית ממוצא קוריאני. ארצות הבריתארצות הברית
  • קלמנטיין פודיאז -  אמלי דוראן, רופאת המשימה וביוכימאית. צרפתצרפת
  • סאמי רוטיבי - רוברט פוקו, מהנדס המשימה ומפעיל הרובוטים. ניגריהניגריה
  • אלברטו אמאן - חוויאר דלגדו, גאוכימאי המשימה והידרולוג. ספרדספרד
  • אנה מריה מרינצ'ה - מרתה קאמן אקסוביולוגית וגאולוגית. רוסיהרוסיה
  • אוליבייה מרטינז - אד גראן, היזם ומוביל הפרויקט, מנכ"ל MMC.

פרקים

עונה ראשונה
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי רייטינג
1 1 עולם חדש (Novo Mundo) אורארדו גאוט קארן ג'נסן ופול סולה 14 בנובמבר 2016 1.42
בשנת 2033, צוות דאדאלוס, המשלחת המאוישת הראשונה למאדים עומד להיכנס לאטמוספירה של מאדים. במקביל, בשנת 2016, חברת ספייס איקס בוחנת את המשגר הראשון לשימוש חוזר.
2 2 מקורקעים (Grounded) אורארדו גאוט אנדרה בורמניס ופול סולה 21 בנובמבר 2016 0.974
בשנת 2033, צוות דאדאלוס נאבק בתנאים הקשים כדי להגיע למחנה הבסיס. במקביל, בשנת 2016, האסטרונאוט סקוט קלי שוהה 340 ימים ברציפות בתחנת החלל הבינלאומית.
3 3 נפילת לחץ (Pressure Drop) אורארדו גאוט מיקי פישר ופול סולה 28 בנובמבר 2016 0.795
בשנת 2033, צוות דאדאלוס מנסה למצוא מקום בו יוכלו להקים מחנה קבע. במקביל, בשנת 2016, סוכנות החלל האירופאית ורוסקוסמוס משגרים מקפת לחקר מאדים.
4 4 חשמל (Power) אורארדו גאוט בן יאנג מיסון ופול סולה 5 בדצמבר 2016 0.866
בשנת 2037, ארבע שנים לאחר הקמת ההתיישבות אולימפוס. מגיע צוות חדש כדי להתרחב. סופה מאיימת על המאחז. בשנת 2016, בסיס המחקר באנטארקטיקה מהווה בסיס למחקר על התיישבות אנושית מנותקת.
5 5 ימים אפלים (Darkest Days) אורארדו גאוט פול סולה 12 בדצמבר 2016 0.738
בשנת 2037, סופת האבק משתוללת זה מספר חודשים ומאיימת על תשתית ההתיישבות, ועל החוסן הנפשי של המתיישבים. ב-2016, מדענים חוקרים את ההשלכות של בידוד ממושך.
6 6 צומת דרכים (Crossroads) אורארדו גאוט אנדרה בורמניס ופול סולה 19 בדצמבר 2016 0.714
טרגדיה בהתיישבות גורמת לישויות בכדור הארץ לשקול אם להפסיק את תוכנית ההתיישבות על מאדים, בעוד המתיישבים באולימפוס מנסים להמשיך. ב-2016, חברת ספייס איקס מתכננת פריצת דרך נוספת.

ביקורות

"מאדים" קיבל ביקורות מעורבות מהמבקרים. נכון לדצמבר 2016, אתר האינטרנט Rotten Tomatoes נתן לסדרה דירוג של 63% עם ציון ממוצע של 7.3/10.[2] באתר Metacritic יש ציון ממוצע המעיד על ביקורות מעורבות.[4]

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים