יוני בן-מנחם – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Migeo (שיחה | תרומות)
Migeo (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 19: שורה 19:
|אתר אינטרנט=[http://www.arabexpert.co.il/ בלוג אישי]
|אתר אינטרנט=[http://www.arabexpert.co.il/ בלוג אישי]
}}
}}
'''יהונתן (יוני) בן-מנחם''' (נולד ב-[[1957]]) הוא [[עיתונאי]] [[ישראלי]], שכיהן כ[[מנכ"ל]] [[רשות השידור]] בשנים [[2011]]–[[2014]]. בשנים 2003 - 2008 כיהן כמנהל "[[קול ישראל]]". היה ממלא מקום קבוע של מנכ"ל רשות השידור, עורך ראשי של קול ישראל, כתב ופרשן מדיני וחבר בנשיאות ועדת העורכים של אמצעי התקשורת בישראל.
'''יהונתן (יוני) בן-מנחם''' (נולד ב-[[1957]]) הוא [[עיתונאי]] [[ישראלי]], שכיהן כ[[מנכ"ל]] [[רשות השידור]] בשנים [[2011]]–[[2014]]. בשנים 2003 - 2008 כיהן כמנהל "[[קול ישראל]]". היה ממלא מקום קבוע של מנכ"ל רשות השידור, עורך ראשי של קול ישראל, כתב ופרשן מדיני וחבר בנשיאות ועדת העורכים של אמצעי התקשורת בישראל. כיום חוקר ב[[המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה]], [[מזרחן]] ו[[מרצה]].


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==

גרסה מ־15:25, 23 באפריל 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות תקשורת

פרמטרים ריקים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

יהונתן בן מנחם
לידה 1957 (בן 67 בערך)
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה האוניברסיטה העברית בירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק עיתונאי ישראלי
סוג כתב מנכ"ל רשות השידור פרשן מדיני
קישורים חיצוניים
בלוג אישי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יהונתן (יוני) בן-מנחם (נולד ב-1957) הוא עיתונאי ישראלי, שכיהן כמנכ"ל רשות השידור בשנים 20112014. בשנים 2003 - 2008 כיהן כמנהל "קול ישראל". היה ממלא מקום קבוע של מנכ"ל רשות השידור, עורך ראשי של קול ישראל, כתב ופרשן מדיני וחבר בנשיאות ועדת העורכים של אמצעי התקשורת בישראל. כיום חוקר בהמרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, מזרחן ומרצה.

ביוגרפיה

בן-מנחם נולד בשם יונתן בצ'ייב לרחל ויצחק בצ'ייב. גדל בירושלים בשכונת בקעה למשפחה יוצאת בוכרה, שירת בחיל המודיעין והשתחרר בדרגת סרן. לאחר שחרורו למד באוניברסיטה העברית בירושלים לתואר ראשון בשפה וספרות ערבית ולתואר שני בלימודי מזרח אסיה. את דרכו בתקשורת החל בשנת 1981 כמפיק בסניף הישראלי של ערוץ הטלוויזיה הממלכתית של יפן.[1] הוא עבר קורס כתבים ברשות השידור בשנת 1983, ומילא שורה של תפקידים עיתונאיים ובהם כתב לענייני שטחים בערוץ הראשון וב"קול ישראל", כמו כן הועסק ככתב בטלוויזיה הישראלית בשפה הערבית.

בספטמבר 1993 היה שליח רשות השידור לתוניסיה והכתב הישראלי הראשון שראיין את יאסר ערפאת לפני החתימה על הסכמי אוסלו. בתקופה זו ערך והפיק כ-15 סרטים תיעודיים על נושאים פוליטיים בחברה הפלסטינית ועל גישתה כלפי ישראל. כל הסרטים הוקרנו בטלוויזיה הישראלית. בן-מנחם שימש גם ככתב ופרשן מדיני של "קול ישראל" במשך 8 שנים וסיקר, בין היתר, את המגעים המדיניים של ישראל עם הפלסטינים ועם סוריה (הסכם ואי, ועידת קמפ דייוויד, ועידת שפרדסטאון ועוד).

בין השנים 2003 - 2008 היה מנהל ועורך ראשי של תחנות הרדיו של קול ישראל ובמקביל לתפקידו זה שימש משך כחמש שנים כחבר נשיאות ועדת העורכים של אמצעי התקשורת בישראל. לאחר מכן שימש במשך שנתיים כממלא מקום קבוע של מנכ"ל רשות השידור, יוסף בראל. בן מנחם שימש בתפקיד עד להדחתו ב-2008 בידי מנכ"ל רשות השידור, מרדכי שקלאר.

מאז הדחתו שימש בן-מנחם כפרשן בכיר של קול ישראל לענייני העולם הערבי, ערך והגיש את התוכנית "מגזין המזרח התיכון" ברשת ב'.

בן-מנחם הוא מגשר מוסמך על ידי משרד המשפטים ועמית מחקר במכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור בהרצליה.

מנכ"ל רשות השידור

ביולי 2011 המליצה ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל רשות השידור פה אחד על מועמדותו של יוני בן-מנחם לתפקיד,[1] ובספטמבר 2011 אישרה הממשלה את המינוי.[2] אגודת העיתונאים בתל אביב התנגדה למינוי, בטענה שבן-מנחם מקורב לראש הממשלה ומדובר במינוי פוליטי, ואף עתרה לבג"ץ נגד המינוי, אך בג"ץ דחה את העתירה.[3] באוגוסט 2014 הוא פוטר על ידי כונס הנכסים שמונה לרשות השידור על ידי הממשלה.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יוני בן-מנחם בוויקישיתוף

הערות שוליים