כוחות מילואים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
MoriCher (שיחה | תרומות)
מ הגהה, ניסוח
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''כוחות מילואים''' מורכבים מ[[אזרח (דיני מלחמה)|אזרחי]] מדינה מסוימת ששירתו בעברם כ[[חייל]]ים בצבא של אותה המדינה.
'''כוחות מילואים''' הם [[יחידות צבאיות|כוח צבאי]] המורכב מ[[אזרח (דיני מלחמה)|אזרחי]] [[מדינה]] מסוימת ששירתו בעברם כ[[חייל]]ים ב[[צבא]] של אותה המדינה.


בחלק קטן מזמן השגרה הם מקיימים אימונים צבאיים או משימות צבאיות מעטות, ובזמן חירום הם נקראים למלא תפקידים צבאיים לצורך תגבור כוחות הצבא ולשמש כחיילים לכל דבר. כוחות המילואים זמינים לגיבוי הכוחות המקצועיים כאשר חל גיוס חירום ל[[מלחמה]] כוללת או כדי להגן מפני פלישה צבאית. הקיום של כוחות המילואים מאפשר למדינה להקטין את הוצאותיה הצבאיות בעת שלום בעוד שהמדינה מתחזקת כוח תגבורת צבאי גדול ומיומן אשר מוכן לעת מלחמה.
כוחות המילואים מקיימים [[אימון#אימון צבאי|אימונים צבאיים]] או משימות צבאיות מעטות, וב[[מצב חירום]] הם נקראים למלא תפקידים צבאיים לצורך תגבור כוחות הצבא ולשמש כחיילים לכל דבר. כוחות המילואים זמינים לגיבוי הכוחות המקצועיים כאשר חל גיוס חירום ל[[מלחמה]] כוללת או כדי להגן מפני [[פלישה צבאית]]. הקיום של כוחות המילואים מאפשר למדינה להקטין את הוצאותיה הצבאיות בעת [[שלום]] בעוד שהמדינה מתחזקת כוח תגבורת צבאי גדול ומיומן אשר מוכן לעת מלחמה.


כוחות המילואים החלו להתפתח בשלהי [[המאה ה-18]] ובתחילת [[המאה ה-19]], עם ירידת קרנם של הצבאות ה[[שכיר חרב|שכירים]] ועם עליית ה[[לאומיות]]. בעקבות [[המלחמות הנפוליאוניות]] ו[[מלחמת האזרחים האמריקנית]] עברו מרבית מדינות [[אירופה]] למודל הכולל צבא סדיר וכוחות מילואים. בתקופה ש[[בין שתי מלחמות העולם]], ומודלים חדשים של כוחות מילואים אומצו. סופה של [[המלחמה הקרה]] הוביל לצמצום כוחות המילואים ברחבי העולם.
לאורך השנה אנשי מילואים נקראים לאימונים כדי לשפר את המקצועיות שלהם והידע שלהם בתפקיד שאותו הם ממלאים כדי להכין אותם לעת חירום.


במדינות מסוימות כמו [[ארצות הברית]], [[ספרד]] ו[[בריטניה]], כוחות המילואים מבוססים על מתנדבים אשר ממלאים את תפקידם באופן חלקי. במדינות אחרות כמו [[הרפובליקה העממית של סין|סין]], [[שווייץ]] ו[[ישראל]] השירות בכוחות המילואים הוא חובה במשך תקופה מוגדרת לאחר סיום השירות הסדיר.
במדינות מסוימות כמו [[ארצות הברית]], [[ספרד]] ו[[בריטניה]], כוחות המילואים מבוססים על מתנדבים אשר ממלאים את תפקידם באופן חלקי. במדינות אחרות כמו [[הרפובליקה העממית של סין|סין]], [[שווייץ]] ו[[ישראל]] השירות בכוחות המילואים הוא חובה במשך תקופה מוגדרת לאחר סיום השירות הסדיר.
שורה 14: שורה 14:
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
{{ויקישיתוף בשורה}}
{{ויקישיתוף בשורה}}
* {{מערכות|חגי גולן (מפקד ועורך ראשי)|גיליון 394|4/110524}}
* [http://www.actuali.co.il/?p=4147 מודל המילואים באוסטרליה]
* [http://www.actuali.co.il/?p=4147 מודל המילואים באוסטרליה]



גרסה מ־12:47, 5 במאי 2020

כוחות מילואים הם כוח צבאי המורכב מאזרחי מדינה מסוימת ששירתו בעברם כחיילים בצבא של אותה המדינה.

כוחות המילואים מקיימים אימונים צבאיים או משימות צבאיות מעטות, ובמצב חירום הם נקראים למלא תפקידים צבאיים לצורך תגבור כוחות הצבא ולשמש כחיילים לכל דבר. כוחות המילואים זמינים לגיבוי הכוחות המקצועיים כאשר חל גיוס חירום למלחמה כוללת או כדי להגן מפני פלישה צבאית. הקיום של כוחות המילואים מאפשר למדינה להקטין את הוצאותיה הצבאיות בעת שלום בעוד שהמדינה מתחזקת כוח תגבורת צבאי גדול ומיומן אשר מוכן לעת מלחמה.

כוחות המילואים החלו להתפתח בשלהי המאה ה-18 ובתחילת המאה ה-19, עם ירידת קרנם של הצבאות השכירים ועם עליית הלאומיות. בעקבות המלחמות הנפוליאוניות ומלחמת האזרחים האמריקנית עברו מרבית מדינות אירופה למודל הכולל צבא סדיר וכוחות מילואים. בתקופה שבין שתי מלחמות העולם, ומודלים חדשים של כוחות מילואים אומצו. סופה של המלחמה הקרה הוביל לצמצום כוחות המילואים ברחבי העולם.

במדינות מסוימות כמו ארצות הברית, ספרד ובריטניה, כוחות המילואים מבוססים על מתנדבים אשר ממלאים את תפקידם באופן חלקי. במדינות אחרות כמו סין, שווייץ וישראל השירות בכוחות המילואים הוא חובה במשך תקופה מוגדרת לאחר סיום השירות הסדיר.

במערך המילואים של צה"ל נכללים גם כלי רכב אזרחיים המגויסים באמצעות רשת קריאה של יחידות רכב מגויס.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כוחות מילואים בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא צבא. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.